Venäjän junalippujen osto

itämatkaaja

Meitä on 4 suomalaisen porukka lähdössä kesällä reiluksi viikoksi junalla ensin Moskovaan ja sieltä tuhatkunta kilometriä idemmäs eli Kazaniin ja takaisin. Mikähän olisi fiksuin ja edullisin tapa ostaa junaliput. Olen kuullut huhuja, että jos ostaa ne Suomesta jostain matkatoimistosta tai VR:n kautta koko matkalle, tulee varsin kalliiksi verrattuna siihen, että ostaisi paikanpäällä Venäjällä junafirman lipputoimistossa. Onko mitään tapaa, jolla rahastuksen voi välttää käymättä itse etukäteen Viipurissa lippuja ostamassa.

12

1075

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mehiconpikamuna

onkos sulla sama juna kun mullakin?
      ajattelitko tuota trans siperian junaa? Elikkä siperian rataa?
      Aattelin ite , että sillähän pääsisi Mongoliaan ja siitä vielä Pekingiin.
      Luin jostain, että olisi vaikeaa hankkia junalippuja yksityisesti, pitäisi jonkun matkatoimiston tai VR:n kautta varata ja lunastaa liput sitten siellä Moskovassa.
      Olisihan se, jos saisi junaliput itse ostettuna Moskovasta vaikka puoleen hintaan, hyvä asia.
      Jossain luki, että pitäisi tilata VR:n kautta 3 kuukautta ennen matkustuspäivää.

Kertokaa, jos joku tietää tästä asiasta

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi

Jos nyt jatketaan tätä yhdeksän vuotta vanhaa ketjua, niin kerrotaan vielä se, että RZD:n sivulla voi siis ostot tehdä englanniksi ja luottokortit toimivat.

• Pertti22
      • itämatkaaja

No ei ole transsiperialainen kyseessä, vaan Moskova -Jekaterinburg radalla pelkästään väli Moskova-Kazan-Moskova elokuun ekaksi viikoksi. Olihan tuossa pallontallaajien jutussa toki tietoa. Sitä ei kuitenkaan ilmennyt, että pystyykö suomalainen Suomesta käsin esim nettiyhteydellä suoraan ostamaan joko Pietarin tai Moskovan keskuskassasta tiketit välille Moskova-Kazan. Vai onko välttämättä maksettava joko VR:lle tai matkatoimistolle kolmin- tai jopajopa viisinkertaista sikahintaa lippujen välittämisestä. Jos joku tietää tähän keinon, I am impressed.

• kerppe
        itämatkaaja kirjoitti:

No ei ole transsiperialainen kyseessä, vaan Moskova -Jekaterinburg radalla pelkästään väli Moskova-Kazan-Moskova elokuun ekaksi viikoksi. Olihan tuossa pallontallaajien jutussa toki tietoa. Sitä ei kuitenkaan ilmennyt, että pystyykö suomalainen Suomesta käsin esim nettiyhteydellä suoraan ostamaan joko Pietarin tai Moskovan keskuskassasta tiketit välille Moskova-Kazan. Vai onko välttämättä maksettava joko VR:lle tai matkatoimistolle kolmin- tai jopajopa viisinkertaista sikahintaa lippujen välittämisestä. Jos joku tietää tähän keinon, I am impressed.

Puhtaalla googletuksella löytyi tälläinen sivu, tutkikaa itse paremmin, ainakin luottokortit kävivät:
        http://ticket.poezda.net/

• 22

Onko kellään tuoreita kokemuksia venäläisten junalippujen ostamisesta RZD:n sivujen kautta? Sen ymmärsin, että lipuista saisi nyt hyvin alennusta.

• JunttiTaneli

Menet ja ostat ne Venäjältä kassalta kuten Suomestakin, ei vaadi nasan astronautti tutkintoa koska koko Venäjän kansa tekee näin ja hinta on se sama kuin Venäläisillekkin.
      Ruokaakin voit ostaa Venäjältä kaupasta etkä tarvitse tuoda omia rinkassa mukanaan.

• 22

Hei JunttiTaneli, kyselin kokemuksia junalippujen ostamisesta RZD:n sivujen kautta, netissä siis. En käy Venäjällä usein ja asun kaukana rajasta, joten en voi piipahtaa kassalla. Ja sen taisinkin kertoa, että juuri nyt liput kannattaa ostaa reippaasti ennen reissua, koska niistä saa hyvin alennusta.

Poezdasta: Poezda auttaa hakemaan kaupunkeja, kun siihen kirjoittaa sanan alun. Kirjoittamalla SA löydät Pietarin. Itselleni yksi uusi huomio oli, että Pietarin Moskovan asema löytyy nimellä (Saint Peterburg) Glavnyi (=päärautatieasema), ei Mosk tms. Joistakin kaupungeista käytetään vielä (yli 20 vuotta) vanhoja nimiä (Nižni Novgorod = Gorki) ja translitteroinnissa kannattaa kokeilla eri vaihtoehtoja.

• Anonyymi

Tässä sulle linkit joista voit ostaa liput , on myös englanninkielellä..
      https://pass.rzd.ru/
      tutu.ru
      Sähkäriin tulee se ostettu lippu...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2550
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      59
      2492
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1732
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      21
      1512
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1450
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1400
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1312
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1183
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1127
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1056
    Aihe