Joo, elikkä tommonen edellämainittu näytönohjain löytyy koneesta. Itselle se ei paljoa kerro, kun näissä tietokoneasioissa en ole oikein elementissäni. Mitä voisi ammattilaiset tuosta mulle kertoa. Jonkun aikaa olen World of Warcraftia pelaillu tuolla ohjaimella ja kunhan säädöt on pitäny kohtuu alhaalla niin kyllä sitä on pelaamaan pystynyt. Tarkoituksena olis alkaa Aionia pelaamaan ja kiinnoistais selviääkö tuo ohjain siitä kunnialla vai pitääkö vaihtaa parempaan. Ja jos samalla voisitte suositella hyviä ohjaimia eri hintaluokista. Kiitos.
ATI Radeon HD 2400
6
522
Vastaukset
- mr. mmx
Kyllähän tuolla pitäisi pystyä pelamaan jotenkuten, mutta suosittelen riemuiten parempaa koska tuo kortti ei ole oikein tehty pelaamista varten. Onko emolevyn liitäntä AGP (ruskea), PCI (valkoinen) vai PCI-E (valkoinen/musta/sininen)? Budjettina uudelle kortille? Liitäntävaatimuksia? -> (esim. käytätkö DVI-lättynäyttöä vai VGA-kuvaputkea?)
- Clueless
Vaikeita kysymyksiä, niin kuin sanoin en kovin syvällisesti tietokoneita ymmärrä. Mutta pienellä tonkimisella jotakin sain selvää. Saako tuota emolevyn liitäntää selville muuten kun avaamalla koneen? Käytössä on
lättänäyttö ja siitä lähtee kylläkin VGA-kaapelilla koneeseen kiinni (semmonen sininen mötikkä molemmissa päissä). Budjettia en ole varsinaisesti määritellyt, koska en oikein tiedä minkälaisella summalla hyvä ohjain irtoaisi. Ei ole koskaan irto-osia tullut ostettua. Aina näitä valmiskoneita, joita on sitten käytetty loppuun asti semmoisenaan. - Er
Clueless kirjoitti:
Vaikeita kysymyksiä, niin kuin sanoin en kovin syvällisesti tietokoneita ymmärrä. Mutta pienellä tonkimisella jotakin sain selvää. Saako tuota emolevyn liitäntää selville muuten kun avaamalla koneen? Käytössä on
lättänäyttö ja siitä lähtee kylläkin VGA-kaapelilla koneeseen kiinni (semmonen sininen mötikkä molemmissa päissä). Budjettia en ole varsinaisesti määritellyt, koska en oikein tiedä minkälaisella summalla hyvä ohjain irtoaisi. Ei ole koskaan irto-osia tullut ostettua. Aina näitä valmiskoneita, joita on sitten käytetty loppuun asti semmoisenaan.Esim. CPU-Z,sillä näet minkälaisia osia koneessa on.
- Clueless
Okay, tuli sitten aukaistua tuo konekkin. Siellä näytti olevan 2 valkoista paikkaa(PCI?) ja niitten alapuolella oli semmonen pienempi paikka, myös valkoinen ja sen alapuolella musta, joka on vissiinkin se PCI-e ja siinä oli kiinni se nykyinen näyttis.
- Clueless
Niin, voisko joku vielä suositella suhtkot hyviä ja halpoja näyttiksiä pelikäyttöön. Oon itte yrittäny nettikaupoista vilkuilla, mutta kun ei millään amatööri voi tietää mitkä kortit on hyviä tai edes parempia kuin nykyinen.
- jepulisjeij
Itse käytän ATI:n 5750 Formula -näytönohjainta, joka hyvin jaksaa pyörittää suurinpirtein mitä tahansa peliä. Maksoin 130 euroo, kortti oli PCI-E väylään ja hyvä kokemus tähän mennessä(kortti noin puoli vuotta vanha). Suosittelen kyseistä korttia tai sitten netistä tilaamalla nVidian GTS 250-korttia jos kyseiseen rinkkaasi mahtuu tällainen hirmu(vie tilaa kahden näytönohjaimen verran). GTS 250 -mallia saa siihen hiemaan yli sataan euroon ja todella hyvällä suorituskyvyllä(parempi kuin omassani). Ja ATI:sta ja nVidia:sta vielä se, että molemmat ovat näytönohjainmerkkejä, jos ei tullut vielä selväksi. Ostaessasi kannattaa katsoa näytönohjaimen muisti, (yli 512 Mb/Mt riittävä, yli 1 Gb/Gt pärjää hyvin), näytönohjaimen muistin tyyppi(DDR2, DDR3, GDDR3, GDDR5, joista suosittelen GDDR- ja DDR3), sekä näytönohjaimen suoritin(Core, GPU, ydin(itselläni 780 MHz)). Toivottavasti tajusit vastauksestani jotain :D
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911087
- 123860
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103825"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten275652- 68559
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait72553Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64552Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
- 50463