Onko sinulla vielä unelmia?

Putkivalo

Onko sulla vielä jotain mistä haaveilet, vai onko kaikki toteutettu jo? Siirtynyt vaiheeseen "kunhan saa pysyä terveenä"? Ei kai me vielä... Onko parempi elää vain hetkessä?

Itse olen tottunut siihen että on joku päämäärä, niin kauan kun on unelma, jaksaa porskuttaa. Mutta nyt on haaveet jotenkin hakusessa. Ehkä tullut viisaaksi, huomannut että niissä voi pettyäkin, turha hakata päätään ;))

Tarviiko niitä olla? Tai onhan mulla yksi, saada kaulaliina valmiiksi ennen kuin talvi loppuu :/

71

1479

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin kauan kun on elävien kirjoissa pitää olla myös unelmia. Unelmat kantavat eteenpäin ja antavat sisältöä elämään. Mutta tietty unelmat pitää olla realistisia, ei kannata tavoitella kuuta taivaalta. Unelmat pitää pyrkiä myös saavuttamaan. Jostain joskus luin, että omat unelmat pitää laittaa tärkeysjärjestykseen ja pyrkiä toteuttamaan ne myös alkaen tärkeimmästä. Tietty joskus käy niin että realistista unelmista ja sinnikkäästä yrittämisestä huolimatta kakki unelmat ei toteudu. Mutta kuitenkin saa olla tyytyväinen, että edes yritti.

Neon kakkosta lainatakseni:

Siinä täytyy olla rakkautta
      Siinä täytyy olla unelmii
      Mannapuuroa ja mansikkaa
      Juuri oikeenlaista kemiaa

http://www.youtube.com/watch?v=uPHczPburbI

• Kaulaliinhan on erinomaisen hyvä esimerkki realistisesta ja lämmittävästä unelmasta. Vaan aika tietty alkaa tehdä kiusaa. Mutta jos et jaksa yötäpäivää puikkoja heilutella niin mtäs jos tekisit kaulaliinan vaikka vanhasta villapaidasta. Leikkaat hihat irti ja harsit ne kiinni toisiinsa. Kumpaankin päähän pujotat muutaman sopivan mittaisen langanpätkän hapsuksi sitomalla ne keskeltä solmuun! Helppoa ja nopeaa vai mitä? :))

• Putkivalo
        norMix kirjoitti:

Kaulaliinhan on erinomaisen hyvä esimerkki realistisesta ja lämmittävästä unelmasta. Vaan aika tietty alkaa tehdä kiusaa. Mutta jos et jaksa yötäpäivää puikkoja heilutella niin mtäs jos tekisit kaulaliinan vaikka vanhasta villapaidasta. Leikkaat hihat irti ja harsit ne kiinni toisiinsa. Kumpaankin päähän pujotat muutaman sopivan mittaisen langanpätkän hapsuksi sitomalla ne keskeltä solmuun! Helppoa ja nopeaa vai mitä? :))

sä onnistut aina vaikuttamaan niin energiselta? Ehkä koska oot :))

Olin joskus sun kanssa tästä unelmoimisesta ihan samaa mieltä, niin kauan kun voi haaveilla on sitä draivia. Ehkä se on niin että aina ei löydy oikeata vaihdetta. Pitää sitten toivoa että pakki puuttuu :) tai tarvittaessa kait sitäkin pitää osata käyttää.

Hyvä kaulaliina-ohje! Ei jaksa puikoissakaan istua kun räystäät ja dedät tippuu :)) Nättiä pitsiäkin sais, kun vähän leikkais reikiä, vähän kun ne paperiset lumihiutaleet. Siitä tulis kaulaliina joka kevenee kesää kohti.

• Putkivalo
        Putkivalo kirjoitti:

Olin joskus sun kanssa tästä unelmoimisesta ihan samaa mieltä, niin kauan kun voi haaveilla on sitä draivia. Ehkä se on niin että aina ei löydy oikeata vaihdetta. Pitää sitten toivoa että pakki puuttuu :) tai tarvittaessa kait sitäkin pitää osata käyttää.

Hyvä kaulaliina-ohje! Ei jaksa puikoissakaan istua kun räystäät ja dedät tippuu :)) Nättiä pitsiäkin sais, kun vähän leikkais reikiä, vähän kun ne paperiset lumihiutaleet. Siitä tulis kaulaliina joka kevenee kesää kohti.

unohdin vielä toivoa sulle sitä mannapuuroa ja mansikkaa :)))

• Putkivalo kirjoitti:

on mulla ollut ja aina välillä nykyäänkin on omat synkät hetkeni, jolloin ei oiken huvita mikään. Vaan olen ollut havaitsevinani, että itse tapahtumiin voi vaikuttaa hyvin rajallisesti mutta omaan suhtautumistapaan niihin huomattavasti enemmän. Esim. vastoinkäymisten sattuessa voi vaihtoehtoisesti joko kirota kovaa kohtaloaan ja masentua tai sitten olla kiitollinen saamastaan tilaisuudesta oppia! ;))

Tuohon kaulaliinan keventämiseen voisin sulle kuule vaihtoehtoisesti vuokrata edullisesti karvakasaani, jonka mieliharrastuksiin kuuluu ilahduttaa isäntäänsä tuunamalla villavaatteita pureskelluilla somilla pikku reijillä! :))

• Putkivalo kirjoitti:

unohdin vielä toivoa sulle sitä mannapuuroa ja mansikkaa :)))

Parasta mahdollista välipalaa! Mutta miksi vaan toivoa kun tuokin voidaan toteuttaa? Keitä sinä katillallinen mannapuuroa ja mä haen pakkasesta mansikat! Pistetään piknik pystyyn! :))

• Putkivalo
        norMix kirjoitti:

Parasta mahdollista välipalaa! Mutta miksi vaan toivoa kun tuokin voidaan toteuttaa? Keitä sinä katillallinen mannapuuroa ja mä haen pakkasesta mansikat! Pistetään piknik pystyyn! :))

ootko ihan varma että haluat mun paistamaa mannapuuroa? Sitä ruskeeta laastia? Saat kunniamaininnan jos syöt.

• Putkivalo
        norMix kirjoitti:

on mulla ollut ja aina välillä nykyäänkin on omat synkät hetkeni, jolloin ei oiken huvita mikään. Vaan olen ollut havaitsevinani, että itse tapahtumiin voi vaikuttaa hyvin rajallisesti mutta omaan suhtautumistapaan niihin huomattavasti enemmän. Esim. vastoinkäymisten sattuessa voi vaihtoehtoisesti joko kirota kovaa kohtaloaan ja masentua tai sitten olla kiitollinen saamastaan tilaisuudesta oppia! ;))

Tuohon kaulaliinan keventämiseen voisin sulle kuule vaihtoehtoisesti vuokrata edullisesti karvakasaani, jonka mieliharrastuksiin kuuluu ilahduttaa isäntäänsä tuunamalla villavaatteita pureskelluilla somilla pikku reijillä! :))

Noinhan se on, tuo oli taas niin ihanasti sanottu. Ja kun johonkin voi itse vaikuttaa, tulee enemmän fiilis että on tilanteen herra. Tai rouva.

Pitsintekijä :)) Jospa Misse ajattelee että sulle tulee kohta liian lämmin villapuserossa :) tai on mieltynyt verkkopaitoihin. Ehkä on huomannut tän verkko-harrastuksen.

• Putkivalo kirjoitti:

Noinhan se on, tuo oli taas niin ihanasti sanottu. Ja kun johonkin voi itse vaikuttaa, tulee enemmän fiilis että on tilanteen herra. Tai rouva.

Pitsintekijä :)) Jospa Misse ajattelee että sulle tulee kohta liian lämmin villapuserossa :) tai on mieltynyt verkkopaitoihin. Ehkä on huomannut tän verkko-harrastuksen.

katti saattaa tosiaan vihjata, että tuollainen Uuno Turhapuro verkkopaita-look voisi hyvinkin pukea! :x) Tai ehkä se sittenkin oli viittaus verkkoharrastukseen. Verkot veteen heti kun jäät ovat sulaneet, tuore kala maistuisi! :x))

• Putkivalo kirjoitti:

ootko ihan varma että haluat mun paistamaa mannapuuroa? Sitä ruskeeta laastia? Saat kunniamaininnan jos syöt.

ehdottomasti juu, taidan sittenkin keittää mannapuuron itse! Sulattele sinä mansikat!

• Putkivalo
        norMix kirjoitti:

katti saattaa tosiaan vihjata, että tuollainen Uuno Turhapuro verkkopaita-look voisi hyvinkin pukea! :x) Tai ehkä se sittenkin oli viittaus verkkoharrastukseen. Verkot veteen heti kun jäät ovat sulaneet, tuore kala maistuisi! :x))

Sullahan on viikset :)))) Vesi elementtinä harrastuksissa on ainakin soutav eikun suotavaa tänä keväänä :)))

• Putkivalo
        norMix kirjoitti:

ehdottomasti juu, taidan sittenkin keittää mannapuuron itse! Sulattele sinä mansikat!

Ryhdyn mansikailu-hommiin!

• Putkivalo kirjoitti:

Sullahan on viikset :)))) Vesi elementtinä harrastuksissa on ainakin soutav eikun suotavaa tänä keväänä :)))

Vanhoja poikia viiksekkäitä, mies sekä katti kumpikin on... vai mites se nyt meni?....paitsi en mä nyt ihan niiiiiiin vanha ole eikä toi mun karvakasani poika! :)

Vesi harrastuksissa....no sinähän voitkin sitten sujuvasti siirtyä lumisuksista vesisuksiin....haet vaan ensi sopivan vesimäen, mistä lasketella! :))

• uuniomenisti

Kyllä niitä vielä on. Unelmista on tullut äärimmäisen maanläheisiä tai toisaalta aineettomia. Sellaisia kuitenkin, jotka voisi olla jopa mahdollista toteuttaa. Joten parempaan suuntaan ollaan unelmarintamalla menossa.

• Putkivalo

vaniljakastiketta uuniomenalle? Eikun, aineettomia sä sanoit :) sori.

Tulee mieleen että kun on unelmia, on myös toivetta. Vai voikohan silleenkin haaveilla että paskat siitä mitään tule..

• uuniomenisti
        Putkivalo kirjoitti:

vaniljakastiketta uuniomenalle? Eikun, aineettomia sä sanoit :) sori.

Tulee mieleen että kun on unelmia, on myös toivetta. Vai voikohan silleenkin haaveilla että paskat siitä mitään tule..

Juu, sekä että, aineellisia ja aineettomia ja vanilijakastike kuuluu unelmiin, jotka ryskätään läpi. :)

Muita aineellisia unelmia löytyy siemenpusseista ja hirveästä määrästä pistokkaita, joita tökitään multaan ja saadaan aikaan kukkameri. Kukkia ja mehiläisiä nääs.

• uuniomenisti
        uuniomenisti kirjoitti:

Juu, sekä että, aineellisia ja aineettomia ja vanilijakastike kuuluu unelmiin, jotka ryskätään läpi. :)

Muita aineellisia unelmia löytyy siemenpusseista ja hirveästä määrästä pistokkaita, joita tökitään multaan ja saadaan aikaan kukkameri. Kukkia ja mehiläisiä nääs.

Ja jatkaa vielä, että toivottomana on niin näköalaton, ettei siinä ole tilaa unelmille. Toivottomuus on pimeä paikka. Silloin unelmia hyödyllisempää on järki, joka näkee syyt ja seuraukset. Ja taas olen onnistunut kirjoittamaan, jotain mitä kukaan ei ymmärrä. Taivas, mä olen toivoton.

• Putkivalo
        uuniomenisti kirjoitti:

Ja jatkaa vielä, että toivottomana on niin näköalaton, ettei siinä ole tilaa unelmille. Toivottomuus on pimeä paikka. Silloin unelmia hyödyllisempää on järki, joka näkee syyt ja seuraukset. Ja taas olen onnistunut kirjoittamaan, jotain mitä kukaan ei ymmärrä. Taivas, mä olen toivoton.

Olin joskus itekin aivan toivoton, ja kyllä se juuri noin menee. Jos on ihan pohjalla, pitää vaan pitää kiinni elämästä siitä mistä saa kiinni. Ei jaksa edes unelmoida paremmasta päivästä. Korkeintaan tyynystä, ja hetkestä jolloin poski koskettaa sitä :)

Puutarhuristi! Se onkin terapeuttista, ja mun pitäis itse asiassa suunnitella takapihaa, se on jäänyt pahasti vaiheeseen. Ei muuta kuin puutarhakirjat esille ja unelmoimaan :)) Kiitos vihjeestä! *ruttaa*

• Vieläköhän muistat tätä 'naarassutta' ;)
      Oon tainnut aina elää enempi vain hetkessä, josko unelmia ollut jotenkin tiedostamatta..
      Päätellen siitä, että on suht tyytyväinen nykyiseen tilanteeseen. Paino sanalla suht! ;)

"Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä.
      Siinä on haavetta kylliksi yhdelle
      elämälle!"
      Hempeilyä Tommy Tabermanin sanoin :)

• Putkivalo

Terve, Sibbe! :))) Mukavaa nähdä sua!

Tabermanni osaa.
        Ai suht :)) Kai se on hyvä jo sekin. Itse olen ainakin sellainen, että kun elämä on tasapainossa ja kaik hyvin, pitää taas jotenkin keikuttaa venettä. Eli kriisiä pitää taas kehittää :))

• TIIKERI62

muutama vuosi sitten.
      elä vain hetkessä, mitä muuta tarvii.

• Putkivalo

se vaan että on pettynyt, josta seuraa tyhjä olo. Uusi suunta ja uudet unelmat hakusessa.

• TIIKERI62
        Putkivalo kirjoitti:

se vaan että on pettynyt, josta seuraa tyhjä olo. Uusi suunta ja uudet unelmat hakusessa.

suuntaa.
        on vain tämä päivä, mitä sen jälkeen en tiedä.
        se on kai se tyhjä olo.

• Putkivalo
        TIIKERI62 kirjoitti:

suuntaa.
        on vain tämä päivä, mitä sen jälkeen en tiedä.
        se on kai se tyhjä olo.

Lueppas tuon norMixin viisaat sanat:
        "vastoinkäymisten sattuessa voi vaihtoehtoisesti joko kirota kovaa kohtaloaan ja masentua tai sitten olla kiitollinen saamastaan tilaisuudesta oppia"

Ja sitten uutta unelmaa pesään. Tyhjänä ei ole hyvä olla.

• TIIKERI62
        Putkivalo kirjoitti:

Lueppas tuon norMixin viisaat sanat:
        "vastoinkäymisten sattuessa voi vaihtoehtoisesti joko kirota kovaa kohtaloaan ja masentua tai sitten olla kiitollinen saamastaan tilaisuudesta oppia"

Ja sitten uutta unelmaa pesään. Tyhjänä ei ole hyvä olla.

"vastoinkäyminen" voi olla sellainen mistä ei edes halua, kirota kohtaloaan. "MURR"

ja sitten uutta unelmaa pesään?
        ennen olen tyhjänä.

• ...

On paljonkin unelmia. Joitain on ihme kyllä tavallaan toteutunutkin jo, mutta jono toteutumattomiin on aika pitkä.

Hetkessä pitäisi juu elellä, ois helpompaa. Mutta kun on noita pitkän tähtäimen juttuja. Joista siis monikaan ei tule ikinä toteutumaan. Mutta jos joku joskus jne...

Terveydestä puhuen. Itellä mennyt muutamakin unelma jokeen terveydellisistä syistä. En ole saira, isosti. Mutta muutama juttu on pakottanut selkeästi jättämään joitain asioita ihan vain menneiksi haaveiksi. Se normaalia kaikille, kukan ei ikuisesti ole parikymppinen, etenkään viiskymppisenä. Näin se van on.

Kaulaliina on ihan hyvä tavoite. Ja tavallaan siis unelmakin. Tollasia pikkujuttuja mäkin koitan hoidella, kun isommat tahtoo jäädä vaan siis haaveiluosolle. Nyt pitäs saada muutama listanpätkä laitetuksi keittiöön kun aikanaan muka oli niin kire, että ei kerinnyt. Haave se on pienikin haave:DD

Mä nyt oon kai jonkinlainen inhorealisti, mutta kun sen kuitenkin tietää, että kaikkeen ei enää kerkee, kaikkeen ei ikinä ois ees pystynyt ja niitä "elämänsä tilaisuuksia" tuli typeryyttään jätettyä väliin.

Mun mielestä on tosiaan ihan kliseisesti silleen " kadun vain tekemättömiä asioita". Elikkäs pitäs vaan painaa neesuli eellä vaikka tulivuorenpurkaukseen, sellaista tilaisuutta kun ei välttämäti enää ikinä tule vastaan :DD

Vähän kai huonosti selitetty. Mutta ideana koitin sanoa, ei kannata liikaa harmitella menneitä tyrimisiä, ainahan voi suunnitella ja haaveilla tulevia.... Piru, attele nyt. Mun pittää joskus opetella onanoimaan vaippihin jos kehnosti menee. Tuskin maltan odottaa hoitsun ilmeitä vaippojani vaihtaessa :DDDDD

Että ei niitten haaveitten taso välttimäti nouse, vaikka rima laskee.

=DW=

• Putkivalo

Voithan sä valmiiksi keksiä vibraattori-vaipat :DD

Joo, olen samaa mieltä että menneitä ei kannata katua, eihän sitä tiedä mihin ne tilaisuudet olis taas vienyt. Siis kun yleensä kaikessa on kahta puolta, se hyvä ja huono, kai niissä menetetyissä tilaisuuksissa on myös se huono. Siksi kai niitä on niin helppo itkeä, kun just niistä huonoista ei ole hajuakaan, mutta nykyhetken huonoista tietää :)) Ja taas toisaalta, huonoissa puolissa on se hyvä puoli että niistä yleensä oppii jotain. Jaaha, lopettaisko taas tän ajattelemisen ennen kuin se pääsee vauhtiin.

Tuollaiset pienet tavoitteet auttaa mielenterveydessä. Kun saa jotain muuta aikaiseksi kuin vaan rutiinit, se hivelee kummasti mieltä.

• nuuh

musta, kuulostaa aika omahyväiseltä, mutta mä en haaveile kenestäkään. Oon saavuttanut mieshaaveiluissa päätepysäkin. Viimeisin haave räjäytti tajunnan. seuraan johdatusta ja uskon, että mieliala kevenee kasvissynnillä, paastolla ja henkisellä kirjallisuudella ja jollain tuntemattomilla teillä.

• nuuh

mieshaaveissa on se, etten usko enää omiin tunteisiin, jos ihastun johonkuhun, koska se joka tuli viimeksi vastaan oli itse minä. Vaikee selittää. ja kuitenkin ehkä mielikuvitusta. Kukaan ei pysty ylittämään edellistä ja olen silti väsynyt ja kyllästynyt kaikkeen. Jos tuo mies tulisi elämääni niin en jaksaisi ottaa vastaan haastetta ainakaan tavanomaisessa maallisessa maailmassa. Tää maailma on menettänyt kaiken hohdon.

• nuuh
        nuuh kirjoitti:

mieshaaveissa on se, etten usko enää omiin tunteisiin, jos ihastun johonkuhun, koska se joka tuli viimeksi vastaan oli itse minä. Vaikee selittää. ja kuitenkin ehkä mielikuvitusta. Kukaan ei pysty ylittämään edellistä ja olen silti väsynyt ja kyllästynyt kaikkeen. Jos tuo mies tulisi elämääni niin en jaksaisi ottaa vastaan haastetta ainakaan tavanomaisessa maallisessa maailmassa. Tää maailma on menettänyt kaiken hohdon.

tää on jokaisen unelma, eli toteuttaa itseään luovasti. Mutta se on niin työläs ja kaukainen, että sen ajattelemisen työntää mieluummin taka-alalle. Musiikki on joku osa mua. Mutta näköjään vaikka pidän rokista niin mun sisin soittaa klassista. Tänä aamuna katselin pyörivää galaksia ja kuulin sen soivan jousilla. Mutta heti jos innostuneena alkaa kuuntelemaan niin se loppuu. Siks niistä hetkistä ei saa mitään kokonaista että pääsis jonnekin joskus elvistelee. Mulla on liian suuri kunnianhimo ja pätemisen tarve. Sen takia pingotan ja musiikki ei virtaa.

• Putkivalo
        nuuh kirjoitti:

tää on jokaisen unelma, eli toteuttaa itseään luovasti. Mutta se on niin työläs ja kaukainen, että sen ajattelemisen työntää mieluummin taka-alalle. Musiikki on joku osa mua. Mutta näköjään vaikka pidän rokista niin mun sisin soittaa klassista. Tänä aamuna katselin pyörivää galaksia ja kuulin sen soivan jousilla. Mutta heti jos innostuneena alkaa kuuntelemaan niin se loppuu. Siks niistä hetkistä ei saa mitään kokonaista että pääsis jonnekin joskus elvistelee. Mulla on liian suuri kunnianhimo ja pätemisen tarve. Sen takia pingotan ja musiikki ei virtaa.

minusta kuulosta omahyväiseltä, pitäähän tässä iässä jo jotenkin osata tunnistaa omat vahvuudet ja hyvät puolet. Sääli jos ei osaa. Tuo suomalainen mentaliteetti ettei itseään saa kehua, tekee vaan hallaa, ja on jokseenkin epäaitoa :)) Pitää haukkua itseään ja samalla odottaa kuitenkin että toinen kehuu :D

Sun toinen viesti kolahti. Hyvä ettei siitä tullut mitään koska et olisi ollut kuitenkaan sen arvoinen?

Taidat olla aika ankara itsellesi, nuuh.

• ...Kiire nyt tässä sitten on ...
      Valmiissa maailmassa , aina kun on unelmia,
      on päälopassakin jotain liikehdintää .
      *Ellei talvea olisi, ei kevät olisi niin suloinen;
      ellei välillä maistaisi vaikeuksia,
      ei hyvinvointi olisi niin miellyttävää *
      Kaivaa virkkuukoukun esiin =)

• Kuningas Maailman

Kun ei ole edes takkia ja tihrusilmät. Pitää kai sitä jotakin olla.

• Nalle_13
        Kuningas Maailman kirjoitti:

Kun ei ole edes takkia ja tihrusilmät. Pitää kai sitä jotakin olla.

kääntyi elämässä, sanoin itseni irti työpaikasta jossa olen suorittanut n. 30 vuoden työrupeaman.
        Vähän koville otti päätöksenteko, mutta nyt on parempi olo.
        Sit oli vaan jotenki jääny kii tohon paikkaan, palkka on tullut säännöllisesti kahdenviikon välein, mutta...
        pelkät eurot ei anna mulle kaikkea sitä mitä työ pitäis antaa, eli onnistumisen fiilis, "jes! mä tein sen"
        se on puuttunut jo muutaman vuoden.
        Unelmia ja kaikkee on kivaa on "lukujärjestyksessni" tällä hetkellä

• Putkivalo

vaan kun on tottunut siihen että pitää suunnitella ruutupaperille :)) Inhoan sitä tunnetta etten tiedä mitä haluan :/ Joku sanoikin joskus että mietin ihan liikaa, pitäis osata tehdä niin kuin sinä, antaa pääkopan liikehtiä eikä murehtia turhia asioita :)

• Putkivalo
        Nalle_13 kirjoitti:

kääntyi elämässä, sanoin itseni irti työpaikasta jossa olen suorittanut n. 30 vuoden työrupeaman.
        Vähän koville otti päätöksenteko, mutta nyt on parempi olo.
        Sit oli vaan jotenki jääny kii tohon paikkaan, palkka on tullut säännöllisesti kahdenviikon välein, mutta...
        pelkät eurot ei anna mulle kaikkea sitä mitä työ pitäis antaa, eli onnistumisen fiilis, "jes! mä tein sen"
        se on puuttunut jo muutaman vuoden.
        Unelmia ja kaikkee on kivaa on "lukujärjestyksessni" tällä hetkellä

Ison hypyn olet tehnyt. Noinhan se menee, että pähkäileminen yleensä on se vaikein pala, kun sitten päättää on helpompaa elää sen mukaan ja siirtyä vaan toteuttamaan.

Kyllä me niin paljon aikaa vietetään töissä, että saisi se antaa jotain muutakin tyydytystä kuin sitä rahallista :/ Onnea sulle jatkossa!

• santori

Unelmia on ollut ja on edelleenkin. Unelmat on tehty elettäväksi ja haaveet toteutettavaksi. Enemmän kuin kerran on kuuitenkin käynyt niin että toteutuneet unelmat ovat pettäneet kun ne on eletty auki. Välillä saattaa käydä niin että myös toteutumattomat unelmat pettävät kantajaansa.
      En mä silti ilman unelmia halua elää. Unelmat antavat suunnan, tarpeen ja ehkä jopa oikeuden itselle omaan olemassaoloon.
      Hetkessä voi, ja on hyvä elää mutta niitä huonoja aikoja varten voi siirtyä hetkeksi pilvilinnaan ja antaa itselleen vapauden asettua taloksi ja elellä herroiksi.
      Ei tämä reaalimaailma täältä mihinkään karkaa sinä aikana.

• Putkivalo

Tulee mieleen kultainen keskitie, ei pitäis elää liikaa unelmissa, eikä ehkä kuitenkaan liikaa ilman unelmia. Ja varoa ettei elä vain toisten unelmia myös :/

• mielihyvämekanismi

Raikkaan aamun aforimi ;)

Ei sitä maailmaa olekaan, sinä ikävöitset sitä maailmaa, jota ei olekaan.
      Vaikka vaeltaisit päiviesi iltaan, niin aina on sinulla oleva ikävä sitä samaa maailmaa, jota nytkin ikävöitset.

"Huvimme lopussa on nyt
      Näyttelijät olivat kaikki henkiä, sen kuulit,
      Nyt ovat he vain ilmaa, ohutta ilmaa.
      Ja niinkuin tämä tyhjä lumekuva,
      niin uljaat linnat, pilviin vievät tornit,
      ylevät temppelit, tämä maankin pallo
      eloineen kaikkinensa kerran raukee
      ja jäljettömiin katoo niinkuin tääkin
      oleeton harhahurmos.
      Sama kude on meissä kuin mikä unelmissa on
      ja unta vaan on lyhyt elämämme."

http://www.youtube.com/watch?v=erSYIb6kUHo

Niin jos seuraamme tarkasti omaa haaveiluamme ja menneisyyden muistelua, niin se tapahtuu yleensä silloin, kun emme ole onnellisia tai tyytyväisiä siitä miten asiamme ovat juuri nyt. Eli ne ovat tavallaan tämän hetken vastustamista, pakoa todellisuudesta ja mahdollisesti toteutumattomuudessaan aiheuttavat vain riittämättömyyden tunnetta ja pitkässä juoksussa turhia negatiivisia tunteita.

• Putkivalo

Ootko, vai onko tämä toiveunta..

Klang, pannulla päähän ja jalat maahan :D no kauniimmin ei olisi voinut kalauttaa kyllä :)))
        Että meidän pitäisi elää unelmiamme eikä vaan haaveilla? Vai etkö uskalla enää...

http://www.youtube.com/watch?v=DVjy-gCfF2M

Kai se on tottakin, että pitää olla unelmia jotta jaksaa jonkun vaiheen yli. Jos vaan tietää miten haluaa jatkaa.

• mielihyvämekanismi
        Putkivalo kirjoitti:

Klang, pannulla päähän ja jalat maahan :D no kauniimmin ei olisi voinut kalauttaa kyllä :)))
        Että meidän pitäisi elää unelmiamme eikä vaan haaveilla? Vai etkö uskalla enää...

Kai se on tottakin, että pitää olla unelmia jotta jaksaa jonkun vaiheen yli. Jos vaan tietää miten haluaa jatkaa.

Kuin suloisen unelman muistan sen hetken, jollonka te elämän kultaiset vallat näytitte minulle ihanimman ihmeenne. Ah kuiskaten, kuiskaten puhukaa siitä minun huuleni. Oliko silloin aamu vai ilta, päiväkö paistoi vai pilvet taivaan peittivät, en tiedä. Vain yhden näin, neidon ensi kertaa edessäin näin.

Taivaan ihanuus. Oi suurin sulo, ah ankarin tuska, kun kieli ei kirvonnut, vain sydän sykki ja katse puhui. Silloin elämäni kultaiset vallat, silloin minä teidän ihanimman ihmeenne edessäni näin, teidän ikuisen tulenne itsessäni tunsin.

Vain näkymättömiä, tunsin tapahtumattomia, näin vuosisadat, tunsin iäisyyden silmänräpäyksessä sulavan.

Lööv, vot ö vonterful ting ;)

http://www.youtube.com/watch?v=ryN2Y_9Y6YQ

Eläkää rakastaen ja antakaa rakkauden heijastella, siinä se onni ja unelma on ;)

• Neiti Nätti
        mielihyvämekanismi kirjoitti:

Kuin suloisen unelman muistan sen hetken, jollonka te elämän kultaiset vallat näytitte minulle ihanimman ihmeenne. Ah kuiskaten, kuiskaten puhukaa siitä minun huuleni. Oliko silloin aamu vai ilta, päiväkö paistoi vai pilvet taivaan peittivät, en tiedä. Vain yhden näin, neidon ensi kertaa edessäin näin.

Taivaan ihanuus. Oi suurin sulo, ah ankarin tuska, kun kieli ei kirvonnut, vain sydän sykki ja katse puhui. Silloin elämäni kultaiset vallat, silloin minä teidän ihanimman ihmeenne edessäni näin, teidän ikuisen tulenne itsessäni tunsin.

Vain näkymättömiä, tunsin tapahtumattomia, näin vuosisadat, tunsin iäisyyden silmänräpäyksessä sulavan.

Eläkää rakastaen ja antakaa rakkauden heijastella, siinä se onni ja unelma on ;)

Minä haaveilen uudesta työpaikasta, ei taida olla enää realistista? Mutta haaveilen kuitenkin.
        Haaveilen myös lottovoitosta, silloin lopettaisin kyllä työt kokonaan.
        Haluaisin pysyä nättinä loppuun asti kun on niin kiva olla nätti.
        Uusi puhelin olisi kiva, mutta kun ei osaa enää päättää kun malleja on niin paljon.

• Putkivalo

on mennyt rakastumaan :)) Hei, pilvessä liitäjä, tule alas jo! Kopsautat vaan pään käpyseen tai johonkin. Mihinkäs sitten heijastelet!

Onhan se lööv ihmeellistä, jopa niin ihmeellinen juttu ettei kaikki aina löydä sitä. Tai jos ne löytää sen, ne ei saa sitä. Revi siitä sitten. Tosin vähemmän on käpyjä päässä silloin.

• Putkivalo
        Neiti Nätti kirjoitti:

Minä haaveilen uudesta työpaikasta, ei taida olla enää realistista? Mutta haaveilen kuitenkin.
        Haaveilen myös lottovoitosta, silloin lopettaisin kyllä työt kokonaan.
        Haluaisin pysyä nättinä loppuun asti kun on niin kiva olla nätti.
        Uusi puhelin olisi kiva, mutta kun ei osaa enää päättää kun malleja on niin paljon.

ainakin pysyä nättinä loppuun asti :)) Miksei työpaikkakin. Onnea sulle lottoamiseen!

• Putkivalo

että nyt vasta kuuntelin sitä Sillanpäätä. Olisihan sekin jonkinlainen haave olla jonkun unelma :)

Et kai sä nyt meinaa taas piiloon mennä, ryökäle.
        http://www.youtube.com/watch?v=YoYhLzUnKmw&feature=related

• tuimas
        Putkivalo kirjoitti:

Sinulla on ihan hyvät kommentoinnit asia hemmo sinä Putkivalo...hyvä nimmari,,,ahhaahahhaaa..hyvä...bra!!!!!

• julma raha

Mikä on pahin unelmoinnin tappaja.... Rahattomuus. Työttömyydestä aiheutuvat jatkuvat taloudelliset ongelmat ja huolet lyttäävät tehokkaasti unelmoinnin jalkoihinsa.
      Kun heittäydyn unelmoimaan, toinen aivopuolisko huutaa kurkku suorana: Ei sulla oo rahaa toteuttaa tota unelmaa!
      Kun työnsaannin suurimpana esteenä on vielä terveyden jatkuva hidas heikentyminen, on vaikea löytää realistisia unelmia, joita tavoittelisi. Kaikkea mahdotonta hömppää kuitenkin ajattelen. Kun voitan lotossa miljoonia, on valmiiksi mietittynä monta ideaa, joilla ilahduttaa itseä ja lähimmäisiä =)

• Putkivalo

Ja työttömyydessä painaa varmaan eniten se henkinen puoli, että on tavallaan syrjään sysätty, ja että päivät ovat niin samanlaiset. Sosiaaliset kontaktitkin vähenee.

Eipä tuo sun puolisosi paljon kannusta.

• ...
        Putkivalo kirjoitti:

Ja työttömyydessä painaa varmaan eniten se henkinen puoli, että on tavallaan syrjään sysätty, ja että päivät ovat niin samanlaiset. Sosiaaliset kontaktitkin vähenee.

Eipä tuo sun puolisosi paljon kannusta.

"aivopuolisko". Ihmisellä parikin aivopuoliskoa.

=DW=

• ...

Ite nykäsin muutamia vuosia sitten yhden elinikäisen haaveeni vessanpytystä. Oli rahoitukset järjestetty, asioita junailtu, hommiakin jo myytynä jne. Vaan, terveys alkoi pragaamaan. Ei loppujenlopuksi vakavaa, mutta säikäytti pirusti. Ja löin jarrut pohjaan. Niinno, nyt on kondis ok, mutta koitan kehitellä jotain muuta. Paha. puoli, ympäristö ei tukenut millään tavalla. Päinvastoin. Sain paskanpuhujan maineen jne. Kivaa miettiä kun jonottelee tutkimuksiin :DD

Mutta kaikki mikä ei karase, tappaa, hengissä ollaan.

Raha- oso todellakin rajoittaa valtavasti toimintaa. Periaatteessa voihan sitä touhuta kaikenlaista ilman rahaakin. Käytäntö tahtoo sitten realistiseti olla telkkarinkatsomista ja kirjastossa ramppaamista. Mutta sentään jotain puuhaakin välillä. Ei pisnekseksi voi kutsua, mutta pitää virettä yllä ja saapahan jotain ajateltavaa. En tiedä, kuinka hyvin milloinkin menee. Mutta ei tässä enää odotella, milloin vitutus äityy niin pahaksi, että siihen kuolee:DDD

Kun haaveilu on eteenpäin ajattelemista. Se on paha, jos ei ole haaveita enää, muistelee vain menneitä. Silloin on pahasti asiat. Jos vähänkään osaa ja jaksaa haaveilla, se on elon merkki. Jossain vaiheessa toteutin muuten yhden haaveen, se oli kyllä ihan hyvä juttu, mutta kai kuvastaa fiiliksiä. Teetin testamentin:DDDD

Ainiin. Se jotenkin huvittanut. Olen koittanut käydä kamuja moikkailemassa, jos ne on olleet lasareetissa tai niillä jotain onkelmaa, edes soitella. Ite hokasin, kun ei menekkään kovin loistavasti, eipä sitä kenelläkään ole yllättäen niin paljon asiaa kuin ennen :DDD Se ja sama, olihan noita turhia numeroita puhelimessa liikaa muutenkin :DDD

Jepjep, kattelen tässä kitin kuivumista. Hyvää hommaa. Haaveena on päästä iltapäivällä hiomaan ja maalaamaan...

=DW=

• uuniomenisti
        ... kirjoitti:

Ite nykäsin muutamia vuosia sitten yhden elinikäisen haaveeni vessanpytystä. Oli rahoitukset järjestetty, asioita junailtu, hommiakin jo myytynä jne. Vaan, terveys alkoi pragaamaan. Ei loppujenlopuksi vakavaa, mutta säikäytti pirusti. Ja löin jarrut pohjaan. Niinno, nyt on kondis ok, mutta koitan kehitellä jotain muuta. Paha. puoli, ympäristö ei tukenut millään tavalla. Päinvastoin. Sain paskanpuhujan maineen jne. Kivaa miettiä kun jonottelee tutkimuksiin :DD

Mutta kaikki mikä ei karase, tappaa, hengissä ollaan.

Raha- oso todellakin rajoittaa valtavasti toimintaa. Periaatteessa voihan sitä touhuta kaikenlaista ilman rahaakin. Käytäntö tahtoo sitten realistiseti olla telkkarinkatsomista ja kirjastossa ramppaamista. Mutta sentään jotain puuhaakin välillä. Ei pisnekseksi voi kutsua, mutta pitää virettä yllä ja saapahan jotain ajateltavaa. En tiedä, kuinka hyvin milloinkin menee. Mutta ei tässä enää odotella, milloin vitutus äityy niin pahaksi, että siihen kuolee:DDD

Kun haaveilu on eteenpäin ajattelemista. Se on paha, jos ei ole haaveita enää, muistelee vain menneitä. Silloin on pahasti asiat. Jos vähänkään osaa ja jaksaa haaveilla, se on elon merkki. Jossain vaiheessa toteutin muuten yhden haaveen, se oli kyllä ihan hyvä juttu, mutta kai kuvastaa fiiliksiä. Teetin testamentin:DDDD

Ainiin. Se jotenkin huvittanut. Olen koittanut käydä kamuja moikkailemassa, jos ne on olleet lasareetissa tai niillä jotain onkelmaa, edes soitella. Ite hokasin, kun ei menekkään kovin loistavasti, eipä sitä kenelläkään ole yllättäen niin paljon asiaa kuin ennen :DDD Se ja sama, olihan noita turhia numeroita puhelimessa liikaa muutenkin :DDD

Jepjep, kattelen tässä kitin kuivumista. Hyvää hommaa. Haaveena on päästä iltapäivällä hiomaan ja maalaamaan...

=DW=

Ai sullakin on toi sanonta. Mikä ei karaise, tappaa. On se tullut joskus mieleen itsellekin. Sen kokeman jälkeen olen yrittänyt olla vähän hellävaraisempi kaikkea elollista kohtaan. Olen miettinyt, että minä en halua olla juuri se, joka katkaisee kamelin selkärangan. Sitä kun ei koskaan tiedä, missä tilassa toinen lopultakaan on.

• Putkivalo
        ... kirjoitti:

"aivopuolisko". Ihmisellä parikin aivopuoliskoa.

=DW=

ne nyt ei ainakaan kannusta.

• onnion?

Haaveet ovat kyllä hakusessa. Kaikki on jo saatu, hyvä työ ja "asema", maallista mammonaa talot, mökit, autot ja muut releet...kaikki on tehty oman perhhen eteen. Olen saanut kaiken mitä haluan, mutta silti... on se kumma kun mikään ei riitä.

Ehkä haaveena on kasvattaa lapsista terveitä fiksuja aikuisia.
      Mukava olla heille tukena ja apuna. Avioliitto... hmm... ehkä meitä ihmisiä ei ole luotu pitkään suhteeseen, kyllä ne vaan kuivettuu parinkymmennen vuoden aikana... tai ehkä joillain onnellisilla jatkuu täältä ikuisuuteen. Puolisosta on tullut yksi työkavereista ja onhan meillä yhteinen projekti - lapset. Romantiikkaa - hittolainen pakko miehenäkin tunnustaa - kaipaisi kovastikkin, mutta se pitänee hyväksyä, että ohi on siinä mielessä. Ulkoisesti kaikki on kuitenkin paremmin kuin hyvin.

Onni on hyvin subjektiivinen kokemus, olisi kiva saada vielä tässä iässä mukavia haasteita, mutta hakusessa ovat. Ehkä joku uusi harrastus.... aktiiviliikunta saa vielä hyvälle tuulelle ja jaksamaan. Työ on mielekästä. Lapset ovat ihania. Siinähän sitä tarkoitusta.

• julma raha

Niin.... Jos on raha-asiat kunnossa, on tietysti kuitenkin aina jotain, minkä haaveilisi olevan paremmin. Eli jos saisin sen lottovoiton, olisin vain hetken onnellinen.

Haaveita ja unelmia pittää olla. Se kai on tärkeintä, ettei haaveistaan tee itselleen pakkomielteitä ja ala hakata päätään seinään. Se tekee kipiää.

Tuo onkin sitte monimutkainen juttu tuo pitkä avioliitto. Minä en ole sitä kokenut. Onko ihmiselon tarkoitus olla kymmeniä vuosia saman puolison kanssa? Pitääkö luopua siitä kutkuttavasta ihastumisen, rakastumisen ja läheisyyden tunteesta, kun on kerran akkansa tai ukkonsa valinnut ja rengastanut? 40-50 vuotiaana on kuitenkin monilla vielä paljon vuosia edessä. Pitääkö ne vuodet elää "ihan tyytyväisenä" vai saako vielä unelmoida uudesta rakastumisesta ja tarttua siihen kiinni, jos se eteen tulee?

Ihana lukivirhe toi aivopuolisko -> aviopuoliso =D On vähän ollut synkeä päivä, mutta onneksi en liene ihan pohjamudissa, kun tuollainen sai aikaan iloiset fiilikset. Ja ihan ilmaiseksi! =D

• Putkivalo

me tässä iässä jo harjoitellaan elämistä ilman suuria haaveita, riittää kunhan on aamulla hengissä :))

En tunne minäkään yhtään pariskuntaa jonka yhteiselo olisi ollut auvoista alusta asti, aina sinne jotain alamäkiä mahtuu. Tuo romantiikan puute tuntuu vaivaavan sua. Ketäpä ei, jos se puuttuu. Eikö se voisi olla yksi haave? Toteuttavissa se on, jos vaan on halua. Ei vaadi kuin sitkeyttä ja mielikuvitusta ja mä oon niin väärä henkilö saarnaamaan tästä. Eronnut nääs ;))

• haaveita vain
        Putkivalo kirjoitti:

me tässä iässä jo harjoitellaan elämistä ilman suuria haaveita, riittää kunhan on aamulla hengissä :))

En tunne minäkään yhtään pariskuntaa jonka yhteiselo olisi ollut auvoista alusta asti, aina sinne jotain alamäkiä mahtuu. Tuo romantiikan puute tuntuu vaivaavan sua. Ketäpä ei, jos se puuttuu. Eikö se voisi olla yksi haave? Toteuttavissa se on, jos vaan on halua. Ei vaadi kuin sitkeyttä ja mielikuvitusta ja mä oon niin väärä henkilö saarnaamaan tästä. Eronnut nääs ;))

Rakastuminen tekee kipeää, ei niistä kovin hyvää seuraa. Nuorena se johti perheen perustamiseen, mikä oli ihan hyvä juttu. Elämä meni ja kivaa oli, vaikka emme ole niitä oikeita toisillemme. Hyviä ystäviä silti edelleen. Myöhemmässä elämässä yhden rakastumisen kanssa oli ihan hirveää tuskaa .... en kyllä enää leiki noita rakkausleikkejä. Ehkäpä niitä unelmia sitten voi toteuttaa enemmän myöhemmässä elämässä, kun lapset ei enää tarvitse niin paljoa. Ja samaa mieltä, elämä sujuu kyllä ilman suurempiakin haaveita.

• Putkivalo
        haaveita vain kirjoitti:

Rakastuminen tekee kipeää, ei niistä kovin hyvää seuraa. Nuorena se johti perheen perustamiseen, mikä oli ihan hyvä juttu. Elämä meni ja kivaa oli, vaikka emme ole niitä oikeita toisillemme. Hyviä ystäviä silti edelleen. Myöhemmässä elämässä yhden rakastumisen kanssa oli ihan hirveää tuskaa .... en kyllä enää leiki noita rakkausleikkejä. Ehkäpä niitä unelmia sitten voi toteuttaa enemmän myöhemmässä elämässä, kun lapset ei enää tarvitse niin paljoa. Ja samaa mieltä, elämä sujuu kyllä ilman suurempiakin haaveita.

Ulkopuoliset suhteet rikkoo vaan enemmän. Lähinnä ajattelinkin että jos sitä suhdetta vaimoon (omaan siis ) olisi voinut lämmitellä romanttiseksi, mutta ehkä vähän tyhmääkin multa olettaa ettet jo sitä olisi tehnyt jos olisi mahdollista :)

Kunnioitan kaikkia niitä jotka pystyy tuollaiseen ratkaisuun. olemaan kumppanin kanssa vielä ystäviä vaikkei muuta enää olekaan. On se varmasti lasten kannalta hyvä asia. Ja jos se aikuisille riittää, niin mikäs siinä.

• sitä olemassa seuraava talvi :) Se jatkuukin sutjakasti suoraan tästä olemassaolevasta talvesta.

Ilman unelmia ja haaveita ei liene kukaan. Ellei haaveksi kahvikupillisesta niin jostain muusta pienestä, mutta ah niin mukavasta.

Jotenkin unelma koetaan usein niin kovin suureksi ja saavuttamattomaksi..kuten matka Australiaan, maailman rauha, rahaa pursuava patja..
      Pienet unelmat tekee elämästä mukavan ja leppoisan, kun pystyy jopa toteuttsmssn niitä haaveitaan.

Nyt juuri haaveilen siitä, että joku leipasisi minulle pullaa ja hieroisi jalat ja harjaisi hiukset ja kehuisi kauniiksi ja sivistyneeksi ja muutamasta muusta mukavasta asiasta. Jotkin noista jopa toteutuu..paitsi nuo pullat :( Loput hoituu ihan kauniisti pyytämällä tai muuten komentamalla.

Ehkä tullut viisaaksi????? Jumankauta!! Sitähän tässä on oltu koko ajan!! Nii..juu..ainakin melkein koko ajan.'

Tarviiko niitä olla?? Juu. Ellei ole niin kovin olisi tämä elämä mielikuvituksetonta. Unelmat kantaa läpi monen harmillisen hetken, jolloin tuntee ettei mikään suju eikä kulje puoleen eikä toiseen. Silloin on parasta sulkea silmät ja voittaa lotossa.

Täytyy tosin myöntää unelmien ja haaveiden muuttuneen enmmän maanläheisiksi kuin joskus vähemmän eläneenä, Olen huomannut haaveilevani asioista, jotka ovat mahdollisia ja asioista, joiden tiedän tapahtuvan jossakin vaiheessa. :)

Yksi unelma ylitse muiden, mutta se odottelee terassin valmistumista, mikä taas ei valmistu ennenkuin tämä stanan lumi sulaa!!!!*jupisee ja kiroilee*

Hemmetti.

Nooooo..nyt siis kaikki keskitymme unelmoimaan tämän lumen huitsankuusennevadaan ilman, että joudumme ostamaan sukellusveneitä tai muita vesipelastusvälineitä. En halua siis pelastaa sitä vettä vaan itseni siltä vedeltä, mikä väistämättä tulee valtaamaan maat ja mannut, kunhan sen jäätynyt olomuoto suostuu muuntaumaan siksi kesäiseksi lliplattelevaksi nesteeksi, jota siis vedeksi kutsutaan.

nii..*hymyilee*

• Putkivalo

Täällä näkyy jo harvinaisia tipujakin!

Eikös me voida keskenämme sopia että tää talvi jatkuu vielä vuoden verran? Jos lumet ei sulaa, sun ei tarvi pelastautua vedestä. Ja saisit nauttia siitä terassi-unelmasta vielä pidempään :)))

Yhden unelman voin toteuttaa heti. Sä oot viisas ja sivistynyt ja vaikka mitä. Sanon sen senkin uhalla, että tulee ruskeakielisen maine :)) Pulla ei onnistu, ainakaan sellainen mistä unelmoit ;D

Kai niitä unelmia jokaisella on, tavalla tai toisella, vaikkei niitä aina tiedostakaan. Tai tahallaan ajattelee. Pitää vaan kaivaa, että mihin vois tähdätä.

Ite en viittikään enää mistään isosta haaveilla. Silloin ei petykään turhaan, ja pysyy jalat maassa. Ei ole enää hyvä olla jos nuppi liitelee tuolla jossain, liian horo pää, lähtee pian liitelemään :))

• Putkivalo kirjoitti:

Täällä näkyy jo harvinaisia tipujakin!

Eikös me voida keskenämme sopia että tää talvi jatkuu vielä vuoden verran? Jos lumet ei sulaa, sun ei tarvi pelastautua vedestä. Ja saisit nauttia siitä terassi-unelmasta vielä pidempään :)))

Yhden unelman voin toteuttaa heti. Sä oot viisas ja sivistynyt ja vaikka mitä. Sanon sen senkin uhalla, että tulee ruskeakielisen maine :)) Pulla ei onnistu, ainakaan sellainen mistä unelmoit ;D

Kai niitä unelmia jokaisella on, tavalla tai toisella, vaikkei niitä aina tiedostakaan. Tai tahallaan ajattelee. Pitää vaan kaivaa, että mihin vois tähdätä.

Ite en viittikään enää mistään isosta haaveilla. Silloin ei petykään turhaan, ja pysyy jalat maassa. Ei ole enää hyvä olla jos nuppi liitelee tuolla jossain, liian horo pää, lähtee pian liitelemään :))

haluan erittäin vähälumisen juhannuksen. Toisaalta olen kyllä haaveillut rantatontista ja tänä keväänä se voi olla ihan tosiasia, kun kaikki tuo lumi sulaa täyttäen kaikki ojat sun muut pakopaikat.

Tässä talvessa on se erittäin hyvä puoli, että hirvikärpästen toukat ei oikein tykkää lumesta ja pakkasista.
        Jänikset on rouskuttaneet omenapuut ja keväällä nuo kauriit rouskuttaa kaiken, mikä vähänkin vihertää.
        Eli paree ettei täällä kukaan viherrä kateudesta eikä ala muutenkaan liikkumattomuuttaan vihertämään.

Mitenköhän on minun matoseni talvesta selvinnyt? Mahtaako se juuri tällä hetkellä pungertaa valkoisen peitteen alla kohti uutta onkaloa karvakaulus lämmikkeenä..
        Voi sitä :(

Minä se haaveilen koko ajan. Milloin hyvin nukutusta yöstä milloin edes yhdestä särkemättömästä päivästä. Siis päiväni eivät ole särkyneitä kuitenkaan.

Tänään haaveilin siitä pulasta, mutta haaveeksi jäi ja ehkä hyvä niin.

• merivee kirjoitti:

haluan erittäin vähälumisen juhannuksen. Toisaalta olen kyllä haaveillut rantatontista ja tänä keväänä se voi olla ihan tosiasia, kun kaikki tuo lumi sulaa täyttäen kaikki ojat sun muut pakopaikat.

Tässä talvessa on se erittäin hyvä puoli, että hirvikärpästen toukat ei oikein tykkää lumesta ja pakkasista.
        Jänikset on rouskuttaneet omenapuut ja keväällä nuo kauriit rouskuttaa kaiken, mikä vähänkin vihertää.
        Eli paree ettei täällä kukaan viherrä kateudesta eikä ala muutenkaan liikkumattomuuttaan vihertämään.

Mitenköhän on minun matoseni talvesta selvinnyt? Mahtaako se juuri tällä hetkellä pungertaa valkoisen peitteen alla kohti uutta onkaloa karvakaulus lämmikkeenä..

Minä se haaveilen koko ajan. Milloin hyvin nukutusta yöstä milloin edes yhdestä särkemättömästä päivästä. Siis päiväni eivät ole särkyneitä kuitenkaan.

kerpeles..pullapula..

• Putkivalo
        merivee kirjoitti:

Vai vähälumisen juhannuksen :D Kostea se on varmaankin tänä vuonna, mutta koskapa se ei olis.

Ne haaveet - toisille itsestäänselvyys, toisille harras toive :/

Matonen! Enpä ole sitä muistanut... piti oikein katsoa vieläkö se löytyy täältä arkistosta. Olihan se tallessa :))) Sorgen, mutta pakko liittää se tänne :D

http://keskustelu.suomi24.fi/node/4010103

Hyvää yötä, lukekaa ja nauttikaa :)

• Putkivalo
        merivee kirjoitti:

kerpeles..pullapula..

sijoittajat lakkoilee? :D

• Putkivalo kirjoitti:

Vai vähälumisen juhannuksen :D Kostea se on varmaankin tänä vuonna, mutta koskapa se ei olis.

Ne haaveet - toisille itsestäänselvyys, toisille harras toive :/

Matonen! Enpä ole sitä muistanut... piti oikein katsoa vieläkö se löytyy täältä arkistosta. Olihan se tallessa :))) Sorgen, mutta pakko liittää se tänne :D

http://keskustelu.suomi24.fi/node/4010103

Hyvää yötä, lukekaa ja nauttikaa :)

Uskon vakaasti pikkuisen veijarin selvinneen talvesta. Onhan se sopeutuvaisuutensa ansiosta selvinnyt pahimmisakin paikoista.

Ei ole nurmikoista matosen vastusta :D

Kirjainten sijoittelijoilla on niin helkutin vahva ammattiyhdistys, että tarkkana saa olla työaikojen ja etuuksien suhteen tai heti pukkaa istuma/seisoma/yleis/piste-ym lakkoja..

• merivee kirjoitti:

Uskon vakaasti pikkuisen veijarin selvinneen talvesta. Onhan se sopeutuvaisuutensa ansiosta selvinnyt pahimmisakin paikoista.

Ei ole nurmikoista matosen vastusta :D

Kirjainten sijoittelijoilla on niin helkutin vahva ammattiyhdistys, että tarkkana saa olla työaikojen ja etuuksien suhteen tai heti pukkaa istuma/seisoma/yleis/piste-ym lakkoja..

muuten löysit tuon? Haluaisin itselleni loputkin. Matosen jatko-osan ja kirjainten sijoittelijat. Onneksi nyt tuo eka osa tallennettu.

On se vaan soma :=)

• Putkivalo

• Putkivalo kirjoitti:

kun ne on printattuina täällä laatikossa :D

Jatko-osa:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/4016089

Kirotusvire:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/4033032

Sen luin joskus iltasatuna lapsille, ja typsy välillä kyselee että missä se on :))

armaani :) Sinuun voi luottaa ja nyt ne on minullakin tallennettuna.

En taida iletä lukea noita lapsille..paitsi kirotusvirettä voin kyllä lukea. Koskahan saisi aikasekseen kirjaintensijoittajille jatkoa.

Ehkä joskus

• Mysteriet

• Mysteriet kirjoitti:

En tosin tiedä miltä, mutta onpahan kuitenkin =)

Nää on niin helmiä !!!

aina kannattaa kerätä varastoon pelastuksia, sillä koskaan ei tiedä milloin niitä tarvitsee.

• TIIKERI62

todellisuuteen.
        porontalja?

• Anonyymi

Aseksualosoituminen olisi kova juttu ja helpottavinta mitä tiedän , t 30 vuotta runkkailemaan joutunnut

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Järkyttävä tieto Purrasta

Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.
      Maailman menoa
      226
      4795
    2. Näin asia on

Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k
      Ikävä
      23
      3530
    3. Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan

Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E
      Maailman menoa
      268
      2047
    4. Taas varoitusta lumesta ja jäästä

Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,
      Maailman menoa
      9
      1929
    5. Aavistan tai oikeastaan

tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast
      Ikävä
      38
      1257
    6. Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?

Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?
      Suhteet
      161
      1219
    7. Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.

https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin
      Maailman menoa
      106
      1002
    8. Sulla on upeat pakarahalihakset

todella hyvä muoto...
      Ikävä
      31
      803
    9. Uskotko että halaatko

Kaivattuasi koskaan vai et?
      Ikävä
      61