Sydämen(?) muljahtelu

pump10

Minulla on parin päivän aikana tuntunut kummallista muljahtelua rinnan alueella. En ole aivan varma tuleeko tämä sydämestä vai keuhkoista. Myös hengenahdistusta on ollut ja syke on välillä melko kova.

Aiemmin on verenpainemittarissa muutamia kertoja tullut ilmi lisälyöntejä.

Olen 19 vuotias nainen joten en oireiden takia ole lääkäriin hakeutunut.

Mitä tämä voisi olla?

3

1170

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • janne_88__

on ollut viime elokuusta lähtien. Joskus muljahtelee vähemmän. Alussa niitä oli paljon. Kävin rasituskokeesas ja yksi lisälyönti oli siinä. Muuten OK

Sitten se ei vielä riittännyt mulle niin kävin yksityisellä Cardiologilla ja menin sydämen ultraääneen jossa tutkituun pumpun rakenne ja sen toiminta. Kaikki OK!

Välistä muljahduksia tuntuu kovan rasituksen aikana ja joskus sen jälkeen. Ne kait ovat aivan normaaleja, mutta hyvä tutkituttaa

Itsellä jos vielä tulee pahempia muljahduksia kovan rasituksen aikana niin menen sairaalaan ja vaadin sieltä sen laitteen jolla seurataan pumpun rytmiä.

• Flunssasydämessä

Yleensä sydämen muljahtelut on ihan normaalia ja lähes kaikilla on huomaamattaan lisälyöntejä. Mikäli sinua itseäsi ne epäilyttävät tai häiritsevät voi toki käydä tutkimuksissa, niin saat mielenrauhan. Etenkin kofeiini, alkoholi ja stressi aiheuttavat muljahteluja. Jos ilmaantuu myös muita oireita, niin suosittelen tutkimuksiin akeutumista. Olen myös 19 vuotias nainen, mutta omalla kohdallani muljahtelut johtuvat sydänlihastulehduksen jälkitilasta. Ensiviikolla menen EKG:n vuorokausimittaukseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      7003
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3948
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      46
      3357
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2949
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2726
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2153
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2097
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2058
    Aihe