Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

scenic 2.0 ostaminen

jymäytetäänkö tyhmää

Puolituttu kaveri tarjoaa kohtuuhinnalla 99 mallista sceniciä,auto on kyllä alle 200 tkm ajettu ja siisti,mutta
rellun ostaminen hirvittää,onko mielipiteitä tai tietoa kyseisen mallin mallin tyyppivioista.

14

1093

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hsfdh

      Tyyppi vioista, raide tangot natisee ja paukkuu, ja vaihto koko akseli kerralla noin 600€ plus työ per puoli, ikkunan nostimet jos sähkö a,400€ kpl plus työ 100€, etulämppäri a, 600 töineen tuulilasin pyyhkijät koko koneisto a,200 ja työ 80, etupaaneeli mittaristo reistailee kans a, 400 plus työ siinä vikoja joita mulla oli samassa rellussa ja oli ajettu vasta 165000 joten en suosittele jos ei sinulla ole hyväää tallia jossa korjata relluasi ja paljon vapaa aikaa ja hyvät hermot itse ainakin ristin käteni kun pääsin siitä murheen kryynistä eroon

      • jymäytetäänkö tyhmää

        Kiitos antamistasi arvioista,vikalistassa tulikin auton hankintahinta melkein ylitettyä.Talli kyllä löytyy mutta laittelisin siellä mielummin moottoripyöriä enkä arkisia siirtymävälineitä.Vähän harmittaa sillä auto on tosi hyvä ajolleen ja fordit rupee kyllästyttämään,Harkitsen viellä prosentein 60 vastaan 40 puolesta ,päätöksen lupasin ilmoittaa sunnuntaina.


      • Ja_mo
        jymäytetäänkö tyhmää kirjoitti:

        Kiitos antamistasi arvioista,vikalistassa tulikin auton hankintahinta melkein ylitettyä.Talli kyllä löytyy mutta laittelisin siellä mielummin moottoripyöriä enkä arkisia siirtymävälineitä.Vähän harmittaa sillä auto on tosi hyvä ajolleen ja fordit rupee kyllästyttämään,Harkitsen viellä prosentein 60 vastaan 40 puolesta ,päätöksen lupasin ilmoittaa sunnuntaina.

        "Tyyppi vioista, raide tangot natisee ja paukkuu, ja vaihto koko akseli kerralla noin 600€ plus työ per puoli, ikkunan nostimet jos sähkö a,400€ kpl plus työ 100€, etulämppäri a, 600 töineen tuulilasin pyyhkijät koko koneisto a,200 ja työ 80, etupaaneeli mittaristo reistailee kans a, 400 plus työ siinä vikoja joita mulla oli samassa rellussa ja oli ajettu vasta 165000 joten en suosittele jos ei sinulla ole hyväää tallia jossa korjata relluasi ja paljon vapaa aikaa ja hyvät hermot itse ainakin ristin käteni kun pääsin siitä murheen kryynistä eroon"

        Meillä oli tuollainen 2,0 RT vuodesta 2002 vuoteen 2007. Kilsat 75 tkm - 165 tkm. Noista em. vioista ei mitään, ainoastaan 90 tkm "iso huolto" oli 600 €.


      • jeekoo
        Ja_mo kirjoitti:

        "Tyyppi vioista, raide tangot natisee ja paukkuu, ja vaihto koko akseli kerralla noin 600€ plus työ per puoli, ikkunan nostimet jos sähkö a,400€ kpl plus työ 100€, etulämppäri a, 600 töineen tuulilasin pyyhkijät koko koneisto a,200 ja työ 80, etupaaneeli mittaristo reistailee kans a, 400 plus työ siinä vikoja joita mulla oli samassa rellussa ja oli ajettu vasta 165000 joten en suosittele jos ei sinulla ole hyväää tallia jossa korjata relluasi ja paljon vapaa aikaa ja hyvät hermot itse ainakin ristin käteni kun pääsin siitä murheen kryynistä eroon"

        Meillä oli tuollainen 2,0 RT vuodesta 2002 vuoteen 2007. Kilsat 75 tkm - 165 tkm. Noista em. vioista ei mitään, ainoastaan 90 tkm "iso huolto" oli 600 €.

        Meillä oli -98 dsl scenic. Ajettiin km:t 146tkm-372tkm. Jarrulevyt, parit jarrupalat, yksi(!) alapallonnivel ja norm. jakohihnat kiristimineen vaihdettiin. Nyt ajellaan vm. -07 GS dci:llä ilman ongelmia(15000km) , ainakin toistaiseksi. Kyyti on hyvää ja mukavaa.


      • lauriii
        jymäytetäänkö tyhmää kirjoitti:

        Kiitos antamistasi arvioista,vikalistassa tulikin auton hankintahinta melkein ylitettyä.Talli kyllä löytyy mutta laittelisin siellä mielummin moottoripyöriä enkä arkisia siirtymävälineitä.Vähän harmittaa sillä auto on tosi hyvä ajolleen ja fordit rupee kyllästyttämään,Harkitsen viellä prosentein 60 vastaan 40 puolesta ,päätöksen lupasin ilmoittaa sunnuntaina.

        se auto on tarjolla? voisin ostaa sen vaikka pois...


