Myös Lappeenrannassa erittäin vakava ongelma:
http://www.iltalehti.fi/autot/2010031811321088_au.shtml
Mikä on kun ei mene jakeluun?
25
1060
Vastaukset
- suojatontie
Toinen kysymys on se että kannattaako pysähtyä ensimmäisenä antamaan jalankulkijalle tietä, ja sitten katsella avuttomana kun joku idiootti täräyttää toista kaistaa sen päälle.. Itse en paljoa ensimmäisenä pysäyttele. Se on varmaan jo pentuna opittu että suojatie ei merkkaa mitään etuoikeutta kävellä tielle.. Sana suojatie voitaisiin mielestäni poistaa kokonaan.
- Näin se vaan on
Jalankulkijalle on annettava vapaa kulku suojatiellä ja lain mukaan on tietä annettava.Jos et anna niin saatat saada sakot!
- dadsvasdv
Todella idioottimaista ruveta keksimään omia sääntöja. Sekoittaa soppaa entisestään. Noudatetaan vaan kaikki sääntöjä, jookos?
- suojatontie
dadsvasdv kirjoitti:
Todella idioottimaista ruveta keksimään omia sääntöja. Sekoittaa soppaa entisestään. Noudatetaan vaan kaikki sääntöjä, jookos?
Mutta kun ei noudateta niin varmasti en pysähdy ensimmäisenä päästämään ketään suojatielle jos tiedän että viereistä kaistaa tulee auto joka saattaa tappaa sen jalankulkijan...antakaa sakkoa, antakaa kakkua saatana!!!
- -Huolestunut
suojatontie kirjoitti:
Mutta kun ei noudateta niin varmasti en pysähdy ensimmäisenä päästämään ketään suojatielle jos tiedän että viereistä kaistaa tulee auto joka saattaa tappaa sen jalankulkijan...antakaa sakkoa, antakaa kakkua saatana!!!
Noudatatko sä mitään muuta kun omia sääntöjäs? Ookko tumma?
- suojatontie
-Huolestunut kirjoitti:
Noudatatko sä mitään muuta kun omia sääntöjäs? Ookko tumma?
*syvä huokaus*
- erkki merkki
Näin se vaan on kirjoitti:
Jalankulkijalle on annettava vapaa kulku suojatiellä ja lain mukaan on tietä annettava.Jos et anna niin saatat saada sakot!
Luitko ollenkaan mitä edellinen sanoi? Eli jos pysäytät suojatien eteen ja lasket jalankulkijan tien yli, niin mitä jos takaa tulee ohi kusipää joka ei pysäytä ja ajaa jalankulkijan yli? Lain mukaan yliajaja on syyllinen, mutta jos ensimmäinen auto ei olisi pysähtynyt, ei jalankulkija ehkä olisi jäänyt alle.
- joopa joaa
-Huolestunut kirjoitti:
Noudatatko sä mitään muuta kun omia sääntöjäs? Ookko tumma?
idi ootti
- gruwhi
erkki merkki kirjoitti:
Luitko ollenkaan mitä edellinen sanoi? Eli jos pysäytät suojatien eteen ja lasket jalankulkijan tien yli, niin mitä jos takaa tulee ohi kusipää joka ei pysäytä ja ajaa jalankulkijan yli? Lain mukaan yliajaja on syyllinen, mutta jos ensimmäinen auto ei olisi pysähtynyt, ei jalankulkija ehkä olisi jäänyt alle.
Mitä hos jalankulkija luuleekin että se ensimmäinen auto noudattaa liikennesääntöjä ja rupeaakin ylittämään suojatietä. POKS! Itse ainakin en paljoa autoja väistele kun ylitän suojatietä vaan oletan että tietä tulee. Tottakai otan ensin katsekontaktin tietty. Tosin jos olen liikkeellä rekka-autolla niin en väistä henkilöautoja kun tulen kolmion takaa. Mitä jos sieltä kolmion takaa tuleekin toinen rekka toista kaistaa ja henkilöauto luulee että minä väistän ja ajaakin alle, häh?
- erkki the merkki
gruwhi kirjoitti:
Mitä hos jalankulkija luuleekin että se ensimmäinen auto noudattaa liikennesääntöjä ja rupeaakin ylittämään suojatietä. POKS! Itse ainakin en paljoa autoja väistele kun ylitän suojatietä vaan oletan että tietä tulee. Tottakai otan ensin katsekontaktin tietty. Tosin jos olen liikkeellä rekka-autolla niin en väistä henkilöautoja kun tulen kolmion takaa. Mitä jos sieltä kolmion takaa tuleekin toinen rekka toista kaistaa ja henkilöauto luulee että minä väistän ja ajaakin alle, häh?
En tietenkään päälle aja, mutta yleensä suojatien ylittäjän ja autokuskin välillä on jonkinlainen kontakti: jos auto ei hiljennä niin jalankulkija odottelee.
Olen sitä mieltä että suojateiden pitäisi olla "pyhiä" paikkoja, joissa autot antavat tietä, mutta idea oli siinä että monta kertaa kun itse olen pysähtynyt suojatien eteen, joku perkeleen paskiainen ajaa 50 km/h suoraan suojatien yli vierestäni. Siinä jos jalankulkija jää sen paskiaisen auton alle jää niin kieltämättä tulee mieleen että miksi annoin jalankulkijalle signaalin lähteä ylittämään tietä. - joo..
Mites esim. tuossa lappeenkadulla, peltolan koulun jälkeen. Siinähän tuo taitaa yksi vaarallisimmista paikoista olla, kun koulukin vieressä. Liikenneympyrästä kun tulet isommalla autolla ja edessä palaa punainen niin pakko siihen suojatien eteen on pysähtyä, jos siinä on jonoa. Paitsi jos sitten haluaa pysähtyä keskelle suojatietä ja estää näin jalankulkijoilta kokonaan pääsy tien yli. Mielellään tuota ei tekisi, juurikin näiden idioottien takia jotka kaahaa siitä ohi, vaikka edessä onkin punainen valo. Jostain mystisestä syystä niihinkin kun on kova kiire. Ja sen isomman auton takaa kun ei näe kunnolla se jalankulkijakaan, onko sieltä joku kaahari tulossa. Kerran meinasi pyörää taluttava nainen jäädä tällaisen sankarin alle. Onneksi oli tuo fillari matkassa ja meni ihan etupyörän edestä tuo bemari. Ja valo tietty vaihtui samantien ja bemaristi ei jäänyt katsomaan taakseen.. Tosin ei niiltä muuta voikaan odottaa.
- tget
erkki the merkki kirjoitti:
En tietenkään päälle aja, mutta yleensä suojatien ylittäjän ja autokuskin välillä on jonkinlainen kontakti: jos auto ei hiljennä niin jalankulkija odottelee.
Olen sitä mieltä että suojateiden pitäisi olla "pyhiä" paikkoja, joissa autot antavat tietä, mutta idea oli siinä että monta kertaa kun itse olen pysähtynyt suojatien eteen, joku perkeleen paskiainen ajaa 50 km/h suoraan suojatien yli vierestäni. Siinä jos jalankulkija jää sen paskiaisen auton alle jää niin kieltämättä tulee mieleen että miksi annoin jalankulkijalle signaalin lähteä ylittämään tietä.Toki olen ymmärtänyt mistä tossa aiemmin on puhuttu, mutta pointti oli siinä että miksi homma ei toimi. Se toimii vasta sitten kun kaikilla olisi samat säännöt ja jokainen niitä noudattaisi.
Suojatiet on merkitty tien molemmin puolin ja kesäisin tehostemaalauksetkin ovat näkyvillä joten tästä se ei ainakaan ole kiinni. Yksi mahdollisuus olisi tuntuvat korotukset sanktioihin ja riittävä valistus sekä tietyistä rikkomuksista automaattisesti takaisin autokouluun. - f341rfqa
tget kirjoitti:
Toki olen ymmärtänyt mistä tossa aiemmin on puhuttu, mutta pointti oli siinä että miksi homma ei toimi. Se toimii vasta sitten kun kaikilla olisi samat säännöt ja jokainen niitä noudattaisi.
Suojatiet on merkitty tien molemmin puolin ja kesäisin tehostemaalauksetkin ovat näkyvillä joten tästä se ei ainakaan ole kiinni. Yksi mahdollisuus olisi tuntuvat korotukset sanktioihin ja riittävä valistus sekä tietyistä rikkomuksista automaattisesti takaisin autokouluun.Yksi vaihtoehto olisi kamerat pahimpiin paikkoihin (koulut jne) ja sakkolappu kouraan kaahaajille.
- suojatontie
tget kirjoitti:
Toki olen ymmärtänyt mistä tossa aiemmin on puhuttu, mutta pointti oli siinä että miksi homma ei toimi. Se toimii vasta sitten kun kaikilla olisi samat säännöt ja jokainen niitä noudattaisi.
Suojatiet on merkitty tien molemmin puolin ja kesäisin tehostemaalauksetkin ovat näkyvillä joten tästä se ei ainakaan ole kiinni. Yksi mahdollisuus olisi tuntuvat korotukset sanktioihin ja riittävä valistus sekä tietyistä rikkomuksista automaattisesti takaisin autokouluun.Sen pienen lapsen on ihan mahdoton ymmärtää että sieltä pysähtyneen auton katveesta tulee toinen auto, vaan se lähtee just sillä sekuntilla iloisesti kirmaamaa suojatien yli kun annat sille tietä. Mielestäni on autoilijan tärkeämpää nähdä kokonaistilanne kuin se että mitä laki sanoo ja mikä on sanktio. Se kun se ei siinä vaiheessa tuo sen lapsen henkeä takaisin... On tietysti helvetin toivottavaa joo, että kaikki toimisi niin kuin on lait ja säännöt mutta kun se ei oikeessa elämässä tule ikinä toteutumaan..mieti mieti
- iuhiuhiu
suojatontie kirjoitti:
Sen pienen lapsen on ihan mahdoton ymmärtää että sieltä pysähtyneen auton katveesta tulee toinen auto, vaan se lähtee just sillä sekuntilla iloisesti kirmaamaa suojatien yli kun annat sille tietä. Mielestäni on autoilijan tärkeämpää nähdä kokonaistilanne kuin se että mitä laki sanoo ja mikä on sanktio. Se kun se ei siinä vaiheessa tuo sen lapsen henkeä takaisin... On tietysti helvetin toivottavaa joo, että kaikki toimisi niin kuin on lait ja säännöt mutta kun se ei oikeessa elämässä tule ikinä toteutumaan..mieti mieti
Kyl niitä tenavia jää ihan yhtä paljon sen ensimmäisenkin auton alle.
- -.-.,
erkki merkki kirjoitti:
Luitko ollenkaan mitä edellinen sanoi? Eli jos pysäytät suojatien eteen ja lasket jalankulkijan tien yli, niin mitä jos takaa tulee ohi kusipää joka ei pysäytä ja ajaa jalankulkijan yli? Lain mukaan yliajaja on syyllinen, mutta jos ensimmäinen auto ei olisi pysähtynyt, ei jalankulkija ehkä olisi jäänyt alle.
Siullahan on metka ajattelutapa! Mutta kun oikein mietit niin tajuat että jonkun on oltava se ensimmäinen joka pysähtyy siihen suojatien eteen antamaan tietä, varsinkin ruuhka-aikoina.
- Hulukkonen
tget kirjoitti:
Toki olen ymmärtänyt mistä tossa aiemmin on puhuttu, mutta pointti oli siinä että miksi homma ei toimi. Se toimii vasta sitten kun kaikilla olisi samat säännöt ja jokainen niitä noudattaisi.
Suojatiet on merkitty tien molemmin puolin ja kesäisin tehostemaalauksetkin ovat näkyvillä joten tästä se ei ainakaan ole kiinni. Yksi mahdollisuus olisi tuntuvat korotukset sanktioihin ja riittävä valistus sekä tietyistä rikkomuksista automaattisesti takaisin autokouluun."Se toimii vasta sitten kun kaikilla olisi samat säännöt ja jokainen niitä noudattaisi."
Kaikilla ON jo samat säännöt. Niitä sääntöjä kutsutaan tieliikennelaiksi. http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1981/19810267
Ikävä juttu vaan on, että kaikki eivät niitä todellakaan noudata. - oifhv
Hulukkonen kirjoitti:
"Se toimii vasta sitten kun kaikilla olisi samat säännöt ja jokainen niitä noudattaisi."
Kaikilla ON jo samat säännöt. Niitä sääntöjä kutsutaan tieliikennelaiksi. http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1981/19810267
Ikävä juttu vaan on, että kaikki eivät niitä todellakaan noudata.Onneksi venäläiset tuovat tänne tullessaan muut huomioon ottavaa liikennekulttuuria.
- 5g5gh56h
Hulukkonen kirjoitti:
"Se toimii vasta sitten kun kaikilla olisi samat säännöt ja jokainen niitä noudattaisi."
Kaikilla ON jo samat säännöt. Niitä sääntöjä kutsutaan tieliikennelaiksi. http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1981/19810267
Ikävä juttu vaan on, että kaikki eivät niitä todellakaan noudata....etenkään ne kuspiät jotka ajavat ohitseni kun olen pysähtynyt suojatien eteen antamaan hyväuskoiselle jalankulkijalle tietä!
- walker, texas
Hulukkonen kirjoitti:
"Se toimii vasta sitten kun kaikilla olisi samat säännöt ja jokainen niitä noudattaisi."
Kaikilla ON jo samat säännöt. Niitä sääntöjä kutsutaan tieliikennelaiksi. http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1981/19810267
Ikävä juttu vaan on, että kaikki eivät niitä todellakaan noudata.moni ajaa vahvemman oikeudella ja eihän se silloin ole kivaa olla jalankulkijan osassa.
- 13
Meillä opetettu pennuille pienestä pitäen, että aina pitää osata varoa vaikka joku antaisikin tietä. Itse en anna tuollaisissa paikoissa ikinä tietä jalankulkijoille juurikin tuo yliajoriskin takia.
- r1er1re
Samaa meltä!
- valppautta
Iso osa jalankulkijoista, muittei tarpeeksi suuri, osaa seurata myös seuraavaa kohti tulevaa kaistaa, eli katsoo tuleeko pysähtyneen ajoneuvon viereiseltä kaistalta ajoneuvoja eikä suinpäin kävele koko tien yli luottaen siihen että yksi pysähtynyt auto turvaisi kulun tien yli. Tätä mielestäni pitäisi opettaa jo tarhasta lähtien sen lisäksi että "katso vasen, oikea, vasen".
- tietä kansalaisille
annan tietä kuin maksan loppuelämän korvauksia!
- tietä kansalaisille
annan tietä ja mietin loppuelämän seurauksia!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1501479
- 104911
- 75733
- 51625
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa15573ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40504Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m157476Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..44462- 26409
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185402