Eli kysyisin haiseeko kanien ulosteet paljon, sillä olemme hankkimassa kaniinia
Haiseeko kanit paljon??
23
4509
Vastaukset
- T
Kanin papanat eivät haise juurikaan, virtsa varmaan eniten. Haju riippuu siitä, kuinka ahkera olet siivoamaan häkkiä. Itse vaihdan vessanurkan märät purut ja enimmät papanat joka toinen päivä, ei haise häkki miltään huoneistossa.
Osta kanisi mieluummin kasvattajalta, niitä löydät varmasti netistä omalta alueeltanne. Silloin voit olla varmempi, että kania on käsitelty oikein ja se on juuri sitä mitä sen sanotaan olevan.
Tähän jatkoksi, kani jota on käsitelty yksilöllisesti pienestä pitäen, kesyyntyy yleensä aina helpommin kuin eläinkaupan kanit. Ovat kuitenkin yksilöitä, ja rotukin vaikuttaa jonkin verran. Ota poikanen, josta sosiaalinen, kiltti ja käsiteltävä kuva entisellä omistajalla.
Onnea uuden lemmikin hoidossa!- helianne
Osta kasvattajalta mieluiten.
- sekovartinen
kaikki eläimet haisee kanit mukaan lukien. (gerbiilit muka ei haise. niin varmaan...) riippuu paljon kuitenkin kanin hoidosta, ruokinnasta ja terveydestä. joskus ei ole mukavaa, kun kanien kusi haisee tosi voimakkaalle. samoin jos kanilla on ripulia >.< YH!
itse olen sitä mieltä, että on sama kummasta kanin ostaa, eläinkaupasta taikka kasvattajalta. olishan se aika ikävää jos eläinkauppaan jäisi paljon täysin lemmikiksi sopivia eläimiä, mutta kasvattajilta kaikki vietäisiin käsistä. menis siinä monen sulosen palleron elämä ihan hukkaan. ero kai eläinkaupoissa ja kasvattajissa on se, että kasvattajilta saa enemmän tietoa kanista kuin eläinkaupassa. jos siis eläinkaupasta ostaa voi tietoa kaneista täydentää netin ja kasvattajien avulla :)
salamanteri näyttää nettisivun perusteella aika asialliselle, mutta enemmän saa tietoa kaupassa: katso eläinten ulkonäköä (karvaisten lemmikkien turkki kunnossa ja hyvännäköinen, lintujen höyhenpeite kunnossa yms.) saa tietoa vähän eläinten hoidosta siellä. lisäks kannattaa kattoo eläinten häkkejä ja muuta sellasta (siisteys).
meillä oli melko villejäkin kaneja yhdessä vaiheessa. eivät olleet aluksi kesuja juuri ollenkaan, mutta oppivat sitten kuitenkin ettei tarvitse pelätä ja alkovat luottamaan. niistä tuli lopulta tosi hyviä ystäviä- Gerbiili
Gerbiilit ei haise jos terraarion pyryt vaihtaa joka kuukaus sillä mulla on 7 gerbiilii
- o_______o
oukhheeii o__o
- Mukava hahmo
Mekin ollaan ehkä ottamassa kania...Mutta ei kai ne haise jos hoitaa hyvin??? Esim. vaihtaa vessalaatikon ja veden joka päivä tai jokatoinen päivä???
- ssssnnaaa
Meillä on 2 kania ja asuvat häkissä ja häkin ovet aina auki. Häkin pohjalla pidän mattoja tai pyyhkeitä, pesen ne pesukoneessa ja vessalaatikon kissanhiekat puhdistan melkein joka päivä. Voi olla jos pitää puruja ni ne ehkä voivat haista enemmän jos kani pissaa niille? en enää muista kun puruja viimeksi pidin on sen verran aikaa. :) Kanit on yksilöitä ja vaikka kuinka on meidän toista kania käsitelty niin se on aika herkkä ja pelästyy helposti ja toinen taas ei ollenkaan, vaikkakin antaa kyllä käsitellä ja silittää. Varsinkin imuriin kannattaa totuttaa jos kani asuu asunnossa koko ajan. :)
- kani
Jos joku väittää että kanin kakka haisee ni ei taida olla itellä kania (tai sitte siivoo kerran vuodessa)
Meillä on ollu 5 vuotta kaneja ja kasvatan myös niitä.
Ei haise ei, jos vaihtaa tarpeeksi usein vessalaatikon.- yksikinkakkavoihaist
Kyllä on kaneja... Joskus papanat haisee ''hielle'' :D Saattoi olla ruokinnalla osansa asiaan. Juu. Aivan. Siivoamme kerran viiteen vuoteen, sinun mieliksesi -.- Voiko olla ettei kakka muka koskaan haise? Kun käyt itse tortulla niin et ole koskaan haistanut mitään? On varsin kummallista :))) Varsinainen totuudentorvi
- Kanikkaa.
Meillä leikkaamattoman poikapupun pissa haisee tosi pahalle, onneksi herra käy vessalaatikossa ja pelletit vaihdetaan joka 3. pv eli ei koko kämppä lemua. Joskus kani on pissinyt matolle ja jouduttiin ostamaan uusi :-(
- Comisans
Itse kani ei haise ja papanatkin ovat kiinteitä, mutta sen likainen wc - laatikko siivoamattomana voi saada aikaan löyhkän. Hygieniasta on pidettävä hyvin huolta :)
- Marsun haluaja
Uskoisin että haisee, koska äitillä oli nuorena kani ja se kuulemma haisi ihan hirvittävälle! :p Muttajoo, haluisin marsun tai kanin, söpöjä ovat molemmat.
- Anonyymi
Marsut ne pahalle haisee yök mul on kani eikä haise yhtään
- HämäräPupukauppa
Hyvinkään salamanterista lähtevät kanit ovat tiedettävästi suuri osa käsittelemättöimiä ja arkoja. Kania nyt muutenkaan pitäisi eläinkaupasta hankkia vaan kani pitää ottaa harkiten kanikasvattajalta ja taustat on jaksettava selvittää tuommosen pieneläinten tehdasmaisen tuotannon kitkemiseksi. Jota eläinkaupasta eläimen ostaminen tukee.
- Mila pupu
ei haise, jos siivoot häkin n. 1-2 kertaa/viikko, itsen mielestä kani ei haise ollenkaan, vaan siinä on semonen jännä haju
Älä oste eläin kaupasta, vaan kasvattajalta, koska käy halvemmaksi ja pupua on käsiltelty enemmän kasvattajalla :) - turha viesti
MISSÄ ON N KIRJAIN?
mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmnmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm- ---------.
Toisiks vikalla rivillä, viimenen kaheksas
- mibä
Sori mut tää ei oo mikään arvuuttelu leikki paikka
- fty
ei järkee
- "tietäjä" (todella)
Kanin papanat ei itseasiassa haise jos huolehtii kanin terveydestä ja siivoaa dunan 1-2kertaa viikossa x)
- yte10
jos pesee 2/4 kertaa niin ei ainakaan meillä haise
- ekakani
otimme ensimmäisen kanin syksyllä. Koska olen hyvin herkkänenäinen, niin vähän arvelutti, että kuinka paljon kani haisee.
Nyt kun kani on meillä ollut muutaman kuukauden, olen tullut tulokseen, että kanista ei lähde mitään hajua. Jos vessalaatikon jättää siivoamatta, niin se laatikko sisältö alkaa haisemaan. Siivoan vessalaatikon joka toinen päivä. Silloin otetaan koko laatikko tyhjäksi ja pesen sen kloriitilla. välipäivänä lisään purua laatikkoon.
Paskapallerot eivät haise. Ne ovat kovia pikkunappuloita, koostuu kai lähinnä heinästä?
Kani on meillä huoneessa vapaana, joten siihen en voi kommentoida alkaako se järjettömän pieni kanihäkki haisemaan/kani haisemaan, jos joutuu siellä häkissä nököttämään. - Anonyymi
Ei yhtään
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html422866Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens302529Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4362428Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau202367Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1431808Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1421782Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat241325Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,41202- 741099
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.671017