elikkä, olen Englannissa jo muutaman kuukauden asunut au pairina, ja ajattelin että olisi kai korkea aika rekisteröityä terveydenhuollon piiriin :D omistan kyllä Eurooppalaisen sairaanhoitokortin, mutta joka tapauksessa olisi tänne varmaan kanssa päästävä "kirjoille". Oma aupair-aikani kuitenkin on loppumassa ja olen ajatellut muuttaa tuohon naapurikaupunkiin pidemmäksi aikaa.. se on kuitenkin minulle jäänyt epäselväksi, että pitääkö aina asuinpaikkaa muuttaessakin käydä nimenomaan _paikallisella_ terveysasemalla rekisteröitymässä, vai riittääkö se, jos teen sen tässä pitäjässä, vaikka sitten ajautuisinkin esim. toiselle puolelle maata? Kiitokset jos joku osaa vastata :D
Vastaukset 4
- 14+10
Rekisteröidyt paikalliselle eli siis asuinkaupunkisi GP:n vastaanotolle. Jos muutat paikkakuntaa, varsinkin toiselle puolelle maata, rekisteröidyt kyseisellä paikkakunnalla olevalle vastaanotolle. Ethän tietenkään voi käydä GP:llä vaikkapa Edinburghissa jos olet vielä GP:n kirjoilla Canterburyssa. :)
- ??
Mikä on GP?
?? kirjoitti:
Mikä on GP?
general practicioner
http://en.wikipedia.org/wiki/General_practitioner
- ex-pat
sinne, missä asut. Kun sairastut,( toivottavasti et) on helpompi sitten mennä hoidattamaan vaivat naapuriin:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"
Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va1062195- 103886
- 64801
- 46790
Mitä tapahtuu?
Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???21706Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...
...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha511698Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti
Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk76630- 64595
Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen
Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik23570- 57551