Tätä Kummeksun

Usein laivalla

Nykyään Hki-Tall linjalla on uusia ja hienoja laivoja. Ja hieman vanhempia. Rosella on jo poistunut täältä, mutta Nordlandia on yhä.

Mikä mahtaa olla että näillä vanhemmilla (hieman pienillä ja rähjääntyneillä) on paljon parempi henki kuin uusilla, muovisilla jäteillä.

Henkilökunta on iloista ja kohteliasta, homma toimii, ravintolassa ei ole syntymättömän karitsanfilettä Eniotake-kastikkeessa, mutta peruspihvi on tehty juuri oikein, eikä melkein.

Näillä jättilaivoilla (mukaanlaskettuna myös Hki-Sto/Silja. Viikkarin vanhoilla edes yritetään) voi saada niin töykeää palvelua ja kurjaa ruokaa että reissu on pilalla saman tien.

17

560

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • moneen kertaan laiva

      jotkut osaavat vielä arvostaa sitä, hyvä asiakaspalvelu on tietysti sen seurausta

    • poikenneet

      ei oota löytyy eckerön myymälästä vaikka kuinka paljon. Ensin houkutellaan asikkaat laivalle jollakin hyvällä (esim kalja) tarjouksella, mutta tuo tuote enkin yllättäen loppunut, eikä täydennystä oteta Tallinnasta, vaikka laivalla sovelletaan Viron verotusta alkoholituotteissa.

      • tarjouksia

        sehän on täysin kohtuutonta jos kalta loppuu laivalta. kyllä skaljatarjouksia ja tavaraa pitää olla niin paljon ettei koskaan lopu. jättäisivät pois kaikki turvat viini ja muut hienohelmojen tarjoukset ja juomat pois.
        kyllä se on kumma jos muutamaa tuhatta laatikkoa per suunta ei muka saa mahtumaan.


      • ....,,,,
        tarjouksia kirjoitti:

        sehän on täysin kohtuutonta jos kalta loppuu laivalta. kyllä skaljatarjouksia ja tavaraa pitää olla niin paljon ettei koskaan lopu. jättäisivät pois kaikki turvat viini ja muut hienohelmojen tarjoukset ja juomat pois.
        kyllä se on kumma jos muutamaa tuhatta laatikkoa per suunta ei muka saa mahtumaan.

        kerran XPRS:ltä. Koko reissu pilalla, kun piti ostaa Saku Tumea, jota ei sitten ollutkaan.
        Varta vasten lähdin hakemaan.


      • kiinni vaan
        ....,,,, kirjoitti:

        kerran XPRS:ltä. Koko reissu pilalla, kun piti ostaa Saku Tumea, jota ei sitten ollutkaan.
        Varta vasten lähdin hakemaan.

        ihan törkeetä tollainen, pitäisi kieltään kaikki alukset jotkaeivät hoida myyntiä oikein. pitäisi olla sääntö, että jos kerran joku joku tuote loppu myymälästä niin pannaan puolen vuoden kielto sille alukselle. kyllä siinä laivan omistaja oppii jos puoleen vuoteen ei saa reissata, sen lisäks vois vielä laittaa toisen puolen vuoden kiello päälle sinne myymälään


      • Osta kaljat maista
        tarjouksia kirjoitti:

        sehän on täysin kohtuutonta jos kalta loppuu laivalta. kyllä skaljatarjouksia ja tavaraa pitää olla niin paljon ettei koskaan lopu. jättäisivät pois kaikki turvat viini ja muut hienohelmojen tarjoukset ja juomat pois.
        kyllä se on kumma jos muutamaa tuhatta laatikkoa per suunta ei muka saa mahtumaan.

        Ymmärrät varmaan,että ei koko laivan varastoa voi täyttää pelkällä kaljalla,laivoillakin on tietty kapasiteetti minkä verran mahtuu tavaraa varastoon ja jos menekki on kova yhtäkkiä niin se kalja saattaa olla loppu,sille ei voi vaan mitään.


      • tilaal olla pitää
        Osta kaljat maista kirjoitti:

        Ymmärrät varmaan,että ei koko laivan varastoa voi täyttää pelkällä kaljalla,laivoillakin on tietty kapasiteetti minkä verran mahtuu tavaraa varastoon ja jos menekki on kova yhtäkkiä niin se kalja saattaa olla loppu,sille ei voi vaan mitään.

        kyll kaljan pitää mahtuu, eihän sitä minkään muun takia tullakaan kun kanjan ja halvan vodkan. hienohelmat hakekoon viininlitkut ja konjamiinin sotkut muualta. vähemmän autoja tai rekkoja niin kyll kaljalle tilaa tulee.
        eikä niille karkeille tarii niin paljo tilaa jättää, nytkin on puolet myymälästä tuhlattu muulle kuin viinalle.


