passi rikki, hölmö kysymys

miiloud

Haittaako jos passi on vähän kärsinyt? eli sivut rutussa ja henkilätietosivu pikkusen katkennut keskeltä reunoista. sivut on kyllä kiinni jne... pääsenkö passillani mihinkään? passi vanhenee vasta 2014.

7

2403

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4+11

      Kyllä mihinkään pääset, eli maihin missä passia ei niin kysellä. Sen sijaan esim. Yhdysvaltoihin on turha yrittää, sanoin niihin maihin minne haet viisumia.
      Suosittelen uuden passin hankkimista.

    • Oman passini kuvasivu oli irtoamassa liimauksistaan ja sain siitä huomautuksen passintarkastuksessa. Tarkimmat passintarkastajat ovat muuten Helsinki-Vantaalla, joten matka saattaa tyssätä siihen. Sain kehotuksen uusia passini heti reissun jälkeen ja pääsin matkaan "omalla vastuulla". Passinvaihto meni takuuseen ja uusi passi on voimassa siihen päivään kuin vanhakin olisi ollut.

    • Lobotomi

      Ei kannata edes yrittää reissata sillä, se osittain irti oleva henkilötietosivu voi irrota kokonaan muutamalla taivutuksella. "Sinut rutussa" voisi viitata siihen että olet itse kohdellut katoin passiasi. Silloin voi käydä että joudut maksamaan itse uuden passin. Setec, tai mikä se onkaan nykyään, korvaa vain valmistusviallisen passin, ei itse pahoinpideltyä. Poliisilaitoksella neuvovat.

      • passin vaihtoon!

        Älä lähde rikkinäisen passin kanssa matkalle! Minä lähdin ja omatoimimatkalla olin Kreikan ja Bulgarian rajalla liemessä. Meinasivat pakottaa minut Ateenaan Suomen konsulaattiin passin uusimiseen, majapaikkamme oli Bulgariassa. Puhumalla, puhumalla ja puhumalla pääsin rajan yli ja ennen Suomeen paluuta sain Sofiasta konsulaatista uuden väliaikaisen passin. Setec korvasi kaikki kuluni, koska vika oli heidän, olivat teettäneet passin firmassa, joka teki passit viallisista aineista.


      • Peen Saatac
        passin vaihtoon! kirjoitti:

        Älä lähde rikkinäisen passin kanssa matkalle! Minä lähdin ja omatoimimatkalla olin Kreikan ja Bulgarian rajalla liemessä. Meinasivat pakottaa minut Ateenaan Suomen konsulaattiin passin uusimiseen, majapaikkamme oli Bulgariassa. Puhumalla, puhumalla ja puhumalla pääsin rajan yli ja ennen Suomeen paluuta sain Sofiasta konsulaatista uuden väliaikaisen passin. Setec korvasi kaikki kuluni, koska vika oli heidän, olivat teettäneet passin firmassa, joka teki passit viallisista aineista.

        Naista Setecin romupasseista on ollut suomalaisille tosi paljon haittaa. Toivon etta Setecille on sentaan tullut miljoonien eurojen korvausvaatimukset. Ei kehittyneessa Suomessa pitaisi edes tapahtua sellaista etta annetaan rikkinaisia passeja.


      • hate
        Peen Saatac kirjoitti:

        Naista Setecin romupasseista on ollut suomalaisille tosi paljon haittaa. Toivon etta Setecille on sentaan tullut miljoonien eurojen korvausvaatimukset. Ei kehittyneessa Suomessa pitaisi edes tapahtua sellaista etta annetaan rikkinaisia passeja.

        Vain idiootit saavat passinsa hajalle ,juuri nämä mitkä tunkevat lompakonkin perstaskuun ja passin vielä sinne mukaan.


      • hate kirjoitti:

        Vain idiootit saavat passinsa hajalle ,juuri nämä mitkä tunkevat lompakonkin perstaskuun ja passin vielä sinne mukaan.

        Ei kai se ole passin hankkijan vika, jos saa huonosti tehdyn passin, joka ei kestä esim. skannausta, jota useissa passintarkastuspisteissä edelleen harrastetaan? Setec myönsi virheensä ja vialliset passit sai uusia veloituksetta, jopa passikuvatkin korvattiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      881
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe