Sonyn DT 18-70 mm F3 - vastaavaa?

ketutus

Takuuhuolto onnistui sössimään, ja hukkasi Sony a200 mukana tulleen 18-70 mm:n putken. Samaa putkea ei enää ole saatavilla, ja lupasivat tilalle "uuden vastaavan". Yritin Sonyn sivuilta katsella, mikä lähinnä olisi tuo vastaava putki, mutta ihan samoilla polttoväleillä ei ainakaan minun silmiini osunut. Olen kiltisti kaksi ja puoli kuukautta odottanut putkeni paluuta huollosta kiroten joka päivä, enkä nyt haluaisi, että minulle annetaan "vastaava putki", joka osoittautuu huonommaksi kuin menetetty.

Eli osaako joku sanoa, mikä noista Sonyn putkista on suunnilleen vastaava kuin vanha putkeni, ja mihin ei ainakaan kannata tyytyä, jos sitä tyrkyttävät?

15

587

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pajottaja

      Tuollainen on ilmeisestikin parempi kuin vanha 18-70mm. Polttoväli hieman lyhyempi mutta ilmeisesti piirtää paremmin.
      http://www.dyxum.com/lenses/detail.asp?IDLens=521

      18-70mm Topshotissa -99€, mutta kannattaako siitä enää mitään maksaa, 300€ saa Sigman 17-70/2.8-4.5 joka hieman parempi.

    • uusi...

      Ota tilalle Sonyn uusi "kittilinssi" 18-55 mm. Se piirtää huomattavasti paremmin kuin 18-70 millinen.12

      • ketutus

        Minulle luvattiin kadonneen tilalle SAL-1870 objektiivi. Onko ko. objektiivissa jokin olennainen ero kittiputkeen verrattuna, kun se ei kuulemma ole sama, vaan vastaava? Yritin googletella molempia, mutta en oikein saanut selvää asiasta, kun minun silmissäni molemmat näyttävät samanlaisilta.


      • ketutus
        ketutus kirjoitti:

        Minulle luvattiin kadonneen tilalle SAL-1870 objektiivi. Onko ko. objektiivissa jokin olennainen ero kittiputkeen verrattuna, kun se ei kuulemma ole sama, vaan vastaava? Yritin googletella molempia, mutta en oikein saanut selvää asiasta, kun minun silmissäni molemmat näyttävät samanlaisilta.

        Alkaa pikkuhiljaa ketuttaa enemmän ja enemmän tämä tilanne - uusi objektiivi on kuulemma tilattu, mutta onkohan kukaan liikkeessä tarkistanut, saako sitä enää mistään ylipäätään. Putken luvattiin tulevan n. viikossa viimeisimmän tiedon mukaan, mutta ainakaan toistaiseksi sitä ei ole kuulunut, ja taas on kaksi viikkoa vierähtänyt.

        Myyjän puolelta sanoivat, että jos tämä putki ei kelpaa, kauppa voidaan purkaa, mutta sitten pitäisi luopua myös kamerasta, enkä siihen ihan äkkiä suostu, kun olen jo siihen yhden toisenkin putken ja muuta lisävarustetta hankkinut.

        (Ihan pienenä vinkkinä kaikille, että jos olette hankkimassa kameraa tai muuta elektroniikkaa, ei välttämättä kannata asioida Verkkokauppa.comin kanssa...)


      • Tallustelija74
        ketutus kirjoitti:

        Alkaa pikkuhiljaa ketuttaa enemmän ja enemmän tämä tilanne - uusi objektiivi on kuulemma tilattu, mutta onkohan kukaan liikkeessä tarkistanut, saako sitä enää mistään ylipäätään. Putken luvattiin tulevan n. viikossa viimeisimmän tiedon mukaan, mutta ainakaan toistaiseksi sitä ei ole kuulunut, ja taas on kaksi viikkoa vierähtänyt.

        Myyjän puolelta sanoivat, että jos tämä putki ei kelpaa, kauppa voidaan purkaa, mutta sitten pitäisi luopua myös kamerasta, enkä siihen ihan äkkiä suostu, kun olen jo siihen yhden toisenkin putken ja muuta lisävarustetta hankkinut.

        (Ihan pienenä vinkkinä kaikille, että jos olette hankkimassa kameraa tai muuta elektroniikkaa, ei välttämättä kannata asioida Verkkokauppa.comin kanssa...)

        Nykyään Sonyn mukana tuleva kitti on 18-55mm ja kuulemani mukaan kaikin puolin parempi, kuin tuo 18-70mm. 15mm häviät mutta jos sen kustannuksella saat piirroltaan paremman, ota ehdottomasti se. Turhaan tässä tilanteessa itket sitä 18-70 millistä.


      • Tallustelija74
        Tallustelija74 kirjoitti:

        Nykyään Sonyn mukana tuleva kitti on 18-55mm ja kuulemani mukaan kaikin puolin parempi, kuin tuo 18-70mm. 15mm häviät mutta jos sen kustannuksella saat piirroltaan paremman, ota ehdottomasti se. Turhaan tässä tilanteessa itket sitä 18-70 millistä.

        Niin siis, jos saat sen 18-55mm, silloin ei kannata haikailla edellisen perään.


      • ehkä sitten joskus..
        Tallustelija74 kirjoitti:

        Niin siis, jos saat sen 18-55mm, silloin ei kannata haikailla edellisen perään.

        Melkeimpä kaikilla kameravalmistajilla tuon kittizoomin valmistushinnan alennus hieman poskelleen.
        Eivät vain toimineet enää edes roolissaan "ns." makupaloina kalliimmista tuotteista vaan lähinnä saivat valmistajan objektiivit jo näyttämään huonoilta.
        Ennen valmistajilla oli sikäli helpompaa, kun "kitti" oli tuo viiskymppinen, joka oli silloisilla resursseilla halvin valmistaa, ja näytti hienosti suuntaa valmistajan muista tuotteista ollessaan vain hieman rajatumpi käytöltään.
        Saa nähdä kuka valmistajista palaa vanhaan ja lisää primen taas kitiksi.
        En laske olympusta tähän joukkoon vaikka kittinä saakin tuon 25:n, koska sen ainut tarkoitus on lähinnä olla pieni eikä se kuvanlaadultaan juuri eroa olympuksen normaalista kittilinssistä(pancace).
        No odottevan aika on tunnetusti pitkä...


      • ketutus
        Tallustelija74 kirjoitti:

        Nykyään Sonyn mukana tuleva kitti on 18-55mm ja kuulemani mukaan kaikin puolin parempi, kuin tuo 18-70mm. 15mm häviät mutta jos sen kustannuksella saat piirroltaan paremman, ota ehdottomasti se. Turhaan tässä tilanteessa itket sitä 18-70 millistä.

        Ongelmana tässä on, että minulle on tarjottu nimenomaan tuota 18-70 mm putkea, tyyliin jos ei kelpaa, niin sitten puretaan kauppa. Tulisi nyt edes se, niin pääsisi koko asiassa eteenpäin...Ajattelin taas alkuviikosta kysellä, mitä tilaukselle kuuluu - voisin samalla tarjoutua ottamaan tuon 18-55 mm putken, jos olisivat jo sielläkin päässä kypsyneet sopivasti. :(


      • ketutus
        ehkä sitten joskus.. kirjoitti:

        Melkeimpä kaikilla kameravalmistajilla tuon kittizoomin valmistushinnan alennus hieman poskelleen.
        Eivät vain toimineet enää edes roolissaan "ns." makupaloina kalliimmista tuotteista vaan lähinnä saivat valmistajan objektiivit jo näyttämään huonoilta.
        Ennen valmistajilla oli sikäli helpompaa, kun "kitti" oli tuo viiskymppinen, joka oli silloisilla resursseilla halvin valmistaa, ja näytti hienosti suuntaa valmistajan muista tuotteista ollessaan vain hieman rajatumpi käytöltään.
        Saa nähdä kuka valmistajista palaa vanhaan ja lisää primen taas kitiksi.
        En laske olympusta tähän joukkoon vaikka kittinä saakin tuon 25:n, koska sen ainut tarkoitus on lähinnä olla pieni eikä se kuvanlaadultaan juuri eroa olympuksen normaalista kittilinssistä(pancace).
        No odottevan aika on tunnetusti pitkä...

        No niin, asia etenee. Eivät saa sitä kittiputkea (minkä olin jo arvannutkin), ja nyt minulle tarjotaan seuraavanlaista: Sigma 18-50mm f/2.8 EX DC Macro Sony/Minolta
        Kumpi on parempi, Sigman putki vai Sonyn 18-55 mm putki - eli kannattaako suostua?


      • 16+1=17
        ketutus kirjoitti:

        No niin, asia etenee. Eivät saa sitä kittiputkea (minkä olin jo arvannutkin), ja nyt minulle tarjotaan seuraavanlaista: Sigma 18-50mm f/2.8 EX DC Macro Sony/Minolta
        Kumpi on parempi, Sigman putki vai Sonyn 18-55 mm putki - eli kannattaako suostua?

        Sigma...Katsopa valovoimaa, 2.8 koko matkalta.


      • Tallustelija74
        ketutus kirjoitti:

        No niin, asia etenee. Eivät saa sitä kittiputkea (minkä olin jo arvannutkin), ja nyt minulle tarjotaan seuraavanlaista: Sigma 18-50mm f/2.8 EX DC Macro Sony/Minolta
        Kumpi on parempi, Sigman putki vai Sonyn 18-55 mm putki - eli kannattaako suostua?

        Oikeastiko tarjosivat moista lasia. Ota ehdottomasti se Sigma ja nopeasti. Cyberphotossa kyseinen lasi maksaa 399e, joten aika hyvän voiton saat.
        Ei mulla tuosta lasista kokemusta ole mutta silti kehotan ottamaan sen.


      • Tallustelija74
        Tallustelija74 kirjoitti:

        Oikeastiko tarjosivat moista lasia. Ota ehdottomasti se Sigma ja nopeasti. Cyberphotossa kyseinen lasi maksaa 399e, joten aika hyvän voiton saat.
        Ei mulla tuosta lasista kokemusta ole mutta silti kehotan ottamaan sen.

        Jos ei sigma innosta, voin vaihtaa oman 18-70 millisen päittäin sun sigman kanssa.


      • Tallustelija74
        Tallustelija74 kirjoitti:

        Jos ei sigma innosta, voin vaihtaa oman 18-70 millisen päittäin sun sigman kanssa.

        ...oli sitten kevennys.


      • Tallustelija74 kirjoitti:

        Oikeastiko tarjosivat moista lasia. Ota ehdottomasti se Sigma ja nopeasti. Cyberphotossa kyseinen lasi maksaa 399e, joten aika hyvän voiton saat.
        Ei mulla tuosta lasista kokemusta ole mutta silti kehotan ottamaan sen.

        "Oikeastiko tarjosivat moista lasia. Ota ehdottomasti se Sigma ja nopeasti. Cyberphotossa kyseinen lasi maksaa 399e, joten aika hyvän voiton saat."

        ...tuo lasi joku ylijäämäkappale? Silti vähän arveluttaa tuo lasi, jos ei edes Sony DSLR-A350:ssä kestä nuo AF:n rattaat.

        http://www.dyxum.com/reviews/lenses/Sigma-18-50-F2.8-EX-DC-Macro_review352.html

        Eli tuo posti neljäs alhaalta. Oliskohan tuo syy sille että Tamron 17-50mm f/2.8:sta löytyy 141 kpl käyttäjäkuvauksia, mutta Sigma 18-50mm f/2.8 EX DC Macrosta vain 12 kpl?

        http://www.dyxum.com/lenses/detail.asp?IDLens=268

        http://www.dyxum.com/lenses/detail.asp?IDLens=352


      • ketutus
        Tallustelija74 kirjoitti:

        Oikeastiko tarjosivat moista lasia. Ota ehdottomasti se Sigma ja nopeasti. Cyberphotossa kyseinen lasi maksaa 399e, joten aika hyvän voiton saat.
        Ei mulla tuosta lasista kokemusta ole mutta silti kehotan ottamaan sen.

        Juu, kyllä suostuin tähän vaihtoon, katsoin kanssa noita myyntihintoja ja googletin, ja totesin, että varmasti kannattaa :), enkä jää valittamaan. Alkuviikosta pitäisi tuo saada...Ei enää hirveästi ketuta :D.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      155
      11201
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3123
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      216
      2974
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2177
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1938
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1765
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1749
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1734
    9. 85
      1698
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1637
    Aihe