Hei te useamman lapsen synnyttäneet! Onko teillä ollut erilaista pahoinvointia kun olette odottaneet tyttöä tai poikaa? Joskus olen kuullut että joillakin esim. pojan odotus ei tuota pahoinvointia, kun taas tyttöä odottaessa sai yökkäillä. Onko muilla vastaavia kokemuksia?
Ensimmäisessä raskaudessani koin lievää pahoinvointia ja ällötystä aina klo 15-16 nukkumaan menoon asti. Aamupäivän ja päivän en potenut pahoinvointia ollenkaan. Nyt olen taas raskaana ja ällötys on 24/7. Ehkä sieltä olisi tyttö tulossa? ;)
Pahoinvointi ja vauvan sukupuoli?
33
13888
Vastaukset
- neverknow
äitini sanoi minulle että on tyttö tulossa, koska en ole kertaakaan pahoinvoinut. myös siskollani ja ystävälläni oli silleen et pahoinvointia oli vain silloin kun odottivat poikia...mutta eihän niistä koskaan tiedä.
- .
Itse poikaa odotan eikä ole minkäänlaista oloa ollut.. :) tyttö vaavasta kuulemma pahoinvointia esiintyy.. :)
- poika tulossa
Minä olen myös kuullut, että tyttövauvan odottajat voivat useammin pahoin..
Ja ainakin itsekin kohdalla tuo asia pätee, ei ole huonovointisuutta ollut yhtään, ja poikaa odotan - ja tyttö?
Mulla on ennustettu ultran mukaan tyttöä eikä mulla juuri ollut pahoinvointia, jotaki perus ällötystä on ollut muttei muuta. Kaverille ultran mukaan tulossa poika ja se ihan aamulla oksenteli alussa... Entiiä onko näillä perää mutta kuminki.
- Ninnaliinuska
Äitini synnytti 3 tyttöä ja yhden pojan, joista ei koskaan ollut raskauden aikana pahoinvointia. Anopilla 1 tyttö ja 2 poikaa, joista kaikista oli pahoinvointia. Kaverilla oli esikoisesta pahoinvointia muutaman kk:n ja tyttö tuli. Nyt toista odottaa ja lievää pahoinvointia oli alkuun-> rakenneultrassa sanoivat aivan selvästi pojan olevan tulossa.
Itse odotan toista lasta ja kummassakaan raskaudessa ei ole ollut minkäänlaista pahoinvointia. Esikoinen on tyttö ja toinen ilmeisesti tulossa. Näistä raskauksista kun tekee yhteenvedon, näyttäisi siltä, että tytöistä ei tulisi pahoinvointia valtaosalle meidän suvussamme. Tämä kuitenkin voi olla vai silkkaa sattumaakin. - äiti87 *2
mulla oli edellinen raskaus, väsymystä oli ja pahantuulisuutta, salmiakkia himotti, ei pahoinvointia juuri ollenkaan, maha näkyi kunnolla vasta 2kk ennen synnytystä ja silloinkin luultiin että olin 5kk raskaana. Poika tuli. Helppo raskaus, helppo lapsi.
Nyt asia aivan toinen, turvotti jo ennen plussausta, itkua, väsymystä, rakkaudenpuutetta, finnejä, pahoinvointia,suklaata, lisää itkua, tissit ei paljon kipeet, vatsa pyöristynyt ja turvottaa, nyt rv15 olen niin varma että tyttö tulee, ja luultavasti myös vaativa tyttö.. :)
Kuukausi niin on toinen ultra, sit ehkä saadaan tietää.. Tuun sit kertoo :) - kjgp
Ällötystä rv 8-11, ei tarvinnut kertaakaan oksettaa, tympeä olo vain.
- mamitsu33
3 tyttöä ja kaikki niin erilaisia odotus aikoja että joten en lähtisi enää neljännen kohdalla edes veikkaamaan.Ensinmäisen kohdalla ei ollut mitään pahoinvointia,toisen kohdalla vain pari viikkoa ja kolmannen kohdalla kesti 3 kuukautta joten varmaan ihan sattumaa mitä oireita raskaus aikana on :)
- kjhvkjhb
Mulla ei oo ollu minkäänlaista pahoinvointia eikä edes ällötyksiä. Maha tosin on ku rantapallo ollu jo viikolta 16 lähtien... Nyt rv 23 menossa ja ihmiset luulee että synnytän minä hetkenä hyvänsä. Ultrassa "luvattiin" poikaa. Kyllä ne vehkeet sieltä itekin erotti =)
- poikienäippä
meillä on siis kolme poikaa, ja olen voinut TODELLA HUONOSTI!!!
ekan jälkeen pahoinvointi on vaan pahentunut... mitähän käy, jos neljättä rupeaa odottamaan :) - ......
Mä olin todella huonossa kunnossa viikolle 20 ja moni povasi tyttöä. Mutta poika sieltä tuli. Ja se juontaja Kirsi Salo on ollut kahdesta pojasta monta viikkoa sairaalassa tiputuksessa. Ei se lapsen sukupuoli siis mitään meinaa.
