Eli, mikä jyrsijä sopisi dunaan (muoviterraario) joka on kooltaan 35x50cm ja 30cm korkea???
Mikä jyrsijä??
6
193
Vastaukset
- ei jaksa keksiä nime
Uroshiiri
Miksei naarashiiri kävisi yhtä hyvin, ja olen sitäpaitsi kuullut, että hiiret haisevat voimakkaasti, joten siksi en oikein tiedä että olisiko hiiri minulle hyvä lemmikki...
- 18+7
nasupassa kirjoitti:
Miksei naarashiiri kävisi yhtä hyvin, ja olen sitäpaitsi kuullut, että hiiret haisevat voimakkaasti, joten siksi en oikein tiedä että olisiko hiiri minulle hyvä lemmikki...
Koska naarashiiriä kuuluu ottaa vähintään kaksi, uroksia taas mieluummin vain yksi ;) ja parille naaraalle tuo on omasta mielestäni hippasen liian ahdas.
18+7 kirjoitti:
Koska naarashiiriä kuuluu ottaa vähintään kaksi, uroksia taas mieluummin vain yksi ;) ja parille naaraalle tuo on omasta mielestäni hippasen liian ahdas.
mutta siis haiseeko uros hiiri kovin vahvalle??
- gfhfhfghbg
nasupassa kirjoitti:
mutta siis haiseeko uros hiiri kovin vahvalle??
Jos pitää hiiren asuinpaikan puhtaana(eli siivoaa noin kerran viikossa) niin ei juurikaan.
- suski87
Uroshiiri, 3-4 naarashiiren lauma tai kääpiöhamsteri ovat jyrsijöistä oikeastaan ne ainoat, joille miniduna kunnolla sopii. Toki nämä ovat myös hieman makukysymyksiä, kuinka paljon tilaa lemmikeilleen haluaa, mutta esim. tuo 3-4 naarashiirtä minidunassa on kyllä varsin normikansoitus hiiristeillä.
Hiirillä tuo haju on aikalailla kiinni yksilöistä, etenkin uroksilla. Osilla hajun huomaa vasta kun nenän tunkee lähes puruihin kiinni, toiset haistaa jo eteiseen tultaessa. Toki hajuun voi sitten vaikuttaa myös esimerkiksi kuivikkeilla (turve-puruseos sitoo hajuja pelkkää purua paremmin), sijoittamalla huoneeseen aktiivihiilisuodattimella varustetun ilmanputsarin tai esimerkiksi asettamalla jonnekin sopivaan kohtaan huoneessa etikka-astian hajuja neutralisoimaan. Hajun hallinta vinkkejä löytyy hyvin esim. hiirifoorumilta.
Uroshiiressä on tosin yleensä se etu naarasporukkaan nähden, että yksittäinen uros kesyyntyy tavallisesti paremmin mitä porukalla olevat naaraat. Tämäkin on tosin makukysymys, kuinka seurallista lemmikkiä kaipaa. Ja yksilöllisiä eroja löytyy toki myös; meillä etenkin yksi naaraista on sellainen, joka on aina itse kädelle tulossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123680MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar721934Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421588Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811224Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja661042Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33988Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60853- 171844
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3778