Maxtor ulkoinen kovalevy ongelma

Delena

Hei! Minulla on ongelma koskien Maxtor 500Gb ulkoista kovalevyä. Tallensin kaiken tärkeän kotona pöytäkoneelta Maxtoriin ja otin sen mukaan matkalle mutta kun nyt yritän yhdistää sitä läppäriin, mitään ei tapahdu. Maxtorissa vilkkuu vihreä valo ja kaikki on kytketty, mutta tietokone ei noteeraa sitä miksikään, edes USB-portin valo ei syty. Mikä neuvoksi?

14

2675

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onko erillisellä virtalähteellä?

• Delena

On. Adapteri on laitteen oma.

• "Tallensin kaiken tärkeän kotona pöytäkoneelta Maxtoriin"

Toivottavasti tarkoitat sanoa että "kopioit", muuten voi olla kaikki mennyttä...

• ikäinen..

se läppäri on, jos kovin wanha niin se ei välttämättä ymmärrä sata-levystä mitään jollanen sen ulkosen aseman sisällä on.

• nebula trööt

Onko näin? Olen aina luullut että olise ulkoinen mitälaatua tahansa niin jos usb-väylä toimii niin toimii myös ulkoinen kiintolevy. Mutta kiitos tästä tiedosta mikäli tämä nyt paikkaansa pitää.

• 29
        nebula trööt kirjoitti:

Onko näin? Olen aina luullut että olise ulkoinen mitälaatua tahansa niin jos usb-väylä toimii niin toimii myös ulkoinen kiintolevy. Mutta kiitos tästä tiedosta mikäli tämä nyt paikkaansa pitää.

Se on ihan sama mikä levy siellä USB-kotelossa on.

• Larkea Suutu

En halua pelotella mutta syy miksei Maxtoria ole enää olemassa on niitten surkea laatu. Toivottavasti jätit kopiot kotiin etkä siirtänyt tiedostojasi ulkoiselle.

• Delena

Ikävä kyllä muuton ja pöytäkoneen myynnin myötä tiedostot ovat olemassa (jos ovat) vain ja ainoastaan Maxtorissa.

• toisessa portissa
        Delena kirjoitti:

Ikävä kyllä muuton ja pöytäkoneen myynnin myötä tiedostot ovat olemassa (jos ovat) vain ja ainoastaan Maxtorissa.

ja/tai toisella koneella.

Tuo
        "..edes USB-portin valo ei syty."
        ihmetyttää, minulla on lukuisia koneita mutta missään niissä ei ole mitään
        valoja USB-portissa, onko varmaan kyseessä USB, Ethernet portissa kun on valot?

Ja oletko liian hätäinen? Jotkut koneet/systeemit käyvät oletuksena alussa
        läpi koko levyn ja 500 Gigaa saattaa kestää minuuttikaupalla, minun Maxtorini
        juuri sinä aikana vilkuttaa kovasti vihreää valoa.

• tyttiliini
        toisessa portissa kirjoitti:

ja/tai toisella koneella.

Tuo
        "..edes USB-portin valo ei syty."
        ihmetyttää, minulla on lukuisia koneita mutta missään niissä ei ole mitään
        valoja USB-portissa, onko varmaan kyseessä USB, Ethernet portissa kun on valot?

Ja oletko liian hätäinen? Jotkut koneet/systeemit käyvät oletuksena alussa
        läpi koko levyn ja 500 Gigaa saattaa kestää minuuttikaupalla, minun Maxtorini
        juuri sinä aikana vilkuttaa kovasti vihreää valoa.

maxtor ulkoinen kovalevy täälläkin.....toiminut ennen, joskin nihkeästi alusta alkaen, nyt palaa yhtenäinen valo, mitään vilkkuvälkkymistä ei tapahdu eikä muutenkaan mitään eloa koko vehkeessä. Laite on testattu ikivanhalla koneella, vähän uudemmalla sekä vajaa puoli vuotta vanhalla läppärillä, eikä mikään tunnista edes koko laitetta. Onko mitään tehtävissä? Tällä levyllä on nimenomaan "kuolevan koneen" tiedot eli yritetty pelastaa ennen uuden koneen ostoa valokuvat ja muutkin "tärkeät" tiedostot.

• jaskaXXX
        tyttiliini kirjoitti:

maxtor ulkoinen kovalevy täälläkin.....toiminut ennen, joskin nihkeästi alusta alkaen, nyt palaa yhtenäinen valo, mitään vilkkuvälkkymistä ei tapahdu eikä muutenkaan mitään eloa koko vehkeessä. Laite on testattu ikivanhalla koneella, vähän uudemmalla sekä vajaa puoli vuotta vanhalla läppärillä, eikä mikään tunnista edes koko laitetta. Onko mitään tehtävissä? Tällä levyllä on nimenomaan "kuolevan koneen" tiedot eli yritetty pelastaa ennen uuden koneen ostoa valokuvat ja muutkin "tärkeät" tiedostot.

sama täällä.. 500GB Maxtor (osettu Gigantista) n 1-2 c sitten.. ei taivu tietokonene varmuuskopiointiin: filaa n puolessa vällissä. ei voi korjata vaan sekin jämähtää puoleenväliin..

paljonkohan noilla on takuuta?

• lieväpanikoija

Minullakin on Maxtorin 500gb n. 3 vuotta vanha.. Toiminut tähän asti moitteetta, mutta viime viikolla se vain lakkasi ottamasta virtaa. Ei tule valoa, mikä normaalisti tulee, kun kytkee koneeseen ja virtalähteeseen. Olen yrittänyt eri virtalähteitä, mutta ei muutosta. Minullakin on vanhan koneen jutut maxtorilla ja kaikki kuvani.. viimeisimpiä en ole edes polttanut talteen ja puhumattakaan koulutiedostoista..

Mitään ideoita mikä avuksi? kovolle ei ole tapahtunut mitään, se vaan ns. nukahti.

• Kotelon elektroniikka lienee rikki: levy irti ja kiinni ulkoiseen telakkaan tai pöytäkoneeseen.

Vai on kaikki kuvat tällä levyllä eikä varmuuskopioista juuri hajuakaan, no sittenhän sulle olisi oikein että ne tyhmyyttäsi menettäisit. Niin ei nyt taida kuitenkaan käydä, jos se levy on ehjä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3633
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2469
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2314
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2067
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1572
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1559
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      14
      1372
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      128
      1310
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      268
      1293
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1275
    Aihe