Onko kokemusta TA:n asunnoista (vuokra- tai asumisoikeus)? Onko kaikki sujunut hyvin vai onko veloitettu olemattomasta tai onko ollut muuta ongelmaa? YH-Lännen asunnoissa olen asunut aiemmin, niissä kaikki mennyt hienosti.
TA-asumisoikeus
5
1836
Vastaukset
- MaSa1977
Tiedoksi kaikille.
Kannattaa ottaa hankkiessa asumisoikeusasuntoa TA-asunnoilta huomioon seuraavaa. TA-asunnot ilmoitti Espooseen valmistuvan kohteen arvioiduksi valmistumisajaksi 1.5.2010. Tarkemmin asiaa rakennusyhtiöltä tiedusteltuani sain tiedon, että heillä on velvollisuus tehdä rakennus valmiiksi vasta kesäkuun loppuun mennessä. Tätä on tapahtunut ilmeisesti muissakin kohteissa, TA:lta kommentoitiin, että uudistuotanto myöhästyy usein. TA ilmoittaa jostain syystä tarkoituksellisesti valmistumisajankohdan ennakkoon, vaikka itse tiedän rakennusalan ammattilaisena sen, että rakentaja tekee nykyään perustalon noin 98% varmuudella valmiiksi sovittuun päivämäärään mennessä. Muuten heille tulee sakkoa valmistumisen viivästymisestä. TA-asumisoikeus ei ilmoittanut mitään asunnon valmistumisen viivästymisestä. Tämä aiheutti useille uusille asukkaille pään vaivaa asumisjärjestelyissään.
Johtopäätös, TA-asumisoikeus valehtelee tarkoituksella asuntojen valmistumisajankohdan aikaisemmaksi kuin mitä se todellisuudessa on. TA-asumisoikeus ei tee sopimuksia, joissa uuden asumisoikeusasunnon valmistuminen on tarkoin määritelty, eikä suostu sanktiomaksuihin asumisoikeusasunnon luovutuksen viivästyessä asiakkaalle. Kannattaa yrittää saada sopimukseen tarkka valmistumisaika ja sanktiot myöhästymisestä.
Tämä tapaus oli Espoon Vanttilassa:
http://www.ta-asumisoikeus.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=31:espoo-vanttila-ervastintie-2&catid=16:rakenteilla&... - .....
Itse asun tällähetkellä TA-asuntojen vuokra-asunnossa Raisiossa. Ei ole kyllä minkäänlaista moitittavaa ainakaan vielä. Vuoden tässä olen jo asunnot, nyt nousi vuokrakin, kuten varmaan kaikkialla muuallakin. Tätä ennen minulla oli yksityinen vuokranantaja, joka nyt oli mitä oli.. Sopimuksia kun tehtiin niin huomasin ainakin kyseisen firman olevan todella tarkka kaikesta, ehkä vain hyväkin niin, ei tule ainakaan mitään epäselvyyksiä. Huoltofirmankin pojat ovat reippaita.. :)
- "valeisännöitsijä?"
Uudelle asukkaalle luvataan hoitaa TA:lle kuuluvat asunnon vikojen korjaukset, mutta tosiasiassa mitään ei tapahdu sen jälkeen kun olet allekirjoittanut sopimuksen ja maksanut asumisoikeusmaksun. Hommat "unohdetaan" hoitaa kerta toisensa jälkeen useista lupauksista huolimatta.
- ta
Minullaon kaikki sujunut oikein hyvin TA-asunnon kanssa. Naputin jopa avaimet saatuani siivouksesta ja muutamasta lampusta ja kaikki käytiin korjaamassa. Helppoa ja huoletonta asumista :)
- marconen
Asun VASO:n asunnossa. Aina on ollut kylmää, asunnon lämpötila yleensä syksyllä ja talvella 18 astetta. Maksoin aina lämmöstä vielä ylimääräistä noin 200e vuosittain. Kylmä vesi kiersi pattereissa, asun ylimmässä kerroksessa. Nyt monen vuoden jälkeen putkimies vaihtoi remontin yhteydessä patteriventtiilin ja ilmoitti "patteriventiili oli jumittunut ja ruostunut kiinni, ei toiminut vuosiin" Kylmä siis johtui siitä, en silti saa rahojani takaisin. Oikeudessa ehkä, mutta ei tavallisen ihmisen kannata oikeuteen hevin mennä. Kaikissa ASON asunnoissa samaa kusetusta, rahat viedään väkisin. Tietävät että pieni-ihminen on avuton suurta firmaa vastaan. Asumiskulut ovat samaa luokkaa kuin vuokrallakin. Alkuperäinen ajatus on unohdettu ja rikollisesti nyt rahastetaan. Olen myös asunut TA- asunnoissa, sama homma. Kaiken lisäksi vastaavat henkilöt erittäin nokkavia, sanoisin typeriä. Harvalla on edes kyseiseen vakanssiin ammattitaitoa. EI SIIS HYVÄ.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1898603
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264738- 504238
- 593792
- 513216
- 502980
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262676- 432491
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.412218Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382203