Varokaa, sitä että valitsette liian laajan aiheen tai aiheen jota ette tunne. Itse valitsin tuntemattoman aihee, jolloin vasta kirjoitusprosessin pitköllisen teoriaan tutustumisen jälkeen huomasin, että homma ei pelaa. Tuli valittua liian laaja aihe, joka ei istu aineistoon ja tässä sitä ollaan. Alussa olisi ohjaus ollut paikallaan. Nyt harmittaa ja tulee olo, ettei osaa... Kuitenkin suurin osa graduista onnistuu ja vain pieni osa ajautuu samaan kuin minä, eli liian lajaan aiheeseen, jossa aineisto ja empiria eivät pelaa yhteen ja kädessäsi on sotku, jota yrität saada johonkin järjestykseen.
Terv. epäonninen...
Valitkaa aiheenne huolella
2
701
Vastaukset
- Gradua vaille
Mulla on vähän sama juttu. Mutta ajattelin nyt kuitenkin sinnitellä. Olen hokenut itselleni, että gradu on iso kirjoitelma, gradu on iso kirjoitelma. Koska sitähän se on, ei se ole mikään mullistava tutkimus. Ja kun tämän sisäistin olen saanut paljon enemmän aikaan :) Ohjaus on ollut alusta asti ihan olematonta, mutta ajattelin hyvitykseksi vaatia täydet pongot itsenäisyydestä, jota siis myös arvioidaan ainakin meillä. Lisäksi olen havainnut, että monilla opiskelukavereille, jotka ovat mukana jossain tutkimusprojektissa annetaan kaikki valmiiksi aineistoa ja tutkimusasetelmaa myöten. Jopa analyysi on joskus tehty kädestä pitäen opastean. Että olenpahan ainakin tehnyt oman graduni itse.
- - tsemppiä!
Olen sitä mieltä, että gradun tekemisen pitäisi olla enemmän vuorovaikutteista. Se on vaikeaa, tiedän. Itse olen ottanut yhteyttä ohjaajaan ja toivonut keskustelua. Ohjauskerroista olen saanut enemmän irti kuin 10 kirjasta, mutta vain olemalla itse aktiivinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1176011Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631503894Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503295Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4702740Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2701755Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321423- 871406
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151356Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1591288- 771268