Mazda 3 -06 ja ylimääräiset äänet?

Tuleva mazdamies?

Kävin koeajamassa erästä matukkaa eilen, ja jostain päin kojelautaa kuului välillä ihme piippaus, mikähän mahtoi olla? Joku pakkasvaroitin tai handsfree-systeemi? Radiosta se ei kuulunut, ei ollut päällä, eikä myöskään turvavöihin liittynyt. Ja ajossa sitten 50 vauhdeissa renkaista (tai jopa laakerista?) pistin merkille selvästi erottuvan ulinan. Onko näissä kolmosissa kova rengasmelutaso yleensä?

7

496

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fisu71

Minulla on mazda 3 touring malli ja vuodelta 2006. Minulla ei ole kuulunut kojelaudasta mitään ylimääräsiä ääniä. Ainakaan minun mallissa ei ole pakkasvaroitinta taikka handsfree systeemiä. Mazda 3:ssa on ikävä kyllä aika äänekäs tuo rengasmelu, mutta mitään ulinaa taikka laakereista kuuluvaa ääntä en ole havainnut. Rengasmeluun voi vaikuttaa massauttamalla auto ja rengasvalinnalla jonkin verran. Se mihin kannattaa kiinittää huomiota on ovien saumaukset. Jos ovat kupruilla niin siellä voipi olla ruostetta. Se on hyvin yleistä kaikissa mazdan malleissa. Tekniikka on pelannut loistavasti autossani ja ei ole tarvinnut käytää ylimääräsissä huolloissa.

• Tuleva mazdamies?

Kiitos vastauksesta, täytyy käydä liikkeessä selvittämässä mistä tuo piippausääni johtui. Rengasmelua minäkin epäilen, oli melko äänekäs täytyy myöntää. Muuten auto oli kyllä täys kymppi joka suhteessa, tykkäsin.

• M6

ulkolämpötila laskee alle 5 asteen, ulkolämpötilan näyttö vilkuu noin 10 sekuntia ja merkkiääni kuuluu kerran (piippaus).

• exmazda

kesärenkaissa ei kyllä rengasvalinnolla juurikaan tuota melua hiljennetä eikä massauksella.
        Talvella tietenkin voi laittaa kitkat niin hiljenee. Kokeiltu on ja vaihtoon meni.

• ei toistu
        exmazda kirjoitti:

kesärenkaissa ei kyllä rengasvalinnolla juurikaan tuota melua hiljennetä eikä massauksella.
        Talvella tietenkin voi laittaa kitkat niin hiljenee. Kokeiltu on ja vaihtoon meni.

tuli myös tehtyä. Uskomatonta , erittäin kovan rengasmelun lisäksi Golfiin palentuu tämän talven pakkasilla! Kyllä Masaan on palattava heti kesän tullen. Mazda lämpiää nopeasti ja rengasmelu "paperia" Golfiin verrattuna!

• nipponisti.
        ei toistu kirjoitti:

tuli myös tehtyä. Uskomatonta , erittäin kovan rengasmelun lisäksi Golfiin palentuu tämän talven pakkasilla! Kyllä Masaan on palattava heti kesän tullen. Mazda lämpiää nopeasti ja rengasmelu "paperia" Golfiin verrattuna!

uusi Golf on hiljaisempi, se on aivan selvä juttu, ei auta vaikka katselisi kuinka puna-valkoisten lasien läpi.

• taatusti
        nipponisti. kirjoitti:

uusi Golf on hiljaisempi, se on aivan selvä juttu, ei auta vaikka katselisi kuinka puna-valkoisten lasien läpi.

ollenkaan selvä juttu, meteliä riittää. Sinisien lasien läpi täytyy pakkasella katsoa, kyyti on tosi kylmää. Kylmä ja meluisa Golf.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      92
      1489
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      54
      1033
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      391
      885
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      160
      870
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      56
      733
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      124
      727
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      678
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      645
    9. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      57
      641
    10. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76