Ylävatsavaivoja ollut jo pitkään, löytyi helikobakteeri. Nyt arvuuttelen olisiko vika kuitenkin paksussa suolessa, vai pohjukaissuolessa. Kivut keskittyvät oikealle ylävatsalle, suunnilleen tuohon mihin kylkiluut loppuvat, välillä lähes keskellekin, mutta kuitenkin hieman oikealle.
Missä kohtaa sijaitsee pohjukaissuoli? käsittääkseni oikealla ylävatsalla, mutta kuinka pitkälle oikealle se menee? (kivut ovat välillä paljonkin oikealla) Onko se pohjukaissuoli tuossa suunnilleen mihin kylkiluut loppuvat?
Millaisia oireita aiheuttaa pohjukaissuolen tulehdus?
Pohjukaissuolen sijainti
3
5802
Vastaukset
- intestinum...
Mahalaukun sisältö kulkeutuu ensimmäiseksi pohjukaissuoleen. PS on siis tavallaan ohutsuolen alkupää tai mahalaukun loppupää. Kannattaisi etsiä sopiva kaavakuva. Mahalaukkuhan on hiukan vasemmalle keskiviivasta, pohjukaissuoli lähes keskiviivassa.
- hannahh80
Onko sinulle tehty vatsalaukun tähystystä?Siinä se letku viedään myös pohjukaissuolen alkuosaan ja otetaan koepaloja,ja näkee onko siellä tulehduksia ym.muuta.Kirjoitit että kipusi tuntuu oikealla ylhäällä heti kylkiluiden alla,olen kärsinyt samasta vaivasta ja minulle on tehty myös paksusuolen tähystys joka oli ihan normaali.Diagnoosi oli ärtynyneen suolen oireyhtymä.Lääkärini sanoi minulle,että paksusuoli tekee jyrkän mutkan oikealla ylhäällä,joten on yleistö että kipu tuntuu siinä jos kärsii ärtyneestä suolesta.Jos asia vaivaa,mene lääkäriin ja pyydä tarkempia tutkimuksia.Oikella ylhäällä sijaitsee myös ainakin maksa,minulle tehtiin myös vatsan ultraäänitutkimus jossa näkyi muut vatsan sisäelimet ja kummatkin tähystykset.Kun näissä tutkimussa ei vikaa löytynyt tuli diagnoosiksi ärtyneen suolen oireyhtymä.Googleta,siitä löytyy paljon tietoa.
- närästää
Vatsani on oireillu lähes koko elämäni ylävatsa kipuna, närästyksenä ja ruuan / happojen takaisin nousuna.
Tähystyksessä löytyi mahalaukun virheasento, elikä pohjukaissuoli lähteekin liian ylhäältä (ruokatorven pään kanssa samalla tasolla), joten ruoka ei pääse liikkumaan eteenpäin normaalilla tavalla, vaan jää mahalaukkuun.
Selvisi 58:n kypsässä iässä, joten mahakipuilu on jo tuttua.
Leikkaamalla korjataa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko1452540Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi
Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy232240Huulitäytteet ja tekotisssit
Kylillä kulkiissa olen huomannut että tässäkin tuppukylässä on hameväki alkanut muokkaamaan ulkonäköään huulitäytteillä1852063Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen
"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-82501578Drone-epäily Uudellamaalla
Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html1331320Sait mut mies heikoksi
Yllätti tämä asia nyt kyllä. Olet ollut mielessä koko ajan. Ei riitä pelkkä kevät nyt syyksi. Veit jalat alta. Pannaan m861184Stefan Therman. Vakava syyte ja vankila uhkaa.
Nyt ei taida mies selvitä enää selityksillä.1021128- 84937
Loppuiko MTV3 näkymästä? Vinkki, miten näet mm. Salatut elämät jatkossa
MTV:n maksuttomien tv-kanavien (MTV3, MTV Sub, MTV Ava) näkyvyys Elisan palveluissa päättyi 12.5.2026. Tämä aiheutti har17912Unelma tilanne
Miten haluaisit, että tilanteenne etenisi tai miten toivoisit hänen lähestyvän sinua? Vai toimitko mielummin itse, jos j69894