käyttölinjainen kennel

S.anteri

Suositelkaa kenneliä joka kasvattaa käyttölinjaisia saksanpaimenkoiria.
Hankinnassa toinen saku ja suomessa noita sakujen kasvattajia on melkoisen paljon.

36

6397

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täysin tyytyväinen
      • aaah34

eivät ole käyttölinjaisia, vaan sekalinjaisia..vaikkakin painottuvat käyttöpuolelle vahvasti.

• greyys

grey's etkä pety.

• kuttaperkka

olet koiraa ottamassa? Miksi käyttölinjainen, miksi ei esimerkiksi sekalinjainen? Mitä aiot harrastaa?

• 20+1

"mihin tarkoitukseen kuttaperkka16.3.2010 16:39
        olet koiraa ottamassa? Miksi käyttölinjainen, miksi ei esimerkiksi sekalinjainen? Mitä aiot harrastaa?"

Ihan sinun kanssa kilvoitellakseni olen käyttölinjaisen ottamassa. Ja ennenkaikkea siksi, koska tunnen sinut ja luulen tietäväni millainen narsisti olet ja kuinka kade kaikesta minulle.=D

• pallokalla
        20+1 kirjoitti:

"mihin tarkoitukseen kuttaperkka16.3.2010 16:39
        olet koiraa ottamassa? Miksi käyttölinjainen, miksi ei esimerkiksi sekalinjainen? Mitä aiot harrastaa?"

Ihan sinun kanssa kilvoitellakseni olen käyttölinjaisen ottamassa. Ja ennenkaikkea siksi, koska tunnen sinut ja luulen tietäväni millainen narsisti olet ja kuinka kade kaikesta minulle.=D

Newmix

• S.anteri

Koira koulutetaan kiinteistönvartijan ja laumanpaimennus tehtäviin. Sen tuleva "työpaikka" on isohko ratsutalli. Ja näyttelylinjaisia nähneenä en edes halua miettiä sitä vaihtoehtoa.

• ????????
        pallokalla kirjoitti:

Newmix

tuloksia hyvyydestä odotellessa....

• koiratonn

Diwareus (en tiedä, kasvattaako enää)
      ratsumestarin kennel
      sientje´s kennel
      noilta näyttäisi löytyvän käyttöpuolella pärjänneitä koiria. Onhan niitä muitakin. Koiranettiä selailemalla saat hyvän kuvan kenneleiden koirista, ainakin teoriassa

• 29112009

Spitzheit-kennelillä on harrastavaan kotiin myytävänä uros ja narttu sijoitetaan.

• stipes
      • kuttaperkka

S.anteri, ok. Onnea pennunetsintään:) stipes antoikin hyvän linkin.

20 1, onneksi en tunne sinua=D

• ++++++

Juu ei varmaan myy;))))))))))))))))!kattelimpa tuota jalostusnettiä yhden tälläisen kasvattajan kohdalta pentuja oli 195 ja tuloksia 23!!!!kasvattajalla on varmaan hitosti koiria kotonaan kun ei myy niitä.....!!tuo on taas tota käyttöharrastajien urbaania paskan jauhantaa...!"Voi olla vaikeaa saada pentua,jos et meinaa harrastaa...BUAHHAHHAHHAAA!Ihan samallailla nekin myy minne vaan kun kuka tahansa kasvattaja,muuten notkuu nurkat koiria.....VAI MENEEKÖ MONTTUUN?????

• stipes
        ++++++ kirjoitti:

Juu ei varmaan myy;))))))))))))))))!kattelimpa tuota jalostusnettiä yhden tälläisen kasvattajan kohdalta pentuja oli 195 ja tuloksia 23!!!!kasvattajalla on varmaan hitosti koiria kotonaan kun ei myy niitä.....!!tuo on taas tota käyttöharrastajien urbaania paskan jauhantaa...!"Voi olla vaikeaa saada pentua,jos et meinaa harrastaa...BUAHHAHHAHHAAA!Ihan samallailla nekin myy minne vaan kun kuka tahansa kasvattaja,muuten notkuu nurkat koiria.....VAI MENEEKÖ MONTTUUN?????

kuules buuahaahaa.....oot sä tosi hauska,hahahihihoho,enemmän hauskoja ihmisii tänne palstalle :))

• aadfgsjhjdslldl
        ++++++ kirjoitti:

Kennelistä maailmalle 720 pentua, 75 tehnyt tuloksen koiranetin mukaan, siis tulosprosentti 10.4 %,
        645 pentua ilman tulosta, siis mahdollisesti ei harrastajalla.

• 9?
        aadfgsjhjdslldl kirjoitti:

Kennelistä maailmalle 720 pentua, 75 tehnyt tuloksen koiranetin mukaan, siis tulosprosentti 10.4 %,
        645 pentua ilman tulosta, siis mahdollisesti ei harrastajalla.

ens oo sakuimmeisiä, mutta voisko tulosten vähyys johtua, siis että osa kasvateista menee virkakoiriksi ja taannoinhan oli sen "erimielisyys", josta johtuen spl-tulokset eivät tulleet koiranettiin..

• stipes
        9? kirjoitti:

ens oo sakuimmeisiä, mutta voisko tulosten vähyys johtua, siis että osa kasvateista menee virkakoiriksi ja taannoinhan oli sen "erimielisyys", josta johtuen spl-tulokset eivät tulleet koiranettiin..

kyllä,se on totta että suurin osa menee virkakoiriks!

• ++++++
        stipes kirjoitti:

kyllä,se on totta että suurin osa menee virkakoiriks!

Juu virkakoiriks tottakai 1000 koiraa vuodessa vai???BUAHAHHAAHHAAAHHAAABUAHAAHHAHAA!!

• stipes
        ++++++ kirjoitti:

Juu virkakoiriks tottakai 1000 koiraa vuodessa vai???BUAHAHHAAHHAAAHHAAABUAHAAHHAHAA!!

BUAHAAAAAAAA
        Olis kiva tietää mitä koira sulla on ja mitä harrastat sen kans....:)
        jos uskallat tänne kirjoittaa...:)
        luulen että sulla ei oo koira ollenkaan,tai sit sulla oo seropi,ja ihan varmasti sä et tiiä mitä PK laji oo......

• +++++++
        stipes kirjoitti:

BUAHAAAAAAAA
        Olis kiva tietää mitä koira sulla on ja mitä harrastat sen kans....:)
        jos uskallat tänne kirjoittaa...:)
        luulen että sulla ei oo koira ollenkaan,tai sit sulla oo seropi,ja ihan varmasti sä et tiiä mitä PK laji oo......

mutta kun sillä ei tämän asian kanssa ole mitään tekemistä;)))!Mua sitä vastoin ei kiinnosta sun harrastamiset pätkääkään!!Mutta ne 1000 käyttölinjaista koiraa virkakoirina on kuitenkin täyttä utopiaa,joten pysyhän asiassa,äläkä käännä katsetta pois olennaisesta!!Ja varmaa on että minulla on varmasti tuloksia ja koiria enemmän kuin sinulla!;;)))!

• hö.nö

Fluss strant tai joku semmoinen en ihan mee takuuseen oikein kirjoituksessa, Lieksassa pohjois-karjalassa, siinä mies joka miettii mitä tekee ja on vastuullinen käyttö saksalaisten kasvattaja. Jos joskus saksanpaimenta olisin hommaamassa siinä ois kasvattaja jolta yrittäisin saada koiran.

• naattiainen

Jos haluat itsellesi hyvän käyttölinjaisen koiran niin suosittelisin valitsemaan kennelin tarkoin. Jos haluat hyvän harrastekoiran niin hyvä lonkkaisen vanhemmat ovat mielstäni hyvä lähtökohta, sekä osaava, ammattitaitoinen kasvattaja. Vaikka lonkkien "kuntoon" voi suurelta osin itsekkin vaikuttaa hyvällä, ravistemalla ruualla eikä liiaalla rasituksella pentuna.

itse voisin tuttavani kautta ainakin suositella Überdorfs:in Kenneliä. todella ammattitaitoista koiran kasvatusta ja omistaja oikeasti kiinnostunut koiristaan arvostettu käyttö-ja harrastekoirien kasvattaja.
        Pentuesuunitelmia ei tiettävästi ole tällähetkellä mutta hyvää kannattaa odottaa. On toki varmasti muitakin mutta kyseisen kennelin tiedän toko-ja suojelupiireistä! Itselläni näyttelylinjainen kohta 1,7kk spk narttu, jolla BH suoritettu onnistuneesti. Pikkuhiljaa eteenpäin, pienin tassuin...

