Trexan ja kofeiini

utelias

Lopetin kofeiinipitoisten juomien nauttimisen. Yllättäen huomasin myös, että Trexan-tablettien aiheuttama oksettava olo hävisi myös kokonaan. Tuskin kaikilla elimistö reagoi samoin, mutta kannattaa varmaan kokeilla tuota.

Hyvää pääsiäistä kaikille!

17

22438

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nainen

      Itselläni pahoinvointi hävisi kokonaan, foolihappoa yksi tabletti 4h trexanin jälkeen.
      Yliopiston apteekki valmistaa omaa, edullista!

      • utelias

        Tarkoitin pahoinvointia, johon foolihappo ei tehonnut. Muuten, kotiani lähimmästä apteekista saa foolihappoa (5 mg kapseli) edullisemmin kuin yliopiston apteekista. Vielä edullisempaa ja terveelliseempää on olla 1-2 päivää viikossa ilman kofeiinia.


    • Irmeli

      mä huomasin saman...
      pistospäivänä en juonut kahvia,
      kahtena seuraavana ei ees maistunu kahvi,
      mutta ei ollu huono olokaan!!

      • elli

        Minä en ole juonut koskaan kahvia, mutta kokista ei passaa juoda Trexanin ottopäivänä tai seuraavana.


      • elli
        elli kirjoitti:

        Minä en ole juonut koskaan kahvia, mutta kokista ei passaa juoda Trexanin ottopäivänä tai seuraavana.

        Unohtu sanoa, että minäkin haen foolihapponi muualta kuin yliopiston apteekista. On apteekin oma tuote. Acid. folic. 5mg lukee reseptissä ja putelin kyljessä. Ajattelin vain huomauttaa, kun ei noita yliopiston apteekkeja ole joka kaupungissa, maaseudusta puhumattakaan.


    • Ihmettelijä

      mikä ihmeen pakkomielle reumaatikoilla on mainostaa jatkuvasti yliopiston apteekin foolihappoa? Kyse on yhdestä B-vitaamiinista eikä mistään kyseisen apteekin salaisesta täsmälääkkeestä.

      • Nainen42

        Ehkä moni haluaa mainostaa ya:n foolihappoa siksi, että se on halpaa ja ainakin se foolihappo, jota itse aiemmin käytin, oli hirvittävän hintaista.


      • utelias
        Nainen42 kirjoitti:

        Ehkä moni haluaa mainostaa ya:n foolihappoa siksi, että se on halpaa ja ainakin se foolihappo, jota itse aiemmin käytin, oli hirvittävän hintaista.

        Vain kerran olen yrittänyt käydä ostamassa foolihappoa yliopiston apteekista, kun se sattui olemaan matkan varrella. Rahani eivät riittäneet, koska siellä oli silloin vain 100 kappaleen pakkauksia. Farmaseutti itse kertoi, että kotiani lähimmässä apteekissa foolihappo on edullisinta. Sieltä saa vaikka 20 kpl kerralla, kun ne eivät ole valmispakkauksissa. Tehossa ei ole kuulemma mitään eroa. En tiedä, kuinka yleistä on, että apteekki "tekee" itse foolihapot. Asioin itse aika suuressa apteekissa.


      • Nainen42
        utelias kirjoitti:

        Vain kerran olen yrittänyt käydä ostamassa foolihappoa yliopiston apteekista, kun se sattui olemaan matkan varrella. Rahani eivät riittäneet, koska siellä oli silloin vain 100 kappaleen pakkauksia. Farmaseutti itse kertoi, että kotiani lähimmässä apteekissa foolihappo on edullisinta. Sieltä saa vaikka 20 kpl kerralla, kun ne eivät ole valmispakkauksissa. Tehossa ei ole kuulemma mitään eroa. En tiedä, kuinka yleistä on, että apteekki "tekee" itse foolihapot. Asioin itse aika suuressa apteekissa.

        Tätä Yliopiston Apteekin foolihappoa myyvät siis muutkin apteekit. Minä ostan sitä kotikaupunkini apteekeista ja täällä ei todellakaan ole mitään yo:n apteekkia.

        Purkin kyljessä lukee Acid.fol. 5 mg. Ylhäällä lukee Yliopiston apteekki.

        Hinta näkyy olevan 17,61/100 kpl (ostettu 16.6.2003). Kun otetaan vain 1 tabletti viikossa, hinta jää huomattavasti halvemmaksi kuin aiemmin käyttämälläni foolihapolla. Se maksoi muistaakseni 30 euron paikkeilla/100 kpl ja sitä joutui käyttämään useampia kappaleita viikossa.


      • Weera
        Nainen42 kirjoitti:

        Tätä Yliopiston Apteekin foolihappoa myyvät siis muutkin apteekit. Minä ostan sitä kotikaupunkini apteekeista ja täällä ei todellakaan ole mitään yo:n apteekkia.

        Purkin kyljessä lukee Acid.fol. 5 mg. Ylhäällä lukee Yliopiston apteekki.

        Hinta näkyy olevan 17,61/100 kpl (ostettu 16.6.2003). Kun otetaan vain 1 tabletti viikossa, hinta jää huomattavasti halvemmaksi kuin aiemmin käyttämälläni foolihapolla. Se maksoi muistaakseni 30 euron paikkeilla/100 kpl ja sitä joutui käyttämään useampia kappaleita viikossa.

        Anteeksi, kun sekaannun teidän juttuihin, mutta ehkä tämä selventää hieman asiaa, tai sitten ei:

        Folvite on tämä Medi Oy:n kallis foolihappo. Halvempaa YA:n tuotetta saa mistä tahansa apteekista, jso ei muuten niin tilaamalla. Kolmas vaihtoehto on tietyn apteekin omavalmiste, johon tässä keskustelussa pariin otteeseen viitataan. Tuttavani käyttää sitä, mutta en ole koskaan kysynyt hintaa.


      • Ihmettelijä
        Nainen42 kirjoitti:

        Ehkä moni haluaa mainostaa ya:n foolihappoa siksi, että se on halpaa ja ainakin se foolihappo, jota itse aiemmin käytin, oli hirvittävän hintaista.

        Apoteekit kertovat kyllä saatavilla olevista tuotteista eli asiakkaan ei tarvitse tietää halvinta valmistetta!


      • Nainen42
        Ihmettelijä kirjoitti:

        Apoteekit kertovat kyllä saatavilla olevista tuotteista eli asiakkaan ei tarvitse tietää halvinta valmistetta!

        Eivätpä vain apoteekit minulle kertoneet, että tosi kalliin foolihapon tilalle olisi saatavana halvempaakin.

        Sitä paitsi Folvite (se kallis, tosin nyt halventunut jonkin verran ilmeisesti siksi, että on olemassa halvempikin vaihtoehto) ei näköjään ole edes vaihdettava:
        http://195.236.0.10/pls/geneerinen/geneerinen.koti

        Onneksi lääkäri kertoi ja antoi RESEPTIN.

        Ihmettelen, mikä tässä asiassa nyt sinua vaivaa. Kyseessä ei ainakaan ole minkään luontaislääkkeen tyrkyttäminen vaan reseptilääke, joka poistaa pahoinvoinnin metotrexatin käyttäjiltä (yleensä).

        Jos lääkäri ei olisi kyseisestä lääkkeestä minulle kertonut, olisin tyytyväinen, jos sen tiedon täältä edes löytäisin, että tietäisin kysellä.


      • nainen
        Ihmettelijä kirjoitti:

        Apoteekit kertovat kyllä saatavilla olevista tuotteista eli asiakkaan ei tarvitse tietää halvinta valmistetta!

        Ei kyllä minullekaan kerrottu apteekissa, että olisi saatavilla halvempaakin, se kate..se kate...
        Onneksi lääkäri kertoi minullekkin, en tiedä miksi siitä ei saisi kertoa muillekkin, sairastaminen on muutenkin jo kallista....
        Ymmärrys hoi???


      • Ihmettelijä
        nainen kirjoitti:

        Ei kyllä minullekaan kerrottu apteekissa, että olisi saatavilla halvempaakin, se kate..se kate...
        Onneksi lääkäri kertoi minullekkin, en tiedä miksi siitä ei saisi kertoa muillekkin, sairastaminen on muutenkin jo kallista....
        Ymmärrys hoi???

        Vanhojen asioiden kaivelemisen sijaan kannattais elää tätä päivää. Nykyään lääkärit eivät kirjoita Folvitea, v aan reseptissä on mainittu vaikuttava aine eli Acid folic ja vahvuus. Tuollainen resepti mahdollistaa valinnan apteekissa, jos vaihtoehtoja sattuu olemaan tarjolla.

        Minun havaintojeni mukaan apteekeissa kerrotaan pyytämättä vaihtoehdoista, vaikka asiakas haluaisi vain muutaman euron reseptivapaan tuotteen.

        Foolihaposta on järkevää keskutella, mutta yhden apteekkiketjun hehkuttamista aina foolihapon yhteydessä en ymmärrä.


    • naatti- nilkku

      "Foolihappo-vitamiinista ei saa edes lääkkeiden peruskorvausta (50%) koska sitä ei reumaiset syö sairauden hoitoon vaan metotreksaatin sivuvaikutusten ennalta ehkäisyyn, etenkin maksa-arvojen nousuun ja pahoinvointiin" (reumainfossa kerrottua)
      Siinä teille uusi inttämisen aihe, jos ette keksi muuta vappusimoja odotellessa.,Relatkaa ihmeessa.

    • monni

      moi!aloitin treaxan lääkkeen,koska minulla epäillään nivelreumaa.verikokeissa se ei näy,mutta lääkettä pitää nyt yrittää ottaa.
      pahaa etovaa oloa on vain vähän,trexanin oton jälkeisinä päivinä.en vielä ostanut sitä foolihappoa,koska ajattelin testata",tuleeko sitä pahoinvointia ollenkaan.
      tyhmä kysymykseni on,voiko foolihapon korvata ottamalla jokapäivä jotain monivitamiinia,jossa on myös foolihappoa?

    • Bobcaygeon

      En usko, että monivitamiini riittää, luulen että trexanin takia tarvitsee ylimääräistä vitamiinia, ja siihen se foolihappo on tarkoitettu. Itse syön monivitamiinia päivittäin, ja foolihappoa trexanpäivinä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      136
      5678
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3485
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1893
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1875
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1720
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1566
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1473
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1366
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      17
      1360
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      23
      1308
    Aihe