Olen pitkään suunnitellut perheeni kanssa uuden kodin rakentamista. Talopakettien vertailu vain on niin hankalaa. Nyt löytyi yksi palvelu jossa voi verrata talopaketteja talovertailu.fi. Tiedättekö onko muita vastaavia. Muuttovalmista pakettia olen suunnitellut meidän perheelle. Molemmat töissä joten rakennuksella ei liiemmin ole aikaa olla. Hirsitalo on pikäaikainen unelma. Kenelläkään kokemuksia Mammuttihirrestä?
Talopakettien vertailu
10
2113
Vastaukset
- Verrokki Ville
hyötyä ole, eikä kyllä muuhunkaan vertailuun. Joku juju tuossa varmaan on, en kyllä vaan ymmärrä miksi joku on tuollaisen takia vaivaa nähnyt ja sen tehnyt. Luppoaikaa ollut varmaan paljon.
- talomalli 78
Tähän astisista ohjelmista vertaansa vailla oleva vertailuohjelma talon hankintaa aikoville. Kerrankin on ollut joku oikealla asialla.
- Jacobby
talomalli 78 kirjoitti:
Tähän astisista ohjelmista vertaansa vailla oleva vertailuohjelma talon hankintaa aikoville. Kerrankin on ollut joku oikealla asialla.
antaen vastauksen mihin ?? Pelle juttuja, onneksi ilmainen - muuten voisi olla lähellä petosta kutsua "vertailuohjelmaksi", listausohjelma osuvampi. Mitään apua tuosta ei talopaketin hankintaan saa. No - idiootit, mutta niiden olisi syytä muutenkin jättää hankinnat väliin.
- Niilo Niklas
Hei tuolta vertailustahan löytyy se mammuttihirsi.
...on kaksinverroin ongelmia tavalliseen talopakettivertailuun:
1) Tavallisestihan vain laadun ja toimituslaajuuden vertailu tuottaa tuskaa. Ohjelmien kehittäminen tähän käyttöön on tietääkseni tarpeetonta. Vertailun itse suorittaisin valitsemalla vertalitasoksi laajimman toimituserittelyn ja laajentaisin oman hankinnan hinnoin muuta samalle viivalle. Ylilaadut hyvitetään kirjaamalla hinnanalennusta laadukkaammille paketeille ja vastaavasti korotyyamalla vähempilaatuisten hintaa - etenkin, jos alittavat tavoitetason. Sen jälkeen kaikilla paketeilla olisikin vertailukelpoiset hinnat.
2) Valmistalopuolella lisäksi tulee vertailulle haastetta sitä kautta, ettei mallistot ole ihan identtiset ja toimittajat harvoin tarjoavat omilla kuvilla tai kilpailijan mallistosta.
Mammuttihirrestä tai muistakaan talomerkeistä en ole pitänyt tapanani esittää arvioita - tämä osio siis jää muiden lukijoiden arvioitavaksi.- Jassm2
Mammuttihirrestä ei henkilökohtaisia kokemuksia ole. Ratkaisut ja paketit kuulostavat kyllä hyvältä. Tuo muuttovalmis olisi sinun tapauksessasi hyvä ratkaisu. Ohjelmasta sen verran, että tällaiselle palvelulle löytyy varmaankin tilausta suomesta.
- Hirsikäs
Hirsitalo ei mahdollisesti muuttovalmiiksi tehtynä tule olemaan edullinen ratkaisu ainakaan, mutta jos se on pitkäaikainen unelma ja rahoittamisen kanssa ei tule ongelmia, niin mikäpä siinä sitten, itsekin asun hirsitalossa joka rakennettiin kyllä hartiapankilla. Mitä olen noita Mammutin muuttovalmiiden hintoja katsellut niin on ne kyllä aika törkeän kalliita, epäilen että elementtitalon rakennuttaminen tulisi halvemmaksi. Aika pienestäkin talosta ne ilmoittaa hinnaksi 145000 euroa ja siihen ei kuulu käsittääkseni siis oikeastaan vielä yhtään mitään kun itse saa tehdä/teettää pohjatyöt, perustukset, sadevedet, salaojat, liittymät nyt tietenkin - ja sisällä asiakkaan vastuulle muistaakseni jäivät ihan sisustusmateriaalien hankinnat ja TALOTEKNIIKKA joka on iso menoerä rakentamisessa, varsinkaan jos ei niitä itse voi asentaa ja harvahan voi. Eli mitä meidän talon suunnitteluvaiheessa noita katselin niin jäin siihen vaikutelmaan että kallista on. Ehdottomasti suosittelen myös sitä vaihtoehtoa, että hankkisit ensin jostakin puolueettoman pääsuunnittelijan/vastaavan mestarin, niin se auttaisi varmasti kaikkein parhaiten noissa kaikissa kysymyksissä. Älä missään nimessä luota mihinkään laskureihin tai vertailuihin mitä netistä löytyy. Koita ottaa selville, minkä hintaiseksi tulisi rakennuttaminen siten, että ottaisitte puuosatoimituksen (ja ehkä pystytyksen) jostain hirsifirmasta ja sitten jonkun urakoimaan talo valmiiksi. Käsittääkseni Vaaran Aihkitaloilta olisi ainakin saatavissa upea hirsi ja heiltä kai saisi tuon pystytyksen luotettavasti kun ovat pienehkö perheyritys ja käsittääkseni mielellään omat pakettinsa pystyttävätkin aina - mutta heidän hirsi on kyllä hinnaltaan sitten kai laatunsa veroista, eli kallista. Itse otin Kuusamo hirsitalolta puuosatoimituksen ja olin tyytyväinen, siitäkin firmasta voi täältä lukea niin hyvää kuin huonoa, mutta hinta-laatusuhde on kyllä minusta kohdillaan. Hongalta saisit varmaan aika lailla kaiken tarvitsemasi mutta hinta on sitten myös sen mukainen. Eli hanki asiantuntija vertailemaan ja laskemaan puolestasi puolueettomasti.
- Patelo
Kyllä siihen Mammutin muuttovalmistaloon kuuluu sisustus ja talotekniikka. Maatyöt, routasuojaus ja sadevesiviemäröinti menivät omaan piikkiin, samoin sokkelin sisätäyttö, mutta siis perustus kuului myös Mammutin muuttovalmiiseen. Sisutuksen sai käydä valitsemassa K-raudassa ja riippuen minkälaisen hintaluokan sisutukseen sai kaupanteossa puhuttua, saa sen mukaiset pintamateriaalit. Lisää maksamalla voi tietenkin aina pistää vähän laadukkaampaa pintaa kehiin.
Talotekniikka ja tulisija kuuluu pakettiin mukaan.
Kyselimme näitä avaimet käteen -paketteja useammastakin paikkaa ja jos Älsvbyn ja Design-talon jättää pois, ei Mammutti tullut sen kalliimmaksi kuin muutkaan.
- Vastaavatj
Jos ihan tosissaan on alkamassa rakentamaan, on se sen verran iso hanke, ettei taviksen kannata tehdä vertailuja itse tai jonkun nettisivun perusteella.
Palkkaa se vastaava työnjohtaja jo ennen talopaketin valintaa; hän ammattitaitoisena ihmisenä osaa vertailla eri paketteja keskenään. - Et kadu..
Siinäpä se.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan483080Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan272884- 1212316
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281432Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336- 111296
Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121073- 74979
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39922Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13802