Jos olisin tiennyt
aavistanut kulkevan
tätä polkua
olisin taittanut ruusun
taittanut sinut ruusuksi
ilman lupaa
mitä tahansa tapahtuu
ja lehdet havisten
minussa tämä kaipaus
Kiellon päälle
4
186
Vastaukset
Lyhyttä kuin ytimekästä tekstiä
että millä sanoilla olet nuo
Kiellon sanat luonut
ja minähän pidän tästä !
ps.arvaa mitä tuli otsikostasi
mieleeni kukka : Kielo ... jäänpä
nyt itsekseni tuota "pohtimaan".- Miekko
Otsikointi on usein minulle ongelma. Tuo otsikko tuli ihan viime tipassa, vähän yritystä hämätä.. keventää, jotta runominän herkkyys ja tunteellisuus ei olisi ihan niin läpinäkyvää. Itse asiassa mietin jotain naisen nimeä laittaa, koska tuntui siltä jotenkin.. mutta se olisi johtanut kenties harhaan.
Niin, ytimekäs runonen.. itseäni hämäsi se että ei tosiaan mitään syvällisempää tunnu kätkeytyvän.. on liiankin selkeä toisaalta.
utuinen tunnelma on tässä runossasi ja väkisinkin siitä
tulee mieleen vanha kansanlaulu
' yksi ruusu on kasvanut laaksossa '
hyvin paljon samaa ajatusta.
Näen silmissäni nurmettuneen ja tallotun polun,
yksin kulkevan miehen toiveineen/unelmineen.
' jos olisin tiennyt
olisin tehnyt toisin. Mutta nyt minulla/minussa on
vain tämä vavisuttava kaipaus '
Siis jatkoa polkuun, Sinulle ehkä minun ajatukseni liiankin
romanttista, mutta ei voi mittään =)
Juu, oikiaa linnunmaitoa runosi.- Miekko
Joo, kirjoitettu utuisissa tunnelmissa.. ei muistaakseni tainnut ihan uni olla, mutta jonkinlainen vastaava horrostila.. muistaakseni maanantaina.. häpesin runon yltiöromanttisuutta ja jätin sitä hautumaan.. ja kenties muuttamaan jotain kohtia pois romantiikasta.. mutta annoin suunnilleen olla, koska syntyi yhdessä hetkessä, tietyssä tunnelmassa.. olkoon tällainen autenttisuuden tähden. Joskus tällaistakin.
Itse asiassa kansanlaulu ei ole niin kaukana.. itselläkin oli mielessä jonkinlainen kansantarusto maagisine elementteineen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.5264404Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek183521Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2842312Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4762179Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.871507- 1571373
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1021321Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel641291- 651224
- 841144