Audit hihna vai ketjukoneilla ?

TM

Missä näissä uusimmissa Audeissa on ketjulla toimiva kone ?
Audin kotisivuilta ei löytyny tietoa.
Kiitos vastauksista :)

12

11776

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .........

      muissa on ketju paitsi 2.0 TDI:ssä.

      • Lissu Treelta

        saksalaisia: Työpaikalla väitettiin, että Unkarissa tehdyt Audin koneet hajoaa pakkasella ja siitä on ollut TV:ssäkin asiaa.

        Onko hihna vai ketju parempi?

        T. uutta auto etsivä


      • vhghgfh
        Lissu Treelta kirjoitti:

        saksalaisia: Työpaikalla väitettiin, että Unkarissa tehdyt Audin koneet hajoaa pakkasella ja siitä on ollut TV:ssäkin asiaa.

        Onko hihna vai ketju parempi?

        T. uutta auto etsivä

        että ne on kaikki saksassa suunniteltuja ? Vai luuletko, että kaikki viat tulevat kokoonpanossa ?


      • q6q642
        vhghgfh kirjoitti:

        että ne on kaikki saksassa suunniteltuja ? Vai luuletko, että kaikki viat tulevat kokoonpanossa ?

        väliä missä joku asia suunnitellaan vaan missä se tehdään.


      • --------
        q6q642 kirjoitti:

        väliä missä joku asia suunnitellaan vaan missä se tehdään.

        päinvastoin. Sillä on juuri väliä missä ne on suunniteltu, ei sillä missä ne kasataan. Ferrari taitaa olla ainoa merkki joka kasataan vain siellä missä se on myös suunniteltu, kaikkia muita merkkejä tehdään ties missä.


      • q5642373
        -------- kirjoitti:

        päinvastoin. Sillä on juuri väliä missä ne on suunniteltu, ei sillä missä ne kasataan. Ferrari taitaa olla ainoa merkki joka kasataan vain siellä missä se on myös suunniteltu, kaikkia muita merkkejä tehdään ties missä.

        vakuutusyhtiöiden lääkärit. Tekevät päätöksiä, vaikka eivät näe potilasta.

        Sanonpa vaan, että halpa itämaa = huono laatu. Kunnes toisin todistetaan.


      • Tane2
        -------- kirjoitti:

        päinvastoin. Sillä on juuri väliä missä ne on suunniteltu, ei sillä missä ne kasataan. Ferrari taitaa olla ainoa merkki joka kasataan vain siellä missä se on myös suunniteltu, kaikkia muita merkkejä tehdään ties missä.

        Kiinassa omistajayrityksessä XXX suunnitellut autonrenkaat, jotka on tehty Suomessa vai Suomessa suunnitellut autonrenkaat, jotka on tehty Kiinassa?

        Jos ei puhuttaisi alkuun tämän teknisimmistä vehkeistä.

        Entä ostatko Volvosi mieluummin ruotsalaisella Trollhättanin moottorilla, vai kelpaisiko sittenkin sanghaijalainen vastine pellin alle?

        Kyllä se vaan valmistusmaa merkkaa ja kertoo paljon laadusta. Esimerkiksi huippuoptiikassa ei ole samaa laatua saatu ulkoistetusta tuotannosta kuin omassa maassa tehdyltä. Näin esimerkiksi saksalaisella Zeissilla. Mitä teknisempi laite ja pienemmät toleranssit -> sitä helpommin homma kusee tuotanto siirrettäessä -> sitä todennäköisempää mitä kehittymättömämpi infrastruktuuri tuotantomaassa

        Terveisin Tekniikan lisensiaatti autoalalta (ajelen muuten Volvolla, jos sillä väliä. Audikin on työn puolesta ollut)


      • A6 ketjulla
        Lissu Treelta kirjoitti:

        saksalaisia: Työpaikalla väitettiin, että Unkarissa tehdyt Audin koneet hajoaa pakkasella ja siitä on ollut TV:ssäkin asiaa.

        Onko hihna vai ketju parempi?

        T. uutta auto etsivä

        Hihnalla vaihtovälit mallista riippuen 80 - 120 tuhatta ja vaihtohinnat n. 750 - 1000 €. Nämä ikuisiksi kehutut ketjut Audeissa menee 150 - 200 tuhannen kohdalla vaihtoon ja vaihtohinta 3500 - 5000 € mallista riippuen.
        Ajossa et eroa hihnan ja ketjun välillä huomaa, mutta huoltolaskussa ero näkyy....


      • Mebukka
        A6 ketjulla kirjoitti:

        Hihnalla vaihtovälit mallista riippuen 80 - 120 tuhatta ja vaihtohinnat n. 750 - 1000 €. Nämä ikuisiksi kehutut ketjut Audeissa menee 150 - 200 tuhannen kohdalla vaihtoon ja vaihtohinta 3500 - 5000 € mallista riippuen.
        Ajossa et eroa hihnan ja ketjun välillä huomaa, mutta huoltolaskussa ero näkyy....

