Missä vaiheessa

epätietoinen100

elinkautisvangin psyyke on tiukimmalla? Alussa, tuomion keskivaiheilla vai lopussa?

12

330

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ^Å^

      Lue wikipediasta, siellä on mainittu Valjakkalan itsemurhayritykset.

      • (ja vastaaja) ovat tyyppiesimerkki siitä, että psyyke ei ole kestänyt ja että hänen psyyke ei ole elinkautisesti vaan elinikäisesti horjunut. Hän ei lienekään ex tai nykyinen vanki, vaan traumatisoitunut muu henkilö. Hänen pakkomielteensä vetää esiin kyseisen ex-vangin nimi joka mutkassa.

        Mitä tulee elinkautis- tai kausivangin psyykkeeseen, jos osaa tuomioon asennoitua, psyyke kestää. Mutta ainahan jokainen vankeusaika vaikuttaa jollakin tavalla ihmisen psyykkeeseen. Ei sieltä vihellellen ja iloisena kukaan vapaudu, vaikka psyyke olisikin "kunnossa". Myös vanginvartijat mukaan lukien.


      • näinhän se on
        NonStop.mies kirjoitti:

        (ja vastaaja) ovat tyyppiesimerkki siitä, että psyyke ei ole kestänyt ja että hänen psyyke ei ole elinkautisesti vaan elinikäisesti horjunut. Hän ei lienekään ex tai nykyinen vanki, vaan traumatisoitunut muu henkilö. Hänen pakkomielteensä vetää esiin kyseisen ex-vangin nimi joka mutkassa.

        Mitä tulee elinkautis- tai kausivangin psyykkeeseen, jos osaa tuomioon asennoitua, psyyke kestää. Mutta ainahan jokainen vankeusaika vaikuttaa jollakin tavalla ihmisen psyykkeeseen. Ei sieltä vihellellen ja iloisena kukaan vapaudu, vaikka psyyke olisikin "kunnossa". Myös vanginvartijat mukaan lukien.

        Näitä vastaajia tällä palstalla leimaa yhteinen nimittäjä: henkinen epätasapaino. Vanginvartijat eivät lusi elinkautista vankilassa, vaan ovat siellä töissä. Varmasti heissäkin on mielenvikaisia siinä kuin rosvoissa, taksikuskeissa, upseereissa, ahtaajissa ja kaikkien ammattien harjoittajissa. Vangeista kuitenkin mielenterveysongelmia on lähes jokaisella. Tutkitusti.


      • Jasmin.Ha...
        näinhän se on kirjoitti:

        Näitä vastaajia tällä palstalla leimaa yhteinen nimittäjä: henkinen epätasapaino. Vanginvartijat eivät lusi elinkautista vankilassa, vaan ovat siellä töissä. Varmasti heissäkin on mielenvikaisia siinä kuin rosvoissa, taksikuskeissa, upseereissa, ahtaajissa ja kaikkien ammattien harjoittajissa. Vangeista kuitenkin mielenterveysongelmia on lähes jokaisella. Tutkitusti.

        Yhdellä vanhalla palstalaisella lahos tuo nuppi jo vuosituomiossa, istui muuten eristyksissä koko ajan pelkäsi kai jotain:(

        Ei se aina vaadi sitä elinkautistakaan.


        Mjaa ...hänen rekka on täällä Sulo.S ja on mieshenkilö yhtyi alussa tuomionsa erääseen toiseen vankiin matkasellissä, siitä hän traumatisoitui.
        Eli minäkin yhdyn nyt sinun mielipiteeseen:)


      • NonStop.mies kirjoitti:

        (ja vastaaja) ovat tyyppiesimerkki siitä, että psyyke ei ole kestänyt ja että hänen psyyke ei ole elinkautisesti vaan elinikäisesti horjunut. Hän ei lienekään ex tai nykyinen vanki, vaan traumatisoitunut muu henkilö. Hänen pakkomielteensä vetää esiin kyseisen ex-vangin nimi joka mutkassa.

        Mitä tulee elinkautis- tai kausivangin psyykkeeseen, jos osaa tuomioon asennoitua, psyyke kestää. Mutta ainahan jokainen vankeusaika vaikuttaa jollakin tavalla ihmisen psyykkeeseen. Ei sieltä vihellellen ja iloisena kukaan vapaudu, vaikka psyyke olisikin "kunnossa". Myös vanginvartijat mukaan lukien.

        taitaa tosiaan olla valjakkala-pakkomielle, mies taitaa tosissaan olla vittuuntunut,no mikäs siinä, Valjakkalan
        psyyke ei horjunut missään vaiheessa, ei vankimielisairaalakeikkoja tai psykiatrisia osastoja,ei hullunlääkkeitä,diapameja meni kyllä muutama tuhat,"itsemurhayritykset"...hmmm..lukisit sitä wikipediaasi tarkemmin..."itse kieltää,että olisi yrittänyt itsemurhaa"....mutta jos ton asian nyt media tai wikipedia tietää paremmin niin minkäs sille voi,ainahan painettu sana totta on,aku ankassakin..


