Entä jos syytetty uhkailee minua? Hän on syyllinen ja tietää sen itsekin. Mutta hän on väkivaltainen.
Missä on minun turvani? Saanko sitä? Entä jos hän vaikeuttaa muutoin elämääni?
Minusta on käsittämätöntä joutua nyt kärsimään hänen väkivallanteoistaan muille. Mutta jonkun on todistettava ja minun uskoni vaatii olemaan rehellinen. Mieluummin kärsin täällä kuin joskus helvetissä.
Olen todistaja.
25
4017
Vastaukset
- El Caballo
Jos syyetty uhkailee todistajaa, niin siitä pitää heti ilmoittaa poliisille, sillä syytetty on syyllistynyt vakavaan rikokseen, mistä voidaan tuomita jopa kolme vuotta vanketta.
Rikos on nimeltään oikeudenkäytössä kuultavan uhkaaminen, RL 15:9 §
.........
on tuomittava, jollei teosta muualla laissa säädetä ankarampaa rangaistusta, oikeudenkäytössä kuultavan uhkaamisesta sakkoon tai vankeuteen enintään kolmeksi vuodeksi- tylsää täälläkin
Missä ajassa uhkailu vanhenee rikoksena.
- sama kuin poliisi
tylsää täälläkin kirjoitti:
Missä ajassa uhkailu vanhenee rikoksena.
--puna mafialle saat kai turvaa
- Rikollisia
tylsää täälläkin kirjoitti:
Missä ajassa uhkailu vanhenee rikoksena.
Varo vaan että et syytettä saa,sekin on mahdollista tässä oikeus valtiossa.
On tapahduttava oikeasti jotain ennen kuin apua saat,ennalta ehkäisy on onnetonta suomessa.
Jos rikolliselle määrätään lähestymiskielto ja se rikkoo sitä,mikä on tuomio?Pikku sakot joita ne ei ikinä maksa. - jahvee
Paskat se mikään vakava rikos ole. Jos jotain räkänokkaa uhkailee se ei ole vielä mitään. Se joku jos uhkailija tekee sen mitä sanoo on jo toinen juttu ja mitä tekee. Ei rikoksen suunnittelustakaan Suomessa saa mitään tuomiota. Suomessa tuomitaan vasta kun on tehnyt rikoksen. Tuosta on ollut mediassakin paljon kirjoituksia ja oikeuden päätöksiä. Paljon on niitäkin tuomittuja jotka on tuomittu oikeuden jääviyden vuoksi syyttömänä korvauksiin, vankeuteen taikka kumpaakin. MIelivaltainen laki taistelee itsensä kanssa yhtä lailla kun eri oikeusasteen tuomaritkin. Se on rulettipeliä se. Ei monikaan arvosta suomen paskalakia koska se on veteen piirretty viiva. Porvarit ja korruptiorenkaassa olevat eivät ole saman arvoisia kuin tavallinen kansalainen. Uhkailu on eri asia jos uhkailet tavista kun se että uhkailisit virkamiestä tai jotain muuta arvovaltaista paskakorruptioporvaria.
Laki on lakikirjassa kaikille sama mutta lain tulkinta on virkamiesten ja muiden korruptionporvareiden kohdalla ei. Korruptiotuomarit pelaavat sisäpiiripeliään vuodesta toiseen. Älä koskaan luota suomen oikeusjärjestelmään. Se kusee ja pahasti aina poliisipiiristä asti. Tämä ja moni muukin on kuultu itse virkamiehiltä itseltään jotka vastustavat suomen valtion nyky käytäntöä. Se ei ole oikeudenmukainen kaikille viesti kuuluu.
