Joo, eli osaisko joku neuvoa vahvistimen säädöissä. Manuaali kun ei oikein hifisanoista enkkuna taivu... :)
Laitteet:
Mankka: Pioneer UB5100
Sub: JL Audio 300rms jatkuvaa
Vahvari: JL Audio J2/360.2 360w (vain subbarille)
Toive: Subbarissa umpikotelo, tavoitteena saada mahdollisimman matalat äänet.
Ominaisuudet:
Input sens.: min/max millä asteikolla 0-10 tämän pitäisi olla?
Filter Mode: HP / Off / LP ( Käsittääkseni low pass on tarkoitettu subbarille? )
Filter Frequency: 50-500Hz ( Matalat saundit saatava! )
Bass boost: off-9dB 45hz:ssä ( Tämä ainakin aika korkea? )
Kiitos jo etukäteen :)
Vahvistimen Säädöt
6
2923
Vastaukset
- jertsaaaa
GAIN ja level sama asia kuin input sens. ? :D en löydä meinaan mistään mitää korvaavaa vaihtoehtoa tolle jenkille :D
- jertsaaaa
jertsaaaa kirjoitti:
GAIN ja level sama asia kuin input sens. ? :D en löydä meinaan mistään mitää korvaavaa vaihtoehtoa tolle jenkille :D
tuli siitä nyt jonkinmoinen.. Kaiuttimet vaan soivat liian kirkkaasti ilman loudnesia. vaikka kuinka säätelisi taajuuksia. Pelkkä subbari kirkuvilla kajareilla ei oo kauheen hyvä juttu. Asetin loudnesin mid-low:lle, se ottaa sitä kirkkautta siitä äänestä pois. Subbarin säätöihin päädyin niin että levelit ovat n. 1/4 aika lailla puhtaimmat saundit sillä. BBoost n.5 dB edelleen. HP on 80Hz mankasta ja vahvarista laitin LP:n johonkin sinne 80hz paikkeille.
- jgjgjjf
jertsaaaa kirjoitti:
tuli siitä nyt jonkinmoinen.. Kaiuttimet vaan soivat liian kirkkaasti ilman loudnesia. vaikka kuinka säätelisi taajuuksia. Pelkkä subbari kirkuvilla kajareilla ei oo kauheen hyvä juttu. Asetin loudnesin mid-low:lle, se ottaa sitä kirkkautta siitä äänestä pois. Subbarin säätöihin päädyin niin että levelit ovat n. 1/4 aika lailla puhtaimmat saundit sillä. BBoost n.5 dB edelleen. HP on 80Hz mankasta ja vahvarista laitin LP:n johonkin sinne 80hz paikkeille.
vai matalaa halusit ja tollee säädi :) no korvat kertoo..
- kmjnhg
jgjgjjf kirjoitti:
vai matalaa halusit ja tollee säädi :) no korvat kertoo..
NUPIT KAAKKOO VAA JA GAINIT JA LEVELIT TÄYSIL
- Hifistelijä
jertsaaaa kirjoitti:
tuli siitä nyt jonkinmoinen.. Kaiuttimet vaan soivat liian kirkkaasti ilman loudnesia. vaikka kuinka säätelisi taajuuksia. Pelkkä subbari kirkuvilla kajareilla ei oo kauheen hyvä juttu. Asetin loudnesin mid-low:lle, se ottaa sitä kirkkautta siitä äänestä pois. Subbarin säätöihin päädyin niin että levelit ovat n. 1/4 aika lailla puhtaimmat saundit sillä. BBoost n.5 dB edelleen. HP on 80Hz mankasta ja vahvarista laitin LP:n johonkin sinne 80hz paikkeille.
Ensinnäkin ota soittimesta kaikki loudnesit ym. korostukset pois päältä samoin vahvistimesta bassboost pois. Soittimesta otat subbarin suotimen pois käytöstä ja vahvistimesta laita LP filtterin alle 80Hz
tai mikäli soittimessasi on jyrkempi suodin kuin vahvistimessa niin voit käyttää soittimenkin suodinta jolloin vahvistimen suotimen voi laittaa off asentoon. Jos bassoa ei ilman bassboostia tule tarpeeksin niin säädä level/gain noin puoleen väliin (ei mielellään hirveästi yli). Etupäälle voit laittaa HP filtterin johonkin sinne 80hz tienoille riippuen miten alas etupään kaiuttimet toistaa. Diskanttien "rääkymistä" saat pienennettyä "treble" säädöllä. Tai sitten taajuuskorjaimen avulla kun tossa soittimessa ilmeisesti sellainen on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1761715
- 108977
- 87834
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa19663- 51655
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann41557Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45508Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m164503Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;191453- 26439