Jee Jee soneran nettitikku ja muka 3megan nopeus

näitä lisäääääääää

Vittu mulla menee järki tähän soneran nettitikkuun.... otin sen nopudella 3megaa ja ne vie sai puhuttua mulle sen nokin omalla tikulla pysytyy muka parempiin nopeuksiin. ja mitäs vittua nyt oon aamulla päivällä ja ehtoolla/yöllä testannut soneran omilta sivuilta nopeusmittarilla latausnopeus on n:0.49mbit/s ja lähetysnopeus 0.18mbit/s ja koko ajan yhteys menee poikki itellään... Soneran asikastuki vain sanoo että riippuu kuormituksesta ja jne mitä helvettiä ne edes tyrkyttää tällästä paskaa mikä ei oikeesti toimi???
no onneks on vain 12kk sopimus pitkät 10kk jäljellä .......................... ja 3g alueella asun.

12

973

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • het8

      Niinpä niin, halvalla ei saa hyvää. Kaverillani on soneran mokkula eikä hae edes 3g-verkkoa, vaikka asuu keskellä tamperetta. Ota dna:n tai saunalahden mokkula.

    • hiton12323432

      takia täytyy noi tikkuhömpötyksiö ees ottaa ? Itse olen aina tullu kiinteän laajakaistan kanssa toimeen, eikä oo koskaan tarvinnu sitoutua mihinkään.. joo, langaton voi olla aina hieno systeemi mutta toimiiko se ? Wlan modeemi löytyy minulta ja se riittää minun19 langattomuuteen..

      • GGGgggg..

        palvelut armottomasti, perjantaista lähtien 3G verkko jumissa täällä jyväskylän lähettyvillä, Soneraan tarkistussoitto perjantaina iltapäivällä, kertoivat että 3G verkko koko viikonlopun alhaalla koska suorittavat huoltotöitä, nyt jo maanatai iltapäivä pitkällä ja ei vieläkään 3G verkko toimi. Minun mielestäni Soneran täytyisi antaa automaattisesti alennusta kuukausihintaan koska ei voi tarjota sitä palvelua mistä ihmiset maksaa..perseestä koko pulju, sitten mainostetaan perkele niin hienosti saatanan paskalaitosta..se olisi oikeaa imagon luomista kun huomioitaisiin tällaiset asiat että kuluttaja maksaa vain siitä mitä saa ja jos sonera ei voi sitä tuottaa asiakkaalle niin alennusta siitä pitää saada.


      • GGGgggg
        GGGgggg.. kirjoitti:

        palvelut armottomasti, perjantaista lähtien 3G verkko jumissa täällä jyväskylän lähettyvillä, Soneraan tarkistussoitto perjantaina iltapäivällä, kertoivat että 3G verkko koko viikonlopun alhaalla koska suorittavat huoltotöitä, nyt jo maanatai iltapäivä pitkällä ja ei vieläkään 3G verkko toimi. Minun mielestäni Soneran täytyisi antaa automaattisesti alennusta kuukausihintaan koska ei voi tarjota sitä palvelua mistä ihmiset maksaa..perseestä koko pulju, sitten mainostetaan perkele niin hienosti saatanan paskalaitosta..se olisi oikeaa imagon luomista kun huomioitaisiin tällaiset asiat että kuluttaja maksaa vain siitä mitä saa ja jos sonera ei voi sitä tuottaa asiakkaalle niin alennusta siitä pitää saada.

        kaikki, soitinpa toisen kerran..nyt sieltä nainen kertoi ettei kyllä mitään huoltotöitä näy olevan menneillään ja että siellä on varmaankin joku vika jossain ja sitä selvitellään ja se korjataan.
        Ota nyt sitten selvä, kyllä nykyään kaikkien isojen firmojen puhelinvastaajat ei tiedä tuon taivaallista mitä ja missä tapahtuu..kun kysyin että eikö asiakkaat sa sitten alennusta kuukausihintaan koska 3G verkko ei toimi, nainen naurahti ja sanoi: "älä kuule luule että alennusta maksetaan, häiriön täytyisi kestää 2-3 viikkoa ennenkuin voisi olla että hyvitystä tulisi ja että nythän on mennyt vasta 2 päivää"..korjasin että neljäs päivä on menneillään. Yrittääkö sonera kusettaa ettei tiedä muka tällaisesta viasta yhtikäs mitään, tietysti korjaavat ja jos eivät saa heti kuntoon niin saavat "peliaikaa" tietämättömyydellään.


      • helv
        GGGgggg kirjoitti:

        kaikki, soitinpa toisen kerran..nyt sieltä nainen kertoi ettei kyllä mitään huoltotöitä näy olevan menneillään ja että siellä on varmaankin joku vika jossain ja sitä selvitellään ja se korjataan.
        Ota nyt sitten selvä, kyllä nykyään kaikkien isojen firmojen puhelinvastaajat ei tiedä tuon taivaallista mitä ja missä tapahtuu..kun kysyin että eikö asiakkaat sa sitten alennusta kuukausihintaan koska 3G verkko ei toimi, nainen naurahti ja sanoi: "älä kuule luule että alennusta maksetaan, häiriön täytyisi kestää 2-3 viikkoa ennenkuin voisi olla että hyvitystä tulisi ja että nythän on mennyt vasta 2 päivää"..korjasin että neljäs päivä on menneillään. Yrittääkö sonera kusettaa ettei tiedä muka tällaisesta viasta yhtikäs mitään, tietysti korjaavat ja jos eivät saa heti kuntoon niin saavat "peliaikaa" tietämättömyydellään.

        sonera on niin helvetin paska mulla kans nettitikku 3megan nopeudella ja en oo ikipäivänä sitä nopeutta nähnyt.. kai ne sen takia pykii kun on annettu niin halvoilla tarjouksilla tikkuja/ mokkuloita niin niitten verkko on kovan kuormituksen alla koko ajan..


      • Elinan asiakkaaksi?
        helv kirjoitti:

        sonera on niin helvetin paska mulla kans nettitikku 3megan nopeudella ja en oo ikipäivänä sitä nopeutta nähnyt.. kai ne sen takia pykii kun on annettu niin halvoilla tarjouksilla tikkuja/ mokkuloita niin niitten verkko on kovan kuormituksen alla koko ajan..

        Puhelimessa tarvii olla netti kun päivittäin jotain tarvii katella. Muissa asioissa soittelin soneraan ja myivät samalla uuden nettisopparin, rajoittamattomalla nopeudella mut gigan kuukausirajalla. Aiemmin oli meganen soppari.

        Koska välillä olen kännykän varassa läppärin kanssa, tulee ongelmat havainnoitua välillä kipeästi.

        - Yhteys katkeilee satunnaisesti.
        - Täyden kentän alueella venkslaa gprs:n ja 3,5g:n välillä, luonnollisesti niin että verkkoa vaihtaessaan jumii.
        - Kokemusta kaikista operaattoreista, soneran verkko kaikkein paskin.

        .. summa summarum, jahka saan aikaiseksi niin siirtyy numero muualle, mutta eipä nuo muutkaan asioita oikein hoida.. Onko academican asiakkaita, miten aspa pelittää? Elinan verkko kuitenkin taitaa oikeesti olla ihan jees?


      • phone
        Elinan asiakkaaksi? kirjoitti:

        Puhelimessa tarvii olla netti kun päivittäin jotain tarvii katella. Muissa asioissa soittelin soneraan ja myivät samalla uuden nettisopparin, rajoittamattomalla nopeudella mut gigan kuukausirajalla. Aiemmin oli meganen soppari.

        Koska välillä olen kännykän varassa läppärin kanssa, tulee ongelmat havainnoitua välillä kipeästi.

        - Yhteys katkeilee satunnaisesti.
        - Täyden kentän alueella venkslaa gprs:n ja 3,5g:n välillä, luonnollisesti niin että verkkoa vaihtaessaan jumii.
        - Kokemusta kaikista operaattoreista, soneran verkko kaikkein paskin.

        .. summa summarum, jahka saan aikaiseksi niin siirtyy numero muualle, mutta eipä nuo muutkaan asioita oikein hoida.. Onko academican asiakkaita, miten aspa pelittää? Elinan verkko kuitenkin taitaa oikeesti olla ihan jees?

        tekniikan maailma testasi 3g verkot, sonera selevästi hitain


      • Taantumaa...
        Elinan asiakkaaksi? kirjoitti:

        Puhelimessa tarvii olla netti kun päivittäin jotain tarvii katella. Muissa asioissa soittelin soneraan ja myivät samalla uuden nettisopparin, rajoittamattomalla nopeudella mut gigan kuukausirajalla. Aiemmin oli meganen soppari.

        Koska välillä olen kännykän varassa läppärin kanssa, tulee ongelmat havainnoitua välillä kipeästi.

        - Yhteys katkeilee satunnaisesti.
        - Täyden kentän alueella venkslaa gprs:n ja 3,5g:n välillä, luonnollisesti niin että verkkoa vaihtaessaan jumii.
        - Kokemusta kaikista operaattoreista, soneran verkko kaikkein paskin.

        .. summa summarum, jahka saan aikaiseksi niin siirtyy numero muualle, mutta eipä nuo muutkaan asioita oikein hoida.. Onko academican asiakkaita, miten aspa pelittää? Elinan verkko kuitenkin taitaa oikeesti olla ihan jees?

        Ottaa monesti päähän sisätiloissa todeta että dna:n ja elisan verkoissa olevat puhelimet tikkaa 3g:nä, sonera ei. Ja itse kanssa joudun puhelimesta laittamaan pelkän umtsin päälle, koska muuten venkslaa juurikin taajuuksien väliä.

        Jahka kytky loppuu, vaihtuu operaattori. Ei merkkaa 15 vuoden asiakkuus enää, kun pinna lopulta palaa. Mutta niin se paloi Nokian puhelintenkin suhteen, sellaistakaan ei enää tähän käteen tule.

        Suomi putos puusta jne..


      • 3GG
        Taantumaa... kirjoitti:

        Ottaa monesti päähän sisätiloissa todeta että dna:n ja elisan verkoissa olevat puhelimet tikkaa 3g:nä, sonera ei. Ja itse kanssa joudun puhelimesta laittamaan pelkän umtsin päälle, koska muuten venkslaa juurikin taajuuksien väliä.

        Jahka kytky loppuu, vaihtuu operaattori. Ei merkkaa 15 vuoden asiakkuus enää, kun pinna lopulta palaa. Mutta niin se paloi Nokian puhelintenkin suhteen, sellaistakaan ei enää tähän käteen tule.

        Suomi putos puusta jne..

        Asun 3 G alueen ulkopuolella ja käytössä Soneran GPRS-yhteydet. HYVIN TOIMII ja ihmeen nopeastikin, omasta mielestäni. En tiedä kuis nopeest kaiken pitää tapahtua. No mulla on känny, joka toimii salamannopeasti (800Mz suoritin), ei kannata verrata edes läppäriin, kun toimii ihan eri nopeuksilla. Sopimuskausi päättyy lokakuussa ja silloin täytyy olla sama tai siten toinen operaattori. Tää nykyinen tikku on sellainen, jota EI voi päivittää ja se on ratkaiseva tekijä valinnassani.


      • Koltta
        3GG kirjoitti:

        Asun 3 G alueen ulkopuolella ja käytössä Soneran GPRS-yhteydet. HYVIN TOIMII ja ihmeen nopeastikin, omasta mielestäni. En tiedä kuis nopeest kaiken pitää tapahtua. No mulla on känny, joka toimii salamannopeasti (800Mz suoritin), ei kannata verrata edes läppäriin, kun toimii ihan eri nopeuksilla. Sopimuskausi päättyy lokakuussa ja silloin täytyy olla sama tai siten toinen operaattori. Tää nykyinen tikku on sellainen, jota EI voi päivittää ja se on ratkaiseva tekijä valinnassani.

        Kaikille teille jotka oikeasti olette 3G alueella, valitkaapa sieltä asetuksista verkon tyypiksi pelkkä 3G. Lakkasi ainakin minulla seilaamasta 3G ja GPRS väliä. Ja jos jollakulla ei hae edes 3G verkkoa vaikka on 3G alueella niin kannattaa ainakin tarkistaa ettei se valinta ole "vain GPRS".


      • Polo09
        Koltta kirjoitti:

        Kaikille teille jotka oikeasti olette 3G alueella, valitkaapa sieltä asetuksista verkon tyypiksi pelkkä 3G. Lakkasi ainakin minulla seilaamasta 3G ja GPRS väliä. Ja jos jollakulla ei hae edes 3G verkkoa vaikka on 3G alueella niin kannattaa ainakin tarkistaa ettei se valinta ole "vain GPRS".

        Mistä nämä asetukset löytyvät? Ohjeita olisi kiva saada.


      • niinpä...
        Polo09 kirjoitti:

        Mistä nämä asetukset löytyvät? Ohjeita olisi kiva saada.

        Kyllä ne ohjeet sieltä mokkulan/puhelimen/mokkulan yhteysohjelman ohjeista löytyy... mulla esim saunalahden mokkulan yhteysohjelmassa valitaan verkko-->vain 3g ja täts it.. soneran e5 wlan mokkulan asetuksiin taas pääsee käsiks menemällä selaimella sen asetussivulle ja kirjautumalla sisään (osoite ohjekirjassa) ihan niinku normaalisti tehään tavallisen adsl modeemin kanssa. sit sieltä jostain, en nyt muista mistä mut eiköhän löydy helposti, vaihdetaan yhteystyypiks "vain wcdma" mikäli se oli aiemmin "ensisijaisesti wcdma" tai "vain gsm"....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      61
      1986
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      52
      1720
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      56
      1626
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1547
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe