Jos olisin tiennyt
aavistanut kulkevan
tätä polkua
olisin taittanut ruusun
taittanut sinut ruusuksi
ilman lupaa
mitä tahansa tapahtuu
ja lehdet havisten
minussa tämä kaipaus
Kiellon päälle
4
194
Vastaukset
- Lyhyttä kuin ytimekästä tekstiä 
 että millä sanoilla olet nuo
 Kiellon sanat luonut
 ja minähän pidän tästä !
 ps.arvaa mitä tuli otsikostasi
 mieleeni kukka : Kielo ... jäänpä
 nyt itsekseni tuota "pohtimaan".- MiekkoOtsikointi on usein minulle ongelma. Tuo otsikko tuli ihan viime tipassa, vähän yritystä hämätä.. keventää, jotta runominän herkkyys ja tunteellisuus ei olisi ihan niin läpinäkyvää. Itse asiassa mietin jotain naisen nimeä laittaa, koska tuntui siltä jotenkin.. mutta se olisi johtanut kenties harhaan. 
 Niin, ytimekäs runonen.. itseäni hämäsi se että ei tosiaan mitään syvällisempää tunnu kätkeytyvän.. on liiankin selkeä toisaalta.

- utuinen tunnelma on tässä runossasi ja väkisinkin siitä 
 tulee mieleen vanha kansanlaulu
 ' yksi ruusu on kasvanut laaksossa '
 hyvin paljon samaa ajatusta.
 Näen silmissäni nurmettuneen ja tallotun polun,
 yksin kulkevan miehen toiveineen/unelmineen.
 ' jos olisin tiennyt
 olisin tehnyt toisin. Mutta nyt minulla/minussa on
 vain tämä vavisuttava kaipaus '
 Siis jatkoa polkuun, Sinulle ehkä minun ajatukseni liiankin
 romanttista, mutta ei voi mittään =)
 Juu, oikiaa linnunmaitoa runosi.- MiekkoJoo, kirjoitettu utuisissa tunnelmissa.. ei muistaakseni tainnut ihan uni olla, mutta jonkinlainen vastaava horrostila.. muistaakseni maanantaina.. häpesin runon yltiöromanttisuutta ja jätin sitä hautumaan.. ja kenties muuttamaan jotain kohtia pois romantiikasta.. mutta annoin suunnilleen olla, koska syntyi yhdessä hetkessä, tietyssä tunnelmassa.. olkoon tällainen autenttisuuden tähden. Joskus tällaistakin. 
 Itse asiassa kansanlaulu ei ole niin kaukana.. itselläkin oli mielessä jonkinlainen kansantarusto maagisine elementteineen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliinYli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset819772
- Pikkupersu osoitti olevansa hieman yksinkertainen"Heikosti älykkyystesteissä pärjänneistä lapsista tulee muita todennäköisemmin ennakkoluuloisia ja konservatiivisia", uu1147000
- Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti906017
- Jos on heikkolahjainen ja laiska koulupudokas, niin silloin äänestää vasemmistopuolueitanäin tämä on käytännössä aina mennyt. Jos ei älyä ole paljon suotu, niin ei silloin inssiksi opiskella, vaan päädytään514107
- Kannattaako suomalaisen duunarin enää äänestää vasemmistopuolueitasillä eivät ne tunnu kovasti ajavan suomi-duunarin etuja. Jos katsotaan Vasemmistoliittoa, niin sehän on ihan feministi794015
- Enää viisi yötä Sannan kirjaanIhan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut483995
- Sanna-kulttilaiset hehkuttaa edelleen Marinia, vaikka esim. Sote oli susi jo syntyessäänmutta kulttilaiset eivät ole järjen jättiläisiä, ja sanoihin Lasse Lehtinenkin, että Suomessa on pohjoismaiden tyhmimmät503689
- Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L1133070
- Professori: Maahanmuuttajien rikollisuutta hyssytellään - hävytöntäKriminologi Jukka Savolaisen mukaan ikä ja vaikeat olosuhteet eivät riitä selitykseksi. – Tutkitun tiedon valossa sanoi573070
- Marin teki sen mihin muut eivät pystyneet, vei susi-Soten maaliinja sitten hävittyjen vaalien jälkeen lähtikin vastuuta pakoon...... "Professori: sote-uudistus on täysi susi. Sosiaali73047