Olen lestadiolainen nuori nainen. Ajattelin kysyä että mitkä ovat teidän muiden mielipiteet seuraavien asioiden suhteen:
Alkoholi, Bilettäminen, Baarit (yökerhot), Meikkaus, Hiusten värjäys
Koska jopa kaikkein uskovimpien nuorten naisten kylpyhuoneesta löytyy se meikkipussi.
Monen ns. tosi uskovan nuoren facebookista löytyy baarikuvia.
Uskovaisen nuoren miehen sängyn alta löytyi tällä viikolla siideripullo.
Teemme siis tätä toisiltamme salaa, koska illuusio loppuu vai onko tämä "sallittua".
Toinen seikka seurustelu:
Aika moni tuntuu löytävän suhteen muualta vai pitäisikö elää yksin niin kauan kuin seuroissa sattuisi se oikea kävelemään vastaan.
Kuinka teidän perheissä suhteudutaan ns. "uskottomien" kanssa seurustelu. Meidän kotona tekevät kaikkensa että ei seurustelisi "uskottoman" kanssa.
Entä sitten kun nai uskovaisen miehen ja parin vuoden kuluttua tulee ero kun ei voi elää sitä elämää?
Nuoriso..
22
275
Vastaukset
- teuta
No tiukasti ottaen ei noita mikään kuulu uskovaisen asioihin , Mutta oletko unhottanut, että synnit
saa anteeksi jos Minä/sinä olet katuva , ja uskot Jeesuksen Jumalan Pojaksi. Siitä mitä muut tekee
ei meidän tarvitse välittää , se on Kristuksen asia saattaa lampaat takaisin laumaan , sillai.- ijuhygvtcfr
niin se laumalampaana eläminen omia uskovaisia, pikku lapsiakin noitarovioilla tappaneen rikollisen järjestössä on sitä, että maksa verot lahkon osoittamasta lähimmäisen rakkaudesta ja unohda Jeesus joka ei perinyt maksua rakkaudestaan ihmisiä kohtaan!
Luder/Lutherin katekismus; ensimmäinen KÄSKY:
"Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."
HUOMAA pilkun (,) paikka! tuossa tehdään herrasta (epä)jumala.
Jumalan Moosekselle antama ja Jeesuksen vahvistama sama TIETO on näin:
(Suomen kielellä - Raamattu 1933/38)
3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
KUMPI ON OMIA USKOVAISIA, PIKKU LAPSIAKIN NOITAROVIOILLA TAPPANEEN RIKOLLISEN JÄRJESTÖN PÄÄPIRU? - ..........
ijuhygvtcfr kirjoitti:
niin se laumalampaana eläminen omia uskovaisia, pikku lapsiakin noitarovioilla tappaneen rikollisen järjestössä on sitä, että maksa verot lahkon osoittamasta lähimmäisen rakkaudesta ja unohda Jeesus joka ei perinyt maksua rakkaudestaan ihmisiä kohtaan!
Luder/Lutherin katekismus; ensimmäinen KÄSKY:
"Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."
HUOMAA pilkun (,) paikka! tuossa tehdään herrasta (epä)jumala.
Jumalan Moosekselle antama ja Jeesuksen vahvistama sama TIETO on näin:
(Suomen kielellä - Raamattu 1933/38)
3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
KUMPI ON OMIA USKOVAISIA, PIKKU LAPSIAKIN NOITAROVIOILLA TAPPANEEN RIKOLLISEN JÄRJESTÖN PÄÄPIRU?Mitä lahkoa tarkoitat kun puhut lapsien polttamisesta noitaroviolla?
- tottuus
.......... kirjoitti:
Mitä lahkoa tarkoitat kun puhut lapsien polttamisesta noitaroviolla?
Parempi olla reagoimatta ollenkaan hänen sairaisiin viesteihinsä.
- lökhjgfydtr
.......... kirjoitti:
Mitä lahkoa tarkoitat kun puhut lapsien polttamisesta noitaroviolla?
Lue sitä kristinuskon omaa historiaa sekä luterilaisuudenkin historiaa muualkin kuin virsikirjasta.
300-400 aikoineen tappovat noitina omia uskovaisia, pikku lapsiakin. Se on faktaa se!
