Stilo 1.8

ei osaa

ongelmanani on siis se, että minun pitäisi käydä ostamassa stilo 1.8:iin uusi akku.

minulla ei ole mahdollisuutta ennen ostoa käydä tutkimassa,että millainen akku siellä on nyt. akkua ei kuitenkaan ole vaihdettu oston jälkeen,eli ihan "tehdasakku" siellä on.

googlella etsiskelin,niin yhteensopivia akkuja stilolle löytyy kolmea eri kokoa.ah:t alkaa 40:stä.katsoin kuitenkin joltain keskustelupalstalta,että tämä olisi liian pieni,pitäisi olla väh 55ah.toisaalta,tämä oli jokin ihan uusi hybridiakku.

osaisiko joku nyt siis auttaa ja kertoa,että ostanko 24x18x19, 24,2x17,5x19 vai 20,7x17,5x17,5 akun?

kiitos

8

393

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • _vaikeaa_

Menet akkukauppaan ja sanot tarvitsevasi 1.8 Stiloon mahdollisimman suurikapasiteettisen akun. Miksi yksinkertaisesta asiasta pitää tehdä vaikea.

• ei osaa

siksi,että ko autoa on sekä bensana,että dieselinä.

myöskään mulla ei ole aavistustakaan,et minkä vuoden malli tuo on (kysyvät kuitenkin).

plus,että jos on olemassa kolmea eri kokoa,niin mistä voin tietää,että mikä on juuri se mikä tuohon käy.hinnat vaihtelevat suuresti,joten totta vie se myyjä yrittää sanoa,että ainoa sopiva on se kallein.

sitäpaitsi myyjätkään kun eivät välttämättä asiaa tiedä.eivät välttämättä ole mitään fiat stilo 1.8 asiantuntijoita.

ja paikkakunnalla,jossa auto sijaitsee,on tasan yksi akkukauppa,jossa myydään tasan yhden merkkisiä akkuja.jos ko akku ei käykään,joudun lähtemään sitten etsimään toiselta paikkakunnalta sitä akkua.olisi ihan kiva tietää,että mihin kauppaan sitä suunnistaa,kun sattuu olemaan muutakin tekemistä,kuin auton akun metsästys julkisilla kulkuneuvoilla.

outoa,että hevosforumilta sain asiallisen vastauksen huomattavasti nopeammin... XD kerrankin kannatti kuunnella kaveria. ;D

• frangrobba
        ei osaa kirjoitti:

siksi,että ko autoa on sekä bensana,että dieselinä.

myöskään mulla ei ole aavistustakaan,et minkä vuoden malli tuo on (kysyvät kuitenkin).

plus,että jos on olemassa kolmea eri kokoa,niin mistä voin tietää,että mikä on juuri se mikä tuohon käy.hinnat vaihtelevat suuresti,joten totta vie se myyjä yrittää sanoa,että ainoa sopiva on se kallein.

sitäpaitsi myyjätkään kun eivät välttämättä asiaa tiedä.eivät välttämättä ole mitään fiat stilo 1.8 asiantuntijoita.

ja paikkakunnalla,jossa auto sijaitsee,on tasan yksi akkukauppa,jossa myydään tasan yhden merkkisiä akkuja.jos ko akku ei käykään,joudun lähtemään sitten etsimään toiselta paikkakunnalta sitä akkua.olisi ihan kiva tietää,että mihin kauppaan sitä suunnistaa,kun sattuu olemaan muutakin tekemistä,kuin auton akun metsästys julkisilla kulkuneuvoilla.

outoa,että hevosforumilta sain asiallisen vastauksen huomattavasti nopeammin... XD kerrankin kannatti kuunnella kaveria. ;D

edelliseen vastaukseen viitaten miksi pitää yksinkertaisesta asiasta tehdä noin vaikeeta,no mikset mene katsomaan millainen se stilon akku on tai selvitä vuosimallia ja onko diisseli vai bensa,ei mun tytärkään noin surkee ole autoasioissa

• ei osaa
        frangrobba kirjoitti:

edelliseen vastaukseen viitaten miksi pitää yksinkertaisesta asiasta tehdä noin vaikeeta,no mikset mene katsomaan millainen se stilon akku on tai selvitä vuosimallia ja onko diisseli vai bensa,ei mun tytärkään noin surkee ole autoasioissa

kyseessä on bensakone,sen tiedän.mutta kuten jo mainitsin EN PÄÄSE tarkistamaan asiaa.aargh.lukutaito,missä olet?

osaan kyllä sen akun siihen ihan itse vaihtaa.osaako tyttäresi?

• akun vaihtamaan
        ei osaa kirjoitti:

kyseessä on bensakone,sen tiedän.mutta kuten jo mainitsin EN PÄÄSE tarkistamaan asiaa.aargh.lukutaito,missä olet?

osaan kyllä sen akun siihen ihan itse vaihtaa.osaako tyttäresi?

niin pääset kyllä siitä mitatkin ottamaan.
        Kaikkiin Stiloihin käy vuosimallista riippumatta samanlaiset akut, vain moottorityyppi vaikuttaa asiaan. Isommalla vaihtoehdolla saat enemmän pelivaraa esim kovilla pakkasilla. Menet kauppaan ja otat vaikka rekisteriotteen mukaan niin kaupan setä katsoo mikä akku siihen myydään.

• ei osaa
        akun vaihtamaan kirjoitti:

niin pääset kyllä siitä mitatkin ottamaan.
        Kaikkiin Stiloihin käy vuosimallista riippumatta samanlaiset akut, vain moottorityyppi vaikuttaa asiaan. Isommalla vaihtoehdolla saat enemmän pelivaraa esim kovilla pakkasilla. Menet kauppaan ja otat vaikka rekisteriotteen mukaan niin kaupan setä katsoo mikä akku siihen myydään.

kun en ennen ostoa sitä pääse pällistelemään.

lainaan itseäni:

"minulla ei ole mahdollisuutta ennen ostoa käydä tutkimassa,että millainen akku siellä on nyt."

asia selvä?

voisitte ystävällisesti lukea koko viestin.

jos auto olisi minun,mutta kun ei ole ja on täysin eri paikkakunnalla,niin tuo rekisteriotteen hommaminen on vähän hankalaa.nykyään muuten ko liikkeissä on enemmänkin tätejä kuin setiä töissä,ihan niinku näin btw. ;D

miten voi olla vaikeaa vastata asiallisesti asialliseen kysymykseen?

pääsen akun vaihtamaan myöhemmin,silloin ei enään akkukaupat edes ole auki.

• -vaikeaa_
        ei osaa kirjoitti:

kun en ennen ostoa sitä pääse pällistelemään.

lainaan itseäni:

"minulla ei ole mahdollisuutta ennen ostoa käydä tutkimassa,että millainen akku siellä on nyt."

asia selvä?

voisitte ystävällisesti lukea koko viestin.

jos auto olisi minun,mutta kun ei ole ja on täysin eri paikkakunnalla,niin tuo rekisteriotteen hommaminen on vähän hankalaa.nykyään muuten ko liikkeissä on enemmänkin tätejä kuin setiä töissä,ihan niinku näin btw. ;D

miten voi olla vaikeaa vastata asiallisesti asialliseen kysymykseen?

pääsen akun vaihtamaan myöhemmin,silloin ei enään akkukaupat edes ole auki.

Mitäpä jos soittaisit auton omistajalle ja kysyisit tarvittavat tiedot(joo, ei osaa lukea). Tai käskisit auton omistajaa menemään itse akkukauppaan(jep, ei osaa ajaa). Ystävällinen kauppias varmaan vaihtaa akun. Jos akku on väärä, se ilmenee samalla kertaa.
        Ystävällinen kysymys: Kumpaan kannattaisi luottaa? Anonyymeihin nettifoorumikirjottelijoihin vai akkuja ammatikseen myyvään kauppiaaseen.
        Kauppias ei varmastikaan tunne jokaista automerkkiä ja siihen sopivaa akkua. Siksi hänellä on kirjallisuutta ja taulukot. Tiukanpaikan tullen varmaan kilauttaa kaverille.

• Näin voisi onnistua

Jos tiedät auton rekisterinumeron, niin soita vaikka Delta-autoon ja kysy huollosta mikä akku tarvitaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      20
      2222
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      74
      2163
    3. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      34
      2020
    4. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      47
      1416
    5. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      74
      1356
    6. Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?

Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?
      Ikävä
      46
      893
    7. Kaunein nimi

Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?
      Ikävä
      56
      832
    8. Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?

Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      8
      761
    9. Arvaa sattuuko se

Että teen töitä siihen että unohdan sinut. Mitä muutakaan voin
      Ikävä
      52
      743
    10. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      33
      734
    Aihe