    • rosellallarallallaa

      Rosellan karaokessa oli aina tunnelmaa unohtamatta merimyymälän aina iloisia ja ystävällisiä myyjiä.

    • serenadelle

      Käymme melkein vuosittain Silja Serenadella tai Symphonylla, enkä ole vielä kertaakaan huomannut ruoassa tai palvelussa mitään moitittavaa! Tosin buffetista en tiedä, kun emme siellä ole oikeastaan milloinkaan ruokailleet. Aamiaisravintolat ovat kovin tukkoisia ja jotkin tarjottavat saattavat loppua hetkellisesti.

      Bistro Maxime on mielestäni vähän pudottanut tasoaan, kun siellä alku- ja jälkiruoka on myös itse mahdollista noutaa. Tämä luo vähän buffet-maista tunnelmaa, josta kaikki eivät pidä...

      Muuten kaiken kaikkiaan aivan loistavia laivoja nämä edellä mainitut, en muissa laivoissa enää halua reissatakaan! Miksiköhän Hki-Tlma -reitillä ei ole muita kävelykadullisia laivoja? Luulisi tällaisten laivojen myyvän matkoja paremmin ilmavuutensa ja valoisuutensa ansiosta...

      • helppoa, kun ymmärtä

        merinäkymiä, kävelykatuihin kun voi tutustua maissakin.
        Jotkut tarjoavat myös merinäkymiä, tiesitkö?


      • sisätiloissa

        silja laivoilla ollaan sisätiloissa kävelemässä muilla voidaan sentään risteillä ja nähdä mertakin joskus.
        jos haluaa vain kävellä sisällä ja syödä niin samantien voi viettää päivänsä vaikka itäkeskuksessa, siellä on promenaadeja ja ruokaa saa jos jonkinlaista.
        joidenkin höpötys risteilystä on jotenkin kummaa kun sit vaan puhutaan kunka kivaa on kävekykadulla josta ei ulos näe........


      • Täpinöissään iteki

        Matkustan vuoden aikana noin 20 kertaa Turku-Tukholma väliä ja aina auto mukana. Mulle on ihan sama onko laiva ilmava, pääasia että saa vedettyä peruskännin ja hytissä on suihku. Muutaman kerran olen kokeillut Siljan risteilylaivoja reittimatkana, mutta olen päätynyt Vikingin pikkukippoihin ihan siksi, että ne on mutkattomia eivätkä laivat ole aivan täynnä täpinöissään olevia taviksia juoksemassa ympäriinsä.


      • Serenadelle

        Eivätpä ole vastaajat tainneet oikeasti Serenadella tai Symphonylla matkustaa, kun eivät tuon paremmin tiedä! Se on totta, ettei promenadelta näe merta, kuin sieltä perästä. Mutta kukapa sitä merta haluaisikaan katsella, pimeällä ei näe mitään muutenkaan!

        Tiedättekö, että jokaisella porrastasanteella on ikkunat, joilta voi ihastella merta niin halutessaan? Lisäksi promenadea kiertää 12:ssa kerroksessa kävelykatu, jolta voipi ihastella merta ihan joka paikasta! Tällainen katettu ja lämmin "ulkoilukatu" taitaa puuttua muista laivoista!

        Mutta loppujen lopuksi on aivan sama, millä kuljette, jos kerran viihdytte! Minulle se on Serenade tai Symhony, jotkut pitävät joistain muista...:)

        Hyviä tulevia merimatkoja kaikille tasapuolisesti!


      • ....,,,,
        Täpinöissään iteki kirjoitti:

        Matkustan vuoden aikana noin 20 kertaa Turku-Tukholma väliä ja aina auto mukana. Mulle on ihan sama onko laiva ilmava, pääasia että saa vedettyä peruskännin ja hytissä on suihku. Muutaman kerran olen kokeillut Siljan risteilylaivoja reittimatkana, mutta olen päätynyt Vikingin pikkukippoihin ihan siksi, että ne on mutkattomia eivätkä laivat ole aivan täynnä täpinöissään olevia taviksia juoksemassa ympäriinsä.

        pikku jurrissa autonrattiin. Mahtava tuuri, ettet edes Turun päässä ole kärähtänyt ratista.
        Tai ethän sinä niin väittänytkään.


    • pa tuo

      Sama se millä båtskilla matkustaa - satamassa on aina s**tanallinen darra.

    • Anonyymi

      EKA KERTA HÄÄYÖNÄ?

      Onko todella niin, että vanhoillislestadiolaiset ovat seksisuhteessa eka kerran vasta häiden jälkeen?

      Minusta tätä tyhmyyttä on vaikea uskoa!

      • Anonyymi

        Eikä edes aina silloinkaan sillä nimittäin me hääpari aikoinaan tiskattiin hääyönä 04.30 asti. Hih vaikkei lestadiolaisia ollakaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      69
      2010
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      129
      1396
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1363
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1082
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      932
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      664
    Aihe