Aurauksesta

hyvin aurattu????

Soitin aamulla kaupungin aurauksesta vastaavalle. Kerroin hänelle että autoni vioittui kun tiellä oli paljon lunta (kovettunut lumi raapi pohjaa sillä seurauksella että moottorin alla oleva tuulenohjauspelti alkoi roikkumaan). Keskustan tuntumassa oleva tie oli jätetty auraamatta ja yön jälkeen tiessä oli renkaille urat ja välissä paksu kerros kovaa jäätynyttä lunta.

Minulle vastattiin että eihän me sitä autoa ajettu!!!! Se pitää kyllä paikkansa sillä muistelen että minähän sitä ajoin kun olin aamulla lähdössä töihin mutta kai olisi pitänyt jäädä kotiin kun teitä ei aurata. Tai pitääkö minun soittaa sitten heidät ajamaan pahimpien teiden läpi!!!!????

Tänä talvena olen monesti joutunut ajamaan yleisillä teillä olevien lumikasojen läpi kouvolan keskustassa. Aurauksesta vastaava sanoi että Kouvolassa aurataan tiet parhaiten koko suomessa. ISO ! Hän sanoi lisäksi myös että korvausvaatimuksen voi lähettää mutta yleensä niitä ei korvata.

Jos autosi vaurioituu yleisellä tiellä aurauksen puutteellisuuden takia niin tee näin.
Ota kuva vauriosta ja ota kuva myös siitä paikasta missä vaurio tapahtui. Ota sellainen kuva josta näkee kuinka huonosti tie on aurattu. Laita aika ja paikka ylös ja jos mahdollista niin hanki tapahtumalle todistaja. Tee kuvineen päivineen vangingonkorvaushakemus kaupungille.


Loppuun kysely.
Onko mielestäsi Kouvolassa aurattu tiet hyvin? Onko tiet tasaiset ja niin leveät kuin mahdollista ottaen huomioon talviajan. Onko yleisillä teillä kinoksia joista pääsee vain ajamalla niiden yli?
Mitä epäkohtia olet huomannut aurauksesta?

Ps. Itse olen asunut kymmeniä vuosia kaupungissa jossa lunta tulee paljon enemmän joka talvi kuin täällä Kouvolassa tänä talvena. Tälläisia ongelmia en siellä havainnut mutta se ei kai sitten olekaan "Suomen parhaiten aurattu kaupunki."

11

405

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SA

      Kyllä ne tiet on niin kapeita, että päähän on ottanut ajella. Joskus on ollut lähellä ettei peili ole tarttunut vastaantulevan matkaan.

      • Kesäautoilija

        Talvisin ollut hieman vaikeampaa koska runsas lumentulo on haitannut auraautojen täysipainoista työskentelyä ,myöskin auraajien pitkät hiihto ja talvilomat ovat saattaneet vaikuttaa aurauksen tehokkuuteen. Asiaa kaupungilta tiedusteltuani vakuuttivat kinosten olevan pääosin menneentalven lumia jo juhannukseen mennessä.


    • Ihmettelensuurestitätä

      Ja nyt vuonna 2016 soitin kun kaaduin moottoripyörälläni tiellejätetyn montun takia. Kun sieltä vastasi henkilö nimeltään Erkki Immonen, hän sanoi että mitään he eivät korvaa ja minun on opeteltava ajamaan sekä että tämä ei johtunut heidän virheestä.
      Jotenkin vuodesta toiseen ei jaksaisi aina samoja selityksiä. Viimevuonna pihakivetkin menivät uusiksi aurausvirheen takia. Ymmärrän että auraajatkin ovat ihmisiä ja he eivät voi välttyä virheiltä vaikeina aikoina, mutta kaupunki voisi edes korvata vahinkoja joita sattuu.

    • VarokaaKevyttä

      Koettakaapa ajaa fillarilla talvisin.
      Aamuisin suurin osa pääteistä on aurattu mutta lumet ovat siirtyneet aura-auton toimesta suoraan pyöräteille jotka muutenkin ovat muutenkin auraamatta. Lunta löytyy siis jotakuinkin 30 senttimetriä ja töihin pitäisi keretä fillaristin ajoissa.

      Koettakaahan olla kärsivällisiä ja ajaa rauhallisesti kun näette fillarilla ajelijoita autokaistallanne talvi aamuisin.

      Ystävällisin teveisin: Pertti Polkija

    • Aloittelija_vai

      Puhutaanko nyt kouvolasta?

      Tervetuloa Pyhtäälle. Täysin ala-arvoista auraamista tai ongelmana on ettei aurata ollenkaan. Liekö tekijä vaihtunut vai mikä on ongelma mutta uskomattoman huonoa on auraus Pyhtäällä. Tienkäyttäjän linjalle olen soittanut mutta ei johda mihinkään.

    • Pyttis_

      Toivottavasti sama auramies ei jatka tulevana talvena pyhtäällä.

    • Hermot_menee

      Minäkin olen aivan varma ettei meidän luona ole teitä aurattu ainakaan kahteen päivään.

    • Lumiukkoko

      MISSÄ AURA?????? KOHTA TUPRUTTAA!!!!!!

    • PlowMan

      Vastaako joku kouvolan auraamisesta? Jokuhan siitä ottaa täyden poliittisen vastuun eli ei yhtään mitään. Silti aiheesta tullan valittamaan. Eikö olisi helpotinta lisätä kaupungin rajoille kyltit "kouvola - ei talvikunnossapitoa"

    • SamuliKoo

      Tienkäyttäjä puhelin palvelu on aivan turha. Kevät talvella soitin ja tiedän useammankin joka sinne soittanut. Samaisesta aurakuskista kuka ainakin pyhtäällä auraa tai lähinnä pitäisi aurata. Tekijä vaihtoon.

    • talvellatuleelunta

      Sää mitään aurausta tarvi, sukset jalkaan ja töihin siitä. Tai toinen vaihtoehto on hankit moottorikelkan............

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      2231
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      65
      1873
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      53
      1695
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1621
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1594
    6. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      144
      1539
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1504
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1347
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1311
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      1
      1208
    Aihe