elikkä, olen Englannissa jo muutaman kuukauden asunut au pairina, ja ajattelin että olisi kai korkea aika rekisteröityä terveydenhuollon piiriin :D omistan kyllä Eurooppalaisen sairaanhoitokortin, mutta joka tapauksessa olisi tänne varmaan kanssa päästävä "kirjoille". Oma aupair-aikani kuitenkin on loppumassa ja olen ajatellut muuttaa tuohon naapurikaupunkiin pidemmäksi aikaa.. se on kuitenkin minulle jäänyt epäselväksi, että pitääkö aina asuinpaikkaa muuttaessakin käydä nimenomaan _paikallisella_ terveysasemalla rekisteröitymässä, vai riittääkö se, jos teen sen tässä pitäjässä, vaikka sitten ajautuisinkin esim. toiselle puolelle maata? Kiitokset jos joku osaa vastata :D
Rekisteröityminen terveysasemalle
..
4
598
Vastaukset
- 14+10
Rekisteröidyt paikalliselle eli siis asuinkaupunkisi GP:n vastaanotolle. Jos muutat paikkakuntaa, varsinkin toiselle puolelle maata, rekisteröidyt kyseisellä paikkakunnalla olevalle vastaanotolle. Ethän tietenkään voi käydä GP:llä vaikkapa Edinburghissa jos olet vielä GP:n kirjoilla Canterburyssa. :)
- ??
Mikä on GP?
?? kirjoitti:
Mikä on GP?
general practicioner
http://en.wikipedia.org/wiki/General_practitioner
- ex-pat
sinne, missä asut. Kun sairastut,( toivottavasti et) on helpompi sitten mennä hoidattamaan vaivat naapuriin:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial11556Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras921468Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221031Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva194916- 114796
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt2777Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks42741Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?
Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks29730- 7704
- 60683