passi rikki, hölmö kysymys

miiloud

Haittaako jos passi on vähän kärsinyt? eli sivut rutussa ja henkilätietosivu pikkusen katkennut keskeltä reunoista. sivut on kyllä kiinni jne... pääsenkö passillani mihinkään? passi vanhenee vasta 2014.

7

2253

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4+11

Kyllä mihinkään pääset, eli maihin missä passia ei niin kysellä. Sen sijaan esim. Yhdysvaltoihin on turha yrittää, sanoin niihin maihin minne haet viisumia.
      Suosittelen uuden passin hankkimista.

• Oman passini kuvasivu oli irtoamassa liimauksistaan ja sain siitä huomautuksen passintarkastuksessa. Tarkimmat passintarkastajat ovat muuten Helsinki-Vantaalla, joten matka saattaa tyssätä siihen. Sain kehotuksen uusia passini heti reissun jälkeen ja pääsin matkaan "omalla vastuulla". Passinvaihto meni takuuseen ja uusi passi on voimassa siihen päivään kuin vanhakin olisi ollut.

• Lobotomi

Ei kannata edes yrittää reissata sillä, se osittain irti oleva henkilötietosivu voi irrota kokonaan muutamalla taivutuksella. "Sinut rutussa" voisi viitata siihen että olet itse kohdellut katoin passiasi. Silloin voi käydä että joudut maksamaan itse uuden passin. Setec, tai mikä se onkaan nykyään, korvaa vain valmistusviallisen passin, ei itse pahoinpideltyä. Poliisilaitoksella neuvovat.

• passin vaihtoon!

Älä lähde rikkinäisen passin kanssa matkalle! Minä lähdin ja omatoimimatkalla olin Kreikan ja Bulgarian rajalla liemessä. Meinasivat pakottaa minut Ateenaan Suomen konsulaattiin passin uusimiseen, majapaikkamme oli Bulgariassa. Puhumalla, puhumalla ja puhumalla pääsin rajan yli ja ennen Suomeen paluuta sain Sofiasta konsulaatista uuden väliaikaisen passin. Setec korvasi kaikki kuluni, koska vika oli heidän, olivat teettäneet passin firmassa, joka teki passit viallisista aineista.

• Peen Saatac
        passin vaihtoon! kirjoitti:

Älä lähde rikkinäisen passin kanssa matkalle! Minä lähdin ja omatoimimatkalla olin Kreikan ja Bulgarian rajalla liemessä. Meinasivat pakottaa minut Ateenaan Suomen konsulaattiin passin uusimiseen, majapaikkamme oli Bulgariassa. Puhumalla, puhumalla ja puhumalla pääsin rajan yli ja ennen Suomeen paluuta sain Sofiasta konsulaatista uuden väliaikaisen passin. Setec korvasi kaikki kuluni, koska vika oli heidän, olivat teettäneet passin firmassa, joka teki passit viallisista aineista.

Naista Setecin romupasseista on ollut suomalaisille tosi paljon haittaa. Toivon etta Setecille on sentaan tullut miljoonien eurojen korvausvaatimukset. Ei kehittyneessa Suomessa pitaisi edes tapahtua sellaista etta annetaan rikkinaisia passeja.

• hate
        Peen Saatac kirjoitti:

Naista Setecin romupasseista on ollut suomalaisille tosi paljon haittaa. Toivon etta Setecille on sentaan tullut miljoonien eurojen korvausvaatimukset. Ei kehittyneessa Suomessa pitaisi edes tapahtua sellaista etta annetaan rikkinaisia passeja.

Vain idiootit saavat passinsa hajalle ,juuri nämä mitkä tunkevat lompakonkin perstaskuun ja passin vielä sinne mukaan.

• hate kirjoitti:

Vain idiootit saavat passinsa hajalle ,juuri nämä mitkä tunkevat lompakonkin perstaskuun ja passin vielä sinne mukaan.

Ei kai se ole passin hankkijan vika, jos saa huonosti tehdyn passin, joka ei kestä esim. skannausta, jota useissa passintarkastuspisteissä edelleen harrastetaan? Setec myönsi virheensä ja vialliset passit sai uusia veloituksetta, jopa passikuvatkin korvattiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      198
      5183
    2. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      42
      2588
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      156
      2202
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1739
    5. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      82
      1374
    6. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1281
    7. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      147
      1239
    8. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      32
      1213
    9. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      105
      969
    10. Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi

Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannan­hoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.
      Lieksa
      119
      903
    Aihe