Eli tulossa on mustasilmäsusannaa, koristetupakkaa, samettikukkaa ja ahkeraa liisaa...mitkä näistä täytyy aikanaan latvoa ja mitä ei? ja kuinka usein tuo latvominen tehdään?
mitä timia latvotaan?
3
1043
Vastaukset
- kukkaislapsi_
Itse en ole latvonut mustasilmäsusannaa,samettikukkaa enkä ahkeraliisaa,ja hyvin ovat haaroittuneet siitä huolimatta.Jos taimet saavat kasvaa valoisassa mutta aika viileässä paikassa niin niistä kasvaa tanakoita ja tuuheita taimia ilman latvontaakin.
Lämpimässä kasvavat taimet tahtoo venyä liikaa,ja niitä joutuu latvomaan.Yleensä yksi latvontakerta riittää,mutta jos ne taas rupeavat venymään liikaa pituutta niin voi latvoa uudestaan,mutta latvominen hidastaa aina jonkin verran kukinnan alkamista.
Mustasilmäsusannaa ja ahkeraliisaa olen onnistuneesti kasvattanut huoneenlämmössä,ne on lämpimästä tykkääviä kukkia.Samettikukat olen siirtänyt kasvilavaan heti kun ne on tulleet taimelle.Koristetupakasta minulla ei ole kokemuksia kun en ole niitä kasvattanut.- kasvattaja
Ahkeraliisaa kannattaa latvoa ja laittaa ne päät juurtumaan, saa uusia ahkeria liisoja ;)
Olen kyllä samettikukkaakin latvonut ja niistäkin saa uusia, kun laittaa pistokkaat vesilasiin juurtumaan.
Koristetupakkaa ei ole minullakaan kasvamassa, mutta eikö kannata ainakin pari tainta latvoa, niin näkee kuinka se käyttäytyy latvomisen jälkeen, sitten tietää mítä muille taimille pitää tehdä. Mustasilmäsusannasta en myöskään tiedä, miksi ei voisi, silloin ainakin tuuheentuu, mutta niinkuin edellä kirjoitin, kantsii kokeilla yhdellä tai kahdella taimella. - lumihaitu
kasvattaja kirjoitti:
Ahkeraliisaa kannattaa latvoa ja laittaa ne päät juurtumaan, saa uusia ahkeria liisoja ;)
Olen kyllä samettikukkaakin latvonut ja niistäkin saa uusia, kun laittaa pistokkaat vesilasiin juurtumaan.
Koristetupakkaa ei ole minullakaan kasvamassa, mutta eikö kannata ainakin pari tainta latvoa, niin näkee kuinka se käyttäytyy latvomisen jälkeen, sitten tietää mítä muille taimille pitää tehdä. Mustasilmäsusannasta en myöskään tiedä, miksi ei voisi, silloin ainakin tuuheentuu, mutta niinkuin edellä kirjoitin, kantsii kokeilla yhdellä tai kahdella taimella.Olen mustas.sus. latvonut . Haarautuu hyvin jos kolmannen lehtiparin jälkeen katkaisee
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa
sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT3504067Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi1283620Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla
Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku72355- 1151743
Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja181688Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei81530Typeryyttä
Se on kummallista, kun kaksi ihmistä tuntee selittämätöntä vetoa toisiinsa, mutta eivät vain pääse toistensa luokse. Mik1241379Lindtman haluaa leikata Kela-korvauksista...oho!
Antti Lindtman sanoo Kauppalehdessä, että vuodesta 2028 voi tulla erittäin hankala, mikäli nykyinen hallitus ei tee riit1201077Martina mukana erikoisjoukossa
Huippurankka Erikoisjoukot-ohjelma jatkuu, Martina mukana. Kerrankin Martinalle hyvä ohjelma, hänellä on voimaa, sisua j1481010Häneen rakastuminen oli sellaista
että aina uskoi ja luotti että kyllä tästä vielä edetään jotenkin. Se olikin vain rakastuneen toiveajattelua kaikki. Ta79905