...kaikille vittuilijoilla ja idiooteille! Mistäs tänään kinattaisiin? Oisko vaikka minkä värinen veneen tulee olla?
Siis veenhän kuuluu olla puinen ja sellainen kellertävän käyneen kusen värinen.
Huomenta päivää...
14
365
Vastaukset
- mees nyt pois
oikea sulle on toi purjehtijoiden palsta.
- sdfg
Veneen kuuluu olla pitkäkölinen raskas matkavene.
Materiaalilla ei niin ole väliä, kunhan ei ole puuta tai betonia.
Mieluiten metallia tai muovia.- jhgfdsa
veneen pitää olla puuta. Jos et paremmin tiedä niin tuki kitasi.
- sdfgsdfg
jhgfdsa kirjoitti:
veneen pitää olla puuta. Jos et paremmin tiedä niin tuki kitasi.
Älähyn nyt vedä hondurasilaista mahonkia nesuun.
Minä tykkään veneillä, siksi veneeni on muovia, jos kiertelisin maailmaa se olisi terästä, jos tykkäisin touhuta ja väsätä pirun paljon enemmän kuin nyt, enkä niinkään purjehtia, se olisi puuta.
Keväällä on pihatöitä, kaunista ilmaa ja muuta, en viisti siettää sitä aikaa vajassa hinkaten ja lakaten, viihdyn hyvin kotona. Joku joskus sanoi että "puuveneet on miehille, jotka eivät viihdy kotona".
Mutta puhommat teen pihaliiterissä, kuten kitarat, mööpelit jne. - ujyhrtfged
sdfgsdfg kirjoitti:
Älähyn nyt vedä hondurasilaista mahonkia nesuun.
Minä tykkään veneillä, siksi veneeni on muovia, jos kiertelisin maailmaa se olisi terästä, jos tykkäisin touhuta ja väsätä pirun paljon enemmän kuin nyt, enkä niinkään purjehtia, se olisi puuta.
Keväällä on pihatöitä, kaunista ilmaa ja muuta, en viisti siettää sitä aikaa vajassa hinkaten ja lakaten, viihdyn hyvin kotona. Joku joskus sanoi että "puuveneet on miehille, jotka eivät viihdy kotona".
Mutta puhommat teen pihaliiterissä, kuten kitarat, mööpelit jne."Joku joskus sanoi että "puuveneet on miehille, jotka eivät viihdy kotona"."
Joo joku kans sano joskus jossain että muoviveneet on hinttareille ja pedofiileille. Kumpi itse olet? - sdfgsdfg
ujyhrtfged kirjoitti:
"Joku joskus sanoi että "puuveneet on miehille, jotka eivät viihdy kotona"."
Joo joku kans sano joskus jossain että muoviveneet on hinttareille ja pedofiileille. Kumpi itse olet?Nyt ne mahongit pois ennenku alkaa sinertää.
Kehitys kehittyy, veneet on muovia, vanteet alumiinia, ämpärit muovia....
Jos haluaa harrastaa "classikoita" niin mikäs siinä
En vain tajua että ostetaan joku autonraato pellosta, rakennetaan sitä 15 vuotta, rahaa menee 3x uuden verran, sitten sillä ajetaan 3 kertaa vuodesa.
Minä haluan autoni heti, ja ajaa sillä päivittäin.
Sama pätee veneisiini, haluan veneillä, en huoltaa ja korjata.
Nykysen veneenkin puuosissa on tarpeeksi tekemistä.
Jokainen tyylillään. - -Mika-
sdfgsdfg kirjoitti:
Nyt ne mahongit pois ennenku alkaa sinertää.
Kehitys kehittyy, veneet on muovia, vanteet alumiinia, ämpärit muovia....
Jos haluaa harrastaa "classikoita" niin mikäs siinä
En vain tajua että ostetaan joku autonraato pellosta, rakennetaan sitä 15 vuotta, rahaa menee 3x uuden verran, sitten sillä ajetaan 3 kertaa vuodesa.
Minä haluan autoni heti, ja ajaa sillä päivittäin.
Sama pätee veneisiini, haluan veneillä, en huoltaa ja korjata.
Nykysen veneenkin puuosissa on tarpeeksi tekemistä.
Jokainen tyylillään....tyylillään, ja tyyli täytyy säilyttää vaikka se olis huonokin...
Kyllä mä ymmärrän sen, että se pellolta haettu autonraato on saatu ekan kerran ajoon vasta 15 vuoden kuluttua alotuksesta, se on harrastus. Samaan aikaan se sama kaveri ajelee käyttöautollaan niin kuin muutkin. Mulla on tallissa yksi italiaanoprojekti, jolla ajoin viimeksi kun Pink Floyd konsertoi lahdessa... Ei mulla ole sen kanssa kiire...
Mulla oli puuvene pitkään, tai oikeastaan useampikin. Osa harrastusta oli just se keväinen rannassa puuhaaminen ja usein piti jäädä kaupunkiin yöksi kun sitä voiteluainetta meni siinä harrastamisen ohessa kurkusta alas yli promillerajan... silloin saatoit kuulla kaivarin yössä kevyttä kitarointia.. ;-)
Nyt on kuitupurkkari, jossa ei tarvitse tehdä joka kevät samaa kohtaa aina uudelleen... se on se mikä alkoi rassaamaan. Nyt vaan pesen ja menen....
Tänään saan varmaan soittokuntoon Gibsonin Hummigbirdin, tää on sitä ekaa sarjaa. Seuraavaksi ryhdyn kasaamaan Nosoa... se on odottanut laatikossa osina jo 7-8 vuotta. Harrastusta se tämäkin... mutta mukavampaa näitä "puuhommia" on tehdä talvisin lämpimässä askarteluhuoneessa. Ja naapurit on riittävän kaukana että voin kääntää Peaveyn putkicombosta nupin kaakkoon kun otan saundeja tosta Kolibrista illalla....
- Hauskaa veneilyä
Vesirajan alaupuolelta betonia, vesirajan yläpuolelle lasikuitu/mäntyrima viritelmä ja sitten hytti MDF levyä. Targakaari hilikuidusta ja pieni apupurje bilteman pressusta. Ja kyllä to kuusen tai kusen värinen käy, kuhan on monivärisiä vauhtiraitoja, vihreä /sininen. Keulakajuttan muovikupuli.
Tää on mun vene, paras kaikista ja CE typityksestä turha tulla lässyttämään. Ja nyt on pillerin aika.... - Umpahpa
tuli nostamaan palstan älykkyysosamäärän keskiarvoa . . . . vai ?
- those were the days
Kyllähön tosiasia on se, että nuo kuselta ja fenoleilta haisevat lasikuitukupit joissa "puu" on vaneria ja turkkilevyt notkuu keskenkasvuisen amismopoilijankin painosta ovat perin syvältä. Tuo pätee suurimpaan osaan muoviveneitä ikään katsomatta.
itse jään mieluummin maihin, kuin lähden tollasella himmelille merille. Omassa aluksessa saan katsella ympärilläni hyvinhoidettua jalopuuta - ihan kunnon kamaa eikä mitään nykyajan rimpulamateriaalia - , lakattuna tietty. Kaiken lisäksi meno on vakaampaa ja vauhdikkaampaa kuin näillä nykyisillä lautasilla tai 70-80-luvun tonnareilla. - 8y å å
those were the days kirjoitti:
Kyllähön tosiasia on se, että nuo kuselta ja fenoleilta haisevat lasikuitukupit joissa "puu" on vaneria ja turkkilevyt notkuu keskenkasvuisen amismopoilijankin painosta ovat perin syvältä. Tuo pätee suurimpaan osaan muoviveneitä ikään katsomatta.
itse jään mieluummin maihin, kuin lähden tollasella himmelille merille. Omassa aluksessa saan katsella ympärilläni hyvinhoidettua jalopuuta - ihan kunnon kamaa eikä mitään nykyajan rimpulamateriaalia - , lakattuna tietty. Kaiken lisäksi meno on vakaampaa ja vauhdikkaampaa kuin näillä nykyisillä lautasilla tai 70-80-luvun tonnareilla.Kyllähän se vettynyt puu rauhoittaa massallaan menoa, selvähän se.
Onko se aina sitten tarkoituksenmukaista, en tiedä. - sdfgsdfg
those were the days kirjoitti:
itse jään mieluummin maihin, kuin lähden tollasella himmelille merille. Omassa aluksessa saan katsella ympärilläni hyvinhoidettua jalopuuta - ihan kunnon kamaa eikä mitään nykyajan rimpulamateriaalia - , lakattuna tietty. Kaiken lisäksi meno on vakaampaa ja vauhdikkaampaa kuin näillä nykyisillä lautasilla tai 70-80-luvun tonnareilla.Pakko pikkaisen naamailla.
Vakaa puuvene ja "vauhdikkaampaa" eivät sanoina sovi samaan lauseeseen. - hauskaa veneilyä
ei tuo MDF hytti nyt paljon nosta mutta ei se kyllä laskekkaan tämän thredin tasoa.....pakko oli laitta vähän oudompaa tekstiä, aloitus täysin absurdi eikä nämä jutut siitä paremmaksi muutuneet.
- ja uima-allas
Sauna pitää veneessä olla...niiku mun Rautaveneessä ! ehottomasti !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k1314491Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k803250- 1021530
- 881385
- 96907
- 79794
Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6
Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka18762- 42710
Tämän palstan naiseksi esittäytyvät
Ovatkin kuulemma oikeasti sukupuoleltaan miehiä. Pitääkö paikkansa?112699- 42618