Missä näissä uusimmissa Audeissa on ketjulla toimiva kone ?
Audin kotisivuilta ei löytyny tietoa.
Kiitos vastauksista :)
Audit hihna vai ketjukoneilla ?
12
11914
Vastaukset
- .........
muissa on ketju paitsi 2.0 TDI:ssä.
- Lissu Treelta
saksalaisia: Työpaikalla väitettiin, että Unkarissa tehdyt Audin koneet hajoaa pakkasella ja siitä on ollut TV:ssäkin asiaa.
Onko hihna vai ketju parempi?
T. uutta auto etsivä - vhghgfh
Lissu Treelta kirjoitti:
saksalaisia: Työpaikalla väitettiin, että Unkarissa tehdyt Audin koneet hajoaa pakkasella ja siitä on ollut TV:ssäkin asiaa.
Onko hihna vai ketju parempi?
T. uutta auto etsiväettä ne on kaikki saksassa suunniteltuja ? Vai luuletko, että kaikki viat tulevat kokoonpanossa ?
- q6q642
vhghgfh kirjoitti:
että ne on kaikki saksassa suunniteltuja ? Vai luuletko, että kaikki viat tulevat kokoonpanossa ?
väliä missä joku asia suunnitellaan vaan missä se tehdään.
- --------
q6q642 kirjoitti:
väliä missä joku asia suunnitellaan vaan missä se tehdään.
päinvastoin. Sillä on juuri väliä missä ne on suunniteltu, ei sillä missä ne kasataan. Ferrari taitaa olla ainoa merkki joka kasataan vain siellä missä se on myös suunniteltu, kaikkia muita merkkejä tehdään ties missä.
- q5642373
-------- kirjoitti:
päinvastoin. Sillä on juuri väliä missä ne on suunniteltu, ei sillä missä ne kasataan. Ferrari taitaa olla ainoa merkki joka kasataan vain siellä missä se on myös suunniteltu, kaikkia muita merkkejä tehdään ties missä.
vakuutusyhtiöiden lääkärit. Tekevät päätöksiä, vaikka eivät näe potilasta.
Sanonpa vaan, että halpa itämaa = huono laatu. Kunnes toisin todistetaan. - Tane2
-------- kirjoitti:
päinvastoin. Sillä on juuri väliä missä ne on suunniteltu, ei sillä missä ne kasataan. Ferrari taitaa olla ainoa merkki joka kasataan vain siellä missä se on myös suunniteltu, kaikkia muita merkkejä tehdään ties missä.
Kiinassa omistajayrityksessä XXX suunnitellut autonrenkaat, jotka on tehty Suomessa vai Suomessa suunnitellut autonrenkaat, jotka on tehty Kiinassa?
Jos ei puhuttaisi alkuun tämän teknisimmistä vehkeistä.
Entä ostatko Volvosi mieluummin ruotsalaisella Trollhättanin moottorilla, vai kelpaisiko sittenkin sanghaijalainen vastine pellin alle?
Kyllä se vaan valmistusmaa merkkaa ja kertoo paljon laadusta. Esimerkiksi huippuoptiikassa ei ole samaa laatua saatu ulkoistetusta tuotannosta kuin omassa maassa tehdyltä. Näin esimerkiksi saksalaisella Zeissilla. Mitä teknisempi laite ja pienemmät toleranssit -> sitä helpommin homma kusee tuotanto siirrettäessä -> sitä todennäköisempää mitä kehittymättömämpi infrastruktuuri tuotantomaassa
Terveisin Tekniikan lisensiaatti autoalalta (ajelen muuten Volvolla, jos sillä väliä. Audikin on työn puolesta ollut) - A6 ketjulla
Lissu Treelta kirjoitti:
saksalaisia: Työpaikalla väitettiin, että Unkarissa tehdyt Audin koneet hajoaa pakkasella ja siitä on ollut TV:ssäkin asiaa.
Onko hihna vai ketju parempi?
T. uutta auto etsiväHihnalla vaihtovälit mallista riippuen 80 - 120 tuhatta ja vaihtohinnat n. 750 - 1000 €. Nämä ikuisiksi kehutut ketjut Audeissa menee 150 - 200 tuhannen kohdalla vaihtoon ja vaihtohinta 3500 - 5000 € mallista riippuen.
