Vahvistimen Säädöt

ranqdome

Joo, eli osaisko joku neuvoa vahvistimen säädöissä. Manuaali kun ei oikein hifisanoista enkkuna taivu... :)

Laitteet:

Mankka: Pioneer UB5100
Sub: JL Audio 300rms jatkuvaa
Vahvari: JL Audio J2/360.2 360w (vain subbarille)

Toive: Subbarissa umpikotelo, tavoitteena saada mahdollisimman matalat äänet.

Ominaisuudet:

Input sens.: min/max millä asteikolla 0-10 tämän pitäisi olla?
Filter Mode: HP / Off / LP ( Käsittääkseni low pass on tarkoitettu subbarille? )
Filter Frequency: 50-500Hz ( Matalat saundit saatava! )
Bass boost: off-9dB 45hz:ssä ( Tämä ainakin aika korkea? )

Kiitos jo etukäteen :)

6

2923

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • jertsaaaa

        GAIN ja level sama asia kuin input sens. ? :D en löydä meinaan mistään mitää korvaavaa vaihtoehtoa tolle jenkille :D


      • jertsaaaa
        jertsaaaa kirjoitti:

        GAIN ja level sama asia kuin input sens. ? :D en löydä meinaan mistään mitää korvaavaa vaihtoehtoa tolle jenkille :D

        tuli siitä nyt jonkinmoinen.. Kaiuttimet vaan soivat liian kirkkaasti ilman loudnesia. vaikka kuinka säätelisi taajuuksia. Pelkkä subbari kirkuvilla kajareilla ei oo kauheen hyvä juttu. Asetin loudnesin mid-low:lle, se ottaa sitä kirkkautta siitä äänestä pois. Subbarin säätöihin päädyin niin että levelit ovat n. 1/4 aika lailla puhtaimmat saundit sillä. BBoost n.5 dB edelleen. HP on 80Hz mankasta ja vahvarista laitin LP:n johonkin sinne 80hz paikkeille.


      • jgjgjjf
        jertsaaaa kirjoitti:

        tuli siitä nyt jonkinmoinen.. Kaiuttimet vaan soivat liian kirkkaasti ilman loudnesia. vaikka kuinka säätelisi taajuuksia. Pelkkä subbari kirkuvilla kajareilla ei oo kauheen hyvä juttu. Asetin loudnesin mid-low:lle, se ottaa sitä kirkkautta siitä äänestä pois. Subbarin säätöihin päädyin niin että levelit ovat n. 1/4 aika lailla puhtaimmat saundit sillä. BBoost n.5 dB edelleen. HP on 80Hz mankasta ja vahvarista laitin LP:n johonkin sinne 80hz paikkeille.

        vai matalaa halusit ja tollee säädi :) no korvat kertoo..


      • kmjnhg
        jgjgjjf kirjoitti:

        vai matalaa halusit ja tollee säädi :) no korvat kertoo..

        NUPIT KAAKKOO VAA JA GAINIT JA LEVELIT TÄYSIL


      • Hifistelijä
        jertsaaaa kirjoitti:

        tuli siitä nyt jonkinmoinen.. Kaiuttimet vaan soivat liian kirkkaasti ilman loudnesia. vaikka kuinka säätelisi taajuuksia. Pelkkä subbari kirkuvilla kajareilla ei oo kauheen hyvä juttu. Asetin loudnesin mid-low:lle, se ottaa sitä kirkkautta siitä äänestä pois. Subbarin säätöihin päädyin niin että levelit ovat n. 1/4 aika lailla puhtaimmat saundit sillä. BBoost n.5 dB edelleen. HP on 80Hz mankasta ja vahvarista laitin LP:n johonkin sinne 80hz paikkeille.

        Ensinnäkin ota soittimesta kaikki loudnesit ym. korostukset pois päältä samoin vahvistimesta bassboost pois. Soittimesta otat subbarin suotimen pois käytöstä ja vahvistimesta laita LP filtterin alle 80Hz
        tai mikäli soittimessasi on jyrkempi suodin kuin vahvistimessa niin voit käyttää soittimenkin suodinta jolloin vahvistimen suotimen voi laittaa off asentoon. Jos bassoa ei ilman bassboostia tule tarpeeksin niin säädä level/gain noin puoleen väliin (ei mielellään hirveästi yli). Etupäälle voit laittaa HP filtterin johonkin sinne 80hz tienoille riippuen miten alas etupään kaiuttimet toistaa. Diskanttien "rääkymistä" saat pienennettyä "treble" säädöllä. Tai sitten taajuuskorjaimen avulla kun tossa soittimessa ilmeisesti sellainen on.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1715
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      87
      834
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      663
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe