Venus

Chieron49*

Venus-planeetasta tuli dokumenttiohjelma tv:eestä tänään, planeetan alkusynty, kehitys ja planeetan tutkimus.
Tahdon kysyä, mitä yhteyttä kauneuden jumalatar Venuksella on tuohon planeettaan, onko yhteyttä, miksi yhteys on luotu? Planeetta on paksun pilvimassan peitossa myrkyllisissä kaasuissa, tulikuumaa massaa täynnä. En näe mitään kaunista Venus-planeetassa. Kumpi oli ennen kauneudenjumalatar Venus, vai Venus-planeetta? Miten syntyi tarina kauneudenjumalatar Venus? Syntyikö tarina ainoastaan kirkkaasta loistostaan tähtitaivaalla?
Jatkuvasti palstalla puhutaan astrologian todellisuudesta, tuolla dokumentilla pääsin irti legendasta nimeltä Venus.

18

614

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • j_oss_u

      Venus on saanut nimensä roomalaisen jumaltaruston rakkauden ja kauneuden jumalattarelta, luultavasti siksi, että se oli muinaisille roomalaisille kirkkaimmin näkyvä planeetta tähtitaivaalla.

      • Chieron49

        Mutta, eikö ole hirveän irvokasta, että itse planeetta onkin kenties maailman rumin? Mitä siitä, että kuvissa Venus on lähellä vaaleanpunaista, tai beigeää sen sisältö on täyttä petosta, jos saa sanoa näin. Minä kun haaveilen saavani joskus ystävän jätän Venuksen hänestä pois kokonaan, planeetta on järkyttävä. Missä planeetassa on älykkyys? Viisaus on vähempi, kuin älykkyys. Liittyykö Merkuriukseen älykkyys? Katselin Merkuriusta viime syksyllä, en muista, kuinka kaunis se on, kuitenkin muistaakseni kauniimpi Venusta.
        Kirjoitti nimimerkki : Älä puhu minulle Venuksesta.


      • j_oss_u
        Chieron49 kirjoitti:

        Mutta, eikö ole hirveän irvokasta, että itse planeetta onkin kenties maailman rumin? Mitä siitä, että kuvissa Venus on lähellä vaaleanpunaista, tai beigeää sen sisältö on täyttä petosta, jos saa sanoa näin. Minä kun haaveilen saavani joskus ystävän jätän Venuksen hänestä pois kokonaan, planeetta on järkyttävä. Missä planeetassa on älykkyys? Viisaus on vähempi, kuin älykkyys. Liittyykö Merkuriukseen älykkyys? Katselin Merkuriusta viime syksyllä, en muista, kuinka kaunis se on, kuitenkin muistaakseni kauniimpi Venusta.
        Kirjoitti nimimerkki : Älä puhu minulle Venuksesta.

        Niin, muinaisilla roomalaisilla ei ollut kaukoputkia tms joilla nähdä Venus "kunnolla". He eivät nähneet sen "rumuutta".


      • Chieron49
        j_oss_u kirjoitti:

        Niin, muinaisilla roomalaisilla ei ollut kaukoputkia tms joilla nähdä Venus "kunnolla". He eivät nähneet sen "rumuutta".

        Venus loistaa kauniisti, kuin kaunis hyvä ihminen. Ihanteissa, kauneudessa, rakkaudessakin tulee yllätyksiä. Pääsin lähemmäksi humanismia, kun saan jättää Venuksen pois ihmissuhteistani. Erilaisen näköinen ihminen päihittää hyvinkin kauniin ihmisen loistamalla omilla persoonallisuuteensa kuuluvilla ominaisuuksilla. Vanhetessa onkin alkanut tuo älykkyys viehättämään ihan ennennäkemättömällä tavalla. Astrologit kirjoittavat nyt uutta tietoa nousu Vaaka/aurinko Härkä : Vanhetessaan komea ulkomuoto miehellä menettää merkityksen, nainen etsii ja kaipaa miehessä vain älykkyyttä. Viisaus kestetään, jos älykkyys puuttuu.


    • Myyttiastrologi

      On hieman epäselvää, miten yhteys alunperin on osattu luoda. Silti kysymykseseesi liittyen... Siihen lienee paras vastata vertaamalla Marsiin.

      Venus astrologiassa liittyy naisen kuvaan itsestään rakastajattarena ja miehillä naiselliseen minäkuvaan, animaan. Keskitytään naissukupuoleen kuitenkin tässä. Venus symboloi naisen lähestymistä seksuaalisuuteensa, kun taas miehillä sitä symboloi Mars. Esimerkiksi nainen, jolla on Venus leijonassa lähestyy seksiä mahdollisesti sisältäviä tilanteita (myös flirttailu) lämpimällä ja hieman leikkisällä tavalla. Venus kauriissa nainen lähestyy vastaavaa tilannetta aika lailla varauksellisesti, joskus jopa pelokkaasti.

