ja taas

s

olis tän vuoden ekat lääkkeet ostettava.... Avonexia pistelen kerran viikossa. Mä en vaa tajuu mistä helv...tistä mä nekki rahat taas kokoon saan. Enkä oikeesti tajuu mistä sellaset ihmiset kellä ei oo senkään vertaa tuloja , ku mulla saa noi lääkkeet ostettuu. Siis sen ekan kerran kun ne maksaa monta sataa euroa.Muutenki ärsyttää jo koko lääkkeet ja pistäminen.Tuntuu ihan turhalta,epäilen koko ms-taudin olemassa oloo mulla.....

7

465

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mäsis

on, mutta onneksi saa sentään peruskorvattavuuden ja maksukattokin siinä melkein jo täyttyy.

Luultavimmin sosiaalivirastosta saa maksusitoumuksen jos taloudellinen tilanne on niin huono ettei lääkettä ole varaa ostaa.

• s

Joo siis kyllä mä käyn töissä ja jonkunmoista palkkakin saan,mut on se vaan kerralla kuitenkin iso summa rahaa. Joo maksukatto täyttyy ekasta kerrasta ja sit onneks saa euro viiskyt hintaan loppuvuoden lääkkeet.

• itsekinjoskussain
        s kirjoitti:

Joo siis kyllä mä käyn töissä ja jonkunmoista palkkakin saan,mut on se vaan kerralla kuitenkin iso summa rahaa. Joo maksukatto täyttyy ekasta kerrasta ja sit onneks saa euro viiskyt hintaan loppuvuoden lääkkeet.

Hae sosiaalitoimistosta toimeentulotukena maksusitoumus lääkettä varten. Et tarvitse itse senttiäkään rahaa. Pienipalkkaisella ei ole tuollaista rahasummaa, joten antavat sen varmasti.

• s
        itsekinjoskussain kirjoitti:

Hae sosiaalitoimistosta toimeentulotukena maksusitoumus lääkettä varten. Et tarvitse itse senttiäkään rahaa. Pienipalkkaisella ei ole tuollaista rahasummaa, joten antavat sen varmasti.

kyllä tullu edes mieleen hakee toimeentulotukee ku jotenki vaa ajattelisin,et en tuu saamaan sieltä mitään. Kai ne laskee mun miehen ja omat tulot ja kattoo,että mukamas tienataan sen verran,että ei myönnä avustusta lääkkeisiin.

• maksuk.täynnä
        s kirjoitti:

kyllä tullu edes mieleen hakee toimeentulotukee ku jotenki vaa ajattelisin,et en tuu saamaan sieltä mitään. Kai ne laskee mun miehen ja omat tulot ja kattoo,että mukamas tienataan sen verran,että ei myönnä avustusta lääkkeisiin.

sos.virastossa tarkkaan lasketaan annetaanko maksusitoumusta vai ei, ei sinne niin vain mennä sitä hakemaan.

Eli ihan oikeassa olet nimimerkki "s", lasketaan omat JA puolison tulot.

• ei jymmärrä

Minun tilanne,vajaa vuosi takaperin todettiin MS kun näkö lähti ja jäi osittain pysyvästi pois! (kortisooni tiputukset tehtiin) Sanoi neurologi: Ei korvata ennenkuin toinen pahenemisvaihe? No työni rekalla ajoa,jotan ihmettelin että aika hyvä olisi kokeilla tuota lääkettä, totesi että kalliitakin ovat ja sivuvaikutuksia/tehottomia! Onko se näin,jos joku tietäisi. (Sairaseläkettähän tässä täytyy lähteen seuraavaksi 41v hakeen?)

• --

Katso www.kaypahoito.fi Hae-kenttään ms sitten suositukset sitten kohta 1 Ms-taudin diagnoosi, lääkehoito ja kuntoutus päivitys 26.10.09. Tuolla on tietoa lääkekorvauksista ym.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hallitus pyrkii rajoittamaan kaupan omien halpamerkkien myyntiä

Helsingin Sanomien mukaan hallitus valmistelee lakihanketta, joka suitsii kaupan valtaa ja rajoittaa omien halpamerkkien
      Yhteiskunta
      218
      3265
    2. Tapettu

On joku kangaskadulla perjantaina
      Sotkamo
      58
      2766
    3. Persut päättivät hiilivoiman kieltämisestä Suomessa

Moni on jo unohanut kuka hyväksyi hiilivoimaloiden kieltämisen Suomessa: persut Sukupuolineutraalit liikennemerkitk
      Maailman menoa
      17
      2419
    4. Björn Wahlroos, maataloustuet lakkautettava

Sanoo pankkimies. Mitäs persut ja muut tukinulliem perskärpäset tähän? "Wahlroos listaa kansallisen maataloustuen. – I
      Maailman menoa
      19
      2396
    5. Työvoimatoimisto

Nyt kysyisin miksi pitää käydä työvoimatoimistossa paikanpäällä, kun he eivät muuta tee kuin laittavat koneelle uudet ve
      Työttömyys
      63
      1859
    6. Muistattekos kuinka kokoomus ja persut vinkuivat sähkön hinnasta?

Oppositiossa vuonna 2022, kun sähkön hinta uhkasi nousta 20 senttiin kilowattitunnilta? Nyt ovat hiiren hiljaa, kun pitä
      Maailman menoa
      84
      1820
    7. Vain persut vastustivat hiilivoimaloiden alasajoa

Persut vastusti jyrkästi hiilen kieltolakia ja on myöhemmin vaatinut hiilivoimaloiden pitämistä käytössä. He perusteliva
      Maailman menoa
      40
      1802
    8. Nalle Wahlroos ei ulise kuten Teemu Selänne sähkölaskuista

Nalle "hah hah" nauroi saamistaan sähkötuista, kun taas Teemu-poika itkeä tirautti kovasta sähkön hinnasta. Nalle nauro
      Maailman menoa
      16
      1779
    9. Mikä aate kaiken pahan takana?

Se laiskistuttaa kansat, opettaa vaatimaan etuisuuksia, syleilee maailmoja eikä omaa kansaa.
      Maailman menoa
      84
      1622
    10. Mietin sua liikaa

Mietin nytkin sitä, että millaista se olisi tulla kotiin, kun sinä olisit täällä vastassa. Tai niin päin, että sinä tuli
      Ikävä
      65
      945
    Aihe