Nopeus Ei noussut Welholla

2+15

Itselläni on 24.90 eur/kk 2M sopimus. Welho myy 24.90 eur/kk 10M sopimuksia. Soitin Welholle ja kysyin miksi minun täytyy maksaa sama hinta viisi kertaa hitaammasta palvelusta ja he sanoivat, että voin aina ostaa uuden palvelun.

Tunnen tulleeksi kusetetuksi. Irtisanoin sopimukseni. Harmillista, että se on määräaikainen.
Siirryn sitten kilpailijalle

21

2510

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 13

      Itse olet tehnyt määräaikaisen sopimuksen. Olisit pyytänyt tarjousta Welholta ja varmasti olisit onnistunut. Joka tapauksessa määräajan umpeuduttua olisit saanut samaan hintaan tuon haluamasi kaistan. Olisit voinut myös ostaa uuden palvelun, niinkuin sinulle sanottiin, vieläpä samaan hintaan. Toki tällöin olisit joutunut korvaamaan keskeyttämäsi määräaikaissopimuksen.
      Se, että tunnet itsesi kusetetuksi, ei tarkoita, että olet tullut.

    • ----------------t

      Jos palvelu heikkenisi olisit tyytyväinen että sopimuksesta pidetään, mutta nyt mielestäsi toinen osapuoli voisi rikkoa sopimusta? Jos sopimukseen halutaan muutoksia se on mahdollista sopimusehtojen puitteissa jotka olet itse hyväksynyt, näin se on kuule kaikessa sopimisessa!

      Määräaikaisten sopimukset ovat ikäviä, itse hävisin paljon aikoinaan mokkulassa kun sopimusajan aikana hinnat puolittuivat. Mutta itsehän sopimuiksen allekirjoitin ehtoineen.

      Kukaan ei ole väittänyt että nopeudet nousisivat vanhoissa liittymissä vaan selkeästi on ilmoitettu, että uusien liittymien nopeudet ja hinnat muuttuvat. Eikä niitä vanhojen liittymien nopeuksia voisi suoraan kaikille edes muuttaa sillä nopeimmat yhteydet vaativat uudenlaisen modeemin.

      vanhojen liittymien muutoksia tehdään Huhtikuusta lähtien jos asiakas haluaa niin:
      http://nopein.welho.fi/
      "Jos haluat vaihtaa liittymäsi uuteen, lähetä meille sähköpostiosoitteesi niin otamme sinuun yhteyttä viimeistään huhtikuun aikana. Jos olet tyytyväinen nykyiseen nopeaan laajakaistaasi sinun ei tarvitse tehdä mitään – nykyinen laajakaistasopimuksesi on edelleen voimassa. Huomaathan, että uusiin huippunopeuksiin tarvitset myös uudenlaisen modeemin."

    • ...............

      Onko sulla kaapeli vai ADSL? Kaapelin nopeuden automaattisesta nostosta en tiedä mutta ADSL-puolella Welho ei nosta automaattisesti nopeutta vaan pitää itse tilata se nopeuden nosto. ADSL:ssä vanha nopeus pysyy toistaiseksi ja hinnat myös. Uusia ADSL-liittymiä Welho myy nykyään vain 24 Mbps-nopeuksisena, kaikki vanhat hitaammat ADSL-liittymät on poistettu uusmyynnistä.

    • WelhoGreed

      Ja paskan marjat! Selvitin vko10bastard tuota 2M -10M epäkohtaa, jolloin vastasivat Welholta että voin tilata uuden 10M sopimuksen 12kk ajalle, jolloin tulee 30e vaihtomaksu modeemi jos ei vanha käy. Itselläni käy. Uudet asiakkaat saavat kyllä 0e avausmaksu 0e modeemi, ellei halua langatonta. Olen ollut vuosia welhon asiakas ja nopeudet ovat nousseet aina automaattisesti seuraavaaksi nopeaan yhteyteen / hinta, muistaakseni ensimmäinen nopeuteni oli 384kb/s tai jotain sinnepäin..mutta nyt ovat ahneuksissaan huomanneet että kusetetaanpa vanhoja asiakkaita, jos eivät itse huomaa niin maksat paljon hitaammasta yhteydestä. Kusetus lafka josta irtisanon itseni heti kun löydän jonkun mokkulapaskan tilalle ja toiselta palvelun tarjoajalta.

      • 21

        Minä ainakin odotan Welhon tarjousta huhtikuussa. Uskon saavani ainakin saman, mitä uudet asiakkaat saavat, eli nopeuden noston sekä uuden modeemin, samaan vanhaan hintaan. Jos en saa, sanon irti vanhan ja tilaan samantien uuden sopimuksen toisella nimellä. Kaapeliyhteyksissä se on helppoa, kun linjat ovat auki piuhan kytkettyä.
        Hosumalla ei saa kuin kusipäitä lapsia.


    • Nettihullu

      Määräaikaisen sopimuksen voi lopettaa kun siirtyy noihin welhon uusiin nopeuksiin, itseni ei ainakaan tarvinnut maksaa kuin 30e muutosmaksu tuohon uuteen liittymään vaihdettaessa... Mielestäni aika kannattava vaihdos 5 kertaa nopeammasta liittymästä :) 40m oisin muuten ottanut, mutta uutta modeemia olisi pitänyt oottaa ensi kuulle :/

    • Paska-Welho

      Jep. Niinkuin muillakin minullekin Welho vastasi että 2m liittymän vaihto 10m uuteen liittymään maksaa muutosmaksuna 30e. 2m ja uudella 10m sama kuukausimaksu 24,90. Eli minun tulee maksaa vanhana asiakkaana 30 euroa welholle jotta he antaisivat minulle saman mitä uusille asiakkaille ilmaiseksi. Tuntuu että Welholla ei kunnioiteta vanhoja asiakkaita ollenkaan vaan sakotetaan siitä hyvästä. 30 euroa ei ole suuri summa mutta toisilla painaa periaate enemmän kuin raha. Rosvousta kuitenkin Welhon puolelta.

      • adsgasgf

        Hohhoijaa...

        Uskaltakaa vaan soittaa sinne Welholle ja sanokaa noi asiat, mitä täällä sanotte, niin aivan varmasti saatte sen nopemman yhteyden siihen samaan vanhaan hintaan. En oikein jaksa tollasia vässyköitä, jotka itkee täällä kaikkia asioita eikä sitten saa aikaiseksi tehdä niille mitään.

        Itsellä oli ennen 5 megan yhteys, 35,90e/kk ja nyt 40 megan yhteys, täysin samalla hinnalla ja uusi modeemikin ilmaiseksi. Ja tuo kaikki lysti vaati minulta ihan yhden puhelinsoiton. Ei ne Welhon tyypit tuu teitä kotoa hakemaan...


      • soittoa kehiin
        adsgasgf kirjoitti:

        Hohhoijaa...

        Uskaltakaa vaan soittaa sinne Welholle ja sanokaa noi asiat, mitä täällä sanotte, niin aivan varmasti saatte sen nopemman yhteyden siihen samaan vanhaan hintaan. En oikein jaksa tollasia vässyköitä, jotka itkee täällä kaikkia asioita eikä sitten saa aikaiseksi tehdä niille mitään.

        Itsellä oli ennen 5 megan yhteys, 35,90e/kk ja nyt 40 megan yhteys, täysin samalla hinnalla ja uusi modeemikin ilmaiseksi. Ja tuo kaikki lysti vaati minulta ihan yhden puhelinsoiton. Ei ne Welhon tyypit tuu teitä kotoa hakemaan...

        soitto welholle ja pyytää uutta nopeutta. samaan hintaan mullekkin luvattiin ja uus modeemi odottaa jo postissa hakua. ei ylimääräsiä kuluja, mulla ei ainakaan mitään pahaa sanottavaa welhosta oo.
        älkää tulko tänne marisemaan jos tuntuu siltä että joku viilaa linssistä, ottakaa puhelin kouraan ja selvittäkää asia.


