ATI Radeon HD 2400

Clueless

Joo, elikkä tommonen edellämainittu näytönohjain löytyy koneesta. Itselle se ei paljoa kerro, kun näissä tietokoneasioissa en ole oikein elementissäni. Mitä voisi ammattilaiset tuosta mulle kertoa. Jonkun aikaa olen World of Warcraftia pelaillu tuolla ohjaimella ja kunhan säädöt on pitäny kohtuu alhaalla niin kyllä sitä on pelaamaan pystynyt. Tarkoituksena olis alkaa Aionia pelaamaan ja kiinnoistais selviääkö tuo ohjain siitä kunnialla vai pitääkö vaihtaa parempaan. Ja jos samalla voisitte suositella hyviä ohjaimia eri hintaluokista. Kiitos.

6

522

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mr. mmx

      Kyllähän tuolla pitäisi pystyä pelamaan jotenkuten, mutta suosittelen riemuiten parempaa koska tuo kortti ei ole oikein tehty pelaamista varten. Onko emolevyn liitäntä AGP (ruskea), PCI (valkoinen) vai PCI-E (valkoinen/musta/sininen)? Budjettina uudelle kortille? Liitäntävaatimuksia? -> (esim. käytätkö DVI-lättynäyttöä vai VGA-kuvaputkea?)

      • Clueless

        Vaikeita kysymyksiä, niin kuin sanoin en kovin syvällisesti tietokoneita ymmärrä. Mutta pienellä tonkimisella jotakin sain selvää. Saako tuota emolevyn liitäntää selville muuten kun avaamalla koneen? Käytössä on
        lättänäyttö ja siitä lähtee kylläkin VGA-kaapelilla koneeseen kiinni (semmonen sininen mötikkä molemmissa päissä). Budjettia en ole varsinaisesti määritellyt, koska en oikein tiedä minkälaisella summalla hyvä ohjain irtoaisi. Ei ole koskaan irto-osia tullut ostettua. Aina näitä valmiskoneita, joita on sitten käytetty loppuun asti semmoisenaan.


      • Er
        Clueless kirjoitti:

        Vaikeita kysymyksiä, niin kuin sanoin en kovin syvällisesti tietokoneita ymmärrä. Mutta pienellä tonkimisella jotakin sain selvää. Saako tuota emolevyn liitäntää selville muuten kun avaamalla koneen? Käytössä on
        lättänäyttö ja siitä lähtee kylläkin VGA-kaapelilla koneeseen kiinni (semmonen sininen mötikkä molemmissa päissä). Budjettia en ole varsinaisesti määritellyt, koska en oikein tiedä minkälaisella summalla hyvä ohjain irtoaisi. Ei ole koskaan irto-osia tullut ostettua. Aina näitä valmiskoneita, joita on sitten käytetty loppuun asti semmoisenaan.

        Esim. CPU-Z,sillä näet minkälaisia osia koneessa on.


      • Clueless

        Okay, tuli sitten aukaistua tuo konekkin. Siellä näytti olevan 2 valkoista paikkaa(PCI?) ja niitten alapuolella oli semmonen pienempi paikka, myös valkoinen ja sen alapuolella musta, joka on vissiinkin se PCI-e ja siinä oli kiinni se nykyinen näyttis.


    • Clueless

      Niin, voisko joku vielä suositella suhtkot hyviä ja halpoja näyttiksiä pelikäyttöön. Oon itte yrittäny nettikaupoista vilkuilla, mutta kun ei millään amatööri voi tietää mitkä kortit on hyviä tai edes parempia kuin nykyinen.

      • jepulisjeij

        Itse käytän ATI:n 5750 Formula -näytönohjainta, joka hyvin jaksaa pyörittää suurinpirtein mitä tahansa peliä. Maksoin 130 euroo, kortti oli PCI-E väylään ja hyvä kokemus tähän mennessä(kortti noin puoli vuotta vanha). Suosittelen kyseistä korttia tai sitten netistä tilaamalla nVidian GTS 250-korttia jos kyseiseen rinkkaasi mahtuu tällainen hirmu(vie tilaa kahden näytönohjaimen verran). GTS 250 -mallia saa siihen hiemaan yli sataan euroon ja todella hyvällä suorituskyvyllä(parempi kuin omassani). Ja ATI:sta ja nVidia:sta vielä se, että molemmat ovat näytönohjainmerkkejä, jos ei tullut vielä selväksi. Ostaessasi kannattaa katsoa näytönohjaimen muisti, (yli 512 Mb/Mt riittävä, yli 1 Gb/Gt pärjää hyvin), näytönohjaimen muistin tyyppi(DDR2, DDR3, GDDR3, GDDR5, joista suosittelen GDDR- ja DDR3), sekä näytönohjaimen suoritin(Core, GPU, ydin(itselläni 780 MHz)). Toivottavasti tajusit vastauksestani jotain :D


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1087
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      860
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      825
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      275
      652
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      68
      559
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      72
      553
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      552
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Jos saisit olla

      Kaivattusi kanssa päivän niin mitä tekisit?
      Ikävä
      50
      463
    Aihe