Valitkaa aiheenne huolella

epäonninen gradu

Varokaa, sitä että valitsette liian laajan aiheen tai aiheen jota ette tunne. Itse valitsin tuntemattoman aihee, jolloin vasta kirjoitusprosessin pitköllisen teoriaan tutustumisen jälkeen huomasin, että homma ei pelaa. Tuli valittua liian laaja aihe, joka ei istu aineistoon ja tässä sitä ollaan. Alussa olisi ohjaus ollut paikallaan. Nyt harmittaa ja tulee olo, ettei osaa... Kuitenkin suurin osa graduista onnistuu ja vain pieni osa ajautuu samaan kuin minä, eli liian lajaan aiheeseen, jossa aineisto ja empiria eivät pelaa yhteen ja kädessäsi on sotku, jota yrität saada johonkin järjestykseen.

Terv. epäonninen...

2

686

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gradua vaille

      Mulla on vähän sama juttu. Mutta ajattelin nyt kuitenkin sinnitellä. Olen hokenut itselleni, että gradu on iso kirjoitelma, gradu on iso kirjoitelma. Koska sitähän se on, ei se ole mikään mullistava tutkimus. Ja kun tämän sisäistin olen saanut paljon enemmän aikaan :) Ohjaus on ollut alusta asti ihan olematonta, mutta ajattelin hyvitykseksi vaatia täydet pongot itsenäisyydestä, jota siis myös arvioidaan ainakin meillä. Lisäksi olen havainnut, että monilla opiskelukavereille, jotka ovat mukana jossain tutkimusprojektissa annetaan kaikki valmiiksi aineistoa ja tutkimusasetelmaa myöten. Jopa analyysi on joskus tehty kädestä pitäen opastean. Että olenpahan ainakin tehnyt oman graduni itse.

      • - tsemppiä!

        Olen sitä mieltä, että gradun tekemisen pitäisi olla enemmän vuorovaikutteista. Se on vaikeaa, tiedän. Itse olen ottanut yhteyttä ohjaajaan ja toivonut keskustelua. Ohjauskerroista olen saanut enemmän irti kuin 10 kirjasta, mutta vain olemalla itse aktiivinen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      34
      1461
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1235
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      6
      1224
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1208
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1208
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1170
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      Hämähäkit, kotilot ja hyönteiset
      1
      1136
    Aihe