      • tosi_nopee
        soittoa kehiin kirjoitti:

        soitto welholle ja pyytää uutta nopeutta. samaan hintaan mullekkin luvattiin ja uus modeemi odottaa jo postissa hakua. ei ylimääräsiä kuluja, mulla ei ainakaan mitään pahaa sanottavaa welhosta oo.
        älkää tulko tänne marisemaan jos tuntuu siltä että joku viilaa linssistä, ottakaa puhelin kouraan ja selvittäkää asia.

        Ei muuten oo nopeusnoussut, kävin tarkistaa speedtest.comissa testaa uuden modeemin reitin kera.
        Oli mulla ennen 5m ja siirryin 40m, speedtestissa todettiin vain 12M-14M käytössä downloadi, toiseen suuntaan pitää paikkansa 2M. Ettäs kokeilkaa tekin ja kertokaa kans :)


      • nrekki
        adsgasgf kirjoitti:

        Hohhoijaa...

        Uskaltakaa vaan soittaa sinne Welholle ja sanokaa noi asiat, mitä täällä sanotte, niin aivan varmasti saatte sen nopemman yhteyden siihen samaan vanhaan hintaan. En oikein jaksa tollasia vässyköitä, jotka itkee täällä kaikkia asioita eikä sitten saa aikaiseksi tehdä niille mitään.

        Itsellä oli ennen 5 megan yhteys, 35,90e/kk ja nyt 40 megan yhteys, täysin samalla hinnalla ja uusi modeemikin ilmaiseksi. Ja tuo kaikki lysti vaati minulta ihan yhden puhelinsoiton. Ei ne Welhon tyypit tuu teitä kotoa hakemaan...

        Minun ei tarvinnut edes soittaa , Welholta soittivat minulle:)
        Tarjosivat 10 megasen tilalle 110 megaista, samalla hinnalla.
        Uusi modeemi tulee ensi viikolla. Eikä mitään lisämaksuja.


      • 10M = 4,9 megaa
        tosi_nopee kirjoitti:

        Ei muuten oo nopeusnoussut, kävin tarkistaa speedtest.comissa testaa uuden modeemin reitin kera.
        Oli mulla ennen 5m ja siirryin 40m, speedtestissa todettiin vain 12M-14M käytössä downloadi, toiseen suuntaan pitää paikkansa 2M. Ettäs kokeilkaa tekin ja kertokaa kans :)

        5M liittymä vaihdettu syksyllä 10M liittymäksi.

        Nopeus max. 4,88 Mbit/s - silloin kun sattuu toimimaan.


      • hyvätsäkä
        10M = 4,9 megaa kirjoitti:

        5M liittymä vaihdettu syksyllä 10M liittymäksi.

        Nopeus max. 4,88 Mbit/s - silloin kun sattuu toimimaan.

        Nopeus WLANissa vai piuhalla?
        40/2, toteutuu n. 39/1,9 ja aina toimii.


      • letkun päässä
        hyvätsäkä kirjoitti:

        Nopeus WLANissa vai piuhalla?
        40/2, toteutuu n. 39/1,9 ja aina toimii.

        Piuhalla kiinni koneessa. On tainnut vaihtua ainoastaan laskuun merkittävä liittymän tyyppi.

        Nopeuslupaus 5-7, todellinen nopeus seilaa 0..0,7...3...4,9. Katkoja on (vaihteen vuoksi) taas ihan "riittävästi". Lienevät huoltokatkoja, kun niitä sattuu esim. su iltapäivällä tasan klo 14 alkaen, "jolloin ei haittaa ketään".


    • Sannukka2

      Siis minulla on Welhon 10 megainen liittymä itselläni. Ollut jo niin kauan kun niitä on saanut, ehkä 5 vuotta tms. Maksan 44,90e/kk
      MINULLA EI OLE MÄÄRÄAIKAISIA SOPIMUKSIA !
      EN HALUA NOSTAA NOPEUTTA !
      EN HALUA UUTTA MODEEMIA !
      HALUAN SAMAN HINNAN KUIN UUSI ASIAKAS ! eli 24,90 e/kk ...

      Mutta tämä ei onnistu ilman MUUTOSMAKSUA joka on 30e ??? Ja joudun SILTI tekemään väh. 12/kk sopimuksen ???

