Eli tulossa on mustasilmäsusannaa, koristetupakkaa, samettikukkaa ja ahkeraa liisaa...mitkä näistä täytyy aikanaan latvoa ja mitä ei? ja kuinka usein tuo latvominen tehdään?
mitä timia latvotaan?
3
856
Vastaukset
- kukkaislapsi_
Itse en ole latvonut mustasilmäsusannaa,samettikukkaa enkä ahkeraliisaa,ja hyvin ovat haaroittuneet siitä huolimatta.Jos taimet saavat kasvaa valoisassa mutta aika viileässä paikassa niin niistä kasvaa tanakoita ja tuuheita taimia ilman latvontaakin.
Lämpimässä kasvavat taimet tahtoo venyä liikaa,ja niitä joutuu latvomaan.Yleensä yksi latvontakerta riittää,mutta jos ne taas rupeavat venymään liikaa pituutta niin voi latvoa uudestaan,mutta latvominen hidastaa aina jonkin verran kukinnan alkamista.
Mustasilmäsusannaa ja ahkeraliisaa olen onnistuneesti kasvattanut huoneenlämmössä,ne on lämpimästä tykkääviä kukkia.Samettikukat olen siirtänyt kasvilavaan heti kun ne on tulleet taimelle.Koristetupakasta minulla ei ole kokemuksia kun en ole niitä kasvattanut.- kasvattaja
Ahkeraliisaa kannattaa latvoa ja laittaa ne päät juurtumaan, saa uusia ahkeria liisoja ;)
Olen kyllä samettikukkaakin latvonut ja niistäkin saa uusia, kun laittaa pistokkaat vesilasiin juurtumaan.
Koristetupakkaa ei ole minullakaan kasvamassa, mutta eikö kannata ainakin pari tainta latvoa, niin näkee kuinka se käyttäytyy latvomisen jälkeen, sitten tietää mítä muille taimille pitää tehdä. Mustasilmäsusannasta en myöskään tiedä, miksi ei voisi, silloin ainakin tuuheentuu, mutta niinkuin edellä kirjoitin, kantsii kokeilla yhdellä tai kahdella taimella. - lumihaitu
kasvattaja kirjoitti:
Ahkeraliisaa kannattaa latvoa ja laittaa ne päät juurtumaan, saa uusia ahkeria liisoja ;)
Olen kyllä samettikukkaakin latvonut ja niistäkin saa uusia, kun laittaa pistokkaat vesilasiin juurtumaan.
Koristetupakkaa ei ole minullakaan kasvamassa, mutta eikö kannata ainakin pari tainta latvoa, niin näkee kuinka se käyttäytyy latvomisen jälkeen, sitten tietää mítä muille taimille pitää tehdä. Mustasilmäsusannasta en myöskään tiedä, miksi ei voisi, silloin ainakin tuuheentuu, mutta niinkuin edellä kirjoitin, kantsii kokeilla yhdellä tai kahdella taimella.Olen mustas.sus. latvonut . Haarautuu hyvin jos kolmannen lehtiparin jälkeen katkaisee
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367499Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631664512Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen573522Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi5113298Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2972174Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361823Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251820- 911593
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791515Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151456