Eikä ne kristinuskon noitaroviot vielä ole sammuneet:
http://www.huffingtonpost.com/huff-wires/20091018/af-nigeria-child-witches/
Seuraa mitä herra epäjumala teettää... se on uskoa se... uskoa herran lakiin ja rikkoja Jumalan ja Jeesuksen Lakia!!! - o0i9u8y7
tottuus kirjoitti:
Parempi olla reagoimatta ollenkaan hänen sairaisiin viesteihinsä.
Sinä kiellät totuuden ja samalla kiellät Jumalan ja Jeesuksen saatanan orjuudessa vaeltaen.
Et tunne edes oman herrasi teettämiä rikoksia mutta toisia tuntematta ilveilet Jumalaa ja Jeesusta pilkaten toisille väärrää todistustajakaen lainrikkojana. Häpeä jos sinulla edes siihen on kykyä! - sitä.....
lökhjgfydtr kirjoitti:
Lue sitä kristinuskon omaa historiaa sekä luterilaisuudenkin historiaa muualkin kuin virsikirjasta.
300-400 aikoineen tappovat noitina omia uskovaisia, pikku lapsiakin. Se on faktaa se!
Eikä ne kristinuskon noitaroviot vielä ole sammuneet:
http://www.huffingtonpost.com/huff-wires/20091018/af-nigeria-child-witches/
Seuraa mitä herra epäjumala teettää... se on uskoa se... uskoa herran lakiin ja rikkoja Jumalan ja Jeesuksen Lakia!!!Että tosiaan kohtuu pitäisi aina kaikissa asioissa olla. Ihan hyvä pointti tämäkin, mutta tämä tietysti liittyy myös siihen ettei maa ja kulttuuri ole kehittynyt oikeanlaiseksi.
o0i9u8y7 kirjoitti:
Sinä kiellät totuuden ja samalla kiellät Jumalan ja Jeesuksen saatanan orjuudessa vaeltaen.
Et tunne edes oman herrasi teettämiä rikoksia mutta toisia tuntematta ilveilet Jumalaa ja Jeesusta pilkaten toisille väärrää todistustajakaen lainrikkojana. Häpeä jos sinulla edes siihen on kykyä!Sanomasi on tullut kuulluksi ja huomatuksi eikä sen enempi toistaminen ole ehkä enää tarpeen.
Pyydän lopettamaan.- mnjbfg
Eslest kirjoitti:
Sanomasi on tullut kuulluksi ja huomatuksi eikä sen enempi toistaminen ole ehkä enää tarpeen.
Pyydän lopettamaan.lopetan ja aseta sama vaatimus toisille. satoja vuosia esi-isillemme jo rikollinen järjestö valheitaan miekankin voimalla toi joten toivon että saan ainakin Jumalan ja Jeesuksen Oman Sanan sanomaa jakaa!
- Aletaan täst
Elämä Jeesuksessa tuo ilon elämään, ja se tuo rauhan sydämeen. Maailma tarvitse ilon lähteikseen muun muassa alkoholin käytön humaltumistarkoituksessa ja luontaisen seksuaalisuuden väärinkäytön. Nuori nainen on luonnollisena häikäisevän kaunis miehen silmissä. Lievä ehostus ei tätä kauneutta välttämättä pilaa, mutta ei se kyllä Luojan työtä parannakaan. Eri asia on sitten, jos henkilö oman ujoutensa tai jonkun muun henkilökohtaisen syyn vuoksi tarvitsee ehostusta, se hänelle sallittakoon :-) Nauti ystävä naiseudestasi,
ihan vapaasti, se on Jumalan ihana lahja. Miehen yksi tärkeä tehtävä onkin herättää naisensa aito naiseus kukoistukseen. Siihen on monia Jumalan antamia konsteja olemassa. Konsteihin voi tarkemmin tutustua
Raamatussa, Laulujenlaulu kirjassa.
Mikä sitten johtaa siihen että ihminen tarvitsee onnelliseksi tulakseen ravintoloita, alkoholia ja pseudoseksiä?
Tätä syytä on hyvä nyt yhdessä pohtia.- ..............
Hieno vastaus, kiitos sinulle!
Täytyy kyllä myöntää että lestadiolaisissa kunnioitan juuri niitä asioita: luonnollinen kauneus, hyvät ja kestävät ystävyys suhteet, säädyllinen ja siisti elämä, siksi edelleen käyn seuroissa vaikka omakohtaista uskoa minulle ei varsinaisesti ole koskaan tullut. Enkä ole kokenut saarnoja niin että ne koskettaisivat sisintäni.
