Ostin eilen elämäni ensimmäisen rellun. Auto on Laguna 1.8 16v break. Huoltokirjan mukaan auto on otettu käyttöön joulukuussa 2003. Itselläni ei mitään kokemuksia relluista. Minusta auto on hyvännäköinen. Olen vasta ajanut noin 100 km, mutta hyvälle tuntuu ajaa. Menee kuin itsestään tiellä, ilman korjausliikkeitä. Kysyisin teiltä kokeneet konkarit, että mikä on auton huoltoväli? Kuinka usein moottorin öljyt vaihdettava? Onko öljymerkillä väliä? Auton mukana kyllä tuli kaikki paperit ja kirjat, mutta en ole niihin vielä tutustunut. Mitä vikoja voin odottaa? Kuinkahan luotettava tuo kortti on ja nappikäynnistys?
Ostin Lagunan!
5
600
Vastaukset
- laguna rulez
on hyvä ajaa, vaihtoväli o 30000km, mut ite vaihan reilussa kahdessakymmenessätuhannessa, kannattaa laittaa kunnon öljyt eli mobil ow-40, vikoja ei tarvitse pelätä, ite ajanu saman ikäsellä pari vuotta, no lasinnostin meni,mut se o makuasia haluaako korjata, mulla liike korvas puolet.Ulkonäöllä, varustetasolla ja turvallisuudella sekä edullisella hinnalla voit näyttää pyllyä lagunaa arvosteleville, ne ei nääs tiedä hyvästä autosta mitää :D
- Lagu 02
kakkoskoppaset Lagut 2001-04 ovat surullisen kuuluisia eteenkin sähkö ja etupään nivelten ja takapään
puslien vioist ja se käynnistyskortin lukija myös temppuilee, mutta ehkä ne on jo ehditty korjata 03
mallisesta autosta ja pitkältihän auton kestävyys on ajotavasta ja huolloista kiinni! - breakisti
Lagu 02 kirjoitti:
kakkoskoppaset Lagut 2001-04 ovat surullisen kuuluisia eteenkin sähkö ja etupään nivelten ja takapään
puslien vioist ja se käynnistyskortin lukija myös temppuilee, mutta ehkä ne on jo ehditty korjata 03
mallisesta autosta ja pitkältihän auton kestävyys on ajotavasta ja huolloista kiinni!Ovat nämä suruisan kuuluisat viat kalliita korjata? Mitä puslat ja nivelet maksavat?
- ulkosuomalainen___
breakisti kirjoitti:
Ovat nämä suruisan kuuluisat viat kalliita korjata? Mitä puslat ja nivelet maksavat?
Yleinen ohje on välttää Laguna II Ph1 eli sitä paremman näköistä Lagunaa (vm. 01-05), viat on aika usein kalliita, kortinlukijalle tulee nopeasti pari sataa euroa. Nivelet ovat todellakin kulutustavaraa ja sähkövikaa on
Teit kyllä hyvin kun valitsit 1.8 moottorin joka onkin auton ainut hyvä puoli, pahemmin olisi voinut käydä esim. 2.2 dci:n tai 1.9 dci:n kanssa (niillä onkin turbot kulutustavaraa). Toki voi olla että sait sen toimivan, todennäköisyys siihen on tosi huono. Eikä ole provo! - Lagupekka
breakisti kirjoitti:
Ovat nämä suruisan kuuluisat viat kalliita korjata? Mitä puslat ja nivelet maksavat?
Ei ole kalliita. Motonetillä alapallot maksaa Heikompi laatu 17.90/kpl ja vahvempi 29.90/kpl. Takaakselin puslat maksaa 59,90/kpl. Kannattaa laittaa nuo vahvemmat alapallonivelet. Sellaiset on minulla paketti autossa (Vivaro) Ovat kestäneet siinäkin hyvin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-20140000588944124h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?132405Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1911560Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja221317- 71960
Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.41897Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?72814Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57812En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.41762Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee
Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä75662