• naattiainen
        naattiainen kirjoitti:

Jos haluat itsellesi hyvän käyttölinjaisen koiran niin suosittelisin valitsemaan kennelin tarkoin. Jos haluat hyvän harrastekoiran niin hyvä lonkkaisen vanhemmat ovat mielstäni hyvä lähtökohta, sekä osaava, ammattitaitoinen kasvattaja. Vaikka lonkkien "kuntoon" voi suurelta osin itsekkin vaikuttaa hyvällä, ravistemalla ruualla eikä liiaalla rasituksella pentuna.

itse voisin tuttavani kautta ainakin suositella Überdorfs:in Kenneliä. todella ammattitaitoista koiran kasvatusta ja omistaja oikeasti kiinnostunut koiristaan arvostettu käyttö-ja harrastekoirien kasvattaja.
        Pentuesuunitelmia ei tiettävästi ole tällähetkellä mutta hyvää kannattaa odottaa. On toki varmasti muitakin mutta kyseisen kennelin tiedän toko-ja suojelupiireistä! Itselläni näyttelylinjainen kohta 1,7kk spk narttu, jolla BH suoritettu onnistuneesti. Pikkuhiljaa eteenpäin, pienin tassuin...

korjaan 1,7vuotta

• nhybgtvfr
        naattiainen kirjoitti:

korjaan 1,7vuotta

Jos haluaa mahtavia luonteita, ota pentu Waltzun kennelistä.

• njumki
        nhybgtvfr kirjoitti:

Jos haluaa mahtavia luonteita, ota pentu Waltzun kennelistä.

Kennel Royal Coctail, 351 pentua, 7 joilla käyttötulos, muut virkakoiria.

• stipes
        njumki kirjoitti:

Kennel Royal Coctail, 351 pentua, 7 joilla käyttötulos, muut virkakoiria.

hä mutta toi RC ei oo käyttölinjainen kennel....

• simbaleon
        naattiainen kirjoitti:

"itse voisin tuttavani kautta ainakin suositella Überdorfs:in Kenneliä. todella ammattitaitoista koiran "

Ainakin nettisivut ja koirat vakuuttavia... :D vaikka en niinkään nuista ymmärrä..
        omistajakin aika vakuuttavan näkönen, en tarkoita millään komeudellan vaan uskottavuudellaan x)

• ilmoituksia
        simbaleon kirjoitti:

"itse voisin tuttavani kautta ainakin suositella Überdorfs:in Kenneliä. todella ammattitaitoista koiran "

Ainakin nettisivut ja koirat vakuuttavia... :D vaikka en niinkään nuista ymmärrä..
        omistajakin aika vakuuttavan näkönen, en tarkoita millään komeudellan vaan uskottavuudellaan x)

Myös näyttelylinjaisista kenneleistä voi löytää hyviä koiria harrastukseen. Monilla erittäin hyviäki tuloksia. Meillä on näyttelylinjainen koira jonka kans harrastetaan. Meidän ohjaaja on sanonnut, että koirasta löytyy viettiä aivan ku käyttölinjasesta. Ja kentällä käyttölinjasten koirien omistajat olivat aluks ihmeissään, et kuin voi näyttelylinjanen koira olla noin vietikäs.
        Myönnän toki, että yleensä käyttölinjaset on "tulisempia". Mutta, tosiaan paljon on myös näyttelylinjasia joilta löytyy kunnolla viettiä ja joilla saa hyviä tuloksia. Et eipä tosiaan aina yleistetä...

• kyse lijä
        ilmoituksia kirjoitti:

Myös näyttelylinjaisista kenneleistä voi löytää hyviä koiria harrastukseen. Monilla erittäin hyviäki tuloksia. Meillä on näyttelylinjainen koira jonka kans harrastetaan. Meidän ohjaaja on sanonnut, että koirasta löytyy viettiä aivan ku käyttölinjasesta. Ja kentällä käyttölinjasten koirien omistajat olivat aluks ihmeissään, et kuin voi näyttelylinjanen koira olla noin vietikäs.
        Myönnän toki, että yleensä käyttölinjaset on "tulisempia". Mutta, tosiaan paljon on myös näyttelylinjasia joilta löytyy kunnolla viettiä ja joilla saa hyviä tuloksia. Et eipä tosiaan aina yleistetä...

"paljon on myös näyttelylinjasia joilta löytyy kunnolla viettiä ja joilla saa hyviä tuloksia."