      • ööäääää

        Näistä "EI kannata" kosketa 99 mallin sceniä. Voit ostaa huoleti. Ainut vika jonka tiedän on alipainevika, joka laskee kierroksia tyhjäkäynnilla, kun käännyt vasemmalle. Vika alkaa kylmänä ja pahenee koko ajan. Letkusta pätkä pois ja kaikki pelaa. Kyseessä on jokin venttiili rintapellissä, johon tulee sähkö ja alipaine.


    • Tyytyväinen edelleen

      Itsellä on siis Scenic 1.6 16v vm. 2001. Ostin sen viisi vuotta sitten 60 tkm ajettuna. Nyt ajettu 175 tkm. Olen ollut tyytyväinen. Ainoat varsinaiset viat: noin 100 tkm: kohdalla airbagin merkkivalo alkoi vilkutella (riitti pelkkä johtosarjan” puhdistus”, pikkurahalla), noin 130 tkm:n kohdalla vasen etujarrulevy jäi laahaamaan (jarruremppa), 160 tkm:n kohdalla hajosi sytytyspuola (renun tyyppivika ja kannattaa vaihtaa kaikki kerralla) ja kuljettajan istuinlämmitin (uusi kallis vaihtaa). Muuta ihmeellistä en muista, normaalien huoltojen ja vaihtojen lisäksi.

      - öljyä ei tarvitse lisätä öljyn vaihtovälillä ollenkaan (vaihdan 20 tkm:n välein synteettiset öljyt)
      - sähkölaitteet alussa mainittuja lukuun ottamatta toimivat moitteitta (sähköikkunat, -peilit, mittaristot, ajotietokone, ajovalot, radio, ilmastointi, abs yms., (toisin kuin ehkä sitikoissa ja pösöissä?)
      - moottori on ollut hyvä käyttökone, sen takia oikeastaan valitsinkin aikoinaan Renun (Meganehan voitti pari TM-vertailua joskus 90-luvun ja 2000-luvun taitteessa)
      - talvella lämmitys pelaa, ovet aukeavat (tosin polttoaineluukun alla olen pitänyt kankaan palasta jäätymisen vuoksi), sähkölaitteet toimivat myös talvella
      - ajan autolla jonkin verran myös Pohjois-Suomen metsäautoteillä työni luonteen vuoksi
      - ei ole ainakaan vielä ikinä jättänyt tielle

      Ja kannattaa muistaa myös Renun muut hyvät puolet: menestyminen törmäystesteissä (myös vanhemmat mallit), ovat keski-määräistä paremmin ruostesuojattuja yms.

      Ehkä minulla on ollut hyvälaatuinen yksilö ja toisaalta koska auto on -01 mallia (ns. facelift -malli), niin lastentauteja ei ole juuri ollut. Mutta kuten sanottua, autot ovat yksilöitä ja samoin käyttäjät. Puolueet-tomia kuntotestejäkin voi tehdä…

      Viime vuoden malleista on nähtävissä, että Renun laatu on nousemassa kohti kärkeä. Maailmalta tippuneet tiedot laadusta kertovat tästä (esim. Clion menestyminen Dekran katsastuksissa yms.), mutta näinhän Renun johtaja uhosikin joku vuosi sitten…

      • ööääää

        Kyseisessä mallissa ensimmäiset alapallo/raidetangon vivelet menee 140 tkm jälkeen. Monellako Saksalaisella pääsee niin pitkälle?


      • 1,6 16v -02
        ööääää kirjoitti:

        Kyseisessä mallissa ensimmäiset alapallo/raidetangon vivelet menee 140 tkm jälkeen. Monellako Saksalaisella pääsee niin pitkälle?

        No poikkeus varmaan sitten vahvistaa säännön. Meillä meni vaihtoon 90 tkm kohdalla ja nyt 110 tkm kohdalla ovat taas vaihtokunnossa.


      • ööäää
        1,6 16v -02 kirjoitti:

        No poikkeus varmaan sitten vahvistaa säännön. Meillä meni vaihtoon 90 tkm kohdalla ja nyt 110 tkm kohdalla ovat taas vaihtokunnossa.

        Vaikuttavat tosin nivelien kulumiseen. Tarvikeosien kesto on sitten niin ja näin.


    • mä1234567

      On ilmeisesti 8 venttiilinen versio. Ilman hienouksia? Kyseessä on hinta/laatusuhteeltaan paras automalli

    • kasala2

      mulla 97vm 2.0 litran koneella. mittaris 300tkm josta olen itse ajanut 100tkm 3 vuoden aikana. ainut vika mitä on ollut niin etujouset menivät poikki uudet maksoi 55e kappale ostan seuraavaksi myös scenikin. mulla on ollut autoina japseja saksalaisia ja italialaisia vm1993-2004 sekä 2 rellua jotka on ollut kyllä parhaita.

    • ladamies nro 185

      Elä osta noita 90-luvun Megane Scenicejä. Pittää ostaa 200-luvun Scenicci.

    • enicS

      Tuo 8venttiilinen kuullemma varmempitominen(sanoi Käyttöauton työnjohtaja) kuin uudempi 16v, jonka itse omistan. Ei pahaa sanottavaa pl puolat, jotka ovat kuullemma "kulutustavaraa"..?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1995
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1624
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1410
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      60
      1317
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1273
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1272
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1221
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1201
    Aihe