      • Jasmin.Ha... kirjoitti:

        Yhdellä vanhalla palstalaisella lahos tuo nuppi jo vuosituomiossa, istui muuten eristyksissä koko ajan pelkäsi kai jotain:(

        Ei se aina vaadi sitä elinkautistakaan.


        Mjaa ...hänen rekka on täällä Sulo.S ja on mieshenkilö yhtyi alussa tuomionsa erääseen toiseen vankiin matkasellissä, siitä hän traumatisoitui.
        Eli minäkin yhdyn nyt sinun mielipiteeseen:)

        yhdytään yhdytään...eli ei tietenkään voi yleistää koko populaa samaan kastiin, joka sektorilla on yksilöitä ja heillä yksilölliset viksahtavuutensa, kukapa meistä "aivan terve" olisi. Mutta...niin tuota aloittajan asiaa kai pitäisi kysyä nimenomaan joltakin e-kautiselta, mieluummin useammalta, niin saisi laajemman vastauksen josta tehdä yhteenvetoja. Paljonhan on ollut kautta aikain elinkautisvankeja ja heitä myös paljon jotka kakkunsa lusineet.

        Tuo Sulo on mielenkiintoinen hahmoke? Oikea kuuluisuus-ko? Hänen nimensä vilahtelee yhksissä jos toisissakin yhteyksissä ja tapahtui palstoilla mitä tahansa (ja palstan ulkopuolella) niin tuo kuuluisa Sulo S on syyllinen?

        En tunne hahmoa, mutta negatiivisesta palautteesta johtuen ei taida olla tarvettakaan tuntea.


      • jooseppi ryysyranta
        nixutin65 kirjoitti:

        taitaa tosiaan olla valjakkala-pakkomielle, mies taitaa tosissaan olla vittuuntunut,no mikäs siinä, Valjakkalan
        psyyke ei horjunut missään vaiheessa, ei vankimielisairaalakeikkoja tai psykiatrisia osastoja,ei hullunlääkkeitä,diapameja meni kyllä muutama tuhat,"itsemurhayritykset"...hmmm..lukisit sitä wikipediaasi tarkemmin..."itse kieltää,että olisi yrittänyt itsemurhaa"....mutta jos ton asian nyt media tai wikipedia tietää paremmin niin minkäs sille voi,ainahan painettu sana totta on,aku ankassakin..

        ei viitattu kehenkään henkilöön. Kysymys oli ihan yleisluonteinen.


      • ^Å^
        NonStop.mies kirjoitti:

        (ja vastaaja) ovat tyyppiesimerkki siitä, että psyyke ei ole kestänyt ja että hänen psyyke ei ole elinkautisesti vaan elinikäisesti horjunut. Hän ei lienekään ex tai nykyinen vanki, vaan traumatisoitunut muu henkilö. Hänen pakkomielteensä vetää esiin kyseisen ex-vangin nimi joka mutkassa.

        Mitä tulee elinkautis- tai kausivangin psyykkeeseen, jos osaa tuomioon asennoitua, psyyke kestää. Mutta ainahan jokainen vankeusaika vaikuttaa jollakin tavalla ihmisen psyykkeeseen. Ei sieltä vihellellen ja iloisena kukaan vapaudu, vaikka psyyke olisikin "kunnossa". Myös vanginvartijat mukaan lukien.

        "(ja vastaaja) ovat tyyppiesimerkki siitä, että psyyke ei ole kestänyt ja että hänen psyyke ei ole elinkautisesti vaan elinikäisesti horjunut"

        Oletko joku perkeleen polkupyörävarkaiden perseennuolija? Jos Valjakkalan kaltainen henkilö kehtaa omalla nimellään esiintyä, niin kestäköön kaiken arvostelun. Ei hänelle löydy montaa ihannoijaa, sinun lisäksesi! Valjakkala on yksi niitä pohjoismaisia rikollisia, joka olisi aikanaan ansainnut kuolemantuomion!

        Sinun mielenterveyteesi en viitsi edes ottaa kantaa, mutta epäilen, että olet aloittanut taas tähtijahdin.


      • ^Å^
        nixutin65 kirjoitti:

        taitaa tosiaan olla valjakkala-pakkomielle, mies taitaa tosissaan olla vittuuntunut,no mikäs siinä, Valjakkalan
        psyyke ei horjunut missään vaiheessa, ei vankimielisairaalakeikkoja tai psykiatrisia osastoja,ei hullunlääkkeitä,diapameja meni kyllä muutama tuhat,"itsemurhayritykset"...hmmm..lukisit sitä wikipediaasi tarkemmin..."itse kieltää,että olisi yrittänyt itsemurhaa"....mutta jos ton asian nyt media tai wikipedia tietää paremmin niin minkäs sille voi,ainahan painettu sana totta on,aku ankassakin..

        "itsemurhayritykset"...hmmm..lukisit sitä wikipediaasi tarkemmin..."itse kieltää,että olisi yrittänyt itsemurhaa"

        Ei se Wikipedia ole minun!

        Kiistithän myös rikoksesi, jotka yritit saada naisen niskoille!

