olen viikolla 15 2. kärsin pahoinvoinnista mutta nyt on tullut oireena joka on päivä päivältä pahentunut niin päänsärky. ihan kammottava sellainen. huippaa kun yrittää olla kauan pystyssä ja takaraivolta ja otsalta kiristää. olen tänään ottanut 2 kertaa panadol 1g ja levännyt eikä mene millään ohi. olen käynyt nyt myös hierojalla 5 kertaa ja ei niskoissa ole jumituksia, hierojankaan mielestä. ja ensi viikolla on taas hieroja.
voiko tämä olla raskausmyrkytystä? voiko edes tulla näin aikaisilla viikoilla? vai johtuuko hormoneista? olen tosi huolissani ja ajattelin täytyykö jo mun soittaa päivystykseen. ei ole migreeni taustaa ja aina ennen on päänsärky tavallisilla särkylääkkeillä lähtenyt.
onko jollein kokemusta tai neuvoja mitä vois tehdä?
päänsärky
15
849
Vastaukset
- piituliini123
normaalii mun mielestä noin aikasessa vaiheessa. En usko että kannattee olla viellä huolissaan. Juotko runsaasti vettä? Olen kuullut että päänsärky voi johtuu liian vähästä veden juonnista ja unesta, tai juot liikaa kofeiinia, voi johtua myös hormoneista..syitä löytyy monia. Luin odotus ajan kirjasta että raskausmyrkytyksen oireet ilmenevät vasta rv20 jälkeen.
Mulla itellä on ollu raskausmyrkytys esikoista odottaessa. Se ilmeni vasta loppuraskaudesta ja vointi parani onneksi pelkällä levolla. En osannut epäillä raskausmyrkytystä, koska mulle ei oltu neuvolassa tai missään kerrottu ikinä sellaisesta.. olin niin nuori silloin. Minulla oli päänsäryn lisäksi näköharhoja, valon arkuutta silmissä, pahoinvointia, turvotusta kasvoissa, korkea verenpaine ja valkuaista virtsassa.
Nyt odotan toista lastani ja vointiani seurataan tehostetusti uuden myrkytyksen varalta vaikka myrkytys kahdessa peräkkäisessä raskaudessa on melko epätodennäköinen.
Toivottavasti vointisi paranee =)- hkjdöahaäg
Tuo on mitä luultavimmin raskauspäänsärkyä. Sitä esiintyy joillakin, ei kaikilla. Johtuu mitä luultavimmin niskan ja hartioiden lihasjännityksestä. Juo paljon vettä, venyttele ja lepää ja ota tarvittaessa särkylääkettä. Jos olisi raskausmyrkytys, mitä epäilen, koska olet noin alussa vielä, niin olisi muitakin oireita. Nimenomaan tuota valkuaista virtsassa ja verenpaineet heittelisi häränpyllyä.
- k
hkjdöahaäg kirjoitti:
Tuo on mitä luultavimmin raskauspäänsärkyä. Sitä esiintyy joillakin, ei kaikilla. Johtuu mitä luultavimmin niskan ja hartioiden lihasjännityksestä. Juo paljon vettä, venyttele ja lepää ja ota tarvittaessa särkylääkettä. Jos olisi raskausmyrkytys, mitä epäilen, koska olet noin alussa vielä, niin olisi muitakin oireita. Nimenomaan tuota valkuaista virtsassa ja verenpaineet heittelisi häränpyllyä.
heräsin järkyttävään päänsärkyyn ja nousin ottamaan särkylääkkeen. huippaava olo ja sydän tuntuu välillä hakkaavaan vähän reippaammin. aamu on mennyt taas oksennellessa kaikki mitä suuhun laittaa. yritän juoda nyt paljon ja pitää myös ne sisällä. ja levätä. pakko on sitten soittaa ma neuvolaan jossa ainakin katottais toi pissa ja verenpaineet. olen ollut viimeksi neuvolassa viikolla 6 ja seuraavaksi aika on vasta viikolle 23. olen uudelleen synnyttäjä ja näin täällä turun seudulla säästetään. olen nyt siis viikolla 15 3. kai toi hemogobiini kin olisi hyvä katsoa. kiitos vastanneille ja parempaa vointia täällä odotellessa. ensimmäisessä raskaudessa mulla ei ollut mitään ongelmia, ei pahoinvointia tai muutakaan. ja nyt tästä toisesta olen jo ollut yli 2kk sairaslomalla rajun oksentelun takia ja muutenkin ilmennyt mitä kummallisempia vaivoja. siksi ehkä olenkin liian hysteerinen näiden oireiden kanssa. mutta kaunis kiitos ja jos jollain on viellä jotain kirjotettavaa ja kerrottavaa niin käyn täällä kyllä lukemassa.
- pääkipu ei hellitä
Moikka moi...
Mulla oli pään särkyä yli kolme viikkoa keskiraskauden aikaan. kävin sairaalassa ottamassa lääkettä ja se auttoi toistaiseksi. Päänsärkyä on ollut ajoittain ja mikään panadol 1g ei auta eikä oikeen mikään muukaan. Olen vaan levännyt ja elänyt kivun kanssa. Vauvalla kaikki on ollut hyvin. Nyt rv 37 oli taas kovat kivut ja kävin sairaalassa. kokoajan seurattu ettei ole raskausmyrkytys ja ei ole. Olen 24h/7 ihan turvoksissa, mutta verenpaine on ollu kokoajan ihan ok ja pissa ihan puhdas. Tosin istukkani on kalkkeutunut johtuu ilmeisesti noista pääkipu ja turvotusongelmista, mutta varsinaista raskausmyrkytystä ei ole.
Uskon, ettei ole sinullakaan sitä raskausmyrkytystä. Päänsärky on ikävä riesa. kannattaa venytellä paljon niskoja ja pyytää miestä tai jotain muuta hieman hieromaan välillä.
Tsemppiä, toivotaan kaiken menevän hyvin. - Itselläni..
auttoi kauratyyny tosi paljon raskausajan pääkipuihin, särkylääkkeistä ei ollut mitään apua.
- e
tarvii tai kannattaa lähtee jo lääkäriin päänsäryn takia? nyt on jo niin monta päivää särkenyt ja koko ajan pahenee. lääkkeistä ei ole mitään apua ja kylmä ja kuumapussit on kokeiltu hartioilla. ei apua. silmissä mustenee kun nousee ylös ja näköhäiriöitä. voisiko verenpaine aiheuttaa päänsärkyä, entä liian matala hb?
olen huomenna menossa neuvolaan mutta kun jokainen sydämmen lyönti ja liikutus humahtaa ja humisee päässä kahta kauheammin. - e
e kirjoitti:
tarvii tai kannattaa lähtee jo lääkäriin päänsäryn takia? nyt on jo niin monta päivää särkenyt ja koko ajan pahenee. lääkkeistä ei ole mitään apua ja kylmä ja kuumapussit on kokeiltu hartioilla. ei apua. silmissä mustenee kun nousee ylös ja näköhäiriöitä. voisiko verenpaine aiheuttaa päänsärkyä, entä liian matala hb?
olen huomenna menossa neuvolaan mutta kun jokainen sydämmen lyönti ja liikutus humahtaa ja humisee päässä kahta kauheammin.neuvolassa tänään ja puhuin päänsärystäni. terkkari veikkasi migreeniä vaikka ei mulla koskaan ole sellaista aiemmin ollut. sain lääkäri ajan maanantaille niin katotaan saanko jotain lääkettä siihen ja meinaan pyytää kanssa jotain pahoinvointilääkettä kokeeksi kun olen jo viikolla 16 o eli 17 viiko lähti käyntiin ja oksennan edelleen joka päivä enemmän tai vähemmän. huimaus on kyllä kanssa kauhea vaiva mutta siihen ei taida mikään auttaakaan.
- e
e kirjoitti:
neuvolassa tänään ja puhuin päänsärystäni. terkkari veikkasi migreeniä vaikka ei mulla koskaan ole sellaista aiemmin ollut. sain lääkäri ajan maanantaille niin katotaan saanko jotain lääkettä siihen ja meinaan pyytää kanssa jotain pahoinvointilääkettä kokeeksi kun olen jo viikolla 16 o eli 17 viiko lähti käyntiin ja oksennan edelleen joka päivä enemmän tai vähemmän. huimaus on kyllä kanssa kauhea vaiva mutta siihen ei taida mikään auttaakaan.
3 viikkoa särkenyt päätä. hulluksi tässä tulee. panadol pitää kivun siedettävänä 2-3 tuntia ja sitten se on menoa taas. alkaa olla jo sydänmen tykytystä ,levottomuutta, ahdistusta, koko olemus tuntuu kun olisi jonkun sumuverhon takana. ihan kuin tulis joku paniikkikohtaus.
onko jollain ollut vastaavaa? pelottaa syödä särkylääkkeitäkin päivittäin tuplamäärää.
vettä juon paljon tai ainakin yritän. auttakaa - ...
e kirjoitti:
3 viikkoa särkenyt päätä. hulluksi tässä tulee. panadol pitää kivun siedettävänä 2-3 tuntia ja sitten se on menoa taas. alkaa olla jo sydänmen tykytystä ,levottomuutta, ahdistusta, koko olemus tuntuu kun olisi jonkun sumuverhon takana. ihan kuin tulis joku paniikkikohtaus.
onko jollain ollut vastaavaa? pelottaa syödä särkylääkkeitäkin päivittäin tuplamäärää.
vettä juon paljon tai ainakin yritän. auttakaaOlethan tarpeeksi raittiissa ilmassa pävittäin. Pidempään jatkunut kipu joskus aiheuttaa myös oravanpyörän, että ei viitsi ulkoilla kun koskee ja koskee enemmän kun ei ulkoile... Kevät on tullut ikkunoita rohkeasti auki ja ulkonakin tarkenee vaikka vain istuskella jos kipu rajoittaa liikkumista.
Myös jos edellisestä näöntarkastuksesta on aikaa, kannattaa varata aika optikolle.
- Mariia 75
Apuna päänsärkyyn ja huimaukseen on ehdottomasti veden juominen! Kaksi litraa päivässä tuli mulle lääkäriltä määräys kun hänelle asiasta valitin. Ja oikeassa oli, pari päivää vedenjuonnin aloittamisen jälkeen ei oireista tietoakaan, mutta tulevat takaisin, jos unohdan juoda.
- dagsgasg
mullakin oli esikoista odottaessa koko alkuraskauden ajan hillitön päänsärky johon tuntui auttavan edes vähän, lepo ja nukkuminen.
sitten se loppui ja mua alkoi vaivaamaan alhainen verenpaine (normaalistikin paineet alhaiset) jonka johdosta huippasi ja näin tähtiä.
PUolivälissä raskautta näin tähtiä koko ajan mutta silloin oli lisäksi hemoglobiiini tippunut joten otin sitä nestemäistä rautaa loppuun asti.
päänsärky on kuulemma yleensä normaalia mut kannattaa mainita neuvolassa vielä asiasta.
itse ostin huimauksen vuoksi verenpaine mittarin ja seurailin alhaisia paineita kotosalla.- e
raportoi. vielläkään ei päänsärky ole helpottunut vaan oikeastaan pahentunut. koko pää tuntuu olevan puuduksissa, huimaa ja puristaa. olen koittanut kaikkia kotikonsteja, paljon vettä, ulkona oloa, kylmää hartioihin ja päähän ja sama kuumalla.
tänään soitin terveyskeskukseen, mutta ei sieltä aikoja saanut kuin huomiseksi, neuvola lääkärillä seuraavaksi aikoja parin viikon päästä ja äitiyspolille ei oteta ilman lähetettä. tuntuu niin turhauttavalta.
eilinen oli niin kauhea päänsärky että turvautusin migreenilääkkeeseen ensimmäisen kerran jonka neuvola lääkäri määräsi kokeeksi särkyyn kun siellä viimeksi olin. se lääke oli ihan kamala tai sen vaikutus. päätä alkoi särkeä kahta kovemmin, tuntui että ohimot pullistuu päästä ja koko naama meni tunnottomaksi hetkeksi.
ei loppunut päänsärky mutta ainoa mihin autto oli että pystyin nukkuu. ja tosiaan tänään aamulla herätessä pää oli taas yhtä kipeä.
neuvoton olen ja turhautunut. - 39+1
e kirjoitti:
raportoi. vielläkään ei päänsärky ole helpottunut vaan oikeastaan pahentunut. koko pää tuntuu olevan puuduksissa, huimaa ja puristaa. olen koittanut kaikkia kotikonsteja, paljon vettä, ulkona oloa, kylmää hartioihin ja päähän ja sama kuumalla.
tänään soitin terveyskeskukseen, mutta ei sieltä aikoja saanut kuin huomiseksi, neuvola lääkärillä seuraavaksi aikoja parin viikon päästä ja äitiyspolille ei oteta ilman lähetettä. tuntuu niin turhauttavalta.
eilinen oli niin kauhea päänsärky että turvautusin migreenilääkkeeseen ensimmäisen kerran jonka neuvola lääkäri määräsi kokeeksi särkyyn kun siellä viimeksi olin. se lääke oli ihan kamala tai sen vaikutus. päätä alkoi särkeä kahta kovemmin, tuntui että ohimot pullistuu päästä ja koko naama meni tunnottomaksi hetkeksi.
ei loppunut päänsärky mutta ainoa mihin autto oli että pystyin nukkuu. ja tosiaan tänään aamulla herätessä pää oli taas yhtä kipeä.
neuvoton olen ja turhautunut.mene yksityiselle? Eihän sen tarvitse olla erikoislääkäri. Yksityisellehän pääsee ilman ajanvaraustakin ja suuri osa lääk.asemista on avoinna 24 tuntia vuorokaudessa.
- e
39+1 kirjoitti:
mene yksityiselle? Eihän sen tarvitse olla erikoislääkäri. Yksityisellehän pääsee ilman ajanvaraustakin ja suuri osa lääk.asemista on avoinna 24 tuntia vuorokaudessa.
oli taas niin kauhea päänsärky etten voinut sängystä nousta ylös mies oli jo soittamassa ambulanssia mutta sanoin että odotetaan aamuun. ei vaan helpota. on kuin sumussa eläisi ja jokainen liike pahentaa kipua ja sykkivää jomotusta päässä. täytyy varmaan soittaa päivystykseen.
lääkäri sanos vaan että syö kipuun panacodia ja lepää. olen ottanut lääkkeitä ohjeen mukaan mutta ei auta. lepo ja paikallaan olo on ainoa missä voi olla. sain myös migreeniin mitä mulla ei koskaan ole ollut tai todettu mutta kohtauslääkkeen ja otin sen eilen. n20min lääkkeen ottamisen jälkeen kipu kaksinkertaistui ja luulin että pääni halkee. olotila meni ohi mutta sama särky jäi ja mistään ei tullut mitään.
kyllä tää voi olla sitten kauheaa koskaan aikaisemmin ei ole ollut tälläisiä päänsärkyjä kuin nyt raskaana ollessa. pelottaa tuleeko se kipu takaisin. - kipua, kipua
e kirjoitti:
oli taas niin kauhea päänsärky etten voinut sängystä nousta ylös mies oli jo soittamassa ambulanssia mutta sanoin että odotetaan aamuun. ei vaan helpota. on kuin sumussa eläisi ja jokainen liike pahentaa kipua ja sykkivää jomotusta päässä. täytyy varmaan soittaa päivystykseen.
lääkäri sanos vaan että syö kipuun panacodia ja lepää. olen ottanut lääkkeitä ohjeen mukaan mutta ei auta. lepo ja paikallaan olo on ainoa missä voi olla. sain myös migreeniin mitä mulla ei koskaan ole ollut tai todettu mutta kohtauslääkkeen ja otin sen eilen. n20min lääkkeen ottamisen jälkeen kipu kaksinkertaistui ja luulin että pääni halkee. olotila meni ohi mutta sama särky jäi ja mistään ei tullut mitään.
kyllä tää voi olla sitten kauheaa koskaan aikaisemmin ei ole ollut tälläisiä päänsärkyjä kuin nyt raskaana ollessa. pelottaa tuleeko se kipu takaisin.Tiedän ja tajuan tasan mitä joudut kokemaan. Itselläni on päänsärky taustaa ja raskauksien aikana kipua 7/24. Estolääkkeitäkin söin välillä, mutta eivät auuttaneet. Päänsäryn lisäksi oksentelin paljon. Olin synnytyksen jälkeen 10 kiloa kevyempi kuin ennen raskautta. Vointiani ja vauvan vointia toki seurattiin tiiviimmin kovien kipujen vuoksi. Päänsärky luokiteltiin hormonaaliseksi ja kipu loppui pari päivää synnytyksen jälkeen.
Laihtumisestani huolimatta vauva sai kaiken tarvitsemansa ja synnytys käynnistettiinkin päänsärkyjen takia jo viikolla 38.
Voimia tuleviin raskauspäiviin. Kipeänä se on tavallista rankempaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell492359Hallintooikeus..
"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.1501940Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.581875- 401710
Olen rakastunut
varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.1151559Teit yllättävän siirron
Olet tähän saakka ollut tietyllä tapaa varovainen. Voi kai sanoa, että olemme kunnioittaneet toistemme rajoja. Tiedän,551191- 711133
Jos se joskus oli molemminpuolista
niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.831115Kaipaatko nainen
Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd103901Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe
Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.142896