Focus -99 puhallin pimeni

Fokpuh

Elikkä pimeänä kaikilla 4 asennolla. 0-asennolla kytkee ilman sisäkierron päälle (napissa valo syttyy ja surisee jonkun läpän kiinni sähköisesti) ja 1-4 asennoissa sammuttaa sen. En muista tekikö näin puhaltimen toimiessa. Onko niin että jos ei toimi millään asennolla niin vikana EI ole etuvastus ? Ja onko tuo etuvastus oheisessa kuvassa punaisella merkattu ?

http://www.aijaa.com/v.php?i=5893206.jpg

10

5945

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • etuvastus on tuo alempi valkoinen, mittaa tuleeko sinne jännite jos tulee niin moottori sökö

      • FokPuh

        Eli jos ei tule jännitettä niin viallinen on se 5-asentoinen säädin ?
        (sulake siis ehjä)
        Osaatko sanoa mikä nasta tuossa valkoisessa liittimessä on mikäkin ?


      • Puhallusta

        Kyllä tulee jännite mutta ei ole moottori sökö. Myös moottorille tuleva jännite (puhaltimen pohjassa oleva liitin) asennoilla 1,2,3 ja 4 näyttää 12v kun liitin on irti. Moottoriin kytkettynä se kuitenkin näyttää nollaa. (= ei anna riittävästi ? Moottori oikosulussa ? ) Kun moottorille antaa suoraan akusta virtaa, lähtee se hurisemaan. Missähän vika ??


      • h.horsecollar
        Puhallusta kirjoitti:

        Kyllä tulee jännite mutta ei ole moottori sökö. Myös moottorille tuleva jännite (puhaltimen pohjassa oleva liitin) asennoilla 1,2,3 ja 4 näyttää 12v kun liitin on irti. Moottoriin kytkettynä se kuitenkin näyttää nollaa. (= ei anna riittävästi ? Moottori oikosulussa ? ) Kun moottorille antaa suoraan akusta virtaa, lähtee se hurisemaan. Missähän vika ??

        mittari voi näyttää mitä tahansa ilman kuormaa auton noissa sähkölaitteissa.Tuossa voisi olla se nopeuden valinta asento kytkin mennyt huonoksi. Muistaakseni radion kun irroittaan siihen pääsi käsiksi.


      • wiwbds

        haet etuvastuksen tarvikkeelta ( maksaa 20e) irrotat hanska lokeron ja sieltä takaa vähän puhaltimen moottorista kuskin puolelle päin on yhdellä ruuvilla kiinni etuvastus. senkun vaihdat niin pitäs ruveta pelittää. itellä pimeni 1 j 2 nopeus ja räppäs koko ajan sisäilman kiertoa päälle. osan ku vaihto niin ongelmat katos


      • rgerh
        wiwbds kirjoitti:

        haet etuvastuksen tarvikkeelta ( maksaa 20e) irrotat hanska lokeron ja sieltä takaa vähän puhaltimen moottorista kuskin puolelle päin on yhdellä ruuvilla kiinni etuvastus. senkun vaihdat niin pitäs ruveta pelittää. itellä pimeni 1 j 2 nopeus ja räppäs koko ajan sisäilman kiertoa päälle. osan ku vaihto niin ongelmat katos

        ja se hurina tuloo siitä ku laittaa sisäilmankierron päälle niin sielä on läppä joka etoimii moottorilla


      • Webasto
        wiwbds kirjoitti:

        haet etuvastuksen tarvikkeelta ( maksaa 20e) irrotat hanska lokeron ja sieltä takaa vähän puhaltimen moottorista kuskin puolelle päin on yhdellä ruuvilla kiinni etuvastus. senkun vaihdat niin pitäs ruveta pelittää. itellä pimeni 1 j 2 nopeus ja räppäs koko ajan sisäilman kiertoa päälle. osan ku vaihto niin ongelmat katos

        Niin vastataas nyt vielä se ratkaisu ongelmaani: Elikkäs webaston puolelta oli kärvähtänyt rele. Sitä kun ois tajunnut heti ensimmäisenä epäillä niin ois ollut 5min ja 5eur homma.


      • psirvio
        Webasto kirjoitti:

        Niin vastataas nyt vielä se ratkaisu ongelmaani: Elikkäs webaston puolelta oli kärvähtänyt rele. Sitä kun ois tajunnut heti ensimmäisenä epäillä niin ois ollut 5min ja 5eur homma.

        kerrotko vielä tarkemmin missä kohti on ko. rele?


      • focus2000

        focukcsen ominais vikoja on juurikin puhallin ongelmat ja yleisin on puhaltimen nopeuden säätö katkaisin ei noissa vastus yleensä mene vaan katkaisija on vaan niin heikko tekoinen et omassa ollu vikana ja aina korjaantui sen vaihdolla


    • KäytäVainKolmosNopeutta

      Konehuoneessa on 30A sulake joka palaa focuksessa jos heittää nopeasti puhaltimen 0 asennosta 4 asentoon. Olen saanut nyt ainakin viisi kertaa vaihtaa tuon sulakkeen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      130
      1355
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      101
      876
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      511
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe