Täällä oli juttua pimeän pelkäämisestä toisessa ketjussa. Minä pelkään hillittömästi pimeää. Uskon yliluonnolliseen ja olen nähnyt monta kertaa näitä nk. "varjoihmisiä". Yhdenkin näin eräänä iltana sänkymme päädyssä. Saan myös pelottavia ajatuksia hengistä ja mieleeni tulee kauheita kuvia pelottavista kasvoista ja hengistä. Minulla on myös usein tunne, että joku seisoo selkäni takana ja haluaa minulle pahaa. Kerroin näistä peloista ja näyistä lääkärissä ja minulla vaihdetaan lääkitystä. Olenko sekoamassa jälleen vai mitä ihmettä tapahtuu? Minulla on keskivaikea/vaikea masennus sekä psykooseja ja harhoja ollut aikaisemmin monia.
Ahdistava pelko
2
212
Vastaukset
- axax
Olen istunut tuolissa täysin ikkunattomassa kellarissa. Sinne ei päässyt valoa mistään. Kun sammutin sähkövalon, ei kumminkaan nähnyt mustaa pimeyttä. Siinä oli aika paljon valoa joukossa niinkuin valon ja pimeyden sekoituksena. Se tietysti tulee aivoista. Aivot eivät osaa näyttää täyttä pimeyttä. Muistan kyllä nuorena kellarissa olleen aivan pimeääkin. Mitään pelottavaa siinä ei kyllä ole.
- Autan, jos voin
Kykenetkö haastamaan nämä pelkosi ja näkysi? että mitkä todennäköisyydet sillä on että selkäsi takana on joku tai varjot ovat oikeita ihmisiä? Menisitkö itse jonkun taakse ja haluaisit pahaa. No et varmaan, joten miksi kukaan tekisi Sinulle moista. Totta kai jos pelkäät jotakin, luulet sen myös näkeväsi. Minulle kävi itsellekin vähän vastaavanlainen; kuulin että tässä asunnossa missä asumme, on tehty itsemurha. Ja sen kuultuani "muka" näin jonkun jalat roikkuvan katosta eräästä huoneesta, mutta ryhdistin itseni ja tuumasin: "Ei jumaliste, haudassahan se mies on, mitä hemmettiä se meidän katolla tekisi?" Oli yöaika ja muutenkin pelottavaa kun olin yksin kotona. Mutta se auttoi. Järkeistäminen ja oman pelon haastaminen. En usko magiaan enkä yliluonnolliseen, Jumalaan tosin, mutten muuten. Ajattele, että SINÄ itse hallitset mieltäsi, olet oman laivasi kapteeni. Sinä voit käsitellä ajatuksiasi, tunteitasi ja pelkojasi AKTIIVISESTI, joten tartu härkää sarvista. Jos pelottaa, pyörittele pelkoa, mistä se ehkä kertoo? Jostain käsittelemättömästä traumasta tms. Tunnustele tunteitasi, älä pelkää niitä. Ne ovat VAIN tunteita, jotka voi opetella tunnistamaan ja joita voi oppia käsittelemään ja jotka voivat olla elämämme suola oikein käytettyinä.
Voimia sinulle itsetuntemuksen matkalle. Lainaahan kirjastosta vaikka aiheeseen liittyviä kirjoja stressinhallinnasta, elämänhallinnasta tms.
Aurinkoista kevättä Sinulle,
ei itsekään mikään Pelle Peloton
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?
Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?82688Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh1632600- 1842451
Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?
Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n121984Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari181965Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa511806Sofia Virta SUURI POLIITIKKO
Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo691538Mitä ikävöit eniten ikäväsi kohteesta?
Rahaa, turvallisuutta, kauniita katseita,seksiä, läheisyyttä vai jotain muuta?681099Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin
Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http101093Siis HYI OLKOON! Ihmiset, eikö enää ole mitään rajaa?
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/4142eeb2-a589-4109-a5d0-e8f341df585c "Susanna Penttilän seksibussi kauhistutta63950