Ajossa et eroa hihnan ja ketjun välillä huomaa, mutta huoltolaskussa ero näkyy.... - Mebukka
A6 ketjulla kirjoitti:
Hihnalla vaihtovälit mallista riippuen 80 - 120 tuhatta ja vaihtohinnat n. 750 - 1000 €. Nämä ikuisiksi kehutut ketjut Audeissa menee 150 - 200 tuhannen kohdalla vaihtoon ja vaihtohinta 3500 - 5000 € mallista riippuen.
Ajossa et eroa hihnan ja ketjun välillä huomaa, mutta huoltolaskussa ero näkyy....2 litran diesel on hihnalla, vaihtoväli 180tkm, tämä nyt koskee näitä uusia facelift mallin mukana tuomia uusia moottoreita. Muissa ketju.
Hihnanvaihtohuolto maksaa n.1200€ siinä vaihdetaan myös laatikkoöljyt, suodattimet ym ym.
P.s Multitronic kestää nykyisin siinä missä muutkin automaatit . Ensimmäisissä oli ongelmia, nykyään ei. - kyllä mieluummin
Tane2 kirjoitti:
Kiinassa omistajayrityksessä XXX suunnitellut autonrenkaat, jotka on tehty Suomessa vai Suomessa suunnitellut autonrenkaat, jotka on tehty Kiinassa?
Jos ei puhuttaisi alkuun tämän teknisimmistä vehkeistä.
Entä ostatko Volvosi mieluummin ruotsalaisella Trollhättanin moottorilla, vai kelpaisiko sittenkin sanghaijalainen vastine pellin alle?
Kyllä se vaan valmistusmaa merkkaa ja kertoo paljon laadusta. Esimerkiksi huippuoptiikassa ei ole samaa laatua saatu ulkoistetusta tuotannosta kuin omassa maassa tehdyltä. Näin esimerkiksi saksalaisella Zeissilla. Mitä teknisempi laite ja pienemmät toleranssit -> sitä helpommin homma kusee tuotanto siirrettäessä -> sitä todennäköisempää mitä kehittymättömämpi infrastruktuuri tuotantomaassa
Terveisin Tekniikan lisensiaatti autoalalta (ajelen muuten Volvolla, jos sillä väliä. Audikin on työn puolesta ollut)Suomessa suunnitellut renkaat , jotka tehdään Kiinassa Suomen speksien ja vaatimusten mukaisesti kuin että Kiinassa suunnitellut renkaat, joissa on ollut jo suunnittelun lähtökohtana tehdä mahdollisemman halvalla halvoista materiaaleista. Ei siinä laatu kummene, vaikka ne Suomessa tehtäisiin jos suunnittelussa on jo ryssitty ja tarkoitettu tehtäväksi halvalla halvoista materiaaleista. Paljon helpompi on korjata valmistusteknillisejä virheitä tuotantolinjassa kuin jo täysin suseiksi suunniteltuja tuotteita. Tulevaisuudessa tulee entistä vähemmän vaikuttamaan tuotteen valmistusmaa, kun mitä pidemmälle automatisointi menee ja sitä suurempaa osaa näyttelee suunnittelu.
- tehdä Suomen
Mebukka kirjoitti:
2 litran diesel on hihnalla, vaihtoväli 180tkm, tämä nyt koskee näitä uusia facelift mallin mukana tuomia uusia moottoreita. Muissa ketju.
Hihnanvaihtohuolto maksaa n.1200€ siinä vaihdetaan myös laatikkoöljyt, suodattimet ym ym.
P.s Multitronic kestää nykyisin siinä missä muutkin automaatit . Ensimmäisissä oli ongelmia, nykyään ei.olosuhteet tepposet 180 tkm vaihtovälille. Tulee hetkenpäästä suositukset tiputtaa vaihtoväliä huomattavasti alemmaksi, kunhan noita hihnoja on ensin tarpeeksi syltänny enenaikojaan ja tehty 5000€ kansiremppoja. Mutta niitä kansiremppoja ensin odottelemaan ;)
- Mebukka
tehdä Suomen kirjoitti:
olosuhteet tepposet 180 tkm vaihtovälille. Tulee hetkenpäästä suositukset tiputtaa vaihtoväliä huomattavasti alemmaksi, kunhan noita hihnoja on ensin tarpeeksi syltänny enenaikojaan ja tehty 5000€ kansiremppoja. Mutta niitä kansiremppoja ensin odottelemaan ;)
No kyllä takuu korvaa jos jotain sattuu.
5000€ kansiremppaan? Sori, ei mene läpi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2042975Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391560Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus921422- 881322
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e401246Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1481186Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121148Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze119969Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89902Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44783