      Venus liittyy siis seksuaaliseen kanssakäymiseen ja naisen sukuelimiin. Mielenkiintoista kyllä planeettana Venus on huomattavasti Marsia suurempi. Täällä maan päällä... Naisen sukupuolielimet ovat fyysisesti huomattavasti suuremmat kuin miehen. Jopa klitoris, jota pitkään pidettiin vain pienenä nipukkana, on nykytutkimuksissa osoittautunut valtavan suureksi, siis tuo näkymätön osuus.

      yhteydet Venuksen ja naisen kehon välillä eivät toki lopu tähän. Planeetan pinta on hyvin kuuma ja siellä on erittäin kova paine. Tästä on vain pieni mielikuvitushyppy naisen emättimen toimintaan. Jätetään lähemmin työstämättä. Toisaalta Marsin pinta on hyvin kylmä ja planeetta siten sopii hyvin kuvaamaan miehistä, kylmää logiikkaa. Venuksen kuumuus symboloi paremmin naisen emotionaalisuutta.

      Venuksella on oma osansa perinteisesti myös sodankäynnissä. Historia vilisee sotilaita, jotka ovat olleet Venuksen kotimerkin, vaa'an vaikutuksen alaisia. Antiikin roomalaiset kutsuivat miekkatuppea nimellä vagina. Ei ole sattumaa, että tuo on tieteellinen nimi naisen emättimelle. Kun Mars kuvasi miekkaa, jolla sotilas taisteli, Venus kuvasi tuppea, joka säilytti miekan kunnossa taistelujen välillä.

      • Aivopuoliskot.

        Naiset ovat Venuksesta, miehet Marsista sanonta ja tuo näkemäni dokumentti erottaa minut tuosta astrologiasta, olen Venus Härässä. Annan vanhan historian olla vanhaa historiaa, elän tässä ajassa. Tuollainen tulkinta on liikaa minulle. Kuten olen maininnnut, miehessä miellyttää viisaus.


    • voi pyhä sylwi sua

      Astrologisessa mielessä Venus on ihan eri asia kuin tähtitieteellisessä mielessä. Astrologian lähtökohdat ja traditio eivät ole olleet nykyisessä planeettatutkimuksessa, jonka varmaan useimmat ymmärtävät. Seuraavaksi varmaan ehdotat että horoskooppeja pitäisi hienosäätää Venus-luotainten uusimpien tutkimustulosten mukaan...

      • Rakkaus.

        On vaikea elää tietoyhteiskunnassa, tai on valittava poistaa mielestään toinen tai toinen. Kun katsoo Venuksen loistoa, ei kykene sulkemaan pois mielestään sen todellisuutta. Tuo dokumentti oli vaikuttava, kestää aikansa ennenkuin sen vaikutus laimenee mielessä.
        On laitettava ihanteensa tarustoon, johon ei sisälly genitaalialueiden anatomia.


      • Etsivä.
        Rakkaus. kirjoitti:

        On vaikea elää tietoyhteiskunnassa, tai on valittava poistaa mielestään toinen tai toinen. Kun katsoo Venuksen loistoa, ei kykene sulkemaan pois mielestään sen todellisuutta. Tuo dokumentti oli vaikuttava, kestää aikansa ennenkuin sen vaikutus laimenee mielessä.
        On laitettava ihanteensa tarustoon, johon ei sisälly genitaalialueiden anatomia.

        Miehen lähestyminen seksuaalisuuteensa, Mars Leijonassa ottaako astrologia tulkintansa luonnosta ja eläinkunnasta? Urosleijona puree kuoliaaksi naaraan edelliset pennut valloittaessaan naaraan itselleen, voi olettaa tuon planeetta-asetelman olevan raju miehellä, kuinka se oikeasti ilmenee miehessä?
        Mikä Mars-merkki miehellä on kaikkein lempein? Mars Neitsyessä voisi olla yksi lempeisiin kuuluvista.


      • tcytcytc

        Ei pitäisi säätää, vaan teidän uskovaisten pitäisi ymmärtää että se mytologia johon muinaiset astrologit astrologian perustivat, perustui pelkälle luulolle ja uskottelemiselle, EI TOTUUDELLE.

        Te uskotte satuihin ja vielä kehtaatte viisastella!

        Laila kaipaa viisautta miehessä, mutta astrologiaan uskovista miehistä ei sellaista löydy koska he luulevat mielikuvitusta todeksi, eivätkä siksi osaa kunnioittaa mielikuvitusta ja sen voimaa, koska eivät tunne itseään vaan antavat muiden hallita omaa elämäänsä.

        Viisaus on vahvuutta, mutta se että uskoo satuihin ja vain siksi että se miellyttää omaa korvaa koska ei uskalla tutustua oikeasti itseensä, ei ole viisautta eikä vahvuutta vaan lapsellista heikkoutta. Minun ei pitäisi käyttää tuossa sanaa lapsellinen, koska lapsikin on utelias ja haluaa oppia uusia asioita ja haluaa päästä totuuden äärelle. Sen sijaan astrologiaan uskovat eivät halua oppia uutta tai päästä totuuden äärelle, vaan he pyrkivät selittämään pois heitä epämiellyttävän totuuden koska eivät heikkoudessaan kestä sitä.

        Minua ei ärsytä heidän höpinänsä mitenkään, vaan minua säälittää se kuinka he eivät kykene näkemään tämän maailman todellista kauneutta.


      • Viisas mieheni.
        tcytcytc kirjoitti:

        Ei pitäisi säätää, vaan teidän uskovaisten pitäisi ymmärtää että se mytologia johon muinaiset astrologit astrologian perustivat, perustui pelkälle luulolle ja uskottelemiselle, EI TOTUUDELLE.

        Te uskotte satuihin ja vielä kehtaatte viisastella!

        Laila kaipaa viisautta miehessä, mutta astrologiaan uskovista miehistä ei sellaista löydy koska he luulevat mielikuvitusta todeksi, eivätkä siksi osaa kunnioittaa mielikuvitusta ja sen voimaa, koska eivät tunne itseään vaan antavat muiden hallita omaa elämäänsä.

        Viisaus on vahvuutta, mutta se että uskoo satuihin ja vain siksi että se miellyttää omaa korvaa koska ei uskalla tutustua oikeasti itseensä, ei ole viisautta eikä vahvuutta vaan lapsellista heikkoutta. Minun ei pitäisi käyttää tuossa sanaa lapsellinen, koska lapsikin on utelias ja haluaa oppia uusia asioita ja haluaa päästä totuuden äärelle. Sen sijaan astrologiaan uskovat eivät halua oppia uutta tai päästä totuuden äärelle, vaan he pyrkivät selittämään pois heitä epämiellyttävän totuuden koska eivät heikkoudessaan kestä sitä.

        Minua ei ärsytä heidän höpinänsä mitenkään, vaan minua säälittää se kuinka he eivät kykene näkemään tämän maailman todellista kauneutta.

        Tuli ohjelma uskonnoista. Pysähdyin siihen kohtaan, kun alettiin kertoa ihmisen jonkinlaisen kriisin, taloudellisen, tai muun muuttavan ihmisen niin, että hän perustaa oman uskonsa. Oma usko/uskonto ilmenee perustamalla oma toimialayritys omalle uskolle.
        Kun ajatellaan sitä, mitä kävin läpi pettymyksissä ammattiastrologien asiakkaana, kun syyt laitettiin asiakkaan kontoille eilinen ohjelma oli parasta lääkettä tuohon uskontoon. En minä enää ole vihainen mietin, kuinka elämä olisi ollut todella jotain muuta, kuin odottamista "sielunkumppania, jonka kanssa yhdessä teemme työtä".
        Mikään ei ole minulle mieluisempaa, kuin Nobel-palkintojen jaon jälkeen tuleva ohjelma, jossa palkinnon saaneet istuvat yhdessä suuren pöydän ympärillä puheenjohtajan johdatellessa keskustelua ja kaikki nuo tiedämaailman viisaat ihanat ihmiset kertovat, kuinka tiedä kehittyy. Ohjelma luo minuun syvän rauhan, jonka vain oikea tiede voi luoda. Yksi noista suurista viisaista on neurobiologi Eric Kandell, hänen opetusvideoitaan on netissä.


      • Viisaus miehessä.
        Viisas mieheni. kirjoitti:

        Tuli ohjelma uskonnoista. Pysähdyin siihen kohtaan, kun alettiin kertoa ihmisen jonkinlaisen kriisin, taloudellisen, tai muun muuttavan ihmisen niin, että hän perustaa oman uskonsa. Oma usko/uskonto ilmenee perustamalla oma toimialayritys omalle uskolle.
        Kun ajatellaan sitä, mitä kävin läpi pettymyksissä ammattiastrologien asiakkaana, kun syyt laitettiin asiakkaan kontoille eilinen ohjelma oli parasta lääkettä tuohon uskontoon. En minä enää ole vihainen mietin, kuinka elämä olisi ollut todella jotain muuta, kuin odottamista "sielunkumppania, jonka kanssa yhdessä teemme työtä".
        Mikään ei ole minulle mieluisempaa, kuin Nobel-palkintojen jaon jälkeen tuleva ohjelma, jossa palkinnon saaneet istuvat yhdessä suuren pöydän ympärillä puheenjohtajan johdatellessa keskustelua ja kaikki nuo tiedämaailman viisaat ihanat ihmiset kertovat, kuinka tiedä kehittyy. Ohjelma luo minuun syvän rauhan, jonka vain oikea tiede voi luoda. Yksi noista suurista viisaista on neurobiologi Eric Kandell, hänen opetusvideoitaan on netissä.

        Tiedemaailman viisaat ihanat ihmiset. Kun katsoo tähtisumuja (netissä), kuinka voi olla ihmettelemättä, kuinka kaikki syntyi, järjestyi paikalleen. Venus on kaunis kirkkaudessaan, tulee ihmetellä planeetan olemusta jättää se omaan rauhaansa samoin, kuin koko luomakunta.


      • Välihuuto

        "Astrologisessa mielessä Venus on ihan eri asia kuin tähtitieteellisessä mielessä."

        Ei lainkaan, sillä astrologia perustuu ajatukselle, että kuten yläpuolella, niin myös alapuolella.


      • Tähtisumussa.
        Välihuuto kirjoitti:

        "Astrologisessa mielessä Venus on ihan eri asia kuin tähtitieteellisessä mielessä."

        Ei lainkaan, sillä astrologia perustuu ajatukselle, että kuten yläpuolella, niin myös alapuolella.

        http://www.youtube.com/watch?v=rREuwdvlRso


      • Luonnetulkinta

      • Kiittäen.
        tcytcytc kirjoitti:

        Ei pitäisi säätää, vaan teidän uskovaisten pitäisi ymmärtää että se mytologia johon muinaiset astrologit astrologian perustivat, perustui pelkälle luulolle ja uskottelemiselle, EI TOTUUDELLE.

        Te uskotte satuihin ja vielä kehtaatte viisastella!

        Laila kaipaa viisautta miehessä, mutta astrologiaan uskovista miehistä ei sellaista löydy koska he luulevat mielikuvitusta todeksi, eivätkä siksi osaa kunnioittaa mielikuvitusta ja sen voimaa, koska eivät tunne itseään vaan antavat muiden hallita omaa elämäänsä.

        Viisaus on vahvuutta, mutta se että uskoo satuihin ja vain siksi että se miellyttää omaa korvaa koska ei uskalla tutustua oikeasti itseensä, ei ole viisautta eikä vahvuutta vaan lapsellista heikkoutta. Minun ei pitäisi käyttää tuossa sanaa lapsellinen, koska lapsikin on utelias ja haluaa oppia uusia asioita ja haluaa päästä totuuden äärelle. Sen sijaan astrologiaan uskovat eivät halua oppia uutta tai päästä totuuden äärelle, vaan he pyrkivät selittämään pois heitä epämiellyttävän totuuden koska eivät heikkoudessaan kestä sitä.

        Minua ei ärsytä heidän höpinänsä mitenkään, vaan minua säälittää se kuinka he eivät kykene näkemään tämän maailman todellista kauneutta.

        http://www.youtube.com/watch?v=IhIGBV2dMgo


      • Ole hyvä.
        tcytcytc kirjoitti:

        Ei pitäisi säätää, vaan teidän uskovaisten pitäisi ymmärtää että se mytologia johon muinaiset astrologit astrologian perustivat, perustui pelkälle luulolle ja uskottelemiselle, EI TOTUUDELLE.

        Te uskotte satuihin ja vielä kehtaatte viisastella!

        Laila kaipaa viisautta miehessä, mutta astrologiaan uskovista miehistä ei sellaista löydy koska he luulevat mielikuvitusta todeksi, eivätkä siksi osaa kunnioittaa mielikuvitusta ja sen voimaa, koska eivät tunne itseään vaan antavat muiden hallita omaa elämäänsä.

        Viisaus on vahvuutta, mutta se että uskoo satuihin ja vain siksi että se miellyttää omaa korvaa koska ei uskalla tutustua oikeasti itseensä, ei ole viisautta eikä vahvuutta vaan lapsellista heikkoutta. Minun ei pitäisi käyttää tuossa sanaa lapsellinen, koska lapsikin on utelias ja haluaa oppia uusia asioita ja haluaa päästä totuuden äärelle. Sen sijaan astrologiaan uskovat eivät halua oppia uutta tai päästä totuuden äärelle, vaan he pyrkivät selittämään pois heitä epämiellyttävän totuuden koska eivät heikkoudessaan kestä sitä.

        Minua ei ärsytä heidän höpinänsä mitenkään, vaan minua säälittää se kuinka he eivät kykene näkemään tämän maailman todellista kauneutta.

        http://s338.photobucket.com/albums/n430/spicecomments/angels/00298.gif


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 123
      3069
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      88
      2813
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2208
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      21
      1776
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1668
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1509
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1479
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1427
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      80
      1320
    Aihe