Isännöitsijä ongelmana

arwkow

Kuka on se taho, johon voi ottaa yhteyttä, mikäli isännöitsijä ei hoida hommiaan?

Ongelmani yksityiskohtiin sen syvemmin pureutumatta voin kertoa seuraavaa:
Olen täysin hiljainen ja asiallinen vuokralainen kerrostalossa. Naapurini sen sijaan on mekastanut tuossa seinän toisella puolen about 9 kuukautta ja valituksia olen osoittanut isännöitsijälle todella useaan kertaan. Mitään hän ei ole saanut aikaiseksi.
Viikko sitten naapurini yrittivät murtautua asuntooni väkivalloin, esiintyen ensin poliisina. Naapureillani oli tarkoituksena vähintäänkin pahoinpidellä minut omassa kotonani, koska olin tehnyt heistä valituksen (he ovat rikollisia ja he eivät tykkää valittajista). He eivät päässeet asuntooni turvaketjun ansiosta, ja lupasivat tappaa minut ja tulla ensi kerralla ovesta läpi.
Jep, näin minun naapurini käyttäytyy. Ilmoitin tämän uhkailun ja kotirauhan rikkomisen isännöitsijälle, mutta asia ei jälleenkään kiinnostanut häntä, vaikka todisteita on kaikista näistä rikkeistä ulkopuolisia todistajia.

On käynyt ilmi, että isännöitsijä on läheisissä väleissä näiden rikollisten kanssa, joten ilmeisesti tämän takia hän ei tee mitään.
En kuitenkaan haluaisi muuttaa, vaan saada tämän asian korjattua. On todella asiatonta, että tällainen ihmisperse saa olla isännöitsijänä. Mikä neuvoksi? Keneen otetaan yhteys?

6

213

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .........

      *Et varmaan ole kuullutkaan, että rikosasiat kuuluvat Suomessa poliisille ja oikeuslaitoksille, ei isännöitsijälle, nyt kuulet.
      Tee asiasta rikosilmoitus poliisille ja katso oikeusprosessin jälkeen miten käy. Jos sen voitat, niin kerää yhtiöstä määrätty määrä osakkeenomistajia taaksesi ja kutsuta koolle ylimääräinen yhtiökokous vaatimuksiasi käsittelemään. Jos kukaan ei tule puolellesi, niin vika on silloin sinussa.

      • arwkow

        Naapurin uhkailijoista on kyllä tehty poliisille rikosilmoitus!
        Mutta isännöitsijästä ei.
        Isännöitsijän kautta olen pelkästään pyrkinyt hommaamaan naapureilleni häädön.
        En pysty osoittamaan, että isännöitsijä olisi tehnyt minkäänlaista rikosta asiassa, joten poliisille en ole isännöitsijästä ilmoittanut.
        Hän vain laiminlyö velvollisuuksiaan, eikä se liene rikos.

        Mutta osakkeenomistajien kanssa isännöitsijän vaihtaminen voisi olla toimiva ajatus.

        "Jos kukaan ei tule puolellesi, niin vika on silloin sinussa."
        Saattaa hyvinkin käydä näin, mutta ei siksi että vika olisi minussa, vaan koska talo on kokonaisuudessaan rauhallinen, joten muut asukkaat eivät joudu olemaan tekemisissä isännöitsijän kanssa. Näinollen he eivät koskaan edes huomaa kuinka huonosti isännöitsijä hommansa hoitaa. Satuin nyt vaan muuttamaan näiden rikollisten naapuriin ja muita naapureita heillä ei ole, joten ketään muuta he eivät häiritse. Nyt sitten tiedän miksei tässä asunnossa minua ennen ole asuttu..


      • ..........
        arwkow kirjoitti:

        Naapurin uhkailijoista on kyllä tehty poliisille rikosilmoitus!
        Mutta isännöitsijästä ei.
        Isännöitsijän kautta olen pelkästään pyrkinyt hommaamaan naapureilleni häädön.
        En pysty osoittamaan, että isännöitsijä olisi tehnyt minkäänlaista rikosta asiassa, joten poliisille en ole isännöitsijästä ilmoittanut.
        Hän vain laiminlyö velvollisuuksiaan, eikä se liene rikos.

        Mutta osakkeenomistajien kanssa isännöitsijän vaihtaminen voisi olla toimiva ajatus.

        "Jos kukaan ei tule puolellesi, niin vika on silloin sinussa."
        Saattaa hyvinkin käydä näin, mutta ei siksi että vika olisi minussa, vaan koska talo on kokonaisuudessaan rauhallinen, joten muut asukkaat eivät joudu olemaan tekemisissä isännöitsijän kanssa. Näinollen he eivät koskaan edes huomaa kuinka huonosti isännöitsijä hommansa hoitaa. Satuin nyt vaan muuttamaan näiden rikollisten naapuriin ja muita naapureita heillä ei ole, joten ketään muuta he eivät häiritse. Nyt sitten tiedän miksei tässä asunnossa minua ennen ole asuttu..