Laki tunnetaan laki & arvontana ja lakiarvontana erittäin hyvin. Kansa on jaettu kahtia jos et ole huomannut vielä. - muutos2011
jahvee kirjoitti:
Paskat se mikään vakava rikos ole. Jos jotain räkänokkaa uhkailee se ei ole vielä mitään. Se joku jos uhkailija tekee sen mitä sanoo on jo toinen juttu ja mitä tekee. Ei rikoksen suunnittelustakaan Suomessa saa mitään tuomiota. Suomessa tuomitaan vasta kun on tehnyt rikoksen. Tuosta on ollut mediassakin paljon kirjoituksia ja oikeuden päätöksiä. Paljon on niitäkin tuomittuja jotka on tuomittu oikeuden jääviyden vuoksi syyttömänä korvauksiin, vankeuteen taikka kumpaakin. MIelivaltainen laki taistelee itsensä kanssa yhtä lailla kun eri oikeusasteen tuomaritkin. Se on rulettipeliä se. Ei monikaan arvosta suomen paskalakia koska se on veteen piirretty viiva. Porvarit ja korruptiorenkaassa olevat eivät ole saman arvoisia kuin tavallinen kansalainen. Uhkailu on eri asia jos uhkailet tavista kun se että uhkailisit virkamiestä tai jotain muuta arvovaltaista paskakorruptioporvaria.
Laki on lakikirjassa kaikille sama mutta lain tulkinta on virkamiesten ja muiden korruptionporvareiden kohdalla ei. Korruptiotuomarit pelaavat sisäpiiripeliään vuodesta toiseen. Älä koskaan luota suomen oikeusjärjestelmään. Se kusee ja pahasti aina poliisipiiristä asti. Tämä ja moni muukin on kuultu itse virkamiehiltä itseltään jotka vastustavat suomen valtion nyky käytäntöä. Se ei ole oikeudenmukainen kaikille viesti kuuluu.
Laki tunnetaan laki & arvontana ja lakiarvontana erittäin hyvin. Kansa on jaettu kahtia jos et ole huomannut vielä.muutos2011
- 1+12
jahvee kirjoitti:
Paskat se mikään vakava rikos ole. Jos jotain räkänokkaa uhkailee se ei ole vielä mitään. Se joku jos uhkailija tekee sen mitä sanoo on jo toinen juttu ja mitä tekee. Ei rikoksen suunnittelustakaan Suomessa saa mitään tuomiota. Suomessa tuomitaan vasta kun on tehnyt rikoksen. Tuosta on ollut mediassakin paljon kirjoituksia ja oikeuden päätöksiä. Paljon on niitäkin tuomittuja jotka on tuomittu oikeuden jääviyden vuoksi syyttömänä korvauksiin, vankeuteen taikka kumpaakin. MIelivaltainen laki taistelee itsensä kanssa yhtä lailla kun eri oikeusasteen tuomaritkin. Se on rulettipeliä se. Ei monikaan arvosta suomen paskalakia koska se on veteen piirretty viiva. Porvarit ja korruptiorenkaassa olevat eivät ole saman arvoisia kuin tavallinen kansalainen. Uhkailu on eri asia jos uhkailet tavista kun se että uhkailisit virkamiestä tai jotain muuta arvovaltaista paskakorruptioporvaria.
Laki on lakikirjassa kaikille sama mutta lain tulkinta on virkamiesten ja muiden korruptionporvareiden kohdalla ei. Korruptiotuomarit pelaavat sisäpiiripeliään vuodesta toiseen. Älä koskaan luota suomen oikeusjärjestelmään. Se kusee ja pahasti aina poliisipiiristä asti. Tämä ja moni muukin on kuultu itse virkamiehiltä itseltään jotka vastustavat suomen valtion nyky käytäntöä. Se ei ole oikeudenmukainen kaikille viesti kuuluu.
Laki tunnetaan laki & arvontana ja lakiarvontana erittäin hyvin. Kansa on jaettu kahtia jos et ole huomannut vielä.idiootti ajoi kaverini yli eikä edes pysähtynyt ja kaveri soitti vielä kännissä tälle idiotille ja sanoi että tulee polttamaan tän talon. ei auttanut vaikka pyysi anteeksi uhkailustaan ja hän joutui maksamaan 4000€ sakkoa uhkailustaan! idiootti joka ajoi hänen yli vaati saada korvausta kuhmusta joka tuli autoon kun hän ajoi tän kaverin yli, mutta sai 50€ sakon huolimattomasta ajosta. noh, jäihän se 3950€ plussalle... tämä sitä suomalaista oikeutta!
- polttanut sen
1+12 kirjoitti:
idiootti ajoi kaverini yli eikä edes pysähtynyt ja kaveri soitti vielä kännissä tälle idiotille ja sanoi että tulee polttamaan tän talon. ei auttanut vaikka pyysi anteeksi uhkailustaan ja hän joutui maksamaan 4000€ sakkoa uhkailustaan! idiootti joka ajoi hänen yli vaati saada korvausta kuhmusta joka tuli autoon kun hän ajoi tän kaverin yli, mutta sai 50€ sakon huolimattomasta ajosta. noh, jäihän se 3950€ plussalle... tämä sitä suomalaista oikeutta!
talon ilman mitään uhkailuja.
- The_Evil_Of_Silence
Kosto iskee vaikkapa vankeustuomion jälkeenkin. Tälläisissä tilanteissa ja vastaavia ovat sen vuoksi aika hankalia ja siksi poliisit, rikostutkijat ja semmoiset ihmiset ovat täysin puolueettomia. Perhesuhteissa heillä taas on oikeus olla puolueellinen.
- 3
Voisithan infota tästä ihan tuomioistuintakin, niin saavat tietoonsa syytetyn käyttäytymisen ja osaavat neuvoa miten toimia.
- henkivartija!!!
Kukaan ei ryhdy todistajaksi, koska kukaan ei perään huutele kun puukko heilahtaa hämärällä parkkipaikalla.
- tietorturvaa
No jos jotain käy, niin tekijä ainakin on tiedossa.
- okkigaam
tietorturvaa kirjoitti:
No jos jotain käy, niin tekijä ainakin on tiedossa.
Kirjoitit että omatunto. Minulla on moraali sanellut todistukseni oikeudessa.
Sitten uskoville kysymys- kun raamatussa sanotaan- älkää vannoko minkään kautta. kuitenkin joudutaan sormet raamatulla vannomaan vala. Eikö se ole ristiriidassa uskon kanssa. Muuten sa raamattu on silloin auki kuningasten kirjan kohdalla.
Tunnen tuon poliisi TV tapauksen taustan osittain ja se mikä olisi ollut asian ydin sen poliisit kielsi kertomasta, eli polisi oli antanut uhkaajalle uhattavan henk.t.
Nuorena vasikoin poliisille, mitäs yritti jätkä raiskata. Ja häkki hänelle heilahti.
Että silleen - raimotar
tietorturvaa kirjoitti:
No jos jotain käy, niin tekijä ainakin on tiedossa.
Mistäs sen tekijän tietää, korkeintaan tietää että sinne Vasikoiden kavereillekkin päähän ry -palstalle Facebookiin on ilmoitettu että tällainenkin vasikka on olemassa. Ja poliisiahan ei tosiaan tällainen järjestäytymätön keskustelu kiinnosta...
Fiksuimmat vieläpä älynnevät vaihtaa palveluksia muualla kuin julkisella keskustelufoorumilla. Olennaistahan on että itsellä on alibi eikä voida itseä yhdistää kehenkään joka on sattunut mahdollisesti sekaantumaan siihen puukonheilautukseen hämärällä parkkipaikalla. - Tuomas.V
okkigaam kirjoitti:
Kirjoitit että omatunto. Minulla on moraali sanellut todistukseni oikeudessa.
Sitten uskoville kysymys- kun raamatussa sanotaan- älkää vannoko minkään kautta. kuitenkin joudutaan sormet raamatulla vannomaan vala. Eikö se ole ristiriidassa uskon kanssa. Muuten sa raamattu on silloin auki kuningasten kirjan kohdalla.
Tunnen tuon poliisi TV tapauksen taustan osittain ja se mikä olisi ollut asian ydin sen poliisit kielsi kertomasta, eli polisi oli antanut uhkaajalle uhattavan henk.t.
Nuorena vasikoin poliisille, mitäs yritti jätkä raiskata. Ja häkki hänelle heilahti.
Että silleenKyllä vain. Tapaus koskee vaimoani. Poliisi-tv jätti tosiaan lähetyksessä pois osan, jossa vaimoni kertoi asian ytimen, eli sen, että poliisi tosiaan luovutti vaimoni KIELLOSTA huolimatta tappouhkauksen antajalle kaikki tiedot osoitteineen ja kokonaisine sotuineen. Kaikenlisäksi tämä kyseinen uhkaaja on tehnyt petoksia muiden ihmisten hlö- tietoja käyttäen, mm. vaimoni. Hänelle ei ole ikinä ollut vaimoni koko sotua hallussa, saatika tätä meidän osoitetta. Nyt on, kiitos poliisin. Uhkauksia tulee jatkuvasti ja ne koskevat nyt myös jo lapsia. Pitänee ottaa oikeus omiin käsiin ja tehdä uhkaajalle jotain, kun virkavallassa ei apua ole.
- Tuomas Vitikkala
Tuomas.V kirjoitti:
Kyllä vain. Tapaus koskee vaimoani. Poliisi-tv jätti tosiaan lähetyksessä pois osan, jossa vaimoni kertoi asian ytimen, eli sen, että poliisi tosiaan luovutti vaimoni KIELLOSTA huolimatta tappouhkauksen antajalle kaikki tiedot osoitteineen ja kokonaisine sotuineen. Kaikenlisäksi tämä kyseinen uhkaaja on tehnyt petoksia muiden ihmisten hlö- tietoja käyttäen, mm. vaimoni. Hänelle ei ole ikinä ollut vaimoni koko sotua hallussa, saatika tätä meidän osoitetta. Nyt on, kiitos poliisin. Uhkauksia tulee jatkuvasti ja ne koskevat nyt myös jo lapsia. Pitänee ottaa oikeus omiin käsiin ja tehdä uhkaajalle jotain, kun virkavallassa ei apua ole.
http://ohjelmat.yle.fi/poliisitv/raportit/todistajan_suojelu_suomessa
Linkki, jossa mainittu myös poliisin tekemä moka. Viestiketjun aloittaja ei ole yksin. Minuun saa ottaa asian tiimoilta yhteyttä esim Facebookin kautta, jos haluaa keskustella yms. - 24
Tuomas Vitikkala kirjoitti:
http://ohjelmat.yle.fi/poliisitv/raportit/todistajan_suojelu_suomessa
Linkki, jossa mainittu myös poliisin tekemä moka. Viestiketjun aloittaja ei ole yksin. Minuun saa ottaa asian tiimoilta yhteyttä esim Facebookin kautta, jos haluaa keskustella yms.Miten on mahdollista, että Suomella ei ole vieläkään todistajansuojelulakia (Poliisi TV 18.3.2010). Suomen laki on tässä suhteessa jäänyt jonnekin menneisyyteen: kansainvälinen järjestäytynyt rikollisuus on nykyään aivan eri tasolla kuin esim. 70 -luvulla ja lisäksi internet antaa rikollisille todella hyvät mahdollisuudet levittää tietoja heille vahingollisista henkilöistä todella nopeasti. Todistajien/uhrien oikeudet on lainsäätäjiltä unohtunut täysin.
Poliisi TV:ssä muistaakseni sanottiin, että todistajansuojelulaki on edellisen kerran ollut keskusteluissa vuonna 2007, siis kolme vuotta sitten; tällä menolla Suomella ei ole Todistajansuojelulakia vielä vuonna 2020 ! Suomi on takapajula: harvoja EU -valtioita joilta kyseinen laki puuttuu; jopa Virolla on kyseinen laki. - aalto.79
okkigaam kirjoitti:
Kirjoitit että omatunto. Minulla on moraali sanellut todistukseni oikeudessa.
Sitten uskoville kysymys- kun raamatussa sanotaan- älkää vannoko minkään kautta. kuitenkin joudutaan sormet raamatulla vannomaan vala. Eikö se ole ristiriidassa uskon kanssa. Muuten sa raamattu on silloin auki kuningasten kirjan kohdalla.
Tunnen tuon poliisi TV tapauksen taustan osittain ja se mikä olisi ollut asian ydin sen poliisit kielsi kertomasta, eli polisi oli antanut uhkaajalle uhattavan henk.t.
Nuorena vasikoin poliisille, mitäs yritti jätkä raiskata. Ja häkki hänelle heilahti.
Että silleenValan sijasta todistajana kuultava voi antaa vakuutuksen, joka annetaan kunnian ja omantunnon kautta. Kuultava saa itse valita kumman haluaa antaa, totuudessapysymisvelvollisuus jne molemmissa samat.
- Musulman city
Poliisin tehtävä on nuolla sosiaalihuoran persettä. Rikollisilla on paras ammattiliitto koko suomessa, se on sosiaalisesti ajattelevat vasemmistolaiset naiset. Kaikki rikoksenuusijat vapaaksi ja heti lomille toteuttamaan itseään kuten raiskaamaan lapsia neljässä tunnissa ja taas koppiin. Tuo usko tekee ihmisestä tosiaankin tyhmän ja tottelevaisen, älä vaan käytä omaa päätäsi.
- Don Rosa
Poliisi ei tässä asiassa ilmeisesti auta. Kerää 5-10 kymmenen miestä jotka ovat sinun puolellasi ja käykää porukalla tuon ahdistelijan luona sanomassa että uhkailu loppuu nyt.
- hootlum
kyl näi on---> http://s6.fi.gladiatus.com/game/c.php?uid=22098
- juuson
Sinun on hyvä varautua kaiken varalta puolustamaan itseäsi. Vaadi myös maistraatilta itsellesi turvaosoitetta (salaista). Jos omistaisit aseen, olisi se erittäin hyvä. Jos et, niin yritä hankkia, tarvittaessa vaikka pimeä ase. Jos joku rikollispaska kävisi minun kimppuuni, en epäröisi sekunttiakaan käyttää asetta.
- Jaakopin poika
Pelkäämällä et saavuta mitään. Todista kuten olet aikonut. Kerro tarvittaessa uhkailusta poliisille. Kerro myös oikeudessa, että sinua on syytetyn taholta uhattu. Kerää uhkailusta todisteita. Näin nämä saadaan linnaan, sinne net kuuluvat.
- kokemusta on
"Entä jos syytetty uhkailee minua?"
Ota yhteyttä jutun syyttäjään. Se on paras keino aloittaa. - 314
Suomessa täytyy tapahtua tosi kamalaa ennen kuin saat poliisilta suojaa. Nyt on vuoden sisällä ollut niin paljon tapauksia, joissa poliisi ei ole tehnyt mitään, ennen kuin on jo ollut liian myöhäistä. Ja tämä viimeisin tapaus kuusamossa.
Miksi Suomessa esimerkiksi raiskaus ei ole vakavampi rikos?
Koska Suomen lainsäädäntöä on höllennetty aikoinaan siitä syystä, että Suomessa oli rikostilastot aivan eri tasolla kuin muualla euroopassa. Joten rangaistuksia lievennettiin tietyissä rikoksissa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1541519
- 104921
- 75743
- 51625
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa16595ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40527Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45478Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m157476- 26419
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185412