pystyykö tarjoilijan työhön 'opiskelun' aloittamaan oppisopimuksella? kun mulla ois ainaki se että mielummi koulut työn kautta kun lukemista ei kauheemmi enää jaksais. onko tältä alalta ylipäätään helppo saada töitä? eikös palkka ole noin 1300e ja kolmivuorotyö? voitteko kertoo minkalaiset työajat teillä esim on ja minkalaiset vapaat tulee sitten? ootteko pitäneet työstä ja mikä siinä pännii?
tarjoilijan työ
2
1520
Vastaukset
- ex keikkari
Toki oppisopimus on erittäin hyvä vaihtoehto. On koulutetun tarjoilijan palkka huomattavasti enemmän, ei 1300 euroa ole edes minimipalkka. Harvemmin on kolmivuorotyötä. Mutta työhän ravintoloissa painottuu iltaan ja yöhöön sekä viikonloppuihin.
- ´´´+´´
Itse olen ollut nyt muutaman kesän tarjoilijana ilmaan minkäänlaista koulutusta/oppisopimusta. Toki minulla kävi niin että kesätyö henkilöstöravintolassa avarsi näkemystäni keittiöpuolesta ja kassasta, tarjoilun opin sitten ihan tekemällä. Vielä muutama vuosi sitten pienen paikkakunnan lukion penkillä en olisi uskonut, että tulen tarjoilemaan esim. Helsingin keskustan ravintoloissa!
Ei se mitään hepreaa ole. Kivointa on se, että joka päivä oppii uutta. Seuraile muiden tarjoilijoiden tekemistä, siinä oppii paljon. Voithan soitella kiinnostaviin paikkoihin ja kysäistä, olisiko heillä intressiä "kouluttaa" sinut työhön. Minut "koulutettiin" yhdessä paikassa, ja sen jälkeen olen hakenut töihin "tarjoilijana", tarvittaessa paljastan ettei minulla ole koulutusta. Helsingin keskustan vilkkaissa ravintoloissakin olen pärjännyt (keikkatyö) ja nyt olen todella mukavassa ravintolassa töissä! Tulee tosi mukava fiilis kun pärjää "omillaan", ilman että on täytynyt koulua käydä. Harmittaa, että viinituntemus ja muutenkin erikoisdrinkkien teko ei ole kovin hyvin hallussa, mutta niitäkin varmasti tässä kesän aikana oppii enemmän ja enemmän.
Harjoittele lautasten kantamista ja pöydästä keräämistä kotona, siitä on apua! ;) Iloinen mieli ja asenne ratkaisee, sillä saa lähes aina anteeksi oman tietämättömyyden / mokailun.
Tsemppiä!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!
Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!851828- 821670
- 501329
Nyt tiedän
Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai471265Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I481172- 1161140
- 39935
Kepun hegemonia jatkumassa vankkana Puolangalla
Tuuliviirien vallankumous jäi pahasti piippuun!23932Tiedän kyllä sen
Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen59922Paraneeko ilmapiiri nyt?
Paraneeko kunnallispolitiikan ilmapiiri nyt kun persuilla meni vaalit päin pers3ttä ja änkyräpersut tipahtivat vilttiket23903