      Eli Welholle ei riitä että olen ~5 vuotta maksanut 44,90 kk vaan pitää vielä maksaa 30e ja tehdä 12kk sopimus että saan uuden hinnan. Aivan käsittämätöntä.

      Ylläoleva tieto saatu Welhon puhelinpalvelusta 8.4 jossa riitelin niiden kanssa ~20min mutta eipä vain onnistu ilman muutosmaksua ja 12kk sopimusta...

      • Vastausta vailla

        Itselläni oli 5 megan yhteys, joka maksoi enemmän kuin uusille asiakkaille tarjottu 10 megan yhteys. Soitin asiakaspalveluun ja he totesivat, että voin toki "päivittää" liittymäni maksamalla 30 euron liittymismaksun ja sitoutumalla vuodeksi määräaikaiseen sopimukseen. Uhkasin irtisanoa liittymän siihen paikkaan ja tällöin asiakaspalvelusta joustettiin 30 euron ylimääräisen maksun kanssa. Määräaikaisuudesta eivät luopuneet ja sen ymmärsin -- teinhän uuden sopimuksen.

        Mikä oli lopputulos? Sopimuksen hinta kyllä laski, mutta nopeus ei noussut minnekään. Edelleen liittymä rouskuttaa alle viiden megan nopeudella, vaikka päivityksestä on reilu kuukausi. Kun olen yrittänyt reklamoida Welholle, niin kaksi viikkoa asiaa on pyöritelty ihmiseltä toiselle "emme löydä viestiäsi". Että näin siellä.


      • Mikke30
        Vastausta vailla kirjoitti:

        Itselläni oli 5 megan yhteys, joka maksoi enemmän kuin uusille asiakkaille tarjottu 10 megan yhteys. Soitin asiakaspalveluun ja he totesivat, että voin toki "päivittää" liittymäni maksamalla 30 euron liittymismaksun ja sitoutumalla vuodeksi määräaikaiseen sopimukseen. Uhkasin irtisanoa liittymän siihen paikkaan ja tällöin asiakaspalvelusta joustettiin 30 euron ylimääräisen maksun kanssa. Määräaikaisuudesta eivät luopuneet ja sen ymmärsin -- teinhän uuden sopimuksen.

        Mikä oli lopputulos? Sopimuksen hinta kyllä laski, mutta nopeus ei noussut minnekään. Edelleen liittymä rouskuttaa alle viiden megan nopeudella, vaikka päivityksestä on reilu kuukausi. Kun olen yrittänyt reklamoida Welholle, niin kaksi viikkoa asiaa on pyöritelty ihmiseltä toiselle "emme löydä viestiäsi". Että näin siellä.

        Hei "Vastausta vailla", oletko ottanut modeemia kertaakaan pois seinästä? Tai resetoinut sitä? Jos modeemia ei 'muistuta' että muutoksia on tullut, ei se välttämättä reagoi etänä tehtyyn nopeusvaihdokseen - jos modeemi vain rouskuttaa menemään ilman stoppia, ei linjakaan pääse nousemaan oikeisiin nopeuksiinsa. Eli älähän syyttele toisia jos et itse ole älynnyt tuota tehdä, kauhea valitus siitä että hinta halpenee ja itse törttöilee. Jos siellä on oikeasti vikaa niin kyllä se sieltä löytyy, jos ei muuta niin laitteet vaihtoon.

        Itsekin siis vaihdoin yhteyteni, ihmettelin päivän kun ei nopeus noussut, ja todella ystävällinen tyttö Sanomatalon myymälässä muistutti että modeemista pitää ottaa virrat pois että se rekisteröi muutokset (tai jotain). Tämän jälkeen nopeus nousi heti, eikä valittamista ole ollut.


      • Smiguli

        ...koska esim. Tukholmassa asiat toimivat siten, että asiakas oli kuningas. Hänelle ilmoiteltiin tasaisin väliajoin, että olethan huomannut, että olemme nostaneet nopeuttasi - hinta pysyy tietenkin samana kuin ennenkin. Sanoisin, että fair deal.