Mutta missä ne ovat? Olen katsellut videoita Saksan päänäyttelyn rohkeuskokeista, minne luulisi valikoituvan parhaimmisto, mutta siellä sadoista näyttelylinjaisista koirista vain muutama pystyy hyvään suoritukseen ja oikeasti sykähdyttävää suoritusta en muista näyttelylinjaiselta edes nähneeni. Sääli sinänsä.

• ihan sama
        kyse lijä kirjoitti:

"paljon on myös näyttelylinjasia joilta löytyy kunnolla viettiä ja joilla saa hyviä tuloksia."

Mutta missä ne ovat? Olen katsellut videoita Saksan päänäyttelyn rohkeuskokeista, minne luulisi valikoituvan parhaimmisto, mutta siellä sadoista näyttelylinjaisista koirista vain muutama pystyy hyvään suoritukseen ja oikeasti sykähdyttävää suoritusta en muista näyttelylinjaiselta edes nähneeni. Sääli sinänsä.

http://www.evergreys.com/pennut2.html

• 1+20
        ihan sama kirjoitti:

Mukava ja vastuunsa tunteva kasvattaja varmaan mutta kuka enää nykypäivän harrastelijoista tahtoisi erittäin temperamenttisen/vilkkaan saksanpaimenkoiran? Eiköhän nuo ominaisuudet ole jo mennen talven lumia ja malinoiseille luovutettu. Saksanpaimenkoiran on työkoira, jonka 2 vahvinta luonteenominaisuutta tulisi olla rohkeus ja tasapainoisuus. Kivaa keväänjatkoa kasvattajalle kaikesta huolimatta ja toivottavasti saat pennut kaupaksi.

• jep jep
        ihan sama kirjoitti:

Kierrä kaukaa Evergrey's.Luvataan maat ja taivaat,mikään ei pidä.Ei mene nykyään edes virkakoiriksi kun on niin paljon häikkää terveyden kanssa.

• tietotoimiston uutis
        jep jep kirjoitti:

Kierrä kaukaa Evergrey's.Luvataan maat ja taivaat,mikään ei pidä.Ei mene nykyään edes virkakoiriksi kun on niin paljon häikkää terveyden kanssa.

Rekkareiden toimittamisessa ollut ongelmia jo jonkin aikaa.
        No saattaahan niihin olla joku syy niin et en ny ala tästä arvostelemaan. Asiaa en tunne muutoin kuin kaverin koiran rekkari ei vissiin ole vieläkään tullut.

• siusausulkku
        tietotoimiston uutis kirjoitti:

Rekkareiden toimittamisessa ollut ongelmia jo jonkin aikaa.
        No saattaahan niihin olla joku syy niin et en ny ala tästä arvostelemaan. Asiaa en tunne muutoin kuin kaverin koiran rekkari ei vissiin ole vieläkään tullut.

soitelkaapa riitalle suoraan ja kysykääs syytä, älkääkä hutkiko tutkimatta. itsellä vain hyviä kokemuksia EG-koirista vuosien varrelta, neljäs menossa ja kaikki olleet erittäin hyviä rotunsa edustajia.

• perheen isä
        siusausulkku kirjoitti:

soitelkaapa riitalle suoraan ja kysykääs syytä, älkääkä hutkiko tutkimatta. itsellä vain hyviä kokemuksia EG-koirista vuosien varrelta, neljäs menossa ja kaikki olleet erittäin hyviä rotunsa edustajia.

Omassa pennussa on isä EG.stä ja emä Hellraisenista ja tyytyväinen olen.
        "erittäin temperamenttisen/vilkkaan saksanpaimenkoiran?"...tätä tämä kyllä on

• hundersteen
        jep jep kirjoitti:

Virkakoiria tulee nykyään yhä vähemmän suomalaisista kenneleistä tai kasvattajilta.. Pääsääntöisesti ovat ulkomaantuonteja.. Suomalaisten kasvatit ovat nykyään paljolti muiden rotujen edustajia, kuten lapukoita. esim. Kannuksen kennellinja, ei tietääkseni juurikaan nykyisin hanki pentujaan suomalaisista kenneleistä.. he kouluttavat koiria siis virkakäyttöön mikäli läpäisevät testit

Itse olen ihaillut myös noita Uberdorfssin kasvatteja kentillä, hyviä käyttökoiria

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      22
      2351
    2. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      106
      2260
    3. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      52
      2247
    4. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1527
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      238
      1512
    6. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      30
      1446
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      36
      1402
    8. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1161
    9. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1136
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      26
      1126
    Aihe