tarjoilijan työ

aadasi`

pystyykö tarjoilijan työhön 'opiskelun' aloittamaan oppisopimuksella? kun mulla ois ainaki se että mielummi koulut työn kautta kun lukemista ei kauheemmi enää jaksais. onko tältä alalta ylipäätään helppo saada töitä? eikös palkka ole noin 1300e ja kolmivuorotyö? voitteko kertoo minkalaiset työajat teillä esim on ja minkalaiset vapaat tulee sitten? ootteko pitäneet työstä ja mikä siinä pännii?

2

1533

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex keikkari

Toki oppisopimus on erittäin hyvä vaihtoehto. On koulutetun tarjoilijan palkka huomattavasti enemmän, ei 1300 euroa ole edes minimipalkka. Harvemmin on kolmivuorotyötä. Mutta työhän ravintoloissa painottuu iltaan ja yöhöön sekä viikonloppuihin.

• ´´´+´´

Itse olen ollut nyt muutaman kesän tarjoilijana ilmaan minkäänlaista koulutusta/oppisopimusta. Toki minulla kävi niin että kesätyö henkilöstöravintolassa avarsi näkemystäni keittiöpuolesta ja kassasta, tarjoilun opin sitten ihan tekemällä. Vielä muutama vuosi sitten pienen paikkakunnan lukion penkillä en olisi uskonut, että tulen tarjoilemaan esim. Helsingin keskustan ravintoloissa!

Ei se mitään hepreaa ole. Kivointa on se, että joka päivä oppii uutta. Seuraile muiden tarjoilijoiden tekemistä, siinä oppii paljon. Voithan soitella kiinnostaviin paikkoihin ja kysäistä, olisiko heillä intressiä "kouluttaa" sinut työhön. Minut "koulutettiin" yhdessä paikassa, ja sen jälkeen olen hakenut töihin "tarjoilijana", tarvittaessa paljastan ettei minulla ole koulutusta. Helsingin keskustan vilkkaissa ravintoloissakin olen pärjännyt (keikkatyö) ja nyt olen todella mukavassa ravintolassa töissä! Tulee tosi mukava fiilis kun pärjää "omillaan", ilman että on täytynyt koulua käydä. Harmittaa, että viinituntemus ja muutenkin erikoisdrinkkien teko ei ole kovin hyvin hallussa, mutta niitäkin varmasti tässä kesän aikana oppii enemmän ja enemmän.

Harjoittele lautasten kantamista ja pöydästä keräämistä kotona, siitä on apua! ;) Iloinen mieli ja asenne ratkaisee, sillä saa lähes aina anteeksi oman tietämättömyyden / mokailun.
      Tsemppiä!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1826
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1272
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1017
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      919
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      848
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      761
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      752
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      701
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      683
    Aihe