Kiinnostaisi tietää, löytyisköhän jostain netistä valmiita yksinkertaisen grillikatoksen piirustuksia, joista voisi saada vinkkejä semmoisen rakentamiseen? Tarkoitus olisi tehdä sellainen kesällä. Tokihan jonkunlaisen rakentaa vaikka ilman kuvia, mutta ei ole vielä tarkkaa suunnitelmaa. Kappaletavarasta olisi tarkoitus tehdä. Jos jollain olisi laittaa linkkejä tms. olisin kiitollinen.
Grillikatoksen piirustuksia?
3
10402
Vastaukset
- inssi'
Minulla on itse tehty piirustukset, yhden mallin mukaan soveltaen. Laitan lyhyen selostuksen, miten rakennettu:
- 6-kulmainen, yhden seinän mitta 1,5x2 m
- tehty 6 seinäelementtiä keväällä autotallissa
- elementin pystyt tehty vinoon (30 astetta) halkaistusta 2x4:sta
- elementin runko 2x2
- perustuksena 6xlecaharkko pystyssä jokaisen nurkan kohdalla
- alajuoksu 2x4 painekyllästetty lappeellaan
- alajuoksun päälle seinäelementit, jotka pultataan (tai ruuvataan) toisiinsa ja alajuoksuun kiinni. Kun tuo reuna on sopivasti 30 asteen kulmassa., niin elementit sopivat hyvin toisiinsa
- "kattotuolit" höylättyä 2x4 12 kpl, siis jokaisen nurkan kohdalla ja lisäksi puolessa välissä
- katon keskellä 2-kertainen höylätystä laudasta tehty 6-kulmainen aukko, johon kattotuolit päättyvät
- verhouspaneeli molemmilla puolilla
- katto raakaponttia ja päällä palahuopa
Yhdessä seinäelementissä on vain reunukset, koska siinä on kulkuaukko. Sen vastapuoli on umpinainenJos haluaa vähän säästää paneelia, niin sitten seinäelementit höylätystä. Minä sain edullisesti paneelit, joten laitoin molemmille puolille.
Näillä ohjeilla pitäisi onnistua helposti. Mökki on siis 6-kulmainen, p-a 6 m2, ei vaadi ainakaan meidän kunnassa muuta kuin ilmoituksen kuntaan.
Oheisessa linkissä on kuiva mökeistä. Klikkaa vasemmalta: katoskuvat. Omani on 4:nneksi alimmaisella rivillä oikealla (puna-valko-/puuväri, kuvattu oviaukolta päin).
http://www.elisanet.fi/grillikatos/album.html - inssi'
Itseasiassa tuolla sivullahan on aika hyvä kuvakavlkadi sivun pitäjäm omasta projektista. 5-kulmainen on ehkä vaikeahko, kun siihen tulee epämääräisä kulmia. On 6-kulmaisessakin oma hommansa. Minun katokseni on nro 30. Kuvat löytyvät sivukartta-painikkeen alta.
- honka ukko
Tee tälläinen tai tilaa. Kuvia saat [email protected]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124030MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822081Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5491647Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin941366Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671117Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331038Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216916Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60883- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3828