passi rikki, hölmö kysymys

miiloud

Haittaako jos passi on vähän kärsinyt? eli sivut rutussa ja henkilätietosivu pikkusen katkennut keskeltä reunoista. sivut on kyllä kiinni jne... pääsenkö passillani mihinkään? passi vanhenee vasta 2014.

7

2403

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4+11

      Kyllä mihinkään pääset, eli maihin missä passia ei niin kysellä. Sen sijaan esim. Yhdysvaltoihin on turha yrittää, sanoin niihin maihin minne haet viisumia.
      Suosittelen uuden passin hankkimista.

    • Oman passini kuvasivu oli irtoamassa liimauksistaan ja sain siitä huomautuksen passintarkastuksessa. Tarkimmat passintarkastajat ovat muuten Helsinki-Vantaalla, joten matka saattaa tyssätä siihen. Sain kehotuksen uusia passini heti reissun jälkeen ja pääsin matkaan "omalla vastuulla". Passinvaihto meni takuuseen ja uusi passi on voimassa siihen päivään kuin vanhakin olisi ollut.

    • Lobotomi

      Ei kannata edes yrittää reissata sillä, se osittain irti oleva henkilötietosivu voi irrota kokonaan muutamalla taivutuksella. "Sinut rutussa" voisi viitata siihen että olet itse kohdellut katoin passiasi. Silloin voi käydä että joudut maksamaan itse uuden passin. Setec, tai mikä se onkaan nykyään, korvaa vain valmistusviallisen passin, ei itse pahoinpideltyä. Poliisilaitoksella neuvovat.

      • passin vaihtoon!

        Älä lähde rikkinäisen passin kanssa matkalle! Minä lähdin ja omatoimimatkalla olin Kreikan ja Bulgarian rajalla liemessä. Meinasivat pakottaa minut Ateenaan Suomen konsulaattiin passin uusimiseen, majapaikkamme oli Bulgariassa. Puhumalla, puhumalla ja puhumalla pääsin rajan yli ja ennen Suomeen paluuta sain Sofiasta konsulaatista uuden väliaikaisen passin. Setec korvasi kaikki kuluni, koska vika oli heidän, olivat teettäneet passin firmassa, joka teki passit viallisista aineista.


      • Peen Saatac
        passin vaihtoon! kirjoitti:

        Älä lähde rikkinäisen passin kanssa matkalle! Minä lähdin ja omatoimimatkalla olin Kreikan ja Bulgarian rajalla liemessä. Meinasivat pakottaa minut Ateenaan Suomen konsulaattiin passin uusimiseen, majapaikkamme oli Bulgariassa. Puhumalla, puhumalla ja puhumalla pääsin rajan yli ja ennen Suomeen paluuta sain Sofiasta konsulaatista uuden väliaikaisen passin. Setec korvasi kaikki kuluni, koska vika oli heidän, olivat teettäneet passin firmassa, joka teki passit viallisista aineista.

        Naista Setecin romupasseista on ollut suomalaisille tosi paljon haittaa. Toivon etta Setecille on sentaan tullut miljoonien eurojen korvausvaatimukset. Ei kehittyneessa Suomessa pitaisi edes tapahtua sellaista etta annetaan rikkinaisia passeja.


      • hate
        Peen Saatac kirjoitti:

        Naista Setecin romupasseista on ollut suomalaisille tosi paljon haittaa. Toivon etta Setecille on sentaan tullut miljoonien eurojen korvausvaatimukset. Ei kehittyneessa Suomessa pitaisi edes tapahtua sellaista etta annetaan rikkinaisia passeja.

        Vain idiootit saavat passinsa hajalle ,juuri nämä mitkä tunkevat lompakonkin perstaskuun ja passin vielä sinne mukaan.


      • hate kirjoitti:

        Vain idiootit saavat passinsa hajalle ,juuri nämä mitkä tunkevat lompakonkin perstaskuun ja passin vielä sinne mukaan.

        Ei kai se ole passin hankkijan vika, jos saa huonosti tehdyn passin, joka ei kestä esim. skannausta, jota useissa passintarkastuspisteissä edelleen harrastetaan? Setec myönsi virheensä ja vialliset passit sai uusia veloituksetta, jopa passikuvatkin korvattiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe