hankalia ihmissuhteita

en näe enkä kuule

Yhtäkkiä huomaa, että elämässä onkin niitä ihmisiä, joita haluaa vältellä. Joille ei enää puhu. Ei ota yhteyttä. Jotenkin järkyttävää, että herää siihen, että tuon ja tuon ja tuon kanssa on sellainen tilanne, etten halua/pysty/kykene olemaan oma välitön itseni. Ja että omat hankalat kokemukset on niistä ihmissuhteista sellaisia, että käännän selkäni, olen näkemättä, kuulematta, välittämättä. Olen loukkaantunut, arvet parantuneet, ja turruttanut tunteeni ja mieleni, itkenyt itkuni aikanaan. Asiat on takanapäin jo kaukana ja pitkän ajan päässä.
Ja nyt kun eräskin tarvitsisi apua, olisi oikeasti hädässä, minä menen pois, olen väsynyt, kyynistynyt, olen inhottava, en välitä, en kuuntele, en enää piittaa. Tiedän, että hetken voisin teeskennellä. Hyvin se menisi. Menneisyydestä olen ehkä päässyt, tulevaisuuttani rajoitan siltä osin, että samaa en enää halua.
Välttelen jopa niitä, jotka eivät ole minun elämääni ole häirinneet, mutta ketkä millään tavalla liittyvät näihin hankaliin ihmissuhteisiin.
He muistuttavat minua siitä itsestäni, joka joskus olin, niistä kipeistä asioista, mitä oli. Ja tajuan, että on hullua kääntää selkänsä ihmisille, jotka ovat viattomia, mutta en kykene kohtaamaan heitä. Muuten ei haittaisi, mutta tajuan loukkaavani heitäkin. En voi sille mitään. En ole päässyt siitä möykystä eroon, minkä sisälleni hautasin.
En ole päässyt yli. Eikä asiat haittaa, jos mikään ei niistä muistuta. Jos minun pitää muistaa, suistun suohon. Yksikin liian paha muisto ja koneeni putoaa.

3

1045

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luusereista

En halua hankalia ihmissuhteita elämääni. Olen niin monet kolhut saannut, ettei enää ole paikkaa uusille. En halua tuntea, en edes tunnusta olleeni joskus "ystävä" jonkun kanssa joka on minua syvästi loukannut. Ainoa asia on että häpeän myös itseäni, kuinka olenkaan voinnut olla jonkun onnettoman kanssa. Yritän vain unohtaa, eikä siinä ole muuta tehtävissä kuin ehkä aika.

paha muisto? Mikä möykky on? Pahoja tunteita jos välttelee, ne tulevat kahtakauheimmiksi. Lopulta ne ovat mörön kokoisia. Ei niin pahoja juttuja olekaan, jotta niistä ei voisi puhua. Ota möröstä kiinni ja tuo se päivänvaloon.

Mulla on kans vähän paha juttu, kun olin tässä pari vuotta aika pahassa kriisissä. Nyt sitten joudun menemään sairauden vuoksi leikkaukseen. Ei sitä voi oikein etukäteen tietää, miten se elämä menee. Pakko vaan hyväksyä elämä sellaisenaan, vaikka se ei ole kovin helppoa.

Mutta turha on pahoja tunteita jatkuvasti pitää yllä. Pitää ajatella hyviä asioita.

Kyllä s sieltä kuoresta tulet takaisin elävien kirjoihin.

• Kuulen ja näen

ihmissuhteita enää. Kirjoitat osuvasti, juuri niin kuin minäkin olen joutunut kokemaan omassa elämässäni. On joukko viattomia ihmisiä, joiden kanssa ei vaan pysty olemaan enää tekemisessä. -Ties vaikka nämä olisivat olleet tietyissä olosuhteissa, ehkä elämäsi tärkeimmät ihmiset. Nyt elän tietoisuudessa näistä ihmisistä erossa. On vain liian vaikeaa kohdata heidät. Minä voin antaa itselleni selkeän syyn, miksi kaikki tapahtui. Minullle kaikki tapahtui tietyssä ajanjaksossa, jossa minulla ei ollut voimia käsitellä asioita. Käänsin selkäni monelle. Mutta valitettavasti se ei poista totuutta, että en vieläkään pysty käsittelemään näitä ihmissuhteita. En ole kyynistynyt niin kuin aloittaja, mutta tunnistan kuitenkin itseni harjaantuneeni siinä, että pidän aina oman pääni pinnalla. Ketkä ovat syylliset? Kyllä, minä ja sinä, kuka lienet oletkin. -Ja tietysti elmänvirta joka kuljettaa meitä välillä niin arvaamattomasti. Tiedätkö, itselle voi antaa myös anteeksi? Ottaa rennosti ja luoda hyvä ilmapiiri itsesi ympärille. Sen kannattaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      4350
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      86
      2210
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      556
      1718
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      101
      1441
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1157
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1088
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      218
      971
    8. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      5
      918
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      903
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      888
    Aihe