eos 550 kokemuksia?

kameraa enempi

erinaomainen HDvideo. eli ostanko sittenkin tämän enkä hf200sta ja nikon d3000.ehkä? onkos jollakin kamerasta jokäyttäkokemuksii?toimiiko valotus kuinka.harmi kun paskakittizoomi aina tuo 18-55IS väkisin tulee mukaan...

10

1075

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuutuu tunari

      Minä olen tykännyt kovasti. Kittizoomilla pärjään minä ainakin alkuun vallan mainiosti. Olen jopa yllättynyt, kuinka hyviä kuvia aloittelijakin voi saada, vaikka lasia haukutaan. Minusta aivan kelpo kalu.

      • hfg

        Kitti on hintaisekseen, mutta ei taida aivan riittää siihen mitä tuossa kenno voi tallentaa.
        Joten onko se hyvä, on jos pikseleitä on vähemmän(8Mpix), ei jos haluaa pikselihirmun täyteen kukoistukseensa.


      • samparaikaa
        hfg kirjoitti:

        Kitti on hintaisekseen, mutta ei taida aivan riittää siihen mitä tuossa kenno voi tallentaa.
        Joten onko se hyvä, on jos pikseleitä on vähemmän(8Mpix), ei jos haluaa pikselihirmun täyteen kukoistukseensa.

        Taasko tuo "suttujuttu" alkaa.

        Eiköhän sovita niin että tuo canonin "kittisuttu" ylittää kevyesti aloittelevien suttukuvaajien kyvyt. Kennon resoluutio ei taida millään muullakaan, ei edes primellä ylittyä...


      • hfg
        samparaikaa kirjoitti:

        Taasko tuo "suttujuttu" alkaa.

        Eiköhän sovita niin että tuo canonin "kittisuttu" ylittää kevyesti aloittelevien suttukuvaajien kyvyt. Kennon resoluutio ei taida millään muullakaan, ei edes primellä ylittyä...

        Mutta niin tekee tuo vanha 8Mpix runkokin silloin.
        "The resolution capabilities of the Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS is amazing even based on the EOS 50D. The lens resolution may no longer reach the limits of the sensor resolution (as it did on the EOS 350D) but the quality level remains very high throughout the zoom range."


    • tuo

      kittilinssi väkisin tule mukaan, osta pelkkä runko ja erikseen objektiivi, mutta toisaalta kylkiäisenä tulee aika edullisesti mukaan tuo kittilasi.

      • Ftb

    • 550D =D

      Mikä olis hyvä zoomi tuohon runkoon tuolle polttovälille?

      • canonEOS

        EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM.
        Muuta et tarvi laajakulmapäähän (mukaan lukien primet), hinta rajalan tarjouksessa 899e. (oli ainakin).


      • olla>>

      • t432t
        olla>> kirjoitti:

        aika hyvä, Sigma 18-50mm F2.8 EX DC MACRO, sama lasi on itselläni 450D:n kaverina.

        Aika hyvät arvostelut on saanut Objektiivi.infon sivulla
        http://www.objektiivi.info/objektiivit_info.php?oid=427

        Hinta on varmaan jotain 400€ kahta puolen, ostopaikasta riippuen.

        vinjetointi/vääristymä tuolla on?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1945
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      104
      991
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      747
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      598
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      29
      590
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe