Minulla on parin päivän aikana tuntunut kummallista muljahtelua rinnan alueella. En ole aivan varma tuleeko tämä sydämestä vai keuhkoista. Myös hengenahdistusta on ollut ja syke on välillä melko kova.
Aiemmin on verenpainemittarissa muutamia kertoja tullut ilmi lisälyöntejä.
Olen 19 vuotias nainen joten en oireiden takia ole lääkäriin hakeutunut.
Mitä tämä voisi olla?
Sydämen(?) muljahtelu
3
1170
Vastaukset
- janne_88__
on ollut viime elokuusta lähtien. Joskus muljahtelee vähemmän. Alussa niitä oli paljon. Kävin rasituskokeesas ja yksi lisälyönti oli siinä. Muuten OK
Sitten se ei vielä riittännyt mulle niin kävin yksityisellä Cardiologilla ja menin sydämen ultraääneen jossa tutkituun pumpun rakenne ja sen toiminta. Kaikki OK!
Välistä muljahduksia tuntuu kovan rasituksen aikana ja joskus sen jälkeen. Ne kait ovat aivan normaaleja, mutta hyvä tutkituttaa
Itsellä jos vielä tulee pahempia muljahduksia kovan rasituksen aikana niin menen sairaalaan ja vaadin sieltä sen laitteen jolla seurataan pumpun rytmiä. - Flunssasydämessä
Yleensä sydämen muljahtelut on ihan normaalia ja lähes kaikilla on huomaamattaan lisälyöntejä. Mikäli sinua itseäsi ne epäilyttävät tai häiritsevät voi toki käydä tutkimuksissa, niin saat mielenrauhan. Etenkin kofeiini, alkoholi ja stressi aiheuttavat muljahteluja. Jos ilmaantuu myös muita oireita, niin suosittelen tutkimuksiin akeutumista. Olen myös 19 vuotias nainen, mutta omalla kohdallani muljahtelut johtuvat sydänlihastulehduksen jälkitilasta. Ensiviikolla menen EKG:n vuorokausimittaukseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 407003
- 323948
- 463357
- 402949
- 172726
- 372238
- 162196
- 412153
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472097- 402058