oleva voi juoda alkoholia? Mikä on max. määrä ettei sikiölle tule vaurioita? Pitääkö paikkaansa,että "kertakänni" parempi kuin jatkuva tissuttelu raskauden aikana?
paljonko raskaana
18
3057
Vastaukset
- klklklklkllllllllklk
Paras ystäväni joi kerran viikossa kännit odottaessaan kuopustaan. Mitään vaurioita ei onneksi vauvalle tullut. Luulen ,että aika tapauskohtausta. Suosittelen olemaan ihan selvinpäin kun odottaa. Ikävää jälkeenpäin katua jos saa vammasen lapsen.
- ?
Että mitään vauriota ei tullut?
Lapsen koulu lienee vielä käymättä?
- ´´´´´´´´´´´´´´´´´´
yhtään!!
- väärää tieto??????
sanottiin neuvolassa,että lasillinen punaviiniä ei ole vaaraksi vauvalle...
- Tiedä häntä
Meillä on kaksi sijoitettua FAS-lasta. Kyllä se viina, oikeat äidit, ovat pahasti sotkeneet lapsensa, ulkonäkö näkyy ja koulu ei tahtonut mennä mitenkään, mikään ammattikoulua, lukiosta tmms puhumattokaan
Täysiaikaisena ovat heittäytyneen äitinsä malliin.
Huolia ja murheita riittää edelleen, surullista.
- nuori lääkäri
Kontti päivässä, niin pääsee sikiökin känniin.
- itsekkäät
nykyihmiset eivät ajattele mitään muuta kuin omaa nautintoaan? Luulisi, että se tuleva lapsi on kuitenkin niin tärkeä, että siinä voi hetken "kärsiä" ja olla ilman viinaa. Miksi muuten olet hankkiutunut raskaaksi (tai voi olla vahinkokin), jos et halua luopua viinasta? Eihän kaikkien tarvitse lapsia tehdä, vaan voi bailata ja nauttia elämästään muutenkin.
Ja sitten, kun lapsi on syntynyt, monilla pareilla elämä jatkuu, niinkuin ennenkin eli biletetään ja lykätään lapset isovanhemmille, sillä pitäähän sitä päästä "rentoutumaan" raskaasta lapsenhoitotehtävästään. Tämä nyt vain on sitä mulle ja kaikki heti -ajattelua, eikä ajatella seurauksia yhtään. Lapset kyllä pian ymmärtävät syy-yhteydet ja kiireelliset viikonloppuhyysäykset mummolaan ja senkin, että sunnuntaisin isillä ja äipällä on paha olo pitkään iltaan asti. Joillakin vain asioiden tärkeysjärjestys on sellainen. - älä höpötä
ei sa juua alkoholia raskaana eihä kissikään juo alkoholia ku väkipakolla se on naisen ja kissin laita tässä asiassa näin
- terkkaritäti
Minusta voi juoda nopeat ja lyhytkestoiset kännit silloin tällöin, joten se alkoholi ei ehdi niin paljon vaikuttaa sikiöön ja tuhot jäävät vähäisiksi.
- ++
Sinut joutaisi viedä saunan taakse lopetettavaksi
- terkkaritäti
++ kirjoitti:
Sinut joutaisi viedä saunan taakse lopetettavaksi
suuttuu ja vetelee sinua vätystä korville niin, että tähtiä näät! Ja ikinä mitään palstaa ole mainostannu, annan vaan suoria neuvoja suoriin ja vastausta vaativiin kysymyksiin. Sietäsit hävetä ja sen viinan kanssa läträämisen saisit lopettaa just tai ei hyvä laula!
- .
Otto syntyi vammaisena alkoholisti-äidin takia:
Äiti, miksi teit tämän?
Lauantai 20.3.2010
Otto ei ole kuten sinä ja minä. Hän ei voi koskaan kirjoittaa ylioppilaaksi, eikä kurkottaa kaupan ylähyllylle. Mutta antaa Oton kertoa. Äiti ja viina pilasivat hänen elämänsä.
Otto vietiin 2-vuotiaana pois biologisten vanhempien hoivista. Myöhemmin hänet adoptoitiin uuteen perheeseen.
Mistä on pienet pojat tehty? Etanoista, sammakoista, koiranhännän tupsukoista. Niistä on pienet pojat tehty! Todellisuudessahan pienet pojat on tehty käsistä, jaloista, sydämestä ja sen sellaisista. Minut tehtiin pienistä käsistä, pienistä jaloista ja heiveröisestä sydämestä. Tai oikeastaan äiti teki. Äidin rakkaus. Äidin rakkaus viinaan. Siitä minut on tehty.
Täytin tammikuussa 32 vuotta. Olen FAS-lapsi. Tai nyt jo oikeastaan FAS-aikuinen. Se tarkoittaa sitä, että olen erilaisen näköinen kuin muut, sisäelimeni ja keskushermostoni ovat vaurioituneet, olen pienipäinen ja pienikokoinen. Vain 150 senttiä pitkä. Hyvä että edes jäin eloon.
Kaikki johtuu viinasta. Ja äidistä. Siitä, että äitini joi viinaa koko odotusaikansa. Minä olen nyt tällainen, enkä muuksi muutu.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010032011304957_uu.shtml- kllklklklk
Olipa järkyttävä teksti! :( Tuli paha mieli..
- rööperi
kllklklklk kirjoitti:
Olipa järkyttävä teksti! :( Tuli paha mieli..
itse voisin hyvillä mielin ottaa sen saunakaljan. käsittääksaeni ei imeydy alkioon.
- äiti itsekin
Ei ansaitse lasta eikä raskautta, jollei elämästään kykene muutamaa kuukautta ilman alkoholia olemaan. Kaikilla sitä on oikeus lapsia maailmaan tehdä. Eläimiäkin suojellaan paremmin kuin syntymätöntä lasta! Hävetkää!
- kukkahattu ei pue
Turhaa hysteriaa, känni viikossa ei haittaa mitään.
- ei hyvä
jos kyselet tuollaisi toivottavasti itse tajuat, että päihdehoito olisi paras vaihtoehto.
just näin muuten puistossa nuoren naisen nurmikolla, poltteli tupakkaa ja viimeisillään oli raskaana.
itsekkyys huipussaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama215003Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä634026Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve733593Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732678Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1472453Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta602338Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl632123Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?272087- 1301604
Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko371505