        Olisiko ollut kova isku joutua palikalle tai annekseen? Siinä syy miksi olet kiistänyt itsesääliyrityksesi! Säälikää Valjakkalaa, säälikää, hän on jo rikoksensa suorittanut. Ai niin, mutta Maritahan se oikea rikollinen olikin, ainakin Juhan mielestä!


      • ^Å^ kirjoitti:

        "(ja vastaaja) ovat tyyppiesimerkki siitä, että psyyke ei ole kestänyt ja että hänen psyyke ei ole elinkautisesti vaan elinikäisesti horjunut"

        Oletko joku perkeleen polkupyörävarkaiden perseennuolija? Jos Valjakkalan kaltainen henkilö kehtaa omalla nimellään esiintyä, niin kestäköön kaiken arvostelun. Ei hänelle löydy montaa ihannoijaa, sinun lisäksesi! Valjakkala on yksi niitä pohjoismaisia rikollisia, joka olisi aikanaan ansainnut kuolemantuomion!

        Sinun mielenterveyteesi en viitsi edes ottaa kantaa, mutta epäilen, että olet aloittanut taas tähtijahdin.

        ettet tule koskaan toipumaan ex- nimestä "valjakkala". Ikään kuin hän olisi vienyt äitisi sinun alta?
        Ei ole kyse perseennuolennasta eikä ihailusta ketään kohtaan. En ihaile, en nuole mutta en tuomitsekaan sen kummemmin sinua kuin häntäkään. Jokainen kantaa kivensä ja sinulla se näkyy olevan erityisen raskas järkäle. Pyytäisit apua kantamiseen, se voisi helpottaa. Vieläkö aiot kuolinvuoteellasi kirota niin "valjakkala" kuin monia muitakin nimiä. Ei käy kateeksi henkistä taakkaasi.
        Minä jatkan kulkua ilman ylimääräisiä painolasteja.


      • ^Å^
        NonStop.mies kirjoitti:

        ettet tule koskaan toipumaan ex- nimestä "valjakkala". Ikään kuin hän olisi vienyt äitisi sinun alta?
        Ei ole kyse perseennuolennasta eikä ihailusta ketään kohtaan. En ihaile, en nuole mutta en tuomitsekaan sen kummemmin sinua kuin häntäkään. Jokainen kantaa kivensä ja sinulla se näkyy olevan erityisen raskas järkäle. Pyytäisit apua kantamiseen, se voisi helpottaa. Vieläkö aiot kuolinvuoteellasi kirota niin "valjakkala" kuin monia muitakin nimiä. Ei käy kateeksi henkistä taakkaasi.
        Minä jatkan kulkua ilman ylimääräisiä painolasteja.

        Olisit lukenut palstaa vähän pidempään ennen kuin aloit kommentoimaan. Itse luin tältä palstalta kyseisen Wikin jutun mihin viittasin. En näe painajaisia Valjakkalasta, eikä hän liikuta mitenkään minun elämääni. Kommentointini johtuikin lähinnä SINUN alatyylisestä käytöksestä.

        "(ja vastaaja) ovat tyyppiesimerkki siitä, että psyyke ei ole kestänyt ja että hänen psyyke ei ole elinkautisesti vaan elinikäisesti horjunut. Hän ei lienekään ex tai nykyinen vanki, vaan traumatisoitunut muu henkilö. Hänen pakkomielteensä vetää esiin kyseisen ex-vangin nimi joka mutkassa"

        Luuletko perkeleen mulkku, että minä täällä vainoan Valjakkalaa! Saattaa kuule olla niin, että moni on harrastanut sitä paljon enemmän kuin minä!


      • Spider-Veksi53
        ^Å^ kirjoitti:

        Olisit lukenut palstaa vähän pidempään ennen kuin aloit kommentoimaan. Itse luin tältä palstalta kyseisen Wikin jutun mihin viittasin. En näe painajaisia Valjakkalasta, eikä hän liikuta mitenkään minun elämääni. Kommentointini johtuikin lähinnä SINUN alatyylisestä käytöksestä.

        "(ja vastaaja) ovat tyyppiesimerkki siitä, että psyyke ei ole kestänyt ja että hänen psyyke ei ole elinkautisesti vaan elinikäisesti horjunut. Hän ei lienekään ex tai nykyinen vanki, vaan traumatisoitunut muu henkilö. Hänen pakkomielteensä vetää esiin kyseisen ex-vangin nimi joka mutkassa"

        Luuletko perkeleen mulkku, että minä täällä vainoan Valjakkalaa! Saattaa kuule olla niin, että moni on harrastanut sitä paljon enemmän kuin minä!

        Eipä tuon Vajakkilan touhut minunkaan elämää rajoita, enkä koe myöskään häntä minään taakkana. Vittuilen kyllä täyslaidallisen aina kun siihen tarvetta ilmenee. En vain sulata tuon pellen kaksinaismoralismia ja hänen persoonansa on muutenkin niin vastenmielinen, että ei armoa täältäkään. Olen samaa mieltä, että olisi ansainnut rikoksistaan kuolemantuomion.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      120
      1185
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      83
      727
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      89
      673
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      665
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      28
      540
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      110
      497
    Aihe