        Laita asiasi paperille vaatimuksineen ja toimita se suoraan hallituksen puheenjohtajalle. Ylimääräistä yhtiökokousta et tietenkään saa koolle, mutta vaadi, että asiaasi käsitellään kevään sääntömääräisessä yhtiökokouksessa. Vaatimuksesi on tietysti, että huoneisto otetaan yhtiön hallintaan ja nykyiset asukkaat häädetään.


      • Ehkä näin
        .......... kirjoitti:

        Laita asiasi paperille vaatimuksineen ja toimita se suoraan hallituksen puheenjohtajalle. Ylimääräistä yhtiökokousta et tietenkään saa koolle, mutta vaadi, että asiaasi käsitellään kevään sääntömääräisessä yhtiökokouksessa. Vaatimuksesi on tietysti, että huoneisto otetaan yhtiön hallintaan ja nykyiset asukkaat häädetään.

        Rikosilmoituksen olet tehnyt, hyvä.
        Mitäs rikosta tuo isännöitsijä on tehnyt? Kyseiset asiat vaativat valitettavasti aikaa, ei isännöitsijä voi potkia yhden asukkaan kertomuksen mukan ketään taloyhtiöstä pihalle.
        Laita kirjallisesti tietosi tapahtuneista isännöitsijälle ja hallituksen puheenjohtajalle, jos et isännöitsijään luota, jolloin asiaa käsitellään hallituksen kokouksessa ja saadaa asia eteenpäin. Ja aina parempi mikäli olet muihin naapureihin yhteydessä, ja jos he ovat myös todenneet häiriöitä niin heidän tulee myös asiasta ilmoittaa isännöitsijälle/hallitukselle jolloin onta "todistajaa" asiasta ja asia alkaa entenemään.


      • näin meillä
        arwkow kirjoitti:

        Naapurin uhkailijoista on kyllä tehty poliisille rikosilmoitus!
        Mutta isännöitsijästä ei.
        Isännöitsijän kautta olen pelkästään pyrkinyt hommaamaan naapureilleni häädön.
        En pysty osoittamaan, että isännöitsijä olisi tehnyt minkäänlaista rikosta asiassa, joten poliisille en ole isännöitsijästä ilmoittanut.
        Hän vain laiminlyö velvollisuuksiaan, eikä se liene rikos.

        Mutta osakkeenomistajien kanssa isännöitsijän vaihtaminen voisi olla toimiva ajatus.

        "Jos kukaan ei tule puolellesi, niin vika on silloin sinussa."
        Saattaa hyvinkin käydä näin, mutta ei siksi että vika olisi minussa, vaan koska talo on kokonaisuudessaan rauhallinen, joten muut asukkaat eivät joudu olemaan tekemisissä isännöitsijän kanssa. Näinollen he eivät koskaan edes huomaa kuinka huonosti isännöitsijä hommansa hoitaa. Satuin nyt vaan muuttamaan näiden rikollisten naapuriin ja muita naapureita heillä ei ole, joten ketään muuta he eivät häiritse. Nyt sitten tiedän miksei tässä asunnossa minua ennen ole asuttu..

        Me tehtiin yksityiskohtainen lista kaikista nistä häiriötapauksista, joiden takia oli kutsuttu poliisi paikalle. Sen perusteella As Oy:n hallitus antoi varoituksen asukkaalle ja päätti että jos se ei tepsi, niin sitten esitetään yhtiökokoukselle haltuunottoa. Se ei sitten toteutunut, koska asukas muutti pois varoituksen saatuaan.

        Tässä on vähän tietoa http://asoy.rakentaja.fi/index.asp?s=/artikkelit/4463/huoneiston haltuunotto.htm


      • Hurraa.
        näin meillä kirjoitti:

        Me tehtiin yksityiskohtainen lista kaikista nistä häiriötapauksista, joiden takia oli kutsuttu poliisi paikalle. Sen perusteella As Oy:n hallitus antoi varoituksen asukkaalle ja päätti että jos se ei tepsi, niin sitten esitetään yhtiökokoukselle haltuunottoa. Se ei sitten toteutunut, koska asukas muutti pois varoituksen saatuaan.

        Tässä on vähän tietoa http://asoy.rakentaja.fi/index.asp?s=/artikkelit/4463/huoneiston haltuunotto.htm

        Voisko suomen mannet pitää vuosiloman. Lähtisitte kotiin Pakistanin vuorille muita manneja katsomaan,ties kuinka hauskaa siellä olisi.Jos vaikka jäisitte sinne,ottakaa myös Amadeus mukaan.Se vois esitellä kruunuaan niille Pakistanin manneille ja te soittaisitte viulua.Jos lähdette niin lähtekää yöllä,sillon suomalaiset nukkuu.Se olis teidän kannalta helpompaa,ei tarvis vilkuttaa hurraavalle,sakealle kansanjoukolle.Lukekaa tämä äkkiä,kohta seerihvi iskee,tiedän kokemuksesta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1925
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1033
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      100
      957
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      727
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      588
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      564
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe