Haiseeko kanit paljon??

Eli kysyisin haiseeko kanien ulosteet paljon, sillä olemme hankkimassa kaniinia

23

3748

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • T

      Kanin papanat eivät haise juurikaan, virtsa varmaan eniten. Haju riippuu siitä, kuinka ahkera olet siivoamaan häkkiä. Itse vaihdan vessanurkan märät purut ja enimmät papanat joka toinen päivä, ei haise häkki miltään huoneistossa.

      Osta kanisi mieluummin kasvattajalta, niitä löydät varmasti netistä omalta alueeltanne. Silloin voit olla varmempi, että kania on käsitelty oikein ja se on juuri sitä mitä sen sanotaan olevan.

      Tähän jatkoksi, kani jota on käsitelty yksilöllisesti pienestä pitäen, kesyyntyy yleensä aina helpommin kuin eläinkaupan kanit. Ovat kuitenkin yksilöitä, ja rotukin vaikuttaa jonkin verran. Ota poikanen, josta sosiaalinen, kiltti ja käsiteltävä kuva entisellä omistajalla.

      Onnea uuden lemmikin hoidossa!

      • helianne

        Osta kasvattajalta mieluiten.


    • sekovartinen

      kaikki eläimet haisee kanit mukaan lukien. (gerbiilit muka ei haise. niin varmaan...) riippuu paljon kuitenkin kanin hoidosta, ruokinnasta ja terveydestä. joskus ei ole mukavaa, kun kanien kusi haisee tosi voimakkaalle. samoin jos kanilla on ripulia >.< YH!

      itse olen sitä mieltä, että on sama kummasta kanin ostaa, eläinkaupasta taikka kasvattajalta. olishan se aika ikävää jos eläinkauppaan jäisi paljon täysin lemmikiksi sopivia eläimiä, mutta kasvattajilta kaikki vietäisiin käsistä. menis siinä monen sulosen palleron elämä ihan hukkaan. ero kai eläinkaupoissa ja kasvattajissa on se, että kasvattajilta saa enemmän tietoa kanista kuin eläinkaupassa. jos siis eläinkaupasta ostaa voi tietoa kaneista täydentää netin ja kasvattajien avulla :)
      salamanteri näyttää nettisivun perusteella aika asialliselle, mutta enemmän saa tietoa kaupassa: katso eläinten ulkonäköä (karvaisten lemmikkien turkki kunnossa ja hyvännäköinen, lintujen höyhenpeite kunnossa yms.) saa tietoa vähän eläinten hoidosta siellä. lisäks kannattaa kattoo eläinten häkkejä ja muuta sellasta (siisteys).

      meillä oli melko villejäkin kaneja yhdessä vaiheessa. eivät olleet aluksi kesuja juuri ollenkaan, mutta oppivat sitten kuitenkin ettei tarvitse pelätä ja alkovat luottamaan. niistä tuli lopulta tosi hyviä ystäviä

      • Gerbiili

        Gerbiilit ei haise jos terraarion pyryt vaihtaa joka kuukaus sillä mulla on 7 gerbiilii


    • o_______o

      oukhheeii o__o

    • Mukava hahmo

      Mekin ollaan ehkä ottamassa kania...Mutta ei kai ne haise jos hoitaa hyvin??? Esim. vaihtaa vessalaatikon ja veden joka päivä tai jokatoinen päivä???

    • ssssnnaaa

      Meillä on 2 kania ja asuvat häkissä ja häkin ovet aina auki. Häkin pohjalla pidän mattoja tai pyyhkeitä, pesen ne pesukoneessa ja vessalaatikon kissanhiekat puhdistan melkein joka päivä. Voi olla jos pitää puruja ni ne ehkä voivat haista enemmän jos kani pissaa niille? en enää muista kun puruja viimeksi pidin on sen verran aikaa. :) Kanit on yksilöitä ja vaikka kuinka on meidän toista kania käsitelty niin se on aika herkkä ja pelästyy helposti ja toinen taas ei ollenkaan, vaikkakin antaa kyllä käsitellä ja silittää. Varsinkin imuriin kannattaa totuttaa jos kani asuu asunnossa koko ajan. :)

    • kani

      Jos joku väittää että kanin kakka haisee ni ei taida olla itellä kania (tai sitte siivoo kerran vuodessa)
      Meillä on ollu 5 vuotta kaneja ja kasvatan myös niitä.

      Ei haise ei, jos vaihtaa tarpeeksi usein vessalaatikon.

      • yksikinkakkavoihaist

        Kyllä on kaneja... Joskus papanat haisee ''hielle'' :D Saattoi olla ruokinnalla osansa asiaan. Juu. Aivan. Siivoamme kerran viiteen vuoteen, sinun mieliksesi -.- Voiko olla ettei kakka muka koskaan haise? Kun käyt itse tortulla niin et ole koskaan haistanut mitään? On varsin kummallista :))) Varsinainen totuudentorvi


    • Kanikkaa.

      Meillä leikkaamattoman poikapupun pissa haisee tosi pahalle, onneksi herra käy vessalaatikossa ja pelletit vaihdetaan joka 3. pv eli ei koko kämppä lemua. Joskus kani on pissinyt matolle ja jouduttiin ostamaan uusi :-(

    • Comisans

      Itse kani ei haise ja papanatkin ovat kiinteitä, mutta sen likainen wc - laatikko siivoamattomana voi saada aikaan löyhkän. Hygieniasta on pidettävä hyvin huolta :)

    • Marsun haluaja

      Uskoisin että haisee, koska äitillä oli nuorena kani ja se kuulemma haisi ihan hirvittävälle! :p Muttajoo, haluisin marsun tai kanin, söpöjä ovat molemmat.

      • Anonyymi

        Marsut ne pahalle haisee yök mul on kani eikä haise yhtään


    • HämäräPupukauppa

      Hyvinkään salamanterista lähtevät kanit ovat tiedettävästi suuri osa käsittelemättöimiä ja arkoja. Kania nyt muutenkaan pitäisi eläinkaupasta hankkia vaan kani pitää ottaa harkiten kanikasvattajalta ja taustat on jaksettava selvittää tuommosen pieneläinten tehdasmaisen tuotannon kitkemiseksi. Jota eläinkaupasta eläimen ostaminen tukee.

    • Mila pupu

      ei haise, jos siivoot häkin n. 1-2 kertaa/viikko, itsen mielestä kani ei haise ollenkaan, vaan siinä on semonen jännä haju

      Älä oste eläin kaupasta, vaan kasvattajalta, koska käy halvemmaksi ja pupua on käsiltelty enemmän kasvattajalla :)

    • turha viesti

      MISSÄ ON N KIRJAIN?

      mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmnmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

      • ---------.

        Toisiks vikalla rivillä, viimenen kaheksas


      • mibä

        Sori mut tää ei oo mikään arvuuttelu leikki paikka


      • fty

        ei järkee


    • "tietäjä" (todella)

      Kanin papanat ei itseasiassa haise jos huolehtii kanin terveydestä ja siivoaa dunan 1-2kertaa viikossa x)

    • yte10

      jos pesee 2/4 kertaa niin ei ainakaan meillä haise

    • ekakani

      otimme ensimmäisen kanin syksyllä. Koska olen hyvin herkkänenäinen, niin vähän arvelutti, että kuinka paljon kani haisee.
      Nyt kun kani on meillä ollut muutaman kuukauden, olen tullut tulokseen, että kanista ei lähde mitään hajua. Jos vessalaatikon jättää siivoamatta, niin se laatikko sisältö alkaa haisemaan. Siivoan vessalaatikon joka toinen päivä. Silloin otetaan koko laatikko tyhjäksi ja pesen sen kloriitilla. välipäivänä lisään purua laatikkoon.
      Paskapallerot eivät haise. Ne ovat kovia pikkunappuloita, koostuu kai lähinnä heinästä?
      Kani on meillä huoneessa vapaana, joten siihen en voi kommentoida alkaako se järjettömän pieni kanihäkki haisemaan/kani haisemaan, jos joutuu siellä häkissä nököttämään.

    • Anonyymi

      Ei yhtään

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2466
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      38
      1399
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      60
      1368
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1156
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1123
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1101
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1032
    Aihe