Haluaisin osata ääntää saksaa oikealla tavalla mutta siitä ei tule mitään. Olisin kai sakaslaisena r-vikainen =) Osaisiko joku sanoa miten saksalainen kurkku-r kuuluu lausua, samaan tapaan kuten suomalainen r ääntyy samassa kohtaa kuin d. Olen yrittänyt harjoitella sitä mutta en saa kieltäni tarpeeksi löysäksi tai jotain, osaisko joku neuvoa?
pyöreä
2
681
Vastaukset
- isis85
Ei se mielestäni niin tärkeää ole, että osaa sen kurkku- R.n. Asuin Saksassa 20 vuotta, enkä oppinut sitä ikinä. Yritin kyllä välillä, mutta ei siitä mitään tullut. Jossain päin Saksaa jopa tunnetaan myös meikäläinen "gerollter R", joten sillä pärjää. Ja puhekielessä usein R jopa jotenkin nielaistaan, eli sitä ei oikein R.ksi tunnistaisi, jos ei tiedä.
Sitten, kokeilin Youtubessa hakusanalla "Deutsche Aussprache" ja sieltä löytyi ainakin pari filmiä, jossa näitä kirjaimia opetettiin lausumaan. Kokeile, jos auttaisi.
Että siitä vain eteenpäin!!- är
Kiitoksia paljon vastauksesta, :) käyn kurkkaamassa YouTubessa! Satuin muuten tässä välissä lukemaan eräältä "opetussivustolta" saksalaisen englanniksi kirjoittamana, että ilmeisesti he tekevät kurkku-R:n jotenkin kurkussa olevan pikkukielen avulla, jota hän ei siinä sitten tarkemmin selittänyt. ...Se vaan on niin kaunis "rullaava ärrä", että olisi kiva oppia ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683021
- 922835
- 492067
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201535- 151319
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51308Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131291Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131243Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241202- 181200