        2 litran diesel on hihnalla, vaihtoväli 180tkm, tämä nyt koskee näitä uusia facelift mallin mukana tuomia uusia moottoreita. Muissa ketju.
        Hihnanvaihtohuolto maksaa n.1200€ siinä vaihdetaan myös laatikkoöljyt, suodattimet ym ym.
        P.s Multitronic kestää nykyisin siinä missä muutkin automaatit . Ensimmäisissä oli ongelmia, nykyään ei.


      • kyllä mieluummin
        Tane2 kirjoitti:

        Kiinassa omistajayrityksessä XXX suunnitellut autonrenkaat, jotka on tehty Suomessa vai Suomessa suunnitellut autonrenkaat, jotka on tehty Kiinassa?

        Jos ei puhuttaisi alkuun tämän teknisimmistä vehkeistä.

        Entä ostatko Volvosi mieluummin ruotsalaisella Trollhättanin moottorilla, vai kelpaisiko sittenkin sanghaijalainen vastine pellin alle?

        Kyllä se vaan valmistusmaa merkkaa ja kertoo paljon laadusta. Esimerkiksi huippuoptiikassa ei ole samaa laatua saatu ulkoistetusta tuotannosta kuin omassa maassa tehdyltä. Näin esimerkiksi saksalaisella Zeissilla. Mitä teknisempi laite ja pienemmät toleranssit -> sitä helpommin homma kusee tuotanto siirrettäessä -> sitä todennäköisempää mitä kehittymättömämpi infrastruktuuri tuotantomaassa

        Terveisin Tekniikan lisensiaatti autoalalta (ajelen muuten Volvolla, jos sillä väliä. Audikin on työn puolesta ollut)

        Suomessa suunnitellut renkaat , jotka tehdään Kiinassa Suomen speksien ja vaatimusten mukaisesti kuin että Kiinassa suunnitellut renkaat, joissa on ollut jo suunnittelun lähtökohtana tehdä mahdollisemman halvalla halvoista materiaaleista. Ei siinä laatu kummene, vaikka ne Suomessa tehtäisiin jos suunnittelussa on jo ryssitty ja tarkoitettu tehtäväksi halvalla halvoista materiaaleista. Paljon helpompi on korjata valmistusteknillisejä virheitä tuotantolinjassa kuin jo täysin suseiksi suunniteltuja tuotteita. Tulevaisuudessa tulee entistä vähemmän vaikuttamaan tuotteen valmistusmaa, kun mitä pidemmälle automatisointi menee ja sitä suurempaa osaa näyttelee suunnittelu.


      • tehdä Suomen
        Mebukka kirjoitti:

        2 litran diesel on hihnalla, vaihtoväli 180tkm, tämä nyt koskee näitä uusia facelift mallin mukana tuomia uusia moottoreita. Muissa ketju.
        Hihnanvaihtohuolto maksaa n.1200€ siinä vaihdetaan myös laatikkoöljyt, suodattimet ym ym.
        P.s Multitronic kestää nykyisin siinä missä muutkin automaatit . Ensimmäisissä oli ongelmia, nykyään ei.

        olosuhteet tepposet 180 tkm vaihtovälille. Tulee hetkenpäästä suositukset tiputtaa vaihtoväliä huomattavasti alemmaksi, kunhan noita hihnoja on ensin tarpeeksi syltänny enenaikojaan ja tehty 5000€ kansiremppoja. Mutta niitä kansiremppoja ensin odottelemaan ;)


      • Mebukka
        tehdä Suomen kirjoitti:

        olosuhteet tepposet 180 tkm vaihtovälille. Tulee hetkenpäästä suositukset tiputtaa vaihtoväliä huomattavasti alemmaksi, kunhan noita hihnoja on ensin tarpeeksi syltänny enenaikojaan ja tehty 5000€ kansiremppoja. Mutta niitä kansiremppoja ensin odottelemaan ;)

        No kyllä takuu korvaa jos jotain sattuu.
        5000€ kansiremppaan? Sori, ei mene läpi.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

      Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7443
    2. 81
      5037
    3. Se on hyvästi

      Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      79
      4859
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

      Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      132
      4268
    5. Alavuden sairaala

      Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      10
      3058
    6. Miksi sä valitsit

      Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      52
      2689
    7. Sisäsiittosuus

      Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      40
      2596
    8. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

      Rehellinem fiilis
      Suhteet
      53
      2247
    9. Törkeää toimintaa

      Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2221
    10. Suudeltiin unessa viime yönä

      Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit
      Ikävä
      21
      1850
    Aihe