Olen miettinyt asunnon ostoa, mutta minulla on 1 pieni pulma. Olen laskenut, että tuloillani pystyisin hyvinkin lyhentämään 1000€ kuukaudessa, mutta mistä saisin asuntolainaa? Luottotietoni ovat kunnossa ja yrittäjänä minulla on säännölliset tulot. Vanhempani ovat kuolleet, eikä minulla ole sellaista omaisuutta, joka kävisi takuuksi.
Onko ainut keino saada lainaa vain säästämällä 10-15 % asunnon hinnasta, vai onko joku taho, joka takaisi asuntolainoja? Olen 40 vuotias ja maksan suhteellisen kovaa vuokraa, joten alkupääoman säästäminen veisi aikaa jokusen vuoden. jos taas saisin lainan, voisin siirtää vuokrarahat lainan maksuun.
Mistä asuntolainaa?
Omistusasunnosta haa
3
148
Vastaukset
- omassa...
liki sinun ikäisesi tässä vuosituhannen alussa kun ostin ensiasunnon. Ei ollut säästöjä ja sain lainan siten että kk-erät oli juuri se 1000 eur/kk (Nykyään 792/kk). Ei takaajia eikä muita vakuuksia kuin asunto. Valtio takaa ensimmäisen asuntoon 15% sen hinnasta. Joten mene pankkiin juttelemaan.
- eghe5h3
Nykyisin pankeilla on myös ns. omatakaus, eli maksat vähän extraa ja saat lainan ilman erillisiä takauksia.
- saa ainaki
Sampo-pankista, eräänlainen "vakuus-vakuutus" , suht. kallis , mutta hintansa väärti kun miettii vaihtoehtoa eli vuokraa..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931071
- 55742
Huonoja uutisia-nyt lähtee höyrylaivat
https://www.ita-savo.fi/ Konkurssiin meni tämäkin yritys. Raja kiinni ja venäläiset turistit puuttuvat. Täällä menee pe35614Ei näytä hyvältä
Kyllä nyt Ähtäriä viedään vesikelkalla. Neuvotteliat untuvikkoja kaikki. Mikko tietty tapansa mukaan loikki puheenjohtaj39556Älä itke rakas.
Tunnen sun kyyneleet silmissäni. Kaikki tulee menemään hyvin. Loppu häämöttää jo...49500Jos vielä toivot...mies...
Saisinpa jonkun merkin sinulta, jos vielä odotat 📝➡️📱 Rohkeus on mennyt jos seurustelet vaikka nykyisin. En halua häi48492- 31469
- 34447
Olet hurmaava
Olet paras mies, joka on tullut vastaan. Sinussa on jotakin, mitä muissa ei ole. En vaan tiedä, mikä on oikein sinun su14441- 38434