Mutta tosiaan lestadiolaisuus korostaa ihan erilaista elämän arvoja mitä maailman nuoret ja maailman ihmiset elävät. Sitä saattaa helposti tuntea itsensä erilaiseksi maailman ihmisten seurassa. - ............
.............. kirjoitti:
Täytyy kyllä myöntää että lestadiolaisissa kunnioitan juuri niitä asioita: luonnollinen kauneus, hyvät ja kestävät ystävyys suhteet, säädyllinen ja siisti elämä, siksi edelleen käyn seuroissa vaikka omakohtaista uskoa minulle ei varsinaisesti ole koskaan tullut. Enkä ole kokenut saarnoja niin että ne koskettaisivat sisintäni.
Mutta tosiaan lestadiolaisuus korostaa ihan erilaista elämän arvoja mitä maailman nuoret ja maailman ihmiset elävät. Sitä saattaa helposti tuntea itsensä erilaiseksi maailman ihmisten seurassa.Mielestäni kuitenkin kummatkin ääripäät ovat pahoja.
Pitäisi osata kohtuudella käyttää alkoholia esim. siideri pari kuukaudessa.
Pitäisi kohtuudella meikata ja kohtuudella värjätä hiuksia.
Pitäisi pystyä elämään suhteessa ilman pettämistä ja olla harrastamatta irtosuhteita.
Tuntuu että niillä tosiuskovaisilla ei ole lainkaan elämää tai että joukossa on myös niitä jotka noudattavat "sääntöjä" pilkun tarkasti ja haluavat elää niiden mukaan, eivätkä sitten välttämättä koskaan löydä kumppania tai voi elää ns. normaalia elämää.
Esim. onko se aina naisen syy että mies kiihottuu. Esim. bikinien käyttö ei ole hyväksyttävä. Mutta eikö miehen pidä osata pitää näppinsä kurissa. Katsoahan saa, muttei koskea. :-) - ............
............ kirjoitti:
Mielestäni kuitenkin kummatkin ääripäät ovat pahoja.
Pitäisi pystyä elämään suhteessa ilman pettämistä ja olla harrastamatta irtosuhteita.
Tuntuu että niillä tosiuskovaisilla ei ole lainkaan elämää tai että joukossa on myös niitä jotka noudattavat "sääntöjä" pilkun tarkasti ja haluavat elää niiden mukaan, eivätkä sitten välttämättä koskaan löydä kumppania tai voi elää ns. normaalia elämää.
Esim. onko se aina naisen syy että mies kiihottuu. Esim. bikinien käyttö ei ole hyväksyttävä. Mutta eikö miehen pidä osata pitää näppinsä kurissa. Katsoahan saa, muttei koskea. :-)Kuinka moni lestadiolaisavioliitto on järjestetty siis jossain määrin?
Tavallaan kummankin vanhemmat suosittelee että ota tuo.
Tottakai siis itse saa päättää kenet ottaa, mutta onko johdattelua olemassa? - pyksuhp+
............ kirjoitti:
Esim. onko se aina naisen syy että mies kiihottuu. Esim. bikinien käyttö ei ole hyväksyttävä. Mutta eikö miehen pidä osata pitää näppinsä kurissa. Katsoahan saa, muttei koskea. :-)ja kun sitä perhettä laajennetaan niin ei ole pelkoa ylikansoittumisesta.
http://www.huffingtonpost.com/huff-wires/20091018/af-nigeria-child-witches/ - teuta
............ kirjoitti:
Esim. onko se aina naisen syy että mies kiihottuu. Esim. bikinien käyttö ei ole hyväksyttävä. Mutta eikö miehen pidä osata pitää näppinsä kurissa. Katsoahan saa, muttei koskea. :-)Noi kohteedet on valitettavan usein , sellaisia asioita jotka lipsuu , otetaan esim.
alkoholi , enemmän kuin kerran on khtuu käyttäjä löytynyt katuojasta .
Ja niin se tahtoo mennä muissakin syti asioissa , en minäkään mikään tiukkapipo ole
mutta sillai sievästi kiertämällä kun entinen maalaispiika joutui apteekkarille ja
ronskien paska juttejen tilalle piti saada vähän sievenpiä nimityksiä .
Eihän se ole naisen syy , mutta ei seole miehenkään syy , ottakaas vakallinen kirppuja
kaadatte lattialle kohta havaitaan että niitä ei voi paimentaa ...kyllä se on miehen syy .
Mutta hän ei voisille mitään että Jumala on luonut vietit. - teuta
............ kirjoitti:
Kuinka moni lestadiolaisavioliitto on järjestetty siis jossain määrin?
Tavallaan kummankin vanhemmat suosittelee että ota tuo.
Tottakai siis itse saa päättää kenet ottaa, mutta onko johdattelua olemassa?Vaikea vastata , että kuinka moni lestaadi, avioliitto on järjestetty. kun kaikkiaan on vähän alle 200'000 l.
Mutta jos rajattaisiin , Es/Lesta porukkaan joita on kaikkiaan n.35'000 l . tiedän vain yhden tapauksen ...
No joo enhän mä kaikkea voi tietääkään, eli silti tuiki harvinaista . Se toinen puoli että ehdotetaan jotakin
se on varmasti yleisempää. - teuta
.............. kirjoitti:
Mutta tosiaan lestadiolaisuus korostaa ihan erilaista elämän arvoja mitä maailman nuoret ja maailman ihmiset elävät. Sitä saattaa helposti tuntea itsensä erilaiseksi maailman ihmisten seurassa.Jos kristitty tuntee itsensä erilaiseksi , maailman ihmisten silmissä/seurassa . Tähän pitää sanoa
että se ikäänkuin pitäätääkin olla näin , jos sinussa ,tai minussa ei eroa olisi , mekin olisimme
saman maailman ihmisiä, sanoinko selvästi , voin vääntää rautalangasta sen mallin .
- tavis,,,,,,
Alkoholi, ei hyvä..
Bilettäminen, hillitysti ok
Baarit (yökerhot),vältä..
Meikkaus, ihan vapaasti.
Hiusten värjäys siitä vaan.
Koska jopa kaikkein uskovimpien nuorten naisten kylpyhuoneesta löytyy se meikkipussi. ei ongelmaa,
Monen ns. tosi uskovan nuoren facebookista löytyy baarikuvia. kuvat ok..
Uskovaisen nuoren miehen sängyn alta löytyi tällä viikolla siideripullo. pullo siideriä ok..
Teemme siis tätä toisiltamme salaa, koska illuusio loppuu vai onko tämä "sallittua". kohtuus kaikessa.
siitä vaan., mutta RAJAT ON HYVÄT ETTEI TIPU JOKEEN..:)- teuta
Kerron nyt yhden tarinan , Mies oli joenjäällä keväällä , ja yhtäkkiä jää petti , samalla kun
koetti pysyä pinnälla , rukoili aut nyt herra täs on hätä kädes , niin hän sai pajusta kiinni
ja ronskina miehenä sanoi , no ei tarttekkaan , samassa kuului naps ja pajukatkes , mitäpä
mies tähän , sanoi vaan ykskantaan kai sinä leikinymmärrät.
- ??????
Mä vaan sitä ihmettelen et könyääkö nykynuoret kyläillessään kaveriensa sänkyjen alla vai miten se pullo sieltä löytyi?
- jep,,,,
pissipullo varalla kun on -35 ja ulkohuusi..
- kalle.
jep,,,, kirjoitti:
pissipullo varalla kun on -35 ja ulkohuusi..
Kyllä selitys on hyvä. Mutta mistä se silti oli tullut .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r345178Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.4822446Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä
Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳271189En tiedä miksi kerroin sinusta täällä
Siksi kai, kun meidän juttu on niin alkuvaiheessa, etten voi vielä puhua siitä kenellekään.16917Oho! Queen of Fucking Everything villitsee - Ikean sininen luottotuote nappasi hervottoman idean!
Ikea on ajan hermoilla! Aika hauska idea ja Queen of Fucking Everything -ajatus toimii hyvin tässäkin. Lue lisää: http5912JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!
Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t5832HS - Yllätyskäänne Eagle S -tutkinnassa, Supo pitää onnettomuutena
HS:n mukaan esitutkinta joudutaan todennäköisesti keskeyttämään syyttäjän päätöksellä mikäli näyttöä tahallisuudesta ei190759Nainen, tunnetko saman kuin minä
Syvän yhteyden välillämme, silloin kun se tunne tulee. Niinä hetkinä minulla on niin järjettömän suuri ikävä sinua. Ikäv36744Ei ois kyllä kivaa
Jos miestä ei kiinnostais ollenkaan minun seura. Aina huitelis ties missä tai olis omassa seurassaan. Kaikki muu ois kiv3724- 49690