Elikkäs ongelma liittyy vaihteiden vaihtoon,alhaisilla kierroksilla ylöspäin vaihdettaessa ei ole ongelmaa mutta kun antaa vähänkin ''kenkää'' kuuluu auton alta aivan järkyttäviä rusahduksia ja joskus vähän aikaa hakkaavaa ääntä.
Auot on 330d manuaali vm -03,teholastutettu viime syksynä voimaa.comin kautta,dynamometrillä mitatut teholukemat 218hv/520nm.
Onko muilla vastaavaa tilannetta,aika huoltoon on kyllä jo tilattu.
bemarin 330d ongelma
28
8145
Vastaukset
- 325i e46
että voimansiirto on tullut tiensä päähän. Kallis remppa tiedossa. Vika voi myös olla vaihdelaatikossa, eikä senkään vaihto mitään halpaa ole.
- FamF
oot koettanu poltella kumia ja päästäny takapään pompottamaan -> perä on revennyt irti korista
- E61 -08
aikoinaan. Sulla on kytkin ja todennäköisesti vauhtipyörä menneet. Ääni tulee vauhtipyörästä.
Liian suuri vääntö tekee sen.
Mulla oli aikoinaan -03 330d manuaalina ja lastutettuna Karalalla, 230 hv/515 Nm. Penkitetty myös. Vakiona oli 184 hv/390 Nm.
Auto kesti runsaan vuoden sitten meni nuo edellä mainitut.
Korjautin täällä http://www.hupi-auto.fi/
Nimestä huolimatta on erikoistunut BMW:hen. Tilaavat ja tuovat itse osat edullisemmin Saksasta ja muutenkin korjaus oli paljon edullisempi kuin Laakkonen. Voin suositella, tietysti olettaen, että asut pk-seudulla.
Silloin, vuonna 2007, korjaus maksoi osineen 1400.
Minulla oli tuota autoa ennen Audi A4, jonka myös lastutin (abt, König). Minulla lastutus ei aiheuttanut ongelmaa (vaihdoin pois 39 tkm ajettuna), mutta näin myöhemmin sattumalta vanhan autoni seuraavalla omistajalla ja hän kertoi lastutuksen hajottaneen jotain. Oli laitattanut sen vakioksi.
Nuo kokemukset saaneena opin, etten lastuta autojani enää. Jos tehot ei riitä, niin sitten pitää harkita isompaa konetta. ;-)- BMW diesel
Joo aloitin tämän viestiketjun n.kuukausi sitten,nyt on bemu ajossa ja hyvin pelaa,1900e oli rempan hinta,vauhtipyörä ja kardaanin kiinnitys perään pettäneet,ilmeisesti 335d:ssä on järeämmät paikat.
Opin kuitenkin että ainakaan kolmossarjaa ei kannata lastutella (omasta poistettiin remontin yhteydessä) vaan ostaa suosiolla tarpeeksi tehokkaalla koneella kuten edellinen kirjoittaja totesi.
- Owner -87
Vauhtipyörä ja kytkin paskana lastutetusta 325d voi #ittujen ikenet, auto on -02 mallinen, turhaa enää viisastella, huomasin jo itsekin että ei kestä ainakaan manuaali, korjaamolla oltiin sitä mielipuolta että automaatissa ei kuulemma vastaavia ongelmia.
- Kokemusta on
Ei kannata manuaaliin sortua jos lastuttaa.
- 330d ja hajis
Ei oo ongelmia! Mulla tai autolla! Yehhee!!
- mussukkasi Antero
Olet sitten sinut seksuaalisenpoikkeavuutesi kanssa. ONNEA
- HPHPJHP
-03 auto on wanha paska anyway, joten nää on normaaleja ilmiöitä.
- Johtuu siitä
kun mopoissa on mopojen moottorit ja vaihteistot ja niitä yritetään viritellä että pysyisi muun liikenteen mukana ees joten kuten.
- Mieli tekis
"-03 auto on wanha ***** anyway, joten nää on normaaleja ilmiöitä."
Onko näin että tuollaista vajaa kymmene vuotta vanhaa bemaria ei kannata edes harkita?- kyllä
-03 bemut menee jo romuttamoon.
- dippadidaa
Kertokaahan minkäikänen bemu kannattaa ostaa että kestää?
Itsellä manuaali 330d -04, kaksoismassavauhtipyörä ja kardaaninpää hajalla, remonttiarvio 2200-2700€.
Itse en ole autolla mitenkään repinyt, tiukkoja kiihdytyksiä on ollut muutamia mutta ei mitään renkaanpolttoa. Ohitustilanteissa on tullut isommalta vaihteelta heitettyä kolmoselle vauhdin ollessa 100 paikkeilla.
No tietääpä mihin kesälomarahat menevät suurimmaksi osaksi. - 330d E91 hakusessa
Eipä noita E46 kannata edes harkita. Jos haluat faktaa, tutustu Saksan, Ruotsin ja Suomen katsastusasemien hylkäysprosentteihin muutamien vuosien ajalta. Myös tiepalvelujen raportoimia tilastoja kannattaa katsella. Nämä löytyivät vielä vuosi sitten HS:n autot osiosta. Enää ei taida olla kuin uusimmat näkyvissä. Tein vuosi sitten tilastoa noiden perusteella E46 vs E90. Tottakai E90 sai etumatkaa olemalla vm 2006 kun E46 katsoin vm 2005. Samoilla kilsoilla kuitenkin. Muistaakseni E46 oli keskimäärin sijalla 160, kun E90 sijoittui usein kymmenen parhaan joukkoon. Näin siis tilastoissa joissa otanta oli noin 200 automallia. Pienemmät otannat vahvistivat samaa. Keskiarvo automalli oli 200 auton otannassa suunnilleen sijalla 75. Usein 20 ensimmäistä olivat hyvin pienellä eroilla. Hylkäysprosentit alkoivat kasvaa suunnilleen sijoilla 120. Tässä mainittakoon Audi A4:n todella hyvä menestys, jonka vuoksi kyseiseen malliin päädyinkin E46 sijaan. Autolla mittarissa 265 000, mutta kaikin puolin vaikuttaa lähes uutta vastaavalta. Noissa tilastoissa kannattaa kiinnittää huomiota eri automallien kohdalla katsastettujen autojen keskimääräisiin kilometreihin. Joidenkin mallien hyvä menestys selittyy pienillä ajokilometreillä. Toisaalta hyvä menestys saattaa johtua myös keskimääräisestä käyttäjäkunnasta: Audi, BMW ja MB omistajat yleensä pitävät autostaan parempaa huolta kuin esim Toyota ja Ford omistajat, joille auto on enemmän kulutustavaraa. Tässä kuitenkin E46 osalta ei menestystä ollut.
- 335i ETS
Ostakaa bensa vehkeitä niin ei ole ks ongelmia.
- riikeli e90
"Ostakaa bensa vehkeitä niin ei ole ks ongelmia."
Autos on mukava olla vääntöö ettei tarvi vatkata niinku se entinen poikamies peiton alla.
ps. Sitä vääntöö löytyy nakuista.- 335i ETS
Juu ei tuolla 600nm väännöllä tarvi "vatkata". ja tehoa löytyy enemmän laajemmalta kierrosalueelta kuin nakuttajasta. Jos haluaa että auto kulkee oikeastikkin eikä ole pelkkä piikki teho paperilla..
- Power in Bayern
335i ETS kirjoitti:
Juu ei tuolla 600nm väännöllä tarvi "vatkata". ja tehoa löytyy enemmän laajemmalta kierrosalueelta kuin nakuttajasta. Jos haluaa että auto kulkee oikeastikkin eikä ole pelkkä piikki teho paperilla..
"Juu ei tuolla 600nm väännöllä tarvi "vatkata""
http://www.nettiauto.com/bmw/335/4820924
Kerropa meille muilleki mikä ets-sarja sulla on että saat 335:sta 600nm, paljoko moottoritehot on?
Ai niin BMW X6 M50d, kolmelitranen nakuttaja, 740nm ja vakiona. - 335i ETS
Power in Bayern kirjoitti:
"Juu ei tuolla 600nm väännöllä tarvi "vatkata""
http://www.nettiauto.com/bmw/335/4820924
Kerropa meille muilleki mikä ets-sarja sulla on että saat 335:sta 600nm, paljoko moottoritehot on?
Ai niin BMW X6 M50d, kolmelitranen nakuttaja, 740nm ja vakiona.Mitään varsinaista ETS sarjaa ei ole vain cooleri heiltä.Tuo vääntö on valinta kysymys haluaako 500-600nm vääntöä. Tämän voi sopiva säätäjän kanssa mihin laitetaan. Kytkimen kesto rajoittaa tuota ja ajotapa ratkaiseeko kestääkö vai ei.
Eipä noilla isoilla vääntölukemilla ole muuta merkitystä kuin että on vaivattomampi ajella alakierroksilla eli normi ajossa.
- Jeppe1
Ongelmana on tuo automaattilaatikko 330d ja 530d se ei kestä tuota voiman lisäystä ja varsinkaan jatkuvaa lappulattiassa menoa
- Ronbert Naugh
Onko BMW:n automaattilaatikko jotenki viallinen jos ei muka kestä moottorin optimointia, enpä ole muilla merkeillä kuullu vastaavasta ongelmasta.
- Kjvkjvjjb
Ronbert Naugh kirjoitti:
Onko BMW:n automaattilaatikko jotenki viallinen jos ei muka kestä moottorin optimointia, enpä ole muilla merkeillä kuullu vastaavasta ongelmasta.
Etpä ole autoista paljon kuullut.
- 330 D
Mikäs sitä on kärätellä mukavan poikakaverin kanssa vaikkei auto kuljekaan kun satasta...
- Lopeta se leikkimen
perä mennyttä.
- ihhahahhaa
mun poikaystävän perä on mennyttä meijä rakkausjuttujen takia!! hitsi ku on nii kovat penkit nii ei sovi oikei rakastelun jälkeen ajella bemullamme
- Koneinsinööri
Oisko niin että kaikki fillarisi rattaat ihan vakiona tehtaan jäljiltä nyt vaan kestä noita suurempia vääntöjä?
Jos nostat koneen tehoja lastuilla, niin ehkä pitäisi myös vahvistaa hiukan sitä koneen ja renkaiden välistä mekaniikkaa vastaavasti?
Mikä on se pieni mutta merkittävä ero omasi ja kalliimman mallin välillä.
En tiedä mutta arvaan. - Koneinsinööri
Oisko niin että kaikki fillarisi rattaat ihan vakiona tehtaan jäljiltä ei nyt vaan kestä noita suurempia vääntöjä?
Jos nostat koneen tehoja lastuilla, niin ehkä pitäisi myös vahvistaa hiukan sitä koneen ja renkaiden välistä mekaniikkaa vastaavasti?
Mikä on se pieni mutta merkittävä ero omasi ja kalliimman mallin välillä.
En tiedä mutta arvaan. - 330d ja hajis
Mä olen niin onnellinen mun sporttisen poikaystävän kanssa, etten tarvitse bemariini mitään virityksiä, kunhan vaan stereoista soi komeasti VillagePeoplen musiikki.
Tykkään imutella munaa ja peffaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l3652554Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata602064Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.1111722- 1091425
- 761411
Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f1861405- 281384
- 801277
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva191253Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois401106