        Tämä sama asiahan toimi pitkään myös GSM-liittymämarkkinoilla. Vanhat "urpot" asiakkaat, jotka olivat jääneet vanhoihin, tuttuihin ja turvallisiin liittymiinsä, maksoivat niistä maltaita.

        En kannata turhaa holhoamista, ettei siitä nyt tule sanomista, mutta olen sitä mieltä, että asiakkaalla on muutakin tekemistä, kuin jahdata halvimpia hintoja ja uusia tarjouksia. Tekniikka kehittyy huimaa vauhtia ja hinnat €/Mb tippuvat lähes samassa tahdissa... tai ainakin sitä niin luulisi. Myös Suomessa.


      • Tyytyväinen5
        Smiguli kirjoitti:

        ...koska esim. Tukholmassa asiat toimivat siten, että asiakas oli kuningas. Hänelle ilmoiteltiin tasaisin väliajoin, että olethan huomannut, että olemme nostaneet nopeuttasi - hinta pysyy tietenkin samana kuin ennenkin. Sanoisin, että fair deal.

        Tämä sama asiahan toimi pitkään myös GSM-liittymämarkkinoilla. Vanhat "urpot" asiakkaat, jotka olivat jääneet vanhoihin, tuttuihin ja turvallisiin liittymiinsä, maksoivat niistä maltaita.

        En kannata turhaa holhoamista, ettei siitä nyt tule sanomista, mutta olen sitä mieltä, että asiakkaalla on muutakin tekemistä, kuin jahdata halvimpia hintoja ja uusia tarjouksia. Tekniikka kehittyy huimaa vauhtia ja hinnat €/Mb tippuvat lähes samassa tahdissa... tai ainakin sitä niin luulisi. Myös Suomessa.

        Minulla oli yli kymmenen vuotta Welhon liittymä.
        Irtisanoin sen viime viikolla siksi että, he eivät nosta pitkäaikaisten asiakkaidensa nopeuksia automaattiseti uusien asiakkaiden tasolle. Tarjosivat irtisanoessani 17,90 eurolla kk 40Megan liittymää, mutta en ottanut koska olen sitä mieltä että asiakkuus on jo pilattu....
        Onneksi nykyään on muitakin toimittajia ja jopa halvempia.

        Tuskin DNA kytkös ainakaan parantaa asiakaspalvelua.


      • 10M = 0M
        Mikke30 kirjoitti:

        Hei "Vastausta vailla", oletko ottanut modeemia kertaakaan pois seinästä? Tai resetoinut sitä? Jos modeemia ei 'muistuta' että muutoksia on tullut, ei se välttämättä reagoi etänä tehtyyn nopeusvaihdokseen - jos modeemi vain rouskuttaa menemään ilman stoppia, ei linjakaan pääse nousemaan oikeisiin nopeuksiinsa. Eli älähän syyttele toisia jos et itse ole älynnyt tuota tehdä, kauhea valitus siitä että hinta halpenee ja itse törttöilee. Jos siellä on oikeasti vikaa niin kyllä se sieltä löytyy, jos ei muuta niin laitteet vaihtoon.

        Itsekin siis vaihdoin yhteyteni, ihmettelin päivän kun ei nopeus noussut, ja todella ystävällinen tyttö Sanomatalon myymälässä muistutti että modeemista pitää ottaa virrat pois että se rekisteröi muutokset (tai jotain). Tämän jälkeen nopeus nousi heti, eikä valittamista ole ollut.

        5M -> 10M vaihto tehty kuukausia sitten ja modeemista on virrat pois joka yö, joten näitä resetointeja on tehty jo toista sataa. Edelleen nopeus on 5M, tosin tänä vuonna se on välillä myös 0M - etenkin viikonloppuisin.


      • welhoilua

        itse tein kuukausi sitten vastaavan muutoksen ( L 110M->S10M) toistaiseksi voimassa oleva sopimus 24,90e/kk,ei määräaikaisuutta et silleen :).Asiakkuutta takana yli 6 vuotta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9669
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      399
      4148
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      88
      2872
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2825
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2604
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      197
      2587
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1813
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      69
      1657
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1600
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1413
    Aihe