- konvoj
ja pahoinvointi alkoi rv 8, on ollut 24/7 oksennusten kera ja jatkuu vieläkin. Justiinsa kävin hakemassa estolääkettä. Ja juu, poika tulossa...
- Mami1986
Pojasta oksensin pitkään alkuraskaudessa. Ei oo musta mitenkää taattu että tyttö tulee, kun pahoinvointia ilmenee.... Niin yksilöllistä.
- mmm67
Eka raskaus: pahoinvointia 4 3->vko 23/24 - poika. Toinen raskaus: pahoinvointia 1 3(! joo...), vielä pahempaa kuin viimeksi, nyt menossa 19. vko ja taas tulossa poika.
Molemmilla kerroilla siis ollut saikkarilla, pahoinvointi ja oksentelu pahinta illalla; jos hyvä päivä, aamulla muutama helpompi tunti. Eli kyllä nämä sällit äitiään aika tavalla ovat piinanneet :)- Ööööh......
Eihän rv1 3 ole edes tapahtunut hedelmöitys vielä =DDDDD
Tai sitten lasket rv:t eri tavoin kuin muut suomalaiset =D
- milamaria
Äitini on synnyttänyt minut ja siskoni ja oksensi ensimmäisestä, eli siskostani koko 9 kk:ta, minusta oksensi 3 kk:ta :D Siskoni on saanut molempia sukupuolia, eikä ole kenestkäkään oksentanut tms. Lievää pahoinvointia voi olla kaikissa raskauksissa, epäilisin että voi johtua ihan niin pienestä kuin liian vähästä syömisestä, toinen tekijä esim. stressi on_ lisännyt_ minulla pahoinvointia. Minulla ei muutenkaan ole oksentamista liittynyt tähän raskauteen, vaikka aina luulin että tulisi kammottava raskaus äitini puheiden mukaan.
Pyh ja pah, ei voi raskausoireiden perusteella ennustaa.
Minäkin olen lueskellut näitä juttuja paljon kaikkialta ja ihme uskomuksia löytyy :--D '
Mutta tietenkin kun sitä niin toivoo, tai haluaa tiettyä sukupuolta niin kiinnostaa.. Itselläni on toive pojasta ja sitä kautta kehkeytyy jatkuvasti "poikafiilikset", joita niitäkään ei voi ennalta ennustaa.
Minunkin piti olla poika, tai niin äitini luuli.. :D- odottaa ja katsotaan
Mä en kans usko näihin mahan muodosta linea negrasta tai pahoinvoinnista tapahtuviin sukupuolen määrityksiin. siskoilla on 5 tyttöö ja tosi erilaisia raskauksia. Ja ruokavalioilla yms on iso merkitys esim pahoinvointiin, se edes että pyrkii syömään terveellisesti ei kerro mitään ruokavaliosta ja esim vitamiinien ja hormonien lähtötasoista ja imeytymisestä. verensokerin heilahtelut yms voi aiheuttaa joillekkin enemmän pahoinvointia, ja siksi esim joillain on pahempi krapula ja pahempi alkuraskaus jne. Huo on vaan kehittyneet ajalta ennen kin ultrassa oli madollista katsoa sukupuolta, ja ei se niin satavarmaa ole tänäänkään. Tuo sukupuoli vaan jostain syystä kiinnostaa ihmisiä ylenpalttisesti syntymättömissä lapsissa.
- mami 36+4
odottaa ja katsotaan kirjoitti:
Mä en kans usko näihin mahan muodosta linea negrasta tai pahoinvoinnista tapahtuviin sukupuolen määrityksiin. siskoilla on 5 tyttöö ja tosi erilaisia raskauksia. Ja ruokavalioilla yms on iso merkitys esim pahoinvointiin, se edes että pyrkii syömään terveellisesti ei kerro mitään ruokavaliosta ja esim vitamiinien ja hormonien lähtötasoista ja imeytymisestä. verensokerin heilahtelut yms voi aiheuttaa joillekkin enemmän pahoinvointia, ja siksi esim joillain on pahempi krapula ja pahempi alkuraskaus jne. Huo on vaan kehittyneet ajalta ennen kin ultrassa oli madollista katsoa sukupuolta, ja ei se niin satavarmaa ole tänäänkään. Tuo sukupuoli vaan jostain syystä kiinnostaa ihmisiä ylenpalttisesti syntymättömissä lapsissa.
Itsellä kaksi poikaa. Ensimmäisessä hyvin pientä pahoinvointia, toisessa ihan hirveä pahoinvointi. Nyt odotan kolmatta ja ei ole ollut pahoinvointia ollenkaan. Poika tämäkin kuitenkin on. Että enpä päättelisi sukupuolta sen enempää pahoinvoinnista, mahan viivoista kuin muustakaan.
- ryhdtgf
odottaa ja katsotaan kirjoitti:
APUA! Luenko omiani rivien välistä, vai onko herkästi krapuloituvalla (mikä sana??) ihmisellä useammin vaikea alkuraskaus? Kärsin aina ihan hirvittävistä krapuloista, vaikka joisin vain pari lasia viiniä ja oisin täysin selvä nukkumaan mennessäni. Kuolen tähän raskauteen!
- 27+4
Ensimmäinen lapsi on poika, häntä odottaessa oli alkuraskauden pahoinvointia, mutta oksentamassa en käynyt kertaakaan. Väsymys oli sitten sitäkin rankempaa, olisin voinut nukkua kellonympäri ihan helposti. Toinen lapsi on tyttö, hänen kohdallaan taas kaksi ensimmäistä kuukautta olin täysin wcpöntön vankina. Oksetti todella kovasti, mutta raskauden edetessä pahoinvointi helpotti. Nyt odotan kolmattani, poikaa veikkasivat kun ultrassa kävin. Alkuraskaudessa oli pahoinvointia, oksensinkin muutaman kerran. Nyt menossa rv 27 4 ja vieläkin minulle tulee päivittäin pahoinvointi kohtauksia, jolloin on pakko päästä pitkäkseen. Ja niitäkin aamuja on vielä jolloin päivä alkaa oksentamalla. Tiedä sitten näistä ennusteista, itselläni jokainen raskaus ollut erilainen.
- piiks
Meillä ei ole tiedossa kumpi tulossa.
Ei ole ollut pahoinvointia ollenkaan, normaalia kuvotusta kyllä.
Päänsärkyä välillä ja tissit oli puoleenväliin asti kipeet.
Maha aivan järkky joka suuntaan ja mitään viivoja ei ole näkynyt.
Finnejä on naama täynnä.
Jännää kumpi tulee vk 29 alkaa kohta. - tyttöjen äiti
3 tytön äitinä voin sanoa että ei pahoinvoinnista voi tietää kumpi on tulossa koska ykkösen kohdalla ei ollut minkäänlaisia pahoinvointeja ja koko raskauden oli normaali ja reipas olo,kakkosen kohdalla kesti 2viikkoa pahoinvointi vain ja kolmannen kohdalla oksentelin monta kuukautta :)
- äippyli88
ja molemmista oksentanut älyttömästi :S
ihan viimosille viikoille asti, alkoi yllättäen uusiksi. itsellä oli toisen kanssa tyttö olo, kaikki niin veikkasivat kun lihoin, finnejä kertyi yms.
mutta poika tuli :)
- eienääkoskaan
poika tuli ja rv 8-16 oksensin joka päivä vähintään pari kertaa.
- ota selvää
4 tytttöö, 2 ekalla ei mitään juuri, kolmannen aikana kaiki mahdolliset 4 aikana nyt ei pahasti .
- eiyökötystä
Koko raskaus ajan voin mainiosti enkä ollut pahoinvoiva ollenkaan. Ja tyttö tuli,
- hiiuj
rv 8-rv13 oksensin joka päivä ja rakenneultrassa näkyi pieni poika :) yksilöllisiä nuo pahoinvoinnit.. toisilla se meinaa tyttöä ja toisilla poikia.
- kielo
On jo vanha keskustelu mutta haluan myös oman kokemukseni kertoa.1 tyttö ja 2 poikaa...kaikissa raskauksissa pahoinvointia.Kun pahoinvointi pahimmillaan niin MIKÄÄN ei pysynyt sisällä.Jopa sairaalassa tipassa tullut maattua tämän takia.
- raskaus ihanaa aikaa
Samanlaista etovaa oloa kaikissa kolmessa raskaudessa ja muutenkin raskaudet noudattivat lähes tulkoon samaa kaavaa. Eka tyttö, toka poika ja kolmas poika.
- ojåpojuop
pojan ja tytön saanut, kummastakaan ei pahoinvointia tai oikeastaan mitään muutakaan oiretta :)
- savonmamma
Minäkin olen kuullut niinpäin, että pojista yökkäillään ja tytöistä ei. En tiedä, miten loppujenlopuksi on, enkä edes usko, että noin on, mutta tyttöä odottaessa en kyllä voinut pahoin. Nyt rv9 ja oksennan, katsotaan kuinka käy :)
- höpöhöpöjuttuja
Tässä tuskin on mitään perää. Jokainen raskaus on erilainen. Itselläni takana kolme raskautta. Ensimmäisessä oksensin päivittäin viikolta 7 aina synnytykseen ast, tuloksena poika. Toisessa en oksentanut kertaakaan, tuloksena poika. Kolmannessa raskaudessa pahoinvointi palasi ja oksensin taas koko raskauden, tuoksena tyttö. Kyllä se sukupuoli sulle vielä selviää, vaikka ajatuksella onkin kiva aina leikitellä. :)
- Anni732
Mulla on ollut kahden tytön kanssa armoton äklötys, ja nyt odotan taas, ja ei ole ollenkaan niin huono olo. itsellä on sellainen olo muutenkin, että poika olisi tulossa...katsotaan :).
Tunne osui tytöistäkin oikeaan.
Jotenkin tuntuu erilaiselta raskaudelta. Virtaa enemmän!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1726293- 1471744
- 1131528
- 511280
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️46962Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢32879Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu97856Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5809Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan231775- 41759