Otsikon mukaisesti, Design-Talo asiakkaita, jotka asuvat ko talossa edelleen,
saisiko teidän kokemuksia talotoimittajasta, laadusta jne. Kertokaa, miten projekti meni, pysyttiinkö aikataulussa, mitä jouduitte tekemään itse, mitä tekisitte toisin (taloon tehdyt muutokset, valitut materiaalit jne).
Ja edelleen, vain kokemuksia, ei mutua tai näkemyksiä/mielipiteitä.
Kiitos.
Design-Talo - kokemuksia (ei näkemyksiä, kiitos)
3
726
Vastaukset
- D-tyytyväinen
Olemme asuneet lähes kaksi vuotta Elina-talossamme(nykyinen Kaustinen150). Tässä muutamia kommentteja.
Meille valmistalo oli ainoa vaihtoehto. D-talo valittiin, koska siihen oli mahdollista saada varsin mukavasti muutoksia: ikkunapinta-alaa lisää, väliseinämuutoksia, ja materiaalivalintoja tuotelistojen ulkopuoleltakin.
Projekti sujui erinomaisesti täällä keskisessä Suomessa. Ei ollut mikään yllätys, koska olimme tutustuneet tekijöiden kädenjälkeen edellisillä työmailla. Itse emme todellakaan rasittuneet projektin aikana.
Poikkesimme iltakävelyllä usein katsomassa ahertajia, valot paloivat usein ilta kahdeksaankin. Neuvottelimme esimerkiksi kattovalaisinten tarkoista paikoista tyyliin "laitetaanko tälle kohtaa?" Roskia kärräsimme peräkärryllä ja muutaman kerran tartuimme myös harjan varteen. Esimerkiksi tapetin laittaja kasasi roippeensa suoraan mustaan muovisäkkiin. Ylimääräiset gyprokit lahjoitimme muille, palaset hautasi tuttu maanviljelijä omiin kuoppiinsa.
Ainoa miinus tulee parketin pohjustuksesta. Odottelemme näinä aikoina korjaajaa, joka purkaa,tasoittaa ja asentaa uudelleen.
Kerron tarvittaessa lisää.- OliskoDesign?
Mielelläni, ainakin jossain vaiheessa kuulisin projektista lisää.
Laitatko sähköpostiosoitteesi minulle osoitteeseen taloa piste rakentamassa ja-tähän-väliin-se-merkki googlemail piste com
ja sama myös muille Design taloa rakentaville tai jo niissä asuville, jos haluat jakaa kokemuksia, laita osoitteesi ylläolevaan s-postiin.
- D-tyytyväinen
Ja sitten myös kanniskelimme tavaraa talon sisälle. Takkaleivinuuni sisälsi muistaakseni 42 palasta, joista osa painoi reilusti toista sataa kiloa. Kun valitsin terveselkäisen kaverin, toimitus kävi pienestä jumpasta. Keittiökalusteet kannettiin sisään kaveriporukalla melkoisen nopeasti, kylmäkalusteet hoidin itse asennuksia odottelemaan.
Tavaroiden tulosta tiesin aina hyvissä ajoin, joten olin varautunut.
Jos rakennus olisi ollut kaukana entisestä kodista, olisi kanniskelusta voinut syntyä jopa ongelmia. Nyt asia ei tahtonut edes heti tulla mieleen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.475129- 773408
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3202098Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2651865Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1151719Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain531306Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ951259- 